HEH; sainpas pojan kengistä 16e alennusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mullekin - vaikka tätä ei varmaan saisi sanoa - tuli hiukan surullinen ja :O -olo kun tämän aloituksen luin.

Siis tosi kivaa että lapsi sai uudet kengät rikki menneiden tilalle, mutta se ei ole kivaa että toinen lapsi joutuu kulkemaan liian pienissä kengissä (jotka ei ehkä jääneet vasta tänään pieniksi?) vaikka perhe osti juuri minun mittapuussani hyvin kalliin television.

Olen varmaan ainoa, jonka korvaan tuollainen särähtää ja pahasti, ja tästä kommentista tulee varmaan kakkelia niskaan, mutta itse ostaisin lapsille ekana kunnon vaatteet & varusteet, ja sitten olisi television vuoro jos rahaa on vielä jäljellä. Kiitos ja hei :ashamed:

[QUOTE="vieras";23202698]miksi sitten tulla kommentoimaan jos ei voi kertoa????[/QUOTE]

Kerroin kaiken, mikä on aloituksen kannalta oleellista. Mulle tuli surullinen olo ja that's it. Kenenkään ei tarvitse tajuta, mutta mielestäni kommenttini ei ollut niin törkeä Rolloa kohtaan että se oikeuttaa harmaiden huutelun.

Mulle tuli kyllä kanssa surullinen olo tuosta.Lapsella ei ollut edes toisia(edes lenkkareita) joita olisi voinut jalkaan laittaa.Vain joko liian pienet tai rikkinäiset.Ihana lapsi kun olisi vaikka monoilla mennyt kouluun!!!

Kerroin kaiken, mikä on aloituksen kannalta oleellista. Mulle tuli surullinen olo ja that's it. Kenenkään ei tarvitse tajuta, mutta mielestäni kommenttini ei ollut niin törkeä Rolloa kohtaan että se oikeuttaa harmaiden huutelun.

Ei se minustakaan ollut törkeä. Rehellinen korkeintaan, ehkä tyhmän rehellinen ottaen huomioon missä nyt ollaan & mitä täällä kenellekin saa sanoa ja mitä ei...Joidenkin kanssa pitää olla aina samaa mieltä ja hymyillen peesata, jos sanoo asiallisestikin eriävän mielipiteen niin pian kuulee että on aina sen ja sen kimpussa ilkeilemässä.

Olen varmaan ainoa, jonka korvaan tuollainen särähtää ja pahasti, ja tästä kommentista tulee varmaan kakkelia niskaan, mutta itse ostaisin lapsille ekana kunnon vaatteet & varusteet, ja sitten olisi television vuoro jos rahaa on vielä jäljellä. Kiitos ja hei :ashamed:

Omalla kokemuksella voin sanoa että ne kengät ei välttämättä ollu pienet silloin kun se telkkari ostettiin. Kengät menee kasvuiässä tosi äkkiä pieneksi (esim mun 9v:llä oli elokuussa nro 33 lenkkarit sit ne hajos ja ostettiin nro 34 - talvikenkiäkin on mennyt jo kaksi kokoa, kevät kengät / lenkkarit on oltava varmaan 36 ja ne kestää sit jonkun 2-4 vkoa ennen kuin on hajalla siihen tahtiin tolla kenkiä menee...
Meijän muksut ainakin saattaa sanoa vaan yksi aamu et nää on liian pienet ja sit se tilanne tulee eteen.

Sulla tietysti on niin fiksuja lapsia et ne osaa ennakoida *äiti minusta tuntuu että nämä kengät ovat menossa pieneksi / äiti minusta tuntuu että jalkani kasvavat ensi viikolla*
tai sitten sinä mittaat kengät ja jalat viikottain :D

Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen;23202665:
Hienoa, että sait alennuksen kengistä!

eihän toi oo alennuksella saatu, vaan ruikuttamalla.. kuka idiootti sanoo kaupassa ettei mulla ole tarpeeksi rahaa ostaa noita kenkiä, mutta ne nyt kuitenkin ostaisin. säälittävää kerjäämistä.

[QUOTE="vieras";23202748]
Sulla tietysti on niin fiksuja lapsia et ne osaa ennakoida *äiti minusta tuntuu että nämä kengät ovat menossa pieneksi / äiti minusta tuntuu että jalkani kasvavat ensi viikolla*
tai sitten sinä mittaat kengät ja jalat viikottain :D[/QUOTE]

Mun lapsilla on useammat kengät, ja jos ei olisikaan niin aina on sen verran rahaa jemmassa että äkilliset tarpeet voidaan niillä maksaa, eikä lapsen tarvitse pienissä kulkea yhtään ainoaa päivää. Pakko olla ns. hätäjemma koska tulot ei ole suuret. Eli ehkä mä oon fiksu? :)

[QUOTE="vieras";23202764]eihän toi oo alennuksella saatu, vaan ruikuttamalla.. kuka idiootti sanoo kaupassa ettei mulla ole tarpeeksi rahaa ostaa noita kenkiä, mutta ne nyt kuitenkin ostaisin. säälittävää kerjäämistä.[/QUOTE]

miten niin tarpeeksi rahaa? jos toisessa kaupassa ne maksoi sen 35e minkä rollolaisella oli mukana (missään hän ei muuten sanonut että ei ollut enempää rahaa, vaan sen että hänellä oli 35e, sen verran oon lukenu että olen ymmärtänyt et heidän perheessä ei kortteja käytettä)

Kyllä mäkin olisin sanonu et xxx kaupassa nää on halvemmat ja lähtenyt sinne, on muuten käyny niin mullekin että myyjä on antanut sen verran alennusta etten oon naapurikauppaan menny :)

se on vaan tyhmää maksaa liikaa

Ei se minustakaan ollut törkeä. Rehellinen korkeintaan, ehkä tyhmän rehellinen ottaen huomioon missä nyt ollaan & mitä täällä kenellekin saa sanoa ja mitä ei...Joidenkin kanssa pitää olla aina samaa mieltä ja hymyillen peesata, jos sanoo asiallisestikin eriävän mielipiteen niin pian kuulee että on aina sen ja sen kimpussa ilkeilemässä.

Oliko tässä nyt kyse mielipiteistä, kun joku on ostanut kengät? Vai puhutko nyt siitä, miten Riepun kanssa tulee toimia? Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kova tyttö se on kitisemään, ja eri mieltä ei saa olla.

Mun lapsilla on useammat kengät, ja jos ei olisikaan niin aina on sen verran rahaa jemmassa että äkilliset tarpeet voidaan niillä maksaa, eikä lapsen tarvitse pienissä kulkea yhtään ainoaa päivää. Pakko olla ns. hätäjemma koska tulot ei ole suuret. Eli ehkä mä oon fiksu? :)

ok, sä oot sit fiksu. mä kun asun vähän kauempana kaupoista en sinne ihan joka päivä pääse ja siksi ehkä ajattelen että ei rollolainen kaan välttis kauppaan ihan sillä minuutilla pääse kun kangät on pienet. ton äkillisen jalan kasvun myötä mä en osta kenkiä jemmaan koska se on ihan tyhmää eikä mulla oo niille perillistä kun eivät jalkaan ehdi ennenkuin ovat pienet.

ja siis tuo isoveli kiven kovaa väitää että hänen kengät ei oo pienet. vaikka ovat, haluaa käyttää just noita kenkiä kun ovat niin rakkaat. ajattele tuo 164 cm poika laittais päällensä 150 cm hupparit ja pitkikset jos äiti van anataisi, mutta mä piilotan ne. ne kun vaan sattuu olemana hänen lempivaatteitaan. jotkut eivät vaan millään malta sanoa että joku vaate on pieni. tai eivät usko. Just tuo iso poika kävi vaateostoksilla, eikä ostnut niitä kenkiä, vaikka varaa olisi ollut ( ja se raha oli siis vanhemmilta) osti kylläkin huppareita boxereita ym mitä tarvitsi. katsos kun nuo teini-ikäiset vaan saataa kasvaa ihan huomaamatta, vajaass kuukaudessa voi venähtää.
nyt on ollut kunnon talvi, joten ei ole tarvinnut mitään loskakenkiä tmv. oishan pojalla ollut kumpparit mutta ei hän niitä pakaksella halunut laittaa.

[QUOTE="vieras";23202780]miten niin tarpeeksi rahaa? jos toisessa kaupassa ne maksoi sen 35e minkä rollolaisella oli mukana (missään hän ei muuten sanonut että ei ollut enempää rahaa, vaan sen että hänellä oli 35e, sen verran oon lukenu että olen ymmärtänyt et heidän perheessä ei kortteja käytettä)

Kyllä mäkin olisin sanonu et xxx kaupassa nää on halvemmat ja lähtenyt sinne, on muuten käyny niin mullekin että myyjä on antanut sen verran alennusta etten oon naapurikauppaan menny :)

se on vaan tyhmää maksaa liikaa[/QUOTE]

näin juuri ja mainitsin vielä kaupan nimenki ( oikeesti kyllä ne siellä toisessa liikkeessä ei ollet ihan samalaiset, mutta kuitenkin)

Anteeksi nyt mutta menee pikkuisen yli tällainen. Mä en ole sanonut nyt Rollosta tai edes Rollolle sanaakaan, mutta silti mua ollaan haukkumassa. Vai enkö mä saa vastata Rollolaisen aloituksiin enää yhtään mitään?

Älä saivartele muka-viisaasti. Jos vastaat rollon ketjuun niin kyllä sä silloin kommentoit Rolloa (hänen tekemisiään, sanomisiaan tmv.) Jos kommenttisi ei mitenkään olisi koskenut Rolloa niin silloinhan palstan sääntöjenkin mukaan sun olisi pitänyt tehdä ihan uusi aloitus.

Anatoliakin sentään tunnustaa ja sanoo suoraan mitä ajattelee, eikä vihjaile.

Mulle tuli kyllä kanssa surullinen olo tuosta.Lapsella ei ollut edes toisia(edes lenkkareita) joita olisi voinut jalkaan laittaa.Vain joko liian pienet tai rikkinäiset.Ihana lapsi kun olisi vaikka monoilla mennyt kouluun!!!

hiihtoa pojalla oli muutenkin tänään, niin olis voinut monoilla olla koko päivän. mistä tiiän vaik ois ollutkin, kun otti ne riat mukaan, että huomisekis on ehjät. Noista saa korjaamalla hyvt, on vaan ompeleiden kohdalta hajonneet, joten suutari saa koneella ommella, koska en oikin käsin voi kangasta kumipohjaan ommella.

Nyt kyllä täytyy sanoa, että ihan ilman sarvia ja hampaita min olen pahoillani ap:n puolesta. Siitä, että tosiaan lieneekö kuukauttakaan kun taloon tuli taulutv isolla hehkutuksella, ja nyt sitten kenkiä
ei ole lapsille.
Olikohan niin, ettei pikasuutaria /suutariakaan löytynyt, että kengät olisi saatu kuntoon halvemmalla.
Mukava, että kauppias kuitenkin koki sympatiaa lapsesi puolesta.

ja hei, en todella usko, että ihan varoittamatta kuukauden sisään kengät voi ihan yhdenäkin mennä juurikin yhtenä päivänä pieneksi..

Mullekin - vaikka tätä ei varmaan saisi sanoa - tuli hiukan surullinen ja :O -olo kun tämän aloituksen luin.

Siis tosi kivaa että lapsi sai uudet kengät rikki menneiden tilalle, mutta se ei ole kivaa että toinen lapsi joutuu kulkemaan liian pienissä kengissä (jotka ei ehkä jääneet vasta tänään pieniksi?) vaikka perhe osti juuri minun mittapuussani hyvin kalliin television.

ensinnäkään ne kengät ei olleet rikki, kun telkku hankittiin. Toiseksi ne olivat miehen AMMATTITUTKINTOSTIPENDIRAHOJA, joten hän saa käyttää ne miten haluaa. vai pakottaisitko nuoren ostamaan OMILLA STIPENDIRAHOILLAAN kengät.
Telkku olis kuitenkin pitänuyt ostaa, koska tuossa telkussa ei ollut nitä juttuja että vois pelata.a mitä järkeä on olla pleikkaripelejä, jos niitä ei voi pelöata. keräävät vaan pölyä. Ei toiminut edes lisälaitteella, kokeiltiin kyllä ja osataan kyllä säätää kanavat ym. ja pojan kaverikin auttoieikä hänkään saanut toimimaan ( tää poika osaa tosi hyvin tällaiset asiat) tuo telkku on joku sellainen malli jolla ei voi pelata.

Kyllä mäkin joskus arvostelen Rollon tekemisiä, mutta tää ei musta ollut sellainen voi-säälin-sun-perhettäsi-kommentteja kaipaava aloitus. Vaan musta voi olla ihan rehellisesti tyytyväinen että Rollo teki hyvät kaupat. Ja myönnät varmasti itsekin että Riepulla on tapana arvostella hyvinkin kärkkäin sanoin ap:tä. Ja varsinkin tuollainen kiertäminen on varsinaista kiusaamista. Antaa ymmärtää selvästi että halveksii mutta valitsee sanansa niin ettei jää kiinni mistään. Sinä sentään olit reilusti eri mieltä ja sanoit sen suoraan.

ja siis tuo isoveli kiven kovaa väitää että hänen kengät ei oo pienet. vaikka ovat, haluaa käyttää just noita kenkiä kun ovat niin rakkaat. ajattele tuo 164 cm poika laittais päällensä 150 cm hupparit ja pitkikset jos äiti van anataisi, mutta mä piilotan ne. ne kun vaan sattuu olemana hänen lempivaatteitaan. jotkut eivät vaan millään malta sanoa että joku vaate on pieni. tai eivät usko. Just tuo iso poika kävi vaateostoksilla, eikä ostnut niitä kenkiä, vaikka varaa olisi ollut ( ja se raha oli siis vanhemmilta) osti kylläkin huppareita boxereita ym mitä tarvitsi. katsos kun nuo teini-ikäiset vaan saataa kasvaa ihan huomaamatta, vajaass kuukaudessa voi venähtää.
nyt on ollut kunnon talvi, joten ei ole tarvinnut mitään loskakenkiä tmv. oishan pojalla ollut kumpparit mutta ei hän niitä pakaksella halunut laittaa.

voi pyhjä yksinkertaisuus. piilota sitten ne pienet kengätkin, teillä varmaan on siellä kans 40 pakkasta, ja liian pienet kengät on, sen lisäksi että epämukavat, valtavan kylmät.
et sit saa teinille ostettua vaikka samanlaista lempivaatetta isommassa koossa?