Mies pitää harrastuksistaan kiinni, käy töissä, ja missäs välissä minä kotiäitinä jotain harrastan sit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja täh;23213554:
Milloin olette kotona... Että joka ilta jompi kumpi menossa... En ymmärrä.
Meillä lapset 7 ja 3 v eikä harrasteta muuta kuin lasten kanssa olemista ja omaa pihaa kesäisin. On ihana tuntea omat lapsensa. Meidän mielestä ehtii harrastaa sitten kun lapset on vanhempia.
Joo ollaan tosi erikoisia eikä meillä ole omaa elämää. Olimme reippaasti yli kolmekymppisiä lapset saadessamme ja nyt on lasten vuoro. Että on tässä ehditty harrastaa.
Omia iltamenoja molemmilla max kerta kuussa.

Meillä harrastetaan vuoroiltoina, enkä koe sitä mitenkään ongelmalliseksi. Ehdimme joka ilta viettää aikaa myös yhdessä perheenä, koska lapset menevät vasta klo 22 nukkumaan. Ihmiset vain ovat erilaisia. Joillekin riittää se oma perhe ja koti, joillekin ne omat harrastukset taas ovat tärkeä henkireikä. Me mieheni kanssa olemme niin läpeensä liikunnallisia ja molemmilla on omat tärkeät urheiluharrastuksensa, ettemme yksinkertaisesti voisi elää ilman niitä. Sanoisin, että jos nuo harrastukset otettaisiin pois tai niitä vähennettäisiin radikaalisti, kyllä siinä pian tulisi avioero, itse hyppisin seinille ja todennäköisesti sairastuisin lopulta masennukseen. Monesta olen valmis luopumaan, mutta en koskaan kuntokeskuksen jäsenyydestä!! Päivisin kotiäitinä saan viettää aikaa lasteni kanssa yllin kyllin, joten ei liene kohtuutonta, että joka toinen päivä olen sen parituntisen omissa menoissani??

Meillä mies vkot reissutöissä ja kotoo miun jaloissa pyörii 4muksuu,mut sen oon oppinu ettei niihi harrastuksii pääse jossei vaan mene.
Muksuille hoitopaikka ja vaa menoks!

Meil noi teinit hoitaa parikertaa vkossa nuorinta ja sitte yhtenä kertana nuorin menee vaarillee pariks tunniks. Käyn siis arkena 3pvänä ja sitte su jolloin mies hoitaa kuopuksen.
Oon sanonu et tää on se mistä en luovu,treeneistä siis,vaikka äiti oonkin :)

Älä anna marttyyrille periksi. Ole jalo ja sano, ettei sen suinkaan tarvitse lopettaa, kunhan vähentää. Tai vaihtoehtoisesti siirtää treenejään muihin ajankohtiin, jotta sinä pääset harrastamaan.

Älä anna marttyyrille periksi. Ole jalo ja sano, ettei sen suinkaan tarvitse lopettaa, kunhan vähentää. Tai vaihtoehtoisesti siirtää treenejään muihin ajankohtiin, jotta sinä pääset harrastamaan.

Sanoin kyllä tämänkin, miespä otti ja loukkaantui niin, että ei tullut nukkumaan ennen kuin vasta kahden aikaan yöllä. Silloin herätti lapsen, kuitenkin vahingossa, ja minä sitten sain koko yön pomppia tuon lapsen kanssa joka ei ole tottunut heräämään yöllä.
Ei sanonut mulle sanaakaan aamulla, ja voin vain kuvitella että tätä vitun mykkäkoulua on nyt sitten edessä ties minne asti.
Illalla päätin ottaa lapsen mukaan /tai mahdollisesti jättää sen tänne isänsä kanssa, ja lähteä kaverin kanssa shoppailemaan. Saa nähdä mitä siitäkin tulee :/

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23214184:
No niin, eipä oo sen mukavampi olo..
Juteltua tuli, ja joo saan mennä vaikka millon, mutta hän lupasi lopettaa oman harrastuksensa kokonaan :( marttyyri :(

Voi ei.... Kuulostaa ihan mun mieheltä.

No mutta kyllä mun mielestä sinun vaatimukset omasta ajasta ja harrastuksista on ihan kohtuullisia, joten ihan turhaan se heittäytyy marttyyriksi ja mykäksi. Älä sen marttyyriesityksen ja mykkäkoulun edessä kiltteyttäsi anna periksi. Miehen ei tarvitse luopua harrastuksestaan täysin, sen täytyy tehdä vaan tilaa sun harrastuksille, mikä ei todellakaan ole liikaa vaadittu.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23214286:
Sanoin kyllä tämänkin, miespä otti ja loukkaantui niin, että ei tullut nukkumaan ennen kuin vasta kahden aikaan yöllä. Silloin herätti lapsen, kuitenkin vahingossa, ja minä sitten sain koko yön pomppia tuon lapsen kanssa joka ei ole tottunut heräämään yöllä.
Ei sanonut mulle sanaakaan aamulla, ja voin vain kuvitella että tätä vitun mykkäkoulua on nyt sitten edessä ties minne asti.
Illalla päätin ottaa lapsen mukaan /tai mahdollisesti jättää sen tänne isänsä kanssa, ja lähteä kaverin kanssa shoppailemaan. Saa nähdä mitä siitäkin tulee :/

Noniin hyvä! Illalla lähdet todellakin ulos. Vaikka vaan kävelylle tai siihen ainoaan kyläkauppaa pyörähtämään. Palkkaat siivooja tuohon torstaille.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23212795:
Mun pitää kyllä sen verran vielä sanoa, ja nyt varmaa saan kuulla olevani nynny. Mutta mies on semmonen että jos sen treenit meinaa peruuntua vaikka sen takia, että joku kaukainen sukulainen on tulossa käymään, tai että ollaan menossa toiseen kaupunkiin vierailulle, niin sieltähän ajetaan kotiin treeneihin ja vieraiden aikana lähde treeneihin, mutta muistaa sitten sanoa monesti, että kun nekin treenit jäi väliin sen takia kun se ja se oli käymässä, että seuraavista ei sitten varmasti luovu mistään hinnasta :/

No meidän tuttava perheessä isäntä menee harrastuksiin vaikka sinne olis meidät kutsuttu kylään.
Tosin jos isäntä on kotona niin hän voi maata makkarissa sohvalla katsoen urheilua kun sinne mennään kylään.
Se ei paskaakaan välitä,mun mielestä aika epäkohteliasta vieraita kohtaan.
Mutta ehkä se mies ei halua sinne vieraita,vaan se vaimo.
Siinäkin on oikein esimerkkisuhde huonosta suhteesta,ei yksistään tän kyläilyn takia vaan muidenkin asioiden takia.
Sun miehes kuulostaa muuten ihan mukavalta,joten uskon että pääsette asiassa viel ratkasuun joka tyydyttää molempia.

No mutta kyllä mun mielestä sinun vaatimukset omasta ajasta ja harrastuksista on ihan kohtuullisia, joten ihan turhaan se heittäytyy marttyyriksi ja mykäksi. Älä sen marttyyriesityksen ja mykkäkoulun edessä kiltteyttäsi anna periksi. Miehen ei tarvitse luopua harrastuksestaan täysin, sen täytyy tehdä vaan tilaa sun harrastuksille, mikä ei todellakaan ole liikaa vaadittu.

Juu, minä tiedän tämän, mutta mies ei näköjään osaa tähänkään asiaan suhtautua aikuismaisesti.
Ja sille joka mietti että enkö siivoa kotona, kyllä mä siivoan, siis päivisin sen mitä päivisin sotketaan, ja pesen ne pyykit ja tiskit, mutta en pese lattioita enkä ikkunoita enkä tee mitään suursiivousta täällä lapsen kanssa. Isoimmat hommat nyt vaan on tehty aina yhdessä, ja siksi ne on jotenkin luonnollisesti jääneet yhdessä tehtäviksi.

Olen mäkin varmaan kohtuuton, mutta en vaatinut hältä kuin sen että hän vaihtaisi treeniaikaansa (joka siis mahdollista mutta matka pitenee) yhtenä iltana, ja minä sitten joustaisin toisena iltana niin että myöhästyn siitä harrastuksestani noin 10 min.
Eihän se hälle sopinut. Hän oli sitä mieltä että treenin jälkeen ei todellakaan samantien ala katsella lapsen perään, sillä hän tahtoo käydä suihkussa, jne.
Lisäksi sanoi mulle että toiset kundit siellä lähtee vielä kahville treenien jälkeen, ja hän ei kuitenkaan ole sinne mennyt..
Huoh..
Pitäs varmaan olla kiitollinen :/

Voihan siltä myös kysyä, että mitä se itse ehdottaa ratkaisuksi? Eikä liian suurpiirteisesti, vaan sanot että haluat käydä esim zumbassa, pumpissa ja lenkillä, joista zumba ja pumppi on tähän ja tähän aikaan, että mitä sillä on ehdottaa ratkaisuksi siihen että pääsisit niissä käymään.

Voihan siltä myös kysyä, että mitä se itse ehdottaa ratkaisuksi? Eikä liian suurpiirteisesti, vaan sanot että haluat käydä esim zumbassa, pumpissa ja lenkillä, joista zumba ja pumppi on tähän ja tähän aikaan, että mitä sillä on ehdottaa ratkaisuksi siihen että pääsisit niissä käymään.

Jos kysyn siltä näin, se ottaa sen vttuiluna :/
Mä olen niin vitun kyllästynyt tähän marttyyritoimintaan..
Mä oon jotenkin niin sanatonkin nyt, etten tiiä miten edes enää lähestyisin asiaa.

Kysyin siltä eilen siis lähes noin, niin se sanoi ratkaisuksi, että se lopettaa treenaamisen.

Sanot miehellesi että jos se on vakaasti harkittuaan sitä mieltä, että haluaa lopettaa treenaamisen, olkoon niin. Sinä et ole sellaista vaatinut eikä mies saa sinua syyllistää. Marttyyri on kans yhdenlainen virtahepo olohuoneessa.

Et kai sää ikkunoita pese joka viikko? :O Tiäkkö mä oon huomannu että paras aika pestä lattiat on perjantai-iltana ehkä klo 22 :D Sitte voi nauttia hetken siitä puhtaudesta ennen ku menee nukkumaan eikä oo ketään roikkumassa puntissa eikä tallomassa märillä lattioilla :)

En tiedä kuinka oikein pukisin ajatukseni sanoiksi.. Kun tuo marttyyrijuttu on sama, millä meillä mies yrittää aina "kiristää". Joskus sanon suoraan, että lakkaa leikkimästä marttyyriä. Yleensä rauhallisesti sanon, että mitään tuollaista en ole pyytänyt tekemään, tai sanonut. Meillä miehellä on taipumus liioitella muutenkin "ikinä, koskaan, aina" -tyylisesti. Mutta siis omasta mielestä sillä marttyyriesityksellä yritetään saada toinen tuntemaan itsensä pahikseksi, kun muka kielletään oma rakas harrastus kokonaan, vaikka tästä ei lainkaan ole ollut kyse. Pidä kiinni vaatimuksesta saada sitä omaa aikaa ja harrastuksia, mies nyt vaan saa sopeutua siihen. Jos sen ainoa ratkaisu on lopettaa harrastuksensa kokonaan, niin se on sen valinta. Itse olet pyytänyt ainoastaan järjestelemään sitä omaa viikkosuunnitelmaansa sun hyväksi, etkä vaatinut sen omien harrastusten lopettamista. Tao sille päähän, että kyllä se nyt vaan on reilua että sinäkin saat mennä.

No harrasta kotona, niin mäki teen. Mies on töissä ensin päivät, sitten on 1-3 tunnin treenit, viikonloppuisin aamutreenit ja iltatreenit. Kerran viikossa on semmonen rako, että pääsen itse omiin treeneihin, mutta muutoin jumppaan ja piirrän kotona kun lapsi nukkuu päikkäreitä tai illalla ennenkun itse menee nukkumaan.

Teillä on ongelma, tai oikeastaan useampikin!
SUN ongelma on se, ettet anna miehellesi mahdollisuutta! Aikanaan kun itse muutin mieheni kanssa yhteen ei mieheni (muka) osannut täyttää tiskaria, pestä pyykkiä, laittaa pyykkiä kuivumaan, imuroida, siivota, käydä kaupassa, laittaa ruokaa.. jne. Lista on loputon. Miksi näin? Koska mies ei tehnyt asioita juuri niin kuin MINÄ olin tottunut tekemään! Joo, marttyriksi välillä tunsin itseni, olin yliväsynyt, enkä itse ehtinyt/ jaksanut mitään. Lopulta luovutin, nykyään meillä kaupassa käy se joka ehtii/viitsii/jaksaa, tiskari on miehen heiniä samoin usein ruuanlaitto. Minä huolehdin siivouksesta (päivittäin pyrin jotain tekemään), rakastan siivouspäivää, kun mies vahtii muksut ja saan kaikessa rauhassa ryskätä koko kämpän! Myös pyykit on mun kontolla.
Ja joo, voi toki siivota myös lapsen kanssa, mutta mä haluan siivota yksin ja kunnolla :D

Toisaalta olen myös sitä mieltä, että se joka hoitaa lasta/lapsia kotona tekee myös suurimman osan kotitöitä. Oikeus ja kohtuus näin.

Sun MIEHEN ongelma on se, ettei se näe sun ongelmaa. Tuo marttyyrihomma on ärsyttävää. Myönnän sortuvani itse siihen välillä ja myöhemmin harmittaa. Jos ei miehesi ymmärrä, niin se ei ole sun ongelma. Hyvin yksinkertaisesti annat miehellesi viikkokalenterin käteen ja käsket merkitä sulle siihen yhtä paljon omaa aikaa mitä hällä on (treenit). Lisäksi hän joustaa yhtenä päivänä ja sinä toisena. Jos ei tämä miehellesi sovi, olet ainakin yrittänyt sopuratkaisua, etkä ole pyytänyt häntä lopettamaan harrastustaan. Jos miehesi kuitenkin lopettaa, on se hänen ratkaisunsa, ei todellakaan sun.

Yhteistyössä