Jaa, täytyy sitten varmaan luopua lääkissuunnitelmasta ja alkaa vaikka siivoojaksi, jos meinaat ettei lekureille tulevaisuudessa ole töitä.Eiköhän yliopistotasoiset ole korkealla. Ei varmaan saa täällä sanoa mut toivoisin että ihmiset lakkaisivat kouluttautumasta kovin korkealle, meillä on kohta pelkkä ylpeä työtön kansa. Liikaa jo virkamiehiä/johtajia keksimässä kummia tutkimustensa kanssa.
No musta on vähän hölmöä vaan yleistäen sanoa, ettei kannata kouluttautua korkeasti. Kuitenkin monet akateemisen tutkinnon vaativat ammatit ovat erittäin tärkeitä tässä yhteiskunnassa, ihan niin kuin monet ammattiopisto- tai ammattikorkeakoulutasoisetkin. Kaikkia kyllä tarvitaan. Toki opiskeltavaa alaa valitessaan jokainen fiksu pysähtyy hetkeksi miettimään myös työllistymistä tulevaisuudessa.Älä ole hassu... :stick: Lääkäriksi aikovana oot varmasti niin fiksu, että tajusit mistä puhun... Vähän vähemmälläkin tradenomi/insinööri/maisteri määrällä Suomi pärjäis.
No eikä ole. Mä opiskelen tekniikan alaa ja melkoisia pöllöjä tuolla pyörii. Enkä itsekään ole "tavan tallaajaa" fiksumpi.Amen. Tekniikan alalta valmistuva on jo tavan tallaajaa selvästi fiksumpi, varsinkin jos valmistuu ohjeajassa eli 4 vuodessa.
Ai että mihin tarvitaan lääkäreitä, lakimiehiä ja opettajia? Etkö oikeasti ole vielä tajunnut?Mä haluisin tietää, että MIHIN niitä oikeesti tarvitaan? En ihan oo vielä tyhmänä huonosti koulutettuna tajunnu... Pyörittämään sitä uskomusta, että on olemassa yläluokka?
Siis kysytkö ihan tosissasi, mihin esimerkiksi insinöörejä tarvitaan? Tai opettajia? Tai juristeja? Tutkijoita ja esimerkiksi biologeja? Minkä ammattien harjoittajia sun mielestä sitten tarvitaan?Mä haluisin tietää, että MIHIN niitä oikeesti tarvitaan? En ihan oo vielä tyhmänä huonosti koulutettuna tajunnu... Pyörittämään sitä uskomusta, että on olemassa yläluokka?