Koira näykkäisi varoittamatta lasta kasvoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ennen kuin palstamammat alkavat hysteerisiksi, kannattaa muistaa kaksi asiaa:
1) koira on puolivuotias pentu
2) lapselle ei käynyt kuinkaan eli koira lähinnä varoitti.

Pentujen kanssa sattuu ja tapahtuu, ei kannata ylireagoida. Mutta tuollaiseen alistamiseen ja niskasta toiseen huoneeseen kantamiseen en usko kyllä sitten pätkääkään.
Järkytyin itsekin siinä tilanteessa niin, että tuo oli minun ensimmäiset reaktiot asian käsittelyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja voielämä!;23247307:
Joo, odota vaan että koira nappaa ens kerran kaulasta ja huonolla säkällä valtimosta. Huhhuh!

just joo. Puoli vuotiaalle pennulle jäi varmasti oikein verenmaku suuhun kun pääsi ihmislihan makuun. Voi saakeli täällä on typeriä ihmisiä!

meillä pentu aluksi näykki vähän kaikkia naamasta. Se loppui kyllä kun opetettiin että ei.

Kerran teki skraadut silloin 10kk ikäisen naamaan kun tuo 10kk ikäinen istui nukkuvan koiran päälle. Eikä vaan istunut vaan sillai TUMS pudottautui seisaaltaan sen päälle. Koira on pieni, joten tais tuntua pahalta.

Oma moka, ei vahdittu lasta tarpoeeksi.

Eikä viety tuon takia piikille.

Voi luoja, miten toruit sitä! Itse olisin vain sanonut tiukka EI, se on ihan kuule koulutuksesta kiinni, meidän kaikki koirat tottelee kaikkia perheenjäseniä.. Perheessä 8 ihmistä, 6 koiraa... Ei tartte sitä koiraa syyttää kaikesta, koiraa ei saa torua fyysisesti koskaan, koira menettää luottamuksen suhun. Minkä rotunen? Koira ei ymmärrä, jos torut sitä yli sekunnin jälkeen, se pitää tapahtua murto-osassa, se kielto, meillä koirat tottelee kieltosanoja EI, E, ja Ä Ä... Napakka ääni. Keskity positiiviseen vahvistamiseen, älä negatiiviseen.

No joo, se oli ensimmäinen mikä siinä sekunninsadasosan aikana välkähti mieleen. Se Oscar teki sen saman jollekin mäyrikselle.

Hitto vie kun ihmiset käskee katsoa tuota ohjelmaa ja sitten ei saakaan toteuttaa niitä käytännössä. :headwall:

Kaikkia koirankouluttajia ei kannata uskoa... Katso Victoriaa... Se ei rankaise fyysisesti, eikä koirat tottele sitä alistuneesti, vaan hyvällä meiningillä!

No joo, se oli ensimmäinen mikä siinä sekunninsadasosan aikana välkähti mieleen. Se Oscar teki sen saman jollekin mäyrikselle.

Hitto vie kun ihmiset käskee katsoa tuota ohjelmaa ja sitten ei saakaan toteuttaa niitä käytännössä. :headwall:

Tarkoitat varmaankin Cesaria ja kyllä hänen jokaisessa ohjelmassa sanotaan ettei niitä otteita pidä käyttää kenentahansa.

Ensin tarttis olla tietoa miten toimitaan missäkin tilantessa ja myös tiedostaa miksi koira käyttäytyy mitenki missäki tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku visiitillä;23247454:
Tarkoitat varmaankin Cesaria ja kyllä hänen jokaisessa ohjelmassa sanotaan ettei niitä otteita pidä käyttää kenentahansa.

Ensin tarttis olla tietoa miten toimitaan missäkin tilantessa ja myös tiedostaa miksi koira käyttäytyy mitenki missäki tilanteessa.

Oscar, Cesar, menee nimet sekaisin. Olen vieläkin järkyttynyt. :headwall:

Tuon koiran kasvattaja sanoi, että tuo yksilö on kova ja sen mielestä sitä pitää alistaa säännöllisesti. Itse olen tähän mennessä vältellyt sitä ja tässäkö tulos?

Hitto kun mun oma itsetunto koki suurimman kolauksen.

Joskus on niinkin, että kaksi arvaamatonta otusta (tässä tapauksessa lapsi ja koira) eivät sovi samaan talouteen. Harkitsisin koiralle uuden kodin etsintää. Olkoon miten koira miten pentu tahansa, mutta jos kyseisessä tilanteessä näykkii lasta, olisin huolissani.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku visiitillä;23247454:

Tähän yhdyn niin täysillä.

Koskien ihan mitä tahansa eläintä- monilta ongelmilta ja uhilta säästytään kun tiedetään miten eläin käyttäytyy ja mitä sen eleet ja käytös merkitsevät. Ja jätetään se eläimen inhimillistäminen pois.

Ja meidän kommentoijienkin täytyy muistaa, että mehän emme tätä tilannetta livenä nähneet, palstalla on 'helppo' neuvoa ja tietää ja huutaa asioista.

... tai no oikeastaan useita niiden omistajia. Pelkään koiria ja saatana veiköön niitä juoksee vapaana siellä täällä. Isoja susikoiria ja rottweilereitakin. Tekis mieli ostaa ase ja ampua heti kun tulee ees lähelle. Koska mun kösittääkseni ei sais pitää vapaana esim. omakotitaloalueella. Lapsena mua on purrut koira, siitä kai jääny trauma.

Ja ne koiranpaskat. Ei saatana. Koiranomistajat vaan keväisin porukalla keräämään ne perkele. Vituttaa oikein saatanasti. Ja uskomattoman kokosia jöötejä paikat täynnä.

Maailmassa ihmiset näkee nälkää ja länsimaissa lemmikit nostettu jalustalle. Ihan älytöntä, joku roti pitäis olla.

Just tästä johtuu ne ongelmat. Kun se koira ja sen kasvatus on itsetuntoasia. Sitten se vitun jättiläismäinen Rekku juoksee tuolla vapaana ja räyhää kuin mikäkin seko. Sitten vaan omistaja inisee:" Rekku takas. Nyt. REKKU." Ja samalla se vitun Rekku on jo kaatanut jonkun pikkulapsen joka saa siitä ikuisen trauman.

Ainakin noihin isoihin koiriin pitäis olla joku vitun vaativa erikoislupa, jonka menettäis jos väärinkäytöksiä ilmenis.

Voi luoja, miten toruit sitä! Itse olisin vain sanonut tiukka EI, se on ihan kuule koulutuksesta kiinni, meidän kaikki koirat tottelee kaikkia perheenjäseniä.. Perheessä 8 ihmistä, 6 koiraa... Ei tartte sitä koiraa syyttää kaikesta, koiraa ei saa torua fyysisesti koskaan, koira menettää luottamuksen suhun. Minkä rotunen? Koira ei ymmärrä, jos torut sitä yli sekunnin jälkeen, se pitää tapahtua murto-osassa, se kielto, meillä koirat tottelee kieltosanoja EI, E, ja Ä Ä... Napakka ääni. Keskity positiiviseen vahvistamiseen, älä negatiiviseen.

"Ei, et viitsisi syödä lapsia rakas Turre..."

Just tästä johtuu ne ongelmat. Kun se koira ja sen kasvatus on itsetuntoasia. Sitten se vitun jättiläismäinen Rekku juoksee tuolla vapaana ja räyhää kuin mikäkin seko. Sitten vaan omistaja inisee:" Rekku takas. Nyt. REKKU." Ja samalla se vitun Rekku on jo kaatanut jonkun pikkulapsen joka saa siitä ikuisen trauman.

Ainakin noihin isoihin koiriin pitäis olla joku vitun vaativa erikoislupa, jonka menettäis jos väärinkäytöksiä ilmenis.

Suomen kielen yleisin sana on jonkin tilaston mukaan -vittu-. :xmas:

Ymmärrän tuohtumuksesi, todellakin. Olen myös samaa mieltä että eläintä ei saisi antaa kelle tahansa eikä ainakaan näitä ns. egonkasvattajakoiria, jotka otetaan tietyn ulkonäön vuoksi ja ollaan osaamatta kasvattaa niitä.

Oscar, Cesar, menee nimet sekaisin. Olen vieläkin järkyttynyt. :headwall:

Tuon koiran kasvattaja sanoi, että tuo yksilö on kova ja sen mielestä sitä pitää alistaa säännöllisesti. Itse olen tähän mennessä vältellyt sitä ja tässäkö tulos?

Sä voisit nyt ton alistamisen sijasta kokeilla sen kanssa vaikka sellasta et sinä päätät koska se koira leikkii.

Hae koira lelun kanssa leikkimään ja leiki sen kanssa tovi, sen jälkeen tylysti lopetat leikin. Älä revi lelua koiralta pois koska tuolloin haastat vaan sitä. Ota tiukka ote lelusta ja toiseen käteen voisit ottaa jonkin namin. Kun koira irroittaa lelusta annat sille namin. Et ylenpalttisesti kehu vaan palkka on se nami. tee tätä useamman kerran päivässä, jollon sen koiran nuppiin alkaa upota et sä oot se johtaja ja sä päätät mitä laumassa kukakin milloinki tekee. Ruoka on myös sellanen joka sun pitää pystyä ottamaan koiralta pois vaikka kesken syömisen nostat kupin välillä pois koiran ulottuvilta ja lyhyen hetken kuluttua annat sen takasin koiralle. Näitä ei tietenkään sitten lapsi tee vaan ainoastaan aikuinen. Koira ei myöskään koskaan kulje ovesta ensimmäisenä vaan aina johtajan jäljessä vasta.

... tai no oikeastaan useita niiden omistajia. Pelkään koiria ja saatana veiköön niitä juoksee vapaana siellä täällä. Isoja susikoiria ja rottweilereitakin. Tekis mieli ostaa ase ja ampua heti kun tulee ees lähelle. Koska mun kösittääkseni ei sais pitää vapaana esim. omakotitaloalueella. Lapsena mua on purrut koira, siitä kai jääny trauma.

Ja ne koiranpaskat. Ei saatana. Koiranomistajat vaan keväisin porukalla keräämään ne perkele. Vituttaa oikein saatanasti. Ja uskomattoman kokosia jöötejä paikat täynnä.

Maailmassa ihmiset näkee nälkää ja länsimaissa lemmikit nostettu jalustalle. Ihan älytöntä, joku roti pitäis olla.

Useat rotukoirat maksavat yli 1000e, että siitä vaan...

Minuakin on kymmenvuotiaana purrut iso koira. Kaverin pihalla juoksi kohti ja hyppäsi päälle. Käden sain laitettua eteen ja puraisi siitä. Kaulaan olisi muuten osunut.

Koira lopetettiin.

Vieläkin, isona miehenä, PELKÄÄN jos kadulla tulee irtokoira vastaan. Ainut asia mitä pelkään.