Piloille menyt 1-vuotis valokuvaus

• Viestiketjun aloittaja tyu
  • Ensimmäinen viesti
hmph
Hei! Pakko kysyä missä tämä kuvaamo sijaitsee? Juuri katselin paikkaa, jossa käytiin tytön 1v kuvat ottamassa ja mietin että mennäänkö sinne ottamaan myös pojan 1v kuvat. Siellä sivuilla oli maininta että koira "toimii ovikellona". Joten mietin että pitäiskö sitten kuitenkin vaihtaa...

Itse olisin kyllä heti asiasta jotenkin maininnut. Tekisin kyllä kirjallisen reklamaation kuvista/kuvauksesta ja pyytäisin siihen vastauksen ennen maksua (ts. selvitys siitä miten edetään - uudet kuvat?)
Tässä paikassa on sentään jo etukäteen kerrottu koirasta.

"Maarit"
Olen ammattikuvaajan sukulainen ja koevedokset, jotka tulostetaan paikan päällä maksavat yrittäjälle huomattavan vähän. Oman ajankäytön on toki hinnoitellut, mutta tässä tapauksessa ehdottomasti saa tyytyä siihen, että jos ei uusia kuvia saa ilman koiraa, asia ja kauppa raukeaa. Taloudellinen tappio hänelle jää kovin vähäiseksi, mutta huonon maineen leviäminen se vasta tappiota tuokin, mikä näkyy ehkä vain viiveellä.

"vieras"
En maksaisi mitään. Ymmärrän tilanteen, että lapsi on itkenyt ja ollut punainen. Meillä kävi vähän samalla tavalla, lapsi itki paljon ennen kuvauksia kun pelkäsi muuten vaan ja en itse edes tajunnut kuvaushetkellä miten punainen lapsen iho oli normaaliin verrattuna. Kun kuvat tuli niin silmät punaiset ja turvonneet ja kasvot punaiset, lapsi ei näyttänyt yhtään itseltään. Vaatisin kuvaajalta uutta kuvaussessiota ja ilman koiraa!

:)
Koittakaa viellä neuvotella tuosta tilanteesta ihan rauhallisesti. En yhtään ihmettele jos kuvaus menee pieleen kun pieni pelkää kun mä 30 vuotias mamma pelkään koiria enkä varmasti olisi edukseni kuvissa jos koira olisi samassa tilassa...

argh
Voi jeesus mikä valokuvaaja!!!

Eli tällä karsitaan sitten kaikki allergiset inisijät pois asiakaslistoilta, kun tuodaan hurtta tiloihin. Melko epäammattimaista touhua. Mutta sortamistahan se on tuokin.

ÄLÄ VAAN MAKSA MITÄÄN!!!!

fgh
Meillä ei edes ollut mitään koiraa siellä, mutta lapsella muuten vaan huono päivä. Kuvat meni kaikki pieleen ja kuvaaja itse ehdottikin uutta päivää uuteen yritykseen. Sitten menikin ihan hyvin ja vaan yhdestä kuvauksesta maksettiin. Hyvää asiakaspalvelua.

Ootko kuullu allergioista tai astmasta...?!?!?mitä jos kuvattava lapsi saisi koirasta oireita.
Olen, mutta ei kai kukaan silloin kuvauksia tekisi, kun se selviäisi. Ja ihan varmasti valokuvaaja hyväksyisi peruutuksen. Silloin kuvia ei otettaisi.

Saahan bussissa, lentokoneessa tai junassakin eläimiä kuljettaa, mutta nyt ei saa olla missään tapauksessa olla eläintä valokuvausliikkeessä? Se ei minusta ole loogista. Se että valokuvausliike on eläinvapaa, tuo varmasti lisäarvoa tietylle asiakaskunnalle ja se on ihan eri juttu.

Olen nähnyt koiria vaatekaupoissa, partureissa, rauta-kaupassa (pieni). Ymmärrän jos allerginen ei käytä kauppaa, mutta että yrittäjä suorastaan teilataan sen takia, niin se ihmetyttää.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Olen, mutta ei kai kukaan silloin kuvauksia tekisi, kun se selviäisi. Ja ihan varmasti valokuvaaja hyväksyisi peruutuksen. Silloin kuvia ei otettaisi.

Saahan bussissa, lentokoneessa tai junassakin eläimiä kuljettaa, mutta nyt ei saa olla missään tapauksessa olla eläintä valokuvausliikkeessä? Se ei minusta ole loogista. Se että valokuvausliike on eläinvapaa, tuo varmasti lisäarvoa tietylle asiakaskunnalle ja se on ihan eri juttu.

Olen nähnyt koiria vaatekaupoissa, partureissa, rauta-kaupassa (pieni). Ymmärrän jos allerginen ei käytä kauppaa, mutta että yrittäjä suorastaan teilataan sen takia, niin se ihmetyttää.
Sulla taitaa itelläs olla koira kun noin loukkaannuit. Mä olen ihan ap:n puolella, ei kaikki voi koiria rakastaa. Ne ei kuulu liiketiloihin ja piste.

"joo"
Ota yhteys kuluttajasuojavirastoon ja kysy asiasta. Tykkään koirista, mutta ei ne vapaana sovi mihinkään liiketiloihin. Vaikka onhan noita nähty monissa liikkeissä. yleensä sellaiset koirat pysyvät huomaamattomina vapaaehtoisesti ;)

[QUOTE="vieras";23224284]Sulla taitaa itelläs olla koira kun noin loukkaannuit. Mä olen ihan ap:n puolella, ei kaikki voi koiria rakastaa. Ne ei kuulu liiketiloihin ja piste.[/QUOTE]

häh, mistä lähtien se on loukkaantumista jos ei täysin ole samaa mieltä kuin muut? Ei, ei ole koiraa eikä tuu.

Jos ei koirista pidä, niin kyllähän se pitäisi ennen palvelun ottamista reklamoida eikä sitten vasta kun homma on ohi. Mutta olen kyllä kirjoittanut että uudelleenkuvaus varmasti voisi olla hyvä vaihtoehto - puolin ja toisin .

"vieras"
Miksi koirasta olisi pitänyt kertoa etukäteen? Vai olitko korostanut hänelle, että ei koiria missään tapauksessa?
No jos mä meen vaikka kampaajalle niin en odota että siellä ekana hyppää vastaan iso piski. Valokuvaaja on asiakaspalveluammatissa,vähän voi miettiä että miten toimitaan. Jotkut ihan oikeasti pelkäävät koiria,toiset ovat allergisia..eikö tää nyt oo itsestäänselvyys?!

"vieras"
MIKSET PAIKANPÄÄLLÄ HETI SANONUT ASIASTA?
Omituista kiristä nyt jälkeenpäin. Olisit heti sanonut, että voiko tuon koiran viedä vaikka kuvauksen ajaksi autoon, kun meidän kalle pelkää koiria.
Kuvaaja teki työnsä, ja kuvausaikaa meni hukkaan teidän kanssanne.

Itse jatkaisin, kuten joku jo täällä ehdottikin, saman kuvaajan kanssa. Selvitä tilanne, älä jätä sitä noin roikkumaan. Sopikaa uusi aika ilman koiraa.

[QUOTE="vieras";23224598]Peesi tälle! Jos menee kenneliin, jokainen ymmärtää sen, että siellä on koiria. Jos menee kampaajalle, hammaslääkäriin, optikolle tai valokuvaukseen, ei tulis mieleenkään että kyseisissä paikoissa on koiria.[/QUOTE]

Jep.
Ja meillä ainakin kesti kauan ennen kuin edes saatiin aika lapsikuvaukseen,niin koituu siitä silloin haittaa asiakkaallekin kun paikan päällä sitten todetaan ettei kuvaa voidakaan ottaa koska siellä on koira.
Joku rautakauppa tms. nyt on ihan erikseen koska siellä vaan poiketaan mutta parturit ym. niin niissä pitäs olla sitten ovessa joku lappu tms. jos siellä on eläimiä.

kkkkkk
[QUOTE="eeee";23223435]No mieti nyt itse. Jos menee vaikka kauneussalonkiin rentoutumaan, niin pitääkö erikseen kykyä, että eikai siellä lattialla mene vaarattomia käärmeitä?[/QUOTE]

:D

zca
Miksi koirasta olisi pitänyt kertoa etukäteen? Vai olitko korostanut hänelle, että ei koiria missään tapauksessa?
Eikai yleensä osata odottaa että valokuvaamossa edes olisi koiria.. Joten mun mielestä myös kuvaajan pitäsi "joustaa" tässä tilanteessa.

Muutenhan pitäis aikaa varatessa varmistella että ei kai siellä ole papukaijoja, moottorisahoja, pölynimureita ym., koska joku voi pelätä niitä ;)

Uusintakuvausta voisi ehdottaa. Joskin... Mä olisin viimeistään siinä vaiheessa, kun olisin huomannut että lapsi on itkuisen näköinen, sanonut että kuvia ei tällä kertaa oteta. Näithän sinä sen että lapses oli itkuisen näköinen ja annoit kuvat hänet juuri sen näköisenä :D?

Se on kyllä kaikkinensa outoa, että miksei koiraa voinut vaikka heivata ulos liekaan kuvauksen ajaksi. Mutta nämäkin asiat ratkeis kun sais suunsa auki silloin kun ongelmallinen hetki on käsillä eikä vasta jälkikäteen kaksplussalla :).

a<szdxfcgvhnjk
Tosiaan eläinpölyä voi olla studiossa ihan vaikka jos kuvaaja ottaa elukoistakin kuvia että se on allergikon oma ongelma... Tosiaan olisi kannattanut sanoa alussa ettei kuvia voi ottaa jos koira niin helvetisti häiritsee. Oletkohan kuullut photoshopista.. Ammattivalokuvaajilla on sen verran hyvät ohjelmat, että vaikka kuinka kakara porais ni siit saa vaik sulosen hmyilevän jos niin tahot..

Yhteistyössä