Poikaa puukotettiin vaatteiden takia...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23146918:
Siis ihan oikeastiko ajattelet noin? No, en minäkään pue pojalleni pinkkiä tai mekkoja koska hän itse valitsee kyllä vaatteensa mitkä haluaa kaupasta ostaa. MUTTA enemmän minun mielestäni pitäisi vanhempien panostaa kasvatukseen ja suvaitsevaisuuden opettamiseen kuin miettimään mitkä ovat tyttöjen ja poikien värit ja vaatteet. Ja please, jätetäänkö se sana KUKKAHATTUTÄTI tästä keskustelusta pois kun se on niin vanha virsi jo? En käytä kukkakuvioita, hattuja enkä ole tätikään, joten jos menee sille linjalle niin voisitte keksiä vaikka jotain muuta jo...
Semmoinen pikkuseikka on tullut huomiooni tässä viime vuosina että nykyään 15-25v pojat/miehet ovat paljon enemmän feminiinisempiä kuin ns. perusäijä. Olihan viime BB-talossakin kundi joka suoraan kertoi kaveripiirissään olevasta masturbointiharrastuksesta, eli kundit siellä keskenään vetää hanskaan toisiltaan. Ja työssäni nuorten parissa olen huomannut saman; seksiä saatetaan harrastaa ihan huvin vuoksi kaverin kanssa vaikka muuten olisikin hetero. Olen vain itsekseni miettinyt mistä tämä johtuu? Olen sitten miettinyt semmoista vaihtoehtoa, olisiko tämä jotenkin kapinaa aikaisempien sukupolvien tiukkaan äijämentaliteettiin? Suomessa kun on liikaa vaadittu että pojat eivät itke ja pojat pärjäävät aina; "Tosimies ei salaattia syö tai jaarittele akkojen juttuja..." Vaikka nämä tuntuvat huvittavilta heitoilta niin on paljon perheitä joissa vallitsee oikeasti tämmöinen ajatusmaailma, siis nimenomaan isä viljelee tuollaisia oppeja.
Kyllä meidän olisi nyt saatava ajatusmaailma tälle vuosituhannelle, varsinkin kun ollaan jo 11v oltu tällä vuosituhannella. Nykypäiväisen lapsen tulisi olla avoin ja ennakkoluuloton, sen verran sivistynyt ettei kiusaa erilaisia ja hänellä pitäisi olla niin vahva itsetunto että se kantaisi läpi elämän eikä murentuisi jos eteen tulee joku urpo joka kiusaa. Ja kaikki tämä lähtee kotoa kasvatuksesta, ja siihen jokaisen pitäisi panostaa!



Jessus että tämä maailma on kipeä. Jos sinun mielestäsi on tervettä kasvatusta se että jätkät runkkaa huviksensa kavereitaan niin terve!! Seksiä kavereiden kanssa huvin vuoksi??

Minä sydämeni pohjasta toivon ettei lapsestani kasva tuollainen vapaankasvatuksen friikki.
 
[QUOTE="huhhuh";23147381]
Millä HINNALLA sinä kasvatat lapsesi? Ei varmaan olisi tuon pojan sydäntäsärkenyt jos vanhemmat ois sanoneet et nyt kuule sovitaan et pinkkejä käytät sitten kotona vaan.[/QUOTE]

Jos sun lapsesi päiväkotiryhmässä muut tytöt toteisivat että vain leggareita ja tunikaa käyttävät pääsevät mukaan leikkiin, niin tottelisitko heitä säästääksesi tyttäresi kiusaamiselta ja jättäisit housut ostamatta?

Minusta on naurettavaa mennä leikkiin mukaan ihan pienestä. Vaikkapa vaaleanpunaisesta t-paidasta, jos se on lemppari.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="huhhuh";23147400]Jessus että tämä maailma on kipeä. Jos sinun mielestäsi on tervettä kasvatusta se että jätkät runkkaa huviksensa kavereitaan niin terve!! Seksiä kavereiden kanssa huvin vuoksi??

Minä sydämeni pohjasta toivon ettei lapsestani kasva tuollainen vapaankasvatuksen friikki.[/QUOTE]

Jos sä yhtään ymmärtäisit lukemaasi, ymmärtäisit, että slummien miljonääritär tuossa pohtii, että tälläinen on nimenomaan nuorten vastaisku liian tiukalle ja ahtaalle kasvatukselle ja roolitukselle. Kyse ei ole vapaasta kasvatuksesta hänen mielestään vaan päinvastoin.
 
[QUOTE="huhhuh";23147400]Jessus että tämä maailma on kipeä. Jos sinun mielestäsi on tervettä kasvatusta se että jätkät runkkaa huviksensa kavereitaan niin terve!! Seksiä kavereiden kanssa huvin vuoksi??

Minä sydämeni pohjasta toivon ettei lapsestani kasva tuollainen vapaankasvatuksen friikki.[/QUOTE]

Eihän hän siinä kerro mitä mieltä itse on asioista. Toteaa vain mikä nykytilanne nuorten keskuudessa on.

Sitä paitsi sinäkään, et voi tietää, vaikka sinun lapsestasi tulisi millainen friikki tai ihan vaan tavallinen homo.
 
Jos sun lapsesi päiväkotiryhmässä muut tytöt toteisivat että vain leggareita ja tunikaa käyttävät pääsevät mukaan leikkiin, niin tottelisitko heitä säästääksesi tyttäresi kiusaamiselta ja jättäisit housut ostamatta?

Minusta on naurettavaa mennä leikkiin mukaan ihan pienestä. Vaikkapa vaaleanpunaisesta t-paidasta, jos se on lemppari.

Ihan pienestä? Tätäkin kyseistä lasta oli käsittääkseni aika kauan jo asiasta kiusattu?
On pikkusen eri asia käyttää omalle sukupuolelleen tarkoitettuja vaatteita ja kuulla ivaa niistä, kun käyttää eri sukupuolen vaatteita ja kuulla ivaa siitä.

Mä en edes käsitä miten sä tollasta vertaat.
 
[QUOTE="vieras";23147330]Niin,ehkä. Ehkä ne vanhemmat haluaa vaan julkisuuteen ja kehittelee siksi tarinaa siitä miten pojan vaatteita on revitty ja häntä on kiusattu päiväkodista lähtien. Henkilökohtaisesti mä ehkä pussaisin vaikka Matti Nykästä jos haluaisin lööppeihin,toi ei olis ensimmäinen veto.[/QUOTE]


Monesti vanhemmat ottavat lapsensa asian "liian vakavasti". Tässäkin on voinut käydä niin, että kerran tai kaksi toinen poika on ohimennen maininnut "tyttöjen" puserosta ja kerran sohinut ruokailuvälineellä. Päiväkotihan ei pitänyt noita asioita isoina, mutta vanhemmat kun kuuli asian, siitä tuli jatkuva kiusaaminen ja puukotus. Tai toinen vaihtoehto on, että päiväkoti vain peittelee pahempaa kiusaamisvyyhtiä tai jotain siltä väliltä.
 
[QUOTE="wtf";23146627]apn kirjoituksiin: pukeeko joku oikeasti poikalapsen tyttöjen vaatteisiin? mä en ole ikinä moiseen ilmiöön törmännyt missään.

mutta en kyllä oikeasti ole koskaan nähnyt että joku pukisi lapsensa vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin. ja jos niin tekee, niin on jotain todella pahasti päässä vialla.. huh[/QUOTE]

Tässä malliesimerkki puukottaja-kiusaajalapsen vanhemmasta.
 
Jos sun lapsesi päiväkotiryhmässä muut tytöt toteisivat että vain leggareita ja tunikaa käyttävät pääsevät mukaan leikkiin, niin tottelisitko heitä säästääksesi tyttäresi kiusaamiselta ja jättäisit housut ostamatta?

Minusta on naurettavaa mennä leikkiin mukaan ihan pienestä. Vaikkapa vaaleanpunaisesta t-paidasta, jos se on lemppari.


Mä hankkisin tytölleni tunikan, jos hän haluaisi sen avulla päästä leikkiin mukaan, vaikka muuten ei siitä niin pitäisi. Voihan olla, että tyttö alkaakin tykkäämään siitä tunikasta, ei kavereiden takia vaan siksi, että sehän onkin ihan kiva vaate, vaikka ei aluksi siitä tykännyt.
 
Mä hankkisin tytölleni tunikan, jos hän haluaisi sen avulla päästä leikkiin mukaan, vaikka muuten ei siitä niin pitäisi. Voihan olla, että tyttö alkaakin tykkäämään siitä tunikasta, ei kavereiden takia vaan siksi, että sehän onkin ihan kiva vaate, vaikka ei aluksi siitä tykännyt.

Mutta entäs jos se ei ala siitä tykkäämään ja ei halua sitä pitää vaikka vaatimuksena edelleen sellaisen pitäminen olisi?Pakotatko laittamaan vai annatko olla sen omaa mieltään vaikka tulisi kiusatuksi?
 
[QUOTE="huhhuh";23147457]Ihan pienestä? Tätäkin kyseistä lasta oli käsittääkseni aika kauan jo asiasta kiusattu?
On pikkusen eri asia käyttää omalle sukupuolelleen tarkoitettuja vaatteita ja kuulla ivaa niistä, kun käyttää eri sukupuolen vaatteita ja kuulla ivaa siitä.

Mä en edes käsitä miten sä tollasta vertaat.[/QUOTE]

Sinä ratkaiset ihan väärää ongelmaa. Annat joidenkin keskenkasvuisten pikkulasten päättää, mitä voi päälle laittaa ja mitä ei. Minusta on selvää, että kiusaamiseen erityisesti päiväkoti/eskari-ikäisillä puututaan heti. Oli kyseessä vaaleanpunainen paita, vääränmallinen auto (ihan esimerkki elävästä elämästä) tai vääränmallinen pipo.

Ja yhä korostan, että vaaleanpunaista tehdään ihan pojille. Sen ei tartte olla röyhelö-prinsessavaate. Ja vaikka olisikin, niin se ei ole syy, että mun lapsini toista kiusaisi. Vaaleanpunainen vaate ei tarkoita että se olisi suunniteltu tytöille. Eivätkä housut ole vain poikien vaate.

Jos mulla olisi tyttö ja muut päiväkodin tytöt päättäisivät että housut eivät ole tyttöjen vaate, niin en menisi siihen leikkiin mukaan. Se ei tarkoita että en antaisi tytön laittaa koskaan hametta päälle. Miten aikuinen oikeasti voisi edes antaa tässä tilanteessa periksi muiden mukuloille?
 
[QUOTE="Vieras";23147569]Mutta entäs jos se ei ala siitä tykkäämään ja ei halua sitä pitää vaikka vaatimuksena edelleen sellaisen pitäminen olisi?Pakotatko laittamaan vai annatko olla sen omaa mieltään vaikka tulisi kiusatuksi?[/QUOTE]


En hankkisi tunikaa, jos tyttö ei sitä pyytäisisi, en pakottaisi tyttöäni pitämään tunikaa vain siksi, jotta pääsisi leikkiin mukaan. Jos tyttö joutuu kiusatuksi jonkun vaatteen takia, niin en usko, että tyttö haluaa sitä käyttää vuodesta toiseen.
 
Mä hankkisin tytölleni tunikan, jos hän haluaisi sen avulla päästä leikkiin mukaan, vaikka muuten ei siitä niin pitäisi. Voihan olla, että tyttö alkaakin tykkäämään siitä tunikasta, ei kavereiden takia vaan siksi, että sehän onkin ihan kiva vaate, vaikka ei aluksi siitä tykännyt.

Ei oo totta :O No siinä meillä on todellinen pelkuri. Hankkii lapselleen Barbiemafian määrämiä vaatteita ihan vaan että pääsee leikkiin mukaan. Eikö ois parempi opastaa sitä lasta sit jättämään ne kiusaajat omaan arvoonsa ja hakeutumaan sellaisten lasten seuraan jotka eivät kiusaa? Miksi pitää mielistellä jotain kiusaajia,mikä auktoriteetti se on? Omalla käytöksellä voi antaa mennä viestin perille,että muahan ei pompotella. Ja sit kun se tunika on hankittu niin mitä seuraavaksi? Teillä onkin vääränvärinen talo. Maalaatko sen? Tytön uudet talvikengät eivät olekaan kiusaajan mielestä hienot? Heität kengät roskiin ja ostat semmoset kun se kiusaajatyttö määrää,niinkö?
 
Eihän hän siinä kerro mitä mieltä itse on asioista. Toteaa vain mikä nykytilanne nuorten keskuudessa on.

Sitä paitsi sinäkään, et voi tietää, vaikka sinun lapsestasi tulisi millainen friikki tai ihan vaan tavallinen homo.

Sehän se ongelma onkin. Parinkymmenen vuoden ajan kasvatusta on löysennetty ja löysennetty. Yritetään ymmärtää enemmän ja enemmän. Tässä tulos.
 
En hankkisi tunikaa, jos tyttö ei sitä pyytäisisi, en pakottaisi tyttöäni pitämään tunikaa vain siksi, jotta pääsisi leikkiin mukaan. Jos tyttö joutuu kiusatuksi jonkun vaatteen takia, niin en usko, että tyttö haluaa sitä käyttää vuodesta toiseen.

Jos se on tytön lempivaate,niin etkö sä sanoisi että ei välittäis niistä kiusaajista? Mä ainakin sanoisin että mun mielestä paita on hieno ja tyttö voi sitä käyttää jatkossakin ja olla ylpeä hienosta paidastaan. Mut onhan se helpompi vaan hyssytellä ja sanoa että tehään niinkun muut haluaa. Ja joo,en mäkään usko että tyttö sitä paitaa enää käyttäisi jos omat vanhemmatkin antaa käytöksellään ymmärtää että ne kiusaajat ovat oikeassa.
 
Tarkotat varmaan ton jutun poikaa? Oli kai, jos sen kerran tiedettiin jo jatkuneen pitkään. Mutta joo, varmaan ihan keksitty juttu.=)


Mä en edelleenkään jaksa uskoa, että 6v haluaa kestää jatkuvaa kiusaamista vaatteista. Mä en jaksa uskoa, että 6v ei kieltäytyisi niitä pukemasta kiusaamisen pelossa. 6v voi olla vahva ja sanoa naljailijoille, että nämä on siistit releet, jolloin kiusaaminen loppuu, mutta jatkuvaa kiusaamista ei kestä vahvempikaan aikuinen, niin saati herkkä 6v.
 
Mä en edelleenkään jaksa uskoa, että 6v haluaa kestää jatkuvaa kiusaamista vaatteista. Mä en jaksa uskoa, että 6v ei kieltäytyisi niitä pukemasta kiusaamisen pelossa. 6v voi olla vahva ja sanoa naljailijoille, että nämä on siistit releet, jolloin kiusaaminen loppuu, mutta jatkuvaa kiusaamista ei kestä vahvempikaan aikuinen, niin saati herkkä 6v.

Eli siis ilmeisesti sinä valitset olla uskomatta, että asia on noin, kuin on kirjoitettu. Jos sellaista aletaan spekuloimaan, ei voida oikeastaan keskustella koko aiheesta, koska siinävalossa koko uutinenhan muuttuu yhdentekeväksi.
 
Mä en edelleenkään jaksa uskoa, että 6v haluaa kestää jatkuvaa kiusaamista vaatteista. Mä en jaksa uskoa, että 6v ei kieltäytyisi niitä pukemasta kiusaamisen pelossa. 6v voi olla vahva ja sanoa naljailijoille, että nämä on siistit releet, jolloin kiusaaminen loppuu, mutta jatkuvaa kiusaamista ei kestä vahvempikaan aikuinen, niin saati herkkä 6v.

Kukaan ei varmasti halua kokea jatkuvaa kiusaamista. Eikä todellakaan tarvitse. Mutta nyt puhutaan alle kouluikäisistä lapsista. Saavatko he pompottaa toisia miten sattuu? Ihanko oikeasti eskarissa on sellaisia AIKUISIA, jotka eivät tälläiseen puutu tiukalla kädellä heti alkuunsa? Tai vanhemmat eivät vaadi hoitopaikan toimintaan muutosta jos tälläistä tapahtuu. Olemmeko sellaisia aikuisia, että jos naapurin lapsi sanoo, että tänään on vihreä päivä, niin koko hoitoryhmä laittaa vihreät vaatteet, jne?

Meidän päiväkodissa on ollut kiusaamista, mutta kyllä siihen on puututtu ja kitketty heti pois. Ihan naurettavastahan sellaiset joskus lähtee liikenteeseen. Esim joku ei ottanut mukaan oikeanlaista pikkuautoa...
 
[QUOTE="huhhuh";23147775]Oiina lienee ajaa takaa sitä ettei poika itse olisi enää vaatteita pitänyt, vaan taisi olla vanhempien periaate päätös.[/QUOTE]

Ja se käy jutusta ilmi miten? Siinä sanottiin että poika pitää vaaleanpunaisesta,kynsilakasta ja harrastaa balettia. Ihanko tosissaan ne vanhemmat ois pakottaneet pojan vaikka väkisin itkun kanssa laittamaan sen vaaleanpunaisen paidan ihan vaan periaatteen vuoksi silläkin uhalla että turpaan tulee? Vai voisko mitenkään olla kyse siitä että poika sai pitää sellaisia vaatteita kuin halusi ja harrastaa mitä halusi? No ei vois. Kyllähän ne vanhemmat tässä on mätäpaiseita kun ehdointahdoin pieksättävät poikansa.
 
[QUOTE="huhhuh";23147381]Kyllä minä en kasvatuksen varjolla laittaisi vuosien ja vuosien kiusaamisputkeen. Nyt poika saattaakin vaikuttaa halukkaalta pitämään edelleen niitä vaatteita, mutta vuosien kuluessa kiusaaminen ja sen keinot kasvaa.

Koko lapsuusmuistot täynnä helvettiä, vuosien terapiaa, mielenterveysongelmia.

Millä HINNALLA sinä kasvatat lapsesi? Ei varmaan olisi tuon pojan sydäntäsärkenyt jos vanhemmat ois sanoneet et nyt kuule sovitaan et pinkkejä käytät sitten kotona vaan.[/QUOTE]


Mutta paljon parempi vaihtoehto olisi se, että kiusaajien vanhemmat pitäisivät huolen siitä, että oma lapsi EI kiusaa ketään ulkonäön, vaatteiden, tai minkään muun perusteella.
Näin poika voisi pitää vaaleanpunaisen paitansa ja kasvaa aikuiseksi ilman traumoja ja sitä, aikuiset ovat kiusaajien puolella.
 
Kukaan ei varmasti halua kokea jatkuvaa kiusaamista. Eikä todellakaan tarvitse. Mutta nyt puhutaan alle kouluikäisistä lapsista. Saavatko he pompottaa toisia miten sattuu? Ihanko oikeasti eskarissa on sellaisia AIKUISIA, jotka eivät tälläiseen puutu tiukalla kädellä heti alkuunsa? Tai vanhemmat eivät vaadi hoitopaikan toimintaan muutosta jos tälläistä tapahtuu. Olemmeko sellaisia aikuisia, että jos naapurin lapsi sanoo, että tänään on vihreä päivä, niin koko hoitoryhmä laittaa vihreät vaatteet, jne?

Meidän päiväkodissa on ollut kiusaamista, mutta kyllä siihen on puututtu ja kitketty heti pois. Ihan naurettavastahan sellaiset joskus lähtee liikenteeseen. Esim joku ei ottanut mukaan oikeanlaista pikkuautoa...


Itsekin olen vihainen, jos tosiaan on tapahtunut niin, että päiväkodissa vain vedetään villaisella koko kiusaaminen (jos siis sellainen on tapahtunut) ja varsinkin, jos sielä on aikuistenkin taholta jo naljailuja " tyttöjen " vaatteista. Sehän on myös mahdollista, mutta ei lainkaan sallittavaa.
 

Yhteistyössä