Pitäisikö lopettaa imetys, haluan uudelleen raskaaksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Eli onko se väärin?
Haluaisimme kolmannen lapsen, mutta ei ole kiertoa enkä ole löytänyt ovulaatiotakaan. Lapsi syö erittäin paljon rintaa edelleen. Niin kova vauvakuume vaan velloo...

joillain imetys pitää menkat poissa. eli hedelmällisyys ei oo palautunut.
ja palautuu vasta kun imetys loppuu ja senkinjälkeen voi mennä kuukausia.
mä palauduin heti,lapsille ois tullu ikäeroo alle vuosi mutta raskaus meni kesken. ikäeroksi tuli sit vuosi :)

Minkä ikäinen vauva? Sulla on vauva, joten eikai se vauvakuumetta voi olla? Raskauskuumetta ehkä?!

Sanoin tuossa jo, että lapsi.
Ikää hänellä siis 1v 5kk. Syö vaan erittäin paljon edelleen päivittäin rintaa, joten menkkoja ei ole ollut vieläkään.

En missään nimessä olisi alle vuoden ikäisen imetyksen lopettamista edes harkitsemassa.

[QUOTE="sina";23227898]kannattaa nyt punnita että onko se vauvakuumetta vai raskauskuumetta. Odottaminen palkitsee aina. Ja tämän lauseen voi tulkita kahdella tapaa...[/QUOTE]

Vauvakuumetta... sen tiedän :D

[QUOTE="eee";23227980]Lapsi on jo niin iso että ei imetyksen lopettamisesta taitaisi haittaakaan olla.[/QUOTE]

Tätä pohdin minäkin. Tosin rinta on niin kovin tärkeä hänelle edelleen.

Olisi vaan niin kiva jos raskaus alkaisi vaikka seuraavan puolen vuoden sisään. <3

Mutta tosiaan kun ei kiertoakaan ole edelleenkään ja minkäänlaisia ovisoireita eikä tikullakaan ole löytynyt. :/

No mä en usko että sitä imetystä tarvitsee kokonaan lopettaa. Mitä jos vaan vähentäisit imetyskertoja? Senkin luulisi jo muuttavan hormoonitoimintaa ja menkat saattaisivat alkaa.

Hyvää ikään olet lapsesi saanut imetettyä, joten miksipä ei, jos siltä tuntuu. :) Mä niiiin mielelläni siirtäisin sinulle omat ovulaationi, kun vaan olisi mahdollista, ei kuitenkaan ihan heti olla toista yrittämässä. Mulla alkoi menkat, kun lapsi oli 3kk ja erittäin lapsentahtisella täysimetyksellä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;23228039:
No mä en usko että sitä imetystä tarvitsee kokonaan lopettaa. Mitä jos vaan vähentäisit imetyskertoja? Senkin luulisi jo muuttavan hormoonitoimintaa ja menkat saattaisivat alkaa.

Meillä on sellainen tissitakiainen, että se on nähtävämmin joko tai.

Ei onnistu vähentäminen, sitä on yritetty. Äidillä ei ole selkärankaa, mutta lapsella on. :D

Hyvää ikään olet lapsesi saanut imetettyä, joten miksipä ei, jos siltä tuntuu. :) Mä niiiin mielelläni siirtäisin sinulle omat ovulaationi, kun vaan olisi mahdollista, ei kuitenkaan ihan heti olla toista yrittämässä. Mulla alkoi menkat, kun lapsi oli 3kk ja erittäin lapsentahtisella täysimetyksellä. :D

Voi kun niitä voisi siirtää, ottaisin mielelläni muutaman oviksen. :D

Ekaa imetin vähän alle kaksi vuotiaaksi ja sitten oli yhdet menkat jonka jälkeen raskauduin. Nyt sitten tosiaan sama tilanne ettei menkkoja kuulu. :(

Eli mulla on ollu 06/06-02/11 välillä yhdet menkat. onkohan musta tullu jo täys fossiili :D

[QUOTE="aloittaja";23228106]Voi kun niitä voisi siirtää, ottaisin mielelläni muutaman oviksen. :D

Ekaa imetin vähän alle kaksi vuotiaaksi ja sitten oli yhdet menkat jonka jälkeen raskauduin. Nyt sitten tosiaan sama tilanne ettei menkkoja kuulu. :(

Eli mulla on ollu 06/06-02/11 välillä yhdet menkat. onkohan musta tullu jo täys fossiili :D[/QUOTE]

Oli pakko alkaa miettiä omaa tilannetta kun ilmaisit asian noin. Mä oon kans imettäny aika pitkään pitkään lapsia ja edelleen imetän. Mulla on ollu 10/07 jälkeen yhdet menkat. Aika hurjalta kuulostaa sekin mut sä pistit kyllä vielä paljon paremmaksi. =)

Minä yritin raskautta vuoden verran kun imetin esikoista 2-vuotiaaksi asti, lähinnä hankalien allergioiden takia. Kierto oli kyllä tuon vuoden aikana ok mutta luteaalivaihe (oviksen jälkeen seuraaviin menkkoihin) jäi lyhyeksi (8-10 vrk), vaikka imetin loppuajan vain 1-2 kertaa vuorokaudessa. Heti kun lopetin imetyksen kokonaan, niin tulin seuraavalla kierrolla raskaaksi. :)
Tsemppiä raskautumiseen!

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä;23228274:
Minä yritin raskautta vuoden verran kun imetin esikoista 2-vuotiaaksi asti, lähinnä hankalien allergioiden takia. Kierto oli kyllä tuon vuoden aikana ok mutta luteaalivaihe (oviksen jälkeen seuraaviin menkkoihin) jäi lyhyeksi (8-10 vrk), vaikka imetin loppuajan vain 1-2 kertaa vuorokaudessa. Heti kun lopetin imetyksen kokonaan, niin tulin seuraavalla kierrolla raskaaksi. :)
Tsemppiä raskautumiseen!

Kiitos!
Tuo päätös imetyksen lopettamisesta on vaan tosi vaikea. :/

Mietin teenkö väärin, esikkokin kun vieroittui itse.. ja kolmosenkin olisi tarkoitus antaa vieroittua itse. Silti tuo vauvakuume vaan polttaa....

Imetä ja kasvata se edellinen k?apsesi ennen toista. On se niin väärin, kun lapsen imetys lopetetaan ja tehdään peräperää lapsia. Eikös voi nauttia siitä olevasta eikä haikailla heti uutta.

Imetä ja kasvata se edellinen k?apsesi ennen toista. On se niin väärin, kun lapsen imetys lopetetaan ja tehdään peräperää lapsia. Eikös voi nauttia siitä olevasta eikä haikailla heti uutta.

No todennäköisesti ikäeroksi tulisi lähes kolme vuotta ja mielestäni se on ihan ok ikäero.

Jos et lukenut, lapseni on 1v 5kk lopetus lempeästi kestää varmaan useamman kuukauden ja sitten siitä oma aikansa ennen kun kierto palautuu.

Vai pitääkö ikäero mielestäsi olla se 18 vuotta? Silloinhan virallinen kasvatuksellinen vastuu loppuu, vaikka muuten jatkuukin vielä.

Tuota, raskaana ollessaankin voi ihan hyvin imettää. Eli kannatan ihan vaan sitä, että jätätte ehkäsyn pois ja unohdat kaikki höpönlöpö ovisjutut (saan tuosta ilmaisusta selkääni, tiedän.. ;) ) ja annat luonnon hoitaa hommansa. Joko tulet raskaaksi ennen imetyksen lopettamista tai sitten et, kyllä se raskaus suunnittelemattakin alkaa. (Myös imettäessä ja lisäksi ehkäisyä käytettäessä, voin todeta. :p )
On kuitenkin ihan puppua, jos joku sanoo, että raskaana ollessa ei voisi imettää. Normaalissa raskaudessa siitä ei ole haittaa kenellekkään osapuolelle.

Tuota, raskaana ollessaankin voi ihan hyvin imettää. Eli kannatan ihan vaan sitä, että jätätte ehkäsyn pois ja unohdat kaikki höpönlöpö ovisjutut (saan tuosta ilmaisusta selkääni, tiedän.. ;) ) ja annat luonnon hoitaa hommansa. Joko tulet raskaaksi ennen imetyksen lopettamista tai sitten et, kyllä se raskaus suunnittelemattakin alkaa. (Myös imettäessä ja lisäksi ehkäisyä käytettäessä, voin todeta. :p )
On kuitenkin ihan puppua, jos joku sanoo, että raskaana ollessa ei voisi imettää. Normaalissa raskaudessa siitä ei ole haittaa kenellekkään osapuolelle.

No tässä ei ole kyse siitä ettei raskaana ollessa voisi imettää.
Vaan siitä, etten luultavammin tule raskaaksi jos imetän. :) Kaikki me ollaan erilaisia, sun kroppasi toimii erilailla ja mun toisella. Meillä ei ole ollut mitään ehkäisyä viimeiseen viiteen vuoteen, tainno imetys. :)

Yhteistyössä