Mies pitää harrastuksistaan kiinni, käy töissä, ja missäs välissä minä kotiäitinä jotain harrastan sit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23212227:
Onha mulla ongelma, jos sun mielestä on ihan ok, viedä lapsi kattomaan kun miehet hakkaa toisiaan, niin fine.
Ja mitähän harrastusta nainen pienellä paikkakunnalla sitten vois harrastaa niin että se sattus sopimaan herran harrastusten kanssa lomittain.
Ja meillä ei ole niin lähellä sukulaisia hoitamassa, että vois niille tyrkkää.. Samoin kuten sanottu paikkakunta on pieni, ja meillä ei täällä juurikaan ole niitä tuttuja jolle voisi lapsen tyrkätä hoitoon.

Ovimatto en ole, mutten jaksa raivota tai huutaa tai tapella aina tästä samasta asiasta. Kuten en siitäkään miksi seksiä ei tee mieli tämmösen jälkeen.
Usko pois, mä ymmärrän sua :) Mutta sähän toimit juuri kuten miehesi haluaa sun toimivan. Sanot, että et ole kynnysmatto, mä voisin sanoa, että...no antaa olla :)

Herää sisko! Sun miehesi tuskin tulee koskaan hankkimaan yhtäkään kivamukavaa täti-ihmistä lastanne hoitamaan, jotta sinä pääset harrastuksiisi. Sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa: hommata lapsenvahti itse tai tuupata lapset miehesi hoteisiin. Valinta on vain ja ainoastaan sinun.

Minä en suostuisi tuollaiseen ollenkaan.
Sanot miehelle miten asia on ja pidät siitä kiinni, miksi joustat? Siksi kun et jaksa tapella. No sittenhän mies jatkaa samaa menoa kun tietää ettet jaksa tapella.

Jos minä olisin työttömänä kotona, kokisin kyllä velvollisuudekseni siivota siellä päivisin, huono tekosyy joku "siivouspäivä".

Minä en suostuisi tuollaiseen ollenkaan.
Sanot miehelle miten asia on ja pidät siitä kiinni, miksi joustat? Siksi kun et jaksa tapella. No sittenhän mies jatkaa samaa menoa kun tietää ettet jaksa tapella.

Jos minä olisin työttömänä kotona, kokisin kyllä velvollisuudekseni siivota siellä päivisin, huono tekosyy joku "siivouspäivä".

Ei työtön, vaan kotiäiti.. Työtön olen sitten kun lapsi menee hoitoon. Jossen sit ole saanut töitä ennen sitä, niin sit vasta olen työtön.

Vai että miehen rahoilla kotona? mistä sä tiedät vaikka elettäis ennemminkin mun omaisuudella??

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23212312:
Usko pois, mä ymmärrän sua :) Mutta sähän toimit juuri kuten miehesi haluaa sun toimivan. Sanot, että et ole kynnysmatto, mä voisin sanoa, että...no antaa olla :)

Herää sisko! Sun miehesi tuskin tulee koskaan hankkimaan yhtäkään kivamukavaa täti-ihmistä lastanne hoitamaan, jotta sinä pääset harrastuksiisi. Sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa: hommata lapsenvahti itse tai tuupata lapset miehesi hoteisiin. Valinta on vain ja ainoastaan sinun.

Totta.. niin ikävä kun se on myöntää, että mun valinta. Ehkä mä sitten alan harrastaa jotain, ja viis veisaan siitä mitä se tekee ilmapiirille kotona.

En minä ainakaan väittänyt että miehen rahoilla eläisitte. Itse sanoit aiemmin että ei ole töitä. Jos eläisitte sinun omaisuudellasi niin varmaankin sieltä liikenee jokunen euro omalla päätökselläsi esim lastenvahdin palkkaamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja akuperäinen;23212389:
Totta.. niin ikävä kun se on myöntää, että mun valinta. Ehkä mä sitten alan harrastaa jotain, ja viis veisaan siitä mitä se tekee ilmapiirille kotona.
Jos sun miehesi oikeasti rakastaa sua, se myös herää, kun herätät sen :) On tietysti olemassa sekin mahdollisuus, että miehesi kelpuuttaa vaimokseen vain alistuvaisen naisen. Valitettavasti joudut itse ottamaan sen riskin, että pahimmassa tapauksessa tuhoat ehkä avioliittonne.

TUHATMILJOONASATAKERTAA ANTEEKSI!!!!!! :ashamed: Ei ollut tarkoitus sulkea ketjua :( Tämä modejen käyttöliittymä vaan ei ole ihan niin käyttäjäystävällinen kuin voisi toivoa :kieh:

mä hiukan ymmärrän sua koska meidän suhde jotenkin ajautunut samanlaiseen pisteeseen ja itse asiassa tänään siitä isännälle sanoin ja hän, toivottavasti, tajus mun pointin. en mä harrastamaan halua vaan yhteistä aikaa perheen kesken. meitin poika on koht 3kk ja tän koko ajan mies on lähes kaiken vapaa ajan ollut rakentamas meille pihamökkiä. kaatanut puita, kuorinu, pelkannu, kolonno ja lovennu. ja pidemmät vapaat koulusta käyttänyt sitten palkkatöiden tekemiseen vaikkei siihen rahallisesti olekaan ollut tarvetta.

nää pakkaset viellisää munkotona olo pakkoa kun eituota nassikkaa voi joka päivä ulos viedä, asutaanmini kokoses kyläs joten menopaikat vähis - ei edes kirjastoa. joten mun päivät on välillä melko pitkiä... pari kaveria lähel asuu mut heilläkin omat menonsa tottakai.

eli haluan enemmän aikaa perheelle. tehtäis jotain yhdes koko porukka. tai et hän kattoo lasta ja mä saan siivota vaik sängyn alle kerääntyneet rojut.

parhaansa hän yrittää en mä siitä moiti. nyt vain ajattelemattomuuksissaan lupautu viikoks taas töihin vaik kotonakin olis voinut olla. ja mulla palo päreet. toivottavasti hän ny hiffas et meillä on kohta suurempia ongelmia jos näin jatkuu pitkään et mä vain odotan et hän tulee kotiin. ja iltasin kyl kattoo lasta jos muntäytyy jonnekin mennä. ja jos kaupoilla esim ollaan porukalla niin ain huolehtii lapsen et mä saan rauhas hoitaa ostokset.

ap. kannattaa ehkä yrittää taas kerran puhua sille ukkokullalle.

kirjottelin pitkät pätkät, mutta se meni sitten jonnekkin kun tämä sanoi että ketju on lukittu vai mitä se oli. Mutta ideana että kaupasta ei tuu sitä mietä sieltä on tarkotus tulla jos ton lähetää sinne.
Ja siivoukseen osallistuu, tai lähinnä nostelee tavarat ylös, minä imuroin, pesen lattiat, jne. Hän siis tällä välin viihdyttää neitiä.

Ihmettelin itsekkin minne ketju hävisi, mutta joo..
Kai se on riski otettava, vaikka en missään nimessä usko että mies esim jotain aikataulua tai lukujärjestystä jaksais noudattaa..
Jos tulee menoa jonnekkin koko perheen voimin, niin sehän tulee aina minun menojeni kohdalle. Tai sitten sovitaan esim. sukulaisvierailuja niin etten millään enää ehdi minnekkään.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23212648:
kirjottelin pitkät pätkät, mutta se meni sitten jonnekkin kun tämä sanoi että ketju on lukittu vai mitä se oli. Mutta ideana että kaupasta ei tuu sitä mietä sieltä on tarkotus tulla jos ton lähetää sinne.
Ja siivoukseen osallistuu, tai lähinnä nostelee tavarat ylös, minä imuroin, pesen lattiat, jne. Hän siis tällä välin viihdyttää neitiä.

Kai se on riski otettava, vaikka en missään nimessä usko että mies esim jotain aikataulua tai lukujärjestystä jaksais noudattaa..
Jos tulee menoa jonnekkin koko perheen voimin, niin sehän tulee aina minun menojeni kohdalle. Tai sitten sovitaan esim. sukulaisvierailuja niin etten millään enää ehdi minnekkään.

Tässä on taas vaikka kuinka monta sellaista kohtaa, että ei voi kuin ihmetellä, kuinka nykyaikana joku nainen vielä suostuu moiseen. Miestäsi et voi aikanaan salamana muuttaa, mutta omaan asenteeseesi voit. Aloita siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23212648:

Pakko kysyä: Kannattaako tuollaisen miehen kanssa elää? Mitä sellaista hyvää siinä miehessä on, että uhraat oman elämäsi hänelle? Oletko varma, että vielä 30 vuoden päästäkään mies ei ole vaihtanut sinua nuorempaan vaan edelleen pysty hänen kotihengettärenään? En halua loukata sinua, mutta olen jo varttunut nainen ja nähnyt ystävieni kohdalla sen ikävän tosiasian, että yllättävän moni mies ei enää viiskymppistensä kynnyksillä arvostakaan pullantuoksuista rupsahtanutta vaimoaan.

Elämä on täynnä valintoja. Yritin vaan ehdottaa, että kuinka saisit sitä omaa aikaa enemmän, mut ei näemmä mikään kelpaa.

P.S. Ihan oikeasti sä voit siivota to päivällä osan ja mies illalla loput. Jos tämä ei käy, niin sitten sun ei kannata valittaa. Ja perjantait voit ihan huoletta varata itsellesi. Itsenäinen nainen ei joudu raivoamaan tällaisista asiosita, vaan vapaa-ajan puolittamisen pitäisi olla itsestäänselvyys.

Tää ei näköjään sit tajua mitenkään päin että sille miehelle vapaa-ajan puolittaminen ei ole itsestäänselvyys.
Mun ehdotus on, että jätät torstaina siivouspäivänä lapsen ja siivoukset ukolles ja lähdet omille menoillesi. Eihän tollanen peli vetele että ukko saa mennä miten huvittaa ja nainen saa sit jämät jos sitäkään. Jotkut naiset vaan ei tajua, millaista on olla tuollaisen diktaattorimiehen kanssa jotka ottavat omansa eivätkä välitä siitä toisesta osapuolesta.

Anteeksi nyt, mutta aikuisen miehen pitää osata käydä ruokakaupassa! Ei hyvää päivää jos sen ei semmostakaan kodin askaretta tarvi osata :o

Ei tuo teidän elämä niin kovin auvoisalle kyllä kuulosta..

[QUOTE="justiina";23212713]Tää ei näköjään sit tajua mitenkään päin että sille miehelle vapaa-ajan puolittaminen ei ole itsestäänselvyys.[/QUOTE]

Jaa minäkö en tajua? Miten niin? Kyllä se on, jos asian niin päättää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23212696:
Pakko kysyä: Kannattaako tuollaisen miehen kanssa elää? Mitä sellaista hyvää siinä miehessä on, että uhraat oman elämäsi hänelle? Oletko varma, että vielä 30 vuoden päästäkään mies ei ole vaihtanut sinua nuorempaan vaan edelleen pysty hänen kotihengettärenään? En halua loukata sinua, mutta olen jo varttunut nainen ja nähnyt ystävieni kohdalla sen ikävän tosiasian, että yllättävän moni mies ei enää viiskymppistensä kynnyksillä arvostakaan pullantuoksuista rupsahtanutta vaimoaan.

Ei nyt olette käsittäneet väärin.
Mieheni on siis hyvin mielistelevä tapaus, ja tekee kyllä paljon kaikkea kotona, samoin tekee kaikkensa että meillä ois asiat hyvin, mutta ei tunnu tajuavan että mäkin tahdon harrastaa. Ja että hänen harrastustensa ajat eivät millään ainakaan auta sitä että mulle jää lähinnä hankalia päiviä.
Mies kyllä kotona passaa minua, siis kun on kotona. Tekee paljon asioita, joita muut miehet eivät välttämättä edes tekisi vaimojensa puolesta.
olen varma että ei vaihda minua, siitä jos jostain olen varma. Enkä minä ole mikään hengetär, en todellakaan.
Pulla meillä ei tuoksu koska en osaa leipoa. Rupsahtanut olen satavarmasti viisikymppisenä, sillä en osaa käyttää mitään kosmetiikkaa, tai osaan mutta hyvin harvoin.

Mun pitää kyllä sen verran vielä sanoa, ja nyt varmaa saan kuulla olevani nynny. Mutta mies on semmonen että jos sen treenit meinaa peruuntua vaikka sen takia, että joku kaukainen sukulainen on tulossa käymään, tai että ollaan menossa toiseen kaupunkiin vierailulle, niin sieltähän ajetaan kotiin treeneihin ja vieraiden aikana lähde treeneihin, mutta muistaa sitten sanoa monesti, että kun nekin treenit jäi väliin sen takia kun se ja se oli käymässä, että seuraavista ei sitten varmasti luovu mistään hinnasta :/

Ymmärrän kyllä tunteesi; miehelläsi työ ja melko aikaavievä harrastus. Hänellä on muutakin elämää, kuin vain kotiympyrät. (Tietenkään en tiedä kuinka sosiaalista elämää lapsen kanssa päivisin vietätte.) Mutta kyllähän tuollainen ahdistaa, jos oma elämä pyörii vain kodin ja lapsen ympärillä ja mies elää melkein niin kuin ennenkin.

Mutta... mielestäni miehelläsi on kuitenkin oikeus harrastukseensa ja tietysti sinulla! Oikeasti en oikein ymmärrä tuota torstain siivouspäivää. Yhdessä tuhlaatte yhden arki-illan (sinun mahdollisen harrastusillan) pelkkään siivoukseen. Joku täällä jo ehdottikin, että siivoaisit vaikka osan jo päivällä ja mies hoitaisi loput illalla. Kun itse olin äitiyslomalla mielelläni tuhlasin osan esim. perjantaipäivästä siivoukselle. Eipä siivous ollut pois sitten omasta tai perheen kanssa yhteisestä ajasta. Toivottavasti teette myös perheenä jotain yhdessä?

Ja jos miehesi on harrastuspäivinään muutaman tunnin kotona ennen salille lähtöä, niin mikset voisi hoitaa ostoksia sillä aikaa? Meneekö koko lauantai tosiaan hänen harrastukseensa? Ja sunnuntaikaan ei kuitenkaan kokonaan kulu lapsen uinnissa.

Meillä on kaksi lasta, mies tekee pitkää työpäivää ja olen myös itse töissä. Harrastetaan miehen kanssa molemmat vaihtelevasti 2-4 kertaa viikossa (eri aikaan), lapsilla myös muutama harrastus ja perheen yhteinenkin harrastus on. Näemme myös ystäviä yhdessä ja erikseen ja vaikka siivoojasta haaveilen, niin toistaiseksi sellaista ei ole. Elämä on sumplimista aikataulujen kanssa, mutta ei mahdotonta.

Anna miehesi ottaa vastuuta. Kuulostaa siltä, että sinä haluat pitää kaikki ohajt käsissäsi ja sitten valitat. Miten miehesi voi oppia käymään ruokakaupassa jos hän ei saa koskaan siellä käydä? Mitä vaarallista siinä on jos hän tuo sieltä jotain väärää? Kirjoita aluksi vaikka ostoslista miehellesi mukaan kauppaan. Sama juttu siivouksen kanssa. Anna miehellesi edes mahdollisuus yrittää siivota ilman sinun apuasi ja sääntöjäsi. Asiat voi tehdä monella tapaa oikein ja ei ole vakavaa vaikka joskus ei tulisi siivottua niin hyvin.

Jos oikeasti haluat lähteä harrastamaan jotain, niin sinulla 4 iltaa viikossa mahdollisuus siihen! Relaa vähän noiden siivous-ja kauppajuttujen kanssa.

Ilmeisesti sille harrastus on sitten todella tärkeä. Eikö se ollut niin, että mies tulee töistä ja on muutaman tunnin kotona ennen kuin lähtee harrastukseen? Jos olet lenkkeilijätyyppiä, niin siinähän on tilaisuus. Tai pistäytyä vaikka kuntosalilla tms. Kyllä nyt vaan päätät mitä haluat ja sanot sen miehelle. Sanot vaan minä päivinä haluat ja kuinka monta tuntia. Älä edes pue sitä ehdotuksen muotoon, vaan sano että näin tehdään. Kaupassa käydessä jos ei osaa ostoslistaa tavata, niin laita saman tien takaisin hakemaan unohtuneet tavarat. Kyllä se parin kerran jälkeen luulisi oppivan olemaan huolellisempi. Siivotessa jaa jo etukäteen tehtävät ja sanot, että se tekee sen, sen ja sen ja sää teet tämän, tämän ja tämän. Tuskin se suoria käskyjä vastaan kovin pullikoi.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23212795:
Mun pitää kyllä sen verran vielä sanoa, ja nyt varmaa saan kuulla olevani nynny. Mutta mies on semmonen että jos sen treenit meinaa peruuntua vaikka sen takia, että joku kaukainen sukulainen on tulossa käymään, tai että ollaan menossa toiseen kaupunkiin vierailulle, niin sieltähän ajetaan kotiin treeneihin ja vieraiden aikana lähde treeneihin, mutta muistaa sitten sanoa monesti, että kun nekin treenit jäi väliin sen takia kun se ja se oli käymässä, että seuraavista ei sitten varmasti luovu mistään hinnasta :/

Muuten kyllä mies käyttäytyy mielestäni väärin, mutta tähän täytyy sanoa, että sellaista se vapaaottelu on. Sieltä ei olla reeneistä pois jos ei pakko ole ja jos ollaan kilpatasolla niin sillon yleensä muu elämä saa mennä vapaaottelun ehdoilla.

Siivous, no joo, voidaan me elää sitten niitten kaikkien sinneppäin siivottujen juttujen kanssa, mutta en mä kauaa semmosta jaksa, mä kuitenkin teen töitä täällä kotona, toisin kuin hän joka käy täällä kääntymässä.
Kaupasta tulee just mitä sattuu vaikka ois mimmonen lista, mutta kai mä sitten työnnän vaikka viiliä kermaviilin tilalta tai pannukahvia suodatinpussiin.
Noh, minähän se tässä paha olenkin, jotenkin niin arvasin tämän.
Siis nuo viikonlopun menot, miehen harrastus (keskelllä päivää, klo 15 joten en todella tiedä mitä ehdin tekemään ennen sitä tai sen jälkeen tässä pienessä kylässä), sunnuntaina lapsen uinti on klo 14, joten sekin keskellä päivää, ja kotona olemme ehkä klo 17 molemmat väsyneinä..

Ehkä mä vaan kuvittelen tän ongelman.. mä niin kaipaan mun entistä elämää, jossa mulla oli kavereita, ja omaa aikaakin joskus, nyt sille tarttee olla joku helvetin hyvä veruke, että pääsen täältä minnekkään.

Yhteistyössä