Mies pitää harrastuksistaan kiinni, käy töissä, ja missäs välissä minä kotiäitinä jotain harrastan sit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmistus

Vieras
häh?
Ärsyttää tommonen asia, ja samoin se että mies on tosi pikkumainen..
Semmonen ettei uskalla olla oma ittensä vaan menee muiden mukana aina kaikkeen paskaan..
Onko muilla tämmöstä?

Mun ex:llä oli just tollanen asenne :kieh: et sillä oli OIKEUS harrastaa. Teki pitkää päivää, söi ja lähti punttisalille 5-6 päivää viikossa. Lapsiaan ehti näkee siinä ruokapöydässä jos sattu samaan aikaan syömään ja sitte lapset oliki jo nukkumassa ku tuli salilta suihkunraikkaana takas.... Nooo se on nykyään ex se :kieh: Tosin sillä oli muutenki tyyli, et ilmotti vaan kaikenlaisista kalaasesista et ai nii tänään muuten meen sinne ja huomenna tänne jne. et joo jotku on vaan p*askoja.

älä ärsyynny vaan ole aikuinen, jos toinen kerran ei osaa. Tuo ei ole kiusallinen tapa vaan oikeudenmukaisuuskysymys, joka vain pahenee ja pilaa suhteen, jos siihen ei nyt löydetä semmoisia sääntöjä, jotka molemmat voivat toistaiseksi hyväksyä.

Hyvä harmistunut. Sinulla on nyt tänään hermot kireällä. juo kuppi vihreää teetä ja imeskele sokeripala siinä samassa. Tummassa suklaassa on antioksidentteja. Hauki on kala.

Töissä minä en ole, enkä mene vielä puoleen vuoteen. Ja siitä mieskin tahtoo pitää kiinni.
Silti minä olen se jonka harrastukset (lue ne harvat, joihin esim kerran kuussa menen) antavat myöden jos tarvetta on. Miehen harrastus vaatii kolme iltaa viikossa, tai oikeastaan kaksi iltaa ja yhden lauantain.
Mun päiväni on siis sellainen että olen ensin lapsen kanssa kotona kun mies on töissä, sit tuo tulee kotiin, on pari tuntia siinä, ja lähtee taas. Tullessaan treeneistä se on seksiä vailla. Arvatkaa tekeekö mieli?
Palkata vahti.. huoh.. miksei mies voi olla lapsensa kanssa?

Ja se joka väitti että lapsi on mun harrastus, niin millähän perusteella? Molemmat me lapsi tahdottiin, joten miksi se mulle sitten vaan jää. Ei sillä etten tahtoisi lapsen kanssa olla, mutta jotenkin ärsyttää tuo miehen käytös silti.

Valitin kerran samaa asiaa eksälle. Sen mukaan huonekasvien kastelu kuulemma laskettiin erääksi mun harrastuksista, joten olihan mulla ainakin yksi harrastus!

On kyllä myöhemmin naurattanut toi miehen logiikka. Sellasia ne on, sun pitää vaan ilmottaa minne oot menossa ja sanoa sille, että on lapsenvahtina. Älä kysele vaan tee sinäkin mitä haluat.

Aina voit muuttaa mieltäsi ja mennä töihin jo aikaisemmin, jos et halua olla kotona. Mitä tulee noihin harrastuksiin, niin ei kannata olla tahvo ja luopua omista harrastuksistaan. Jos miehesi on omissa harrastuksissaan juuri silloin, kun sun pitäisi sovitusti päästä lähtemään omiisi, niin sitten vaan viet lapset miehesi harrastuspaikalle ja menet omiin harrastuksiisi. Jos aina luovut omista menoistasi miehesi menojen vuoksi, niin pian sulla ei mitään omia menoja enää olekaan. Pidä kiinni siitä, mitä olette yhdessä sopineet :)

Mistä te noita miehiä löydätte? Ilmoitat että sinullakin on samat oikeudet harrastaa ja tarvitset omaa aikaa myös. Kerrot miehelle ajat ja päivät milloin lähdet ja pidät niistä kiinni ja sillä sipuli. Lapset ja isät tarvitsevat myös omaa aikaa yhdessä ilman äitiä!

Meillä ei kumpikaan halua olla illalla lapsen kanssa. Se on niin työläs hoidettava/passattava. Ei hetken rauhaa. Ulos, kauppaan tai minne tahansa sen kanssa lähdet niin juoksee vaan karkuun. Tänään olin sen kanssa kuntosalilla, että tutustuisi paikkaanja voisi joskus mennä mukaan ohjattuun liikuntaan, niin juoksin45 minuuttia portaita ylös alas ja salista toiseen sen perässä. Mikään ei kiinnosta häntä 5 sekuntia pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23212053:
Aina voit muuttaa mieltäsi ja mennä töihin jo aikaisemmin, jos et halua olla kotona. Mitä tulee noihin harrastuksiin, niin ei kannata olla tahvo ja luopua omista harrastuksistaan. Jos miehesi on omissa harrastuksissaan juuri silloin, kun sun pitäisi sovitusti päästä lähtemään omiisi, niin sitten vaan viet lapset miehesi harrastuspaikalle ja menet omiin harrastuksiisi. Jos aina luovut omista menoistasi miehesi menojen vuoksi, niin pian sulla ei mitään omia menoja enää olekaan. Pidä kiinni siitä, mitä olette yhdessä sopineet :)

Juu en oo viemässä sinne hikiselle salille jossa harrastetaan vapaaottelua mun kaks vuotiasta tyttöäni..
Sovittu on joo vaikka mitä, mutta jostain syystä se olen aina minä joka joustaa.. enkä edes ole mikään ovimatto, vaan oikeesti osaan olla kyllä jämptikin.
Töihin en voi mennä kun ei ole töitä, siksi pidän kiinni tuosta.

Mut se on sun valinta, että olet lapsen kanssa kotona. Se on nyt sun työ. Mitä iltaharrastuksiin tulee, niin jos miehellä menee 3 iltaa viikossa, niin onhan siinä sulle vielä 4 iltaa. Missä ongelma?

Väännänkö rautalangasta..
Mies ei käy esim ruokakaupassa, joten se jää mulle kokonaan ja tarvitsen siihen auton, joten käyn silloin kun hän ei ole treeneissä, eli tiistaisin, torstaina meillä on siivouspäivä, ja silloin en voi luistaa, perjantaiksi hän keksii aina jonkun menon itselleen, lauantai taas menee treeneissä, ja sunnuntaina sitten tytöllä on uinti, ja mies kun ei osaa uida, niin munhan sinne pitää mennä.
Niin että ehkä vähän korpeaa..
Miehellä siis treenejä ma, ke ja la, joskus myös su.

Meillä mies tekee todella pitkää päivää töissä. Vuoroviikoin ei ole kotona ollenkaan iltaisin ja toisilla viikoilla tulee kotiin joskus kuuden-seitsemän maissa. Viikonloppuisin käy lätkää katsomassa ja pelaa pleikkarilla muutaman tunnin. Jos siis miehen apuun luottaisin lastenhoidossa, niin en pääsisi käymään missään harrastuksessa viikolla. Käyn siis kippaamassa lapsukaiset mummolaan tai joku mummo tulee meille niitä katsomaan, että käyn salilla tai lenkillä. Viikonloppuisin toki hoidetaan lapsia miehen kanssa vuorotellen, että molemmat saa tehtyä omia juttuja. Mutta siis, jos ei miehestä ole lapsille hoitajaksi, niin kysy jotakuta muuta. Ihan ensimmäisenä kyllä juttelisin miehen kanssa, että onko tilanne oikeudenmukainen ja yrittäisin sen saada hoitamaan lapset harrastustesi ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkueräinen;23212138:
Juu en oo viemässä sinne hikiselle salille jossa harrastetaan vapaaottelua mun kaks vuotiasta tyttöäni..
Sovittu on joo vaikka mitä, mutta jostain syystä se olen aina minä joka joustaa.. enkä edes ole mikään ovimatto, vaan oikeesti osaan olla kyllä jämptikin.
Töihin en voi mennä kun ei ole töitä, siksi pidän kiinni tuosta.
Sitten sulla ei liene asian suhteen mitään ongelmaakaan. Teet kuten itse haluat ja parhaaksi katsot. Hienoa, että et ole ovimatto...pikkaisen sellaisen kuvan kun kirjoituksistasi sai ja siihen koitin jotain neuvontapaisia antaa.

[QUOTE="vieras";23212083]Mistä te noita miehiä löydätte? Ilmoitat että sinullakin on samat oikeudet harrastaa ja tarvitset omaa aikaa myös. Kerrot miehelle ajat ja päivät milloin lähdet ja pidät niistä kiinni ja sillä sipuli. Lapset ja isät tarvitsevat myös omaa aikaa yhdessä ilman äitiä![/QUOTE]

Juu mun mies kyllä väittää että mene vain, kyllä me sulle jostain aikaa keksitään, mutta tässä on tulos.
Miehen mielestä on varmaan mun harrastus kun käyn ruokakaupassa, tai kun käyn esim. äitini luona laosen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23212161:
Väännänkö rautalangasta..
Mies ei käy esim ruokakaupassa, joten se jää mulle kokonaan ja tarvitsen siihen auton, joten käyn silloin kun hän ei ole treeneissä, eli tiistaisin, torstaina meillä on siivouspäivä, ja silloin en voi luistaa, perjantaiksi hän keksii aina jonkun menon itselleen, lauantai taas menee treeneissä, ja sunnuntaina sitten tytöllä on uinti, ja mies kun ei osaa uida, niin munhan sinne pitää mennä.
Niin että ehkä vähän korpeaa..
Miehellä siis treenejä ma, ke ja la, joskus myös su.

No joo. Elämä on vaikeaa jos siitä tekee sellaista.

Mies voi käydä lapsen kanssa kaupassa sillä aikaa kun sinä olet harrastamassa. Ja tuo että ei käy - totta helvetissä aikuinen ihminen käy hankkimassa perheelleen ruokaa kun siihen tarvetta on. Sun ei tarvi suostua muuhun.Torstaisin on siivouspäivä... etkö sä tosiaankaan saa sivottua lapsen kanssa päiväsaikaan kun mies on töissä? Loput jätät sitten miehelle illaksi, kun itse käyt harrastamassa. Ja voihan sitä jonakin muunakin päivänä siivota kuin torstaina.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23212174:
Sitten sulla ei liene asian suhteen mitään ongelmaakaan. Teet kuten itse haluat ja parhaaksi katsot. Hienoa, että et ole ovimatto...pikkaisen sellaisen kuvan kun kirjoituksistasi sai ja siihen koitin jotain neuvontapaisia antaa.

Onha mulla ongelma, jos sun mielestä on ihan ok, viedä lapsi kattomaan kun miehet hakkaa toisiaan, niin fine.
Ja mitähän harrastusta nainen pienellä paikkakunnalla sitten vois harrastaa niin että se sattus sopimaan herran harrastusten kanssa lomittain.
Ja meillä ei ole niin lähellä sukulaisia hoitamassa, että vois niille tyrkkää.. Samoin kuten sanottu paikkakunta on pieni, ja meillä ei täällä juurikaan ole niitä tuttuja jolle voisi lapsen tyrkätä hoitoon.

Ovimatto en ole, mutten jaksa raivota tai huutaa tai tapella aina tästä samasta asiasta. Kuten en siitäkään miksi seksiä ei tee mieli tämmösen jälkeen.

No sitten vaan lukujärjestys, siihen tunnilleen molemmille yhtä paljon omaa aikaa. Eikö se olisi reilua? Jotain sanktiota vielä päälle, jos mies lipeää vuoroistaan. Vaikkas menettää seuraavalta viikolta yhden treenin. Muuta en kyllä osaa ehdottaa.

No joo. Elämä on vaikeaa jos siitä tekee sellaista.

Mies voi käydä lapsen kanssa kaupassa sillä aikaa kun sinä olet harrastamassa. Ja tuo että ei käy - totta helvetissä aikuinen ihminen käy hankkimassa perheelleen ruokaa kun siihen tarvetta on. Sun ei tarvi suostua muuhun.Torstaisin on siivouspäivä... etkö sä tosiaankaan saa sivottua lapsen kanssa päiväsaikaan kun mies on töissä? Loput jätät sitten miehelle illaksi, kun itse käyt harrastamassa. Ja voihan sitä jonakin muunakin päivänä siivota kuin torstaina.

Meillä on tytön kanssa päivittäin tekemistä ihan tarpeeksi ilman siivoamistakin. Koira tekee kyllä sotkua, samoin lapsi, joten siistiä meillä ei ole jossei ole siivouspäivää. Mä vihaan semmosta kokoajan siivoomista.
Toki mä pesen pyykit ja tiskit lapsen hoidon lomassa tai päikkäriaikaan, mutta voi jessus, kohta te sanotte että mun pitäs tehdä siivouskin yksin, että mies sais "lomailla" (sen työ ei oo mitenkään vaativaa tai rankkaa) ja harrastaa.
Vaikka mies kävisi sielä kaupassa, niin jäähän mulle ihan kokonainen yksi päivä harrastukselle.. varmaan mielekästä esim kuntoilla kerran viikossa :/ ja kannattavaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäine;23212275:
Meillä on tytön kanssa päivittäin tekemistä ihan tarpeeksi ilman siivoamistakin. Koira tekee kyllä sotkua, samoin lapsi, joten siistiä meillä ei ole jossei ole siivouspäivää. Mä vihaan semmosta kokoajan siivoomista.
Toki mä pesen pyykit ja tiskit lapsen hoidon lomassa tai päikkäriaikaan, mutta voi jessus, kohta te sanotte että mun pitäs tehdä siivouskin yksin, että mies sais "lomailla" (sen työ ei oo mitenkään vaativaa tai rankkaa) ja harrastaa.
Vaikka mies kävisi sielä kaupassa, niin jäähän mulle ihan kokonainen yksi päivä harrastukselle.. varmaan mielekästä esim kuntoilla kerran viikossa :/ ja kannattavaakin.

Elämä on täynnä valintoja. Yritin vaan ehdottaa, että kuinka saisit sitä omaa aikaa enemmän, mut ei näemmä mikään kelpaa.

P.S. Ihan oikeasti sä voit siivota to päivällä osan ja mies illalla loput. Jos tämä ei käy, niin sitten sun ei kannata valittaa. Ja perjantait voit ihan huoletta varata itsellesi. Itsenäinen nainen ei joudu raivoamaan tällaisista asiosita, vaan vapaa-ajan puolittamisen pitäisi olla itsestäänselvyys.

Yhteistyössä