Kun facebook kavereilla on noita mamu-vastaisia tekstejä profiileissaan,

  • Viestiketjun aloittaja joskus vaan ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
joskus vaan ärsyttää
sellaisia siis missä kauhistellaan miten kalliiksi mamut tulevat yhteiskunnalle ja kuinka ne kaikki pitäisi lähettää veke. Niin tuntuuko musta vaan siltä että noita juttuja on nimenomaan niillä ihmisillä jotka itse ovat tulleet pirun kalliiksi veronmaksajille? Samoin ne ketkä noista teksteistä tykkää on samaa luokkaa. Tyyppejä jotka ovat aloittaneet muutamaa koulua ja jättäneet kaiken kesken, olleet töissä korkeintaan muutaman kuukauden pätkiä ja nekin mieluiten pimeästi. Muuten ollaan vaan työttöminä tai jollain pää-sairaslomilla ilman mitään rakentavia tulevaisuudensuunnitelmia. Lapsia voidaan hankkia ja silloin tietty edellytetään että yhteiskunta ostaa niille kaikki reimateceista alkaen, jos ei isovanhemmat sitten kustanna kaikkea.

Kyllä munkin mielestä maahanmuuttaja-politiikassa pitäisi käyttää järkeä, mutta noi profiilitekstit kuulostaa niin typeriltä ja niiden kirjoittajat alkavat ärsyttää. Yhdellekin teki just mieli kommentoida siihen jotain että paljonkohan itse luulet elätteneesi niitä mamuja noilla verorahoilla mitä olet maksanut kun 30v ikään mennessä ole ollut yhteensä vajaan vuoden töissä... Tietty sen perään sättisi sitten niitä mamuja jotka ovat vieneet häneltä työpaikat!
 
Onneksi itsellä ei ole osunut kavereilla sellaista... toisinpäin yksi on profiilissa kertonut saaneensa monikulttuurisuus-palkinnon tunnustuksena hyvästä mamu-työstään.... Läheisimmiltä ystäviltä tuollaista kommentointia ei tulisi ja sitten vähemmän läheinen jos laittaisi niin poistaisin kaverilistalta heti, tylysti vaan soromnoo.
 
"mie"
Poistaisin varmaan kyseiset tyypit kaverilistaltani, jos sellaisia olisin sinne vahingossa päästänyt. (Jos siis kyseessä olisi vaikka joku vanha koulukaveri, jonka mielipiteet ovat vuosien saatossa muuttuneet tuohon suuntaan.)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;23215094:
Onneksi itsellä ei ole osunut kavereilla sellaista... toisinpäin yksi on profiilissa kertonut saaneensa monikulttuurisuus-palkinnon tunnustuksena hyvästä mamu-työstään.... Läheisimmiltä ystäviltä tuollaista kommentointia ei tulisi ja sitten vähemmän läheinen jos laittaisi niin poistaisin kaverilistalta heti, tylysti vaan soromnoo.
Millaista on "hyvä mamu-työ"?
 
aaapppp
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;23215094:
Onneksi itsellä ei ole osunut kavereilla sellaista... toisinpäin yksi on profiilissa kertonut saaneensa monikulttuurisuus-palkinnon tunnustuksena hyvästä mamu-työstään.... Läheisimmiltä ystäviltä tuollaista kommentointia ei tulisi ja sitten vähemmän läheinen jos laittaisi niin poistaisin kaverilistalta heti, tylysti vaan soromnoo.
Ystävät saa onneksi valita, mutta sukulaisten kanssa on hankalampaa. Siksi kai se niin ärsyttääkin kun osa näistä "kavereista" on ihan lähisukulaisia jotka on tuntenut aina ja joista tietää oikeasti että heillä olisi ollut ihan hyvät mahdollisuudet opiskella ja työllistyä. On ollut vanhempien tukea ja suhteitakin tarjolla, eli ei tosissaan ole mitkään mamut vieneet heiltä opiskelu- ja työpaikkoja vaan ihan puhtaasti se oma toiminta.

Ne kaverit jotka noista aloituksista sitten tykkää on myös sellaisia samaa sarjaa olevia tyyppejä. Oikein yhteiskunnan helmiä ketkä nyt verorahoillaan elättävät täällä kaikenmaailman mamuja, voi raukka-parkoja.......
 
****
että löytyi ihmisiä jotka ajattelevat niinkuin minä. Olen siis täysin samaa mieltä, jos joku kaveri laittaisi tuollaista textiä fb:ssä niin poistuisi aika nopiaa kaverilistalta. Se on niin totta, että ne jotka nuota kirjoittelevat ovat nimenomaan niitä jotka ovat kaikista kallempia meille veronmaksajille.
 
"Vieras"
No mä oon mamu vastainen enkä oo kyllä tullu kalliiks yhteiskunnalle, ku töissä oon ollu 17v asti. Kyllä mua *ituttaa maksaa veroja ja siten maksella mamujen velliperseilyä. Osa on joo kunnollista ja tekee töitä, mutta suurin osa tulee tänne lusmuilemaan. Suurimman osan sais lähettää veke ja ne rahat mieluummin muuhun käyttöön.
 
"vieras"
hah :D hyvin tutulta kuulostaa. ite tunnen 30v isän joka ei oo 10 vuoteen tehny töitä, ryyppää sossun rahat ja appiukko ruokkii perheen. vaimokin ihan vaan elämäntapatyötön. lapset sen ikäsiä että hoitovapaalla ei oo enää ollu pariin vuoteen. tämä perhehän ne pahinten pasaa siitä millasia luusereita mamut on, kun yhteiskunnan pitää elättää :) afrikkaan ei saisi suomeesa kerätä hyväntekeväisyysrahoja vaan ne kuuluisi suomen köyhille eli tuon äijän ryypättäväks.
mekin ollaan köyhä perhe ja saadaan tukia ja avustuksia, mutta rajansa kaikella. mä sentään osaan olla kiitollinen avusta jota saadaan ja suon sen ilolla muillekin. mun mies käy töissä ja yrittää perheensä elättää. te oon pieneten lasten kanssa kotona.
ei ihan tosissaan ton luuseriperheen juttuja osaa ottaa :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;23215173:
Nooo... on sen verran korkealla pallilla että oikeasti tekee konkreettista työtä mamujen tilanteen edistämiseksi...
Eli elää veronmaksajien rahoilla ja tuhlaa suomalaisten verorahoja mamujen hysäämiseen. Minä kutsun tuota suomalaisvastaiseksi työksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23215176]hah :D hyvin tutulta kuulostaa. ite tunnen 30v isän joka ei oo 10 vuoteen tehny töitä, ryyppää sossun rahat ja appiukko ruokkii perheen. vaimokin ihan vaan elämäntapatyötön. lapset sen ikäsiä että hoitovapaalla ei oo enää ollu pariin vuoteen. tämä perhehän ne pahinten pasaa siitä millasia luusereita mamut on, kun yhteiskunnan pitää elättää :) afrikkaan ei saisi suomeesa kerätä hyväntekeväisyysrahoja vaan ne kuuluisi suomen köyhille eli tuon äijän ryypättäväks.
mekin ollaan köyhä perhe ja saadaan tukia ja avustuksia, mutta rajansa kaikella. mä sentään osaan olla kiitollinen avusta jota saadaan ja suon sen ilolla muillekin. mun mies käy töissä ja yrittää perheensä elättää. te oon pieneten lasten kanssa kotona.
ei ihan tosissaan ton luuseriperheen juttuja osaa ottaa :D[/QUOTE]

Opettelisit nyt edes kirjoittamaan oikein...
 
Mä luulen että se voi johtua siitä, että työttömät kokee asian niin että mamut vie heidän työpaikat. Ja kun itsellä on köyhää ja kurjaa niin tuntuu siltä että maahanmuuttajat saa kaikki tuet ja työpaikat jne.
 
aaapppp
[QUOTE="Vieras";23215167]No mä oon mamu vastainen enkä oo kyllä tullu kalliiks yhteiskunnalle, ku töissä oon ollu 17v asti. Kyllä mua *ituttaa maksaa veroja ja siten maksella mamujen velliperseilyä. Osa on joo kunnollista ja tekee töitä, mutta suurin osa tulee tänne lusmuilemaan. Suurimman osan sais lähettää veke ja ne rahat mieluummin muuhun käyttöön.[/QUOTE]

Mä en ole mamu-vastainen mutta siis sitä järkeä saisi nimenomaan käyttää niin että tänne tulevat mamut tulisivat osaksi yhteiskuntaa, opiskelisivat ja työllistyisivät. En mäkään kannata sitä että otetaan vaan lisää ihmisiä elelemään yhteiskunnan varoilla. Mutta ehkä se etten mä itse ole laskenut tulevaisuuttani noiden tukien varaan vaan ollaan pärjätty omillamme tekee sene ttei ne mamut niin mua ärsytäkään. Eniten niitä tuntuvat vihaavan juuri ne ketkä kokevat että mamujen saamat avustukset on pois heidän omista tuistaan. En usko että nämä mun "kaverit" oikeasti olisivat valmiit lahjoittamaan niitä mamuilta säästyviä rahoja mihinkään koululaitokselle tai terveydenhuoltoon vaan ihan sinne omiin taskuihinsa. Laskeskelevat kai että noin saataisiin hyvin eläteltyä kaikki paikalliset pummit.

Mun mielestä ihan huippuja on noi kommentit mamuista jotka vie meidän suomalaisten työpaikat. Kiroojana siinä usein liki kolmekymppinen velipoika joka on jättänyt peruskoulun jälkeen kolme eri koulua kesken ja työpaikkoja ei saa montaa kuukautta pidettyä vaikka on niitä isän ja sukulaisten kautta saanut hankittua useita. Onhan se juu toki mamujen vika jos autonkuljettajalta menee rattijuopumuksen takia ajokortin lisäksi työpaikkakin! Tai jos työnantaja ei viitsi kovin kauaa katsella sitä kun töihin tullaan milloin tullaan. Yhden tapauksen tiedän missä työnantaja kyllä otti mamun velipojan tilalle, kyseinen mamu on muuten siinä samassa työpaikassa yhä nyt viitisen vuotta myöhemmin mutten menisi senkään perusteella tuota mamua Suomesta pois ajamaan.
 
just niin
Juuri samaa olen miettinty:D Mulla on myös listalla samantyyppisiä henkilöitä. Suurin osa hieman alle 30v, työttömiä, matalasti koulutettuja ja usein lasten kanssa kotona monta vuotta. Mielipiteet ja tekstit ovat kuin 15-vuotiaan kynästä, yhtä luokattomia ja suppeita, kokonaiskuva ihan hakusessa ja järk eii loista läpi kirjoituksista.

Harva se päivä köyhyysrajalla elävät elämänätapakotimammat, työttömät ja kouluttamattomat marisevat tukien vähyydestä ja tekevät järjettömiä rinnastuksia siihen, miten "mamuja hyysätäään". Hävettää heidän puolestaan. Asiaan liittyvät uutisetkin ousein tulkittu miten sattuu ja peräisin korkeitaan Iltalehdestä.

Sitten samanhenkiset kommentoivat jotain vielä älyttömämpää. Mun mielestä se antaa ihmisestä sivistymättömän ja tyhmän kuvan, jos jakelee tuollaista ja vielä aggressiiviseen sävyyn kommentoi, kieltäytyy näkemästä asioita järkevästi. Kiihkoilu ja kapeakatseisuus on kamalaa.
 
[QUOTE="vieras";23215245]Niin, mamut ovat etusijalla kun jaetaan kuntien asuntoja ja työpaikkoja. Eikö se saisi herättä närää suomalaisissa?[/QUOTE]

Saa joo, en mä siitä mitään sanonutkaan.. Tottakai se aiheuttaa närää.
 
59ofl
Minusta sinä ap nyt yleistät vähän turhan paljon. :) Minua ei haittaa tuollaiset viestit lainkaan. Hyvä vaan, että jotkut viitsivät avata suunsa. Pistää kyllä ihmettelemään, että miten sinulla on noin paljon tuollaisia lusmukavereita? Eikö sinua pelotakin, kun seura tekee kaltaisekseen?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23215245]Niin, mamut ovat etusijalla kun jaetaan kuntien asuntoja ja työpaikkoja. Eikö se saisi herättä närää suomalaisissa?[/QUOTE]

Ensin valitetaan että mamut ei tee työtä, ja sitten kun niille annetaan töitä niin sekään ei kelpaa.
 
"Vieras"
Musta on todella väärin, että tänne otetaan koko ajan lisää hyysättäviä ja samalla leikataan rahaa vanhuksilta, lapsiperheiltä jne. Tänne sais jäädä vaan ne, jotka sopeutuu elään maan tavalla, tekee töitä tai käy kursseilla ja elää siivosti. Kaikki rikolliset ja yhdenkin rikkeen tekevät sais painua kotimaahansa ja sellaset, jotka tänne tulee vaan elään verorahoilla.

Joo joo, suomalaisetkin tekee sitä sun tätä, mutta ei tänne tarvi ottaa muualta maailmasta lisää pummeja.
 
aaappp
[QUOTE="vieras";23215196]Eli elää veronmaksajien rahoilla ja tuhlaa suomalaisten verorahoja mamujen hysäämiseen. Minä kutsun tuota suomalaisvastaiseksi työksi.[/QUOTE]

Jos se konkreettinen työ on sitä että mamuja ohjataan opiskelemaan, oppimaan kieltä ja työllistymään sekä siinä samalla sopeutumaan suomalaiseen yhteiskuntaan niin en mä sitä suomalaisvastaiseksi mieltäisi. Se on ihan asiallista hyysäämistä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23215275]Ensin valitetaan että mamut ei tee työtä, ja sitten kun niille annetaan töitä niin sekään ei kelpaa.[/QUOTE]

Puhu asiasta äläkä lähde linjalle "Raiskaa suomalaisetkin!".

Millä oikeudella mamuille annetaan etusija työpaikkojen ja asuntojen suhteen? Sun mielestä ok syrjiä suomalaisia?
 
aapppp
Juuri samaa olen miettinty:D Mulla on myös listalla samantyyppisiä henkilöitä. Suurin osa hieman alle 30v, työttömiä, matalasti koulutettuja ja usein lasten kanssa kotona monta vuotta. Mielipiteet ja tekstit ovat kuin 15-vuotiaan kynästä, yhtä luokattomia ja suppeita, kokonaiskuva ihan hakusessa ja järk eii loista läpi kirjoituksista.

Harva se päivä köyhyysrajalla elävät elämänätapakotimammat, työttömät ja kouluttamattomat marisevat tukien vähyydestä ja tekevät järjettömiä rinnastuksia siihen, miten "mamuja hyysätäään". Hävettää heidän puolestaan. Asiaan liittyvät uutisetkin ousein tulkittu miten sattuu ja peräisin korkeitaan Iltalehdestä.

Sitten samanhenkiset kommentoivat jotain vielä älyttömämpää. Mun mielestä se antaa ihmisestä sivistymättömän ja tyhmän kuvan, jos jakelee tuollaista ja vielä aggressiiviseen sävyyn kommentoi, kieltäytyy näkemästä asioita järkevästi. Kiihkoilu ja kapeakatseisuus on kamalaa.
Just tollasta mä meinaan!

Mitä mun veljeen vielä tulee niin tunnen ihan myötähäpeää ja tekee pahaa vanhempienkin puolesta. Itse varmaan häpeisin silmät päästäni jos oma lapseni olisi tuollainen!


Mut siis te muut mamu-vastaiset: ihanko tosissanne olette sitä mieltä että suomalainen elämäntapatyötön tuilla elelijä on oikeutettu paasaamaan jostain verorahojensa käytöstä?
 
"vieras"
Jos se konkreettinen työ on sitä että mamuja ohjataan opiskelemaan, oppimaan kieltä ja työllistymään sekä siinä samalla sopeutumaan suomalaiseen yhteiskuntaan niin en mä sitä suomalaisvastaiseksi mieltäisi. Se on ihan asiallista hyysäämistä.
Jos ja jos, paljon josseja.

Suomalaiset osaavat puhua suomea, suomalaiset ovat sopeutuneet suomalaiseen yhteiskuntaan, suomalaiset ovat opiskelleet itselleen ammatin, suomalaisia on useampi satatuhatta työttömänä: mihin ihmeeseen niitä mamuja oikein tarvitaan?
 

Yhteistyössä