Kaveri leikkii sivistinyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ella_Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllähän sitä saa kiitollinen olla kun köyhä suomalainen pääsee parempien ihmisten pariin. Itse en silti oikeastaan hyväksy, että köyhä nainen myy itsensä ja vaikka vielä lapsensa miljonäärille.

itse olen aatelissukua. Olen äärettömän ylpeä sukujuurista. Nykyään toki ihan tavallinen mattimeikäläinen olen, mutta sukunimeni kyllä herättää kysymyksiä joka kerta kun uuden ihmisen tapaan. Itse en tee asiasta todellakaan numeroa, mutta muut tekevät, ksoka aina alkaa se tenttaaminen :) Rasitavimpia on ne jotka oikeasti alkavat suoraa kysymään olenko rikas....mitähän se kenellekään kuuluu mitä omistan? Ei sitä muiltakaan ihmisiltä kysellä. Ihan kuin olisin jotain vapaata riistaa :(

Varmaan ihan vittuillaksesi käytit englantia. Tekisi mieleni muistuttaa sinua siitä, että Iso-Britannia oli aikoinaan sodassa Suomen kanssa ja ei ole mitään pahoitteluja kuulunut. Perkele.

Miten se mulla jossain takaraivossa nakuttaa ajatus että Suomi ei ole koskaan tehnyt rauhansopimusta Iso-Britannian kans? Että se on ikäänkuin unohtunut. Ihan kuin olisin jostain lukenut, voi olla että muistan väärin.

No muistin väärin.

Viimeksi muokattu:
Onpa huikea keskustelu jne... Sinällään tuon pahan kansan automerkit tuntuu kelpaavan (Audi, Mercedes, BMW). Mutta onhan se toki ärsyttävää, jos naiskaveri ylpeilee miehensä "ansioilla". Mies tuskin ylpeilee, se vähä mitä olen aatelisiin tutustunut, niin eivät he asiasta numeroa tee.

Tuo naisen ylpeily miehen ansioilla perustuu tietysti siihen näkemykseen, että "Onpas mahtava mies ja mut se otti!"

No onneksi sinä et edes leiki sivistynyttä.

No heh... mut onneksi nykyään kaikkien kanssa voi jutustella englannin kielellä ja jos ei huvita, aina voi olla siitä syystä ihan hiljaa, et ei ymmärrä kuitenkaan vastausta, jos toinen puhuu:-)

No, kuinka moni tietää, kuinka moni englantilainen ei osaa monia muitakieliä? Miksi osaisikaan?

Tahtoisin vastauksia tuohon, sillä tahtoisin todellakin tietää, mitä englannissa asuvat aitomaalaiset britit opiskelevat.

mä olen suomenruotsalainen ja äitini puolelta sukua von elers, onko mä aatelinen vaikkei mun sukunimi olekkaan toi? :xmas:

Muuten, on junttia ostaa kallis auto (jos ei ole mammonaa sitä heti maksaa) koska ennen kuin autolainan saa maksettua niin se bemu on jo romuttamolla..

Viimeksi muokattu:
Tuosta rauhansopimuksesta... Tämä tosin on kaikkitietävästä wikipediasta, joten... :D
Pariisin rauhansopimus. Siinä on ainakin jotain juttua. Armahtakaa kuitenkin mun avuttomat etsiväntaidot. :whistle:

mä olen suomenruotsalainen ja äitini puolelta sukua von elers, onko mä aatelinen vaikkei mun sukunimi olekkaan toi? :xmas:

Muuten, on junttia ostaa kallis auto (jos ei ole mammonaa sitä heti maksaa) koska ennen kuin autolainan saa maksettua niin se bemu on jo romuttamolla..

Käy katsomassa aatelisten pientä punaista kirjaa, Adelskalenderia, johon on listattu kaikki Suomen Aateliset. 148 sukua, joihin kuuluu noin puolitoistatuhatta henkilöä.

AATELISKALENTERI

Suomen Ritarihuone on vuodesta 1858 lähtien julkaissut Suomen Ritaristoa ja Aatelia käsittelevän kalenterin Suomen Ritariston ja Aateliston kalenteri, jota yleisesti kutsutaan Aateliskalenteriksi. Julkaisu on pääosin selvitys nykyään elossa olevien aatelistoon kuuluvista henkilöistä ja se ilmestyy joka kolmas vuosi. Aineistoltaan mahdollisimman ajankohtaisen ja virheettömän kalenterin aikaansaamiseen myötävaikuttaa paitsi Ritarihuonegenealogin yhtäjaksoinen työ sukuluetteloiden parissa myös jäsenten aktiivinen osallistuminen.

Vuodesta 2001 lähtien on kalenteriin kuvattu neliväripainatuksena yhtenäisesti hahmotellut vaakunat 1800-luvun lopulla piirretyssä asussaan. Nämä kauniit vaakunakilvet on sijoitettu jokaisen sukuesittelyn alkuun.

Kalenterista ilmenee, että perustamisesta lähtien on Suomen Ritarihuoneeseen introdusoitu 357 sukua, joista tähän päivään saakka on mieslinjaisena säilynyt 148. (Lisäksi naislinjaisena on säilynyt 16.)

148:sta mieslinjaisesta suvusta 4 on kreivillistä, 25 vapaaherrallista ja 119 aatelista.

Aateliskalenterin voi ostaa mm. Akateemisesta kirjakaupasta.

//www.ritarihuone.fi/fin/suomenaatelisto/aateliskalenteri/

Tuosta rauhansopimuksesta... Tämä tosin on kaikkitietävästä wikipediasta, joten... :D
Pariisin rauhansopimus. Siinä on ainakin jotain juttua. Armahtakaa kuitenkin mun avuttomat etsiväntaidot. :whistle:

Tuo johtikin moskkovan välirauhaan. "Moskovan välirauha on nimitys Neuvostoliiton, Ison-Britannian ja Suomen väliselle, jatkosodan päättäneelle, aseleposopimukselle..."

Kannattaa kuitenkin vuokrata kallis saksalainen auto, jollei itse sellaista omista, koska muuten on juntti! :D ;)

Toi muuten on tosi hyvä idea. Sitten voin ajella ympäriinsä sillä ja pysähtyä välillä, vaikka keskelle maantietä. Jos joku siitä vetää herneet nenään niin ilmoitain vain olevani aatelinen. Eli melkein kuninkaalinen. Eikä mun varmaan tarvitse edes sitä vuokraa maksaakaan kun kerron taustani. Silloin varmaan myyjä (vai mikä lie nimitykseltään) heittäytyy eteeni ja anelee saada suukottaa sormuksiani.

Toi muuten on tosi hyvä idea. Sitten voin ajella ympäriinsä sillä ja pysähtyä välillä, vaikka keskelle maantietä. Jos joku siitä vetää herneet nenään niin ilmoitain vain olevani aatelinen. Eli melkein kuninkaalinen. Eikä mun varmaan tarvitse edes sitä vuokraa maksaakaan kun kerron taustani. Silloin varmaan myyjä (vai mikä lie nimitykseltään) heittäytyy eteeni ja anelee saada suukottaa sormuksiani.

Vähintään yhdessä sormuksessa täytyy sit olla sellanen hervoton kivi mitä suukottaa! ;)

Onko sukunne sinettisormus muuten tallessa?

[QUOTE="kkk";23238386]Onko sukunne sinettisormus muuten tallessa?[/QUOTE]

enpä usko. En ainakaan ole semmoista koskaan nähnyt. Äitini suvusta en tiedä oikeastaan mitään, paitsi ton nimen. :/ mutta se jättääkin enemmän mielikuvituksen varaan. Jee :D

Milloin Suomi on ollut sodassa Isoa-Britanniaa vastaan? Ilmeisesti väite koskee toista maailmansotaa... Mutta voisiko joku kertoa kumpi maa julisti sodan ja milloin? Puhutaan sitten siitä rauhansopimuksesta.

[QUOTE="vieras";23239991]Milloin Suomi on ollut sodassa Isoa-Britanniaa vastaan? Ilmeisesti väite koskee toista maailmansotaa... Mutta voisiko joku kertoa kumpi maa julisti sodan ja milloin? Puhutaan sitten siitä rauhansopimuksesta.[/QUOTE]

Iso-Britannia julisti sodan Suomelle olisko ollu 1939 vai 1940. Kato googlesta. Ei tää oo niin vaikeeta.

Olen tatuoitu nainen.

[QUOTE="vieras";23239991]Milloin Suomi on ollut sodassa Isoa-Britanniaa vastaan? Ilmeisesti väite koskee toista maailmansotaa... Mutta voisiko joku kertoa kumpi maa julisti sodan ja milloin? Puhutaan sitten siitä rauhansopimuksesta.[/QUOTE]
6. joulukuuta 1941, britit julisti.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä