Poikaa puukotettiin vaatteiden takia...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä vanhempana ajattelisin niin että jos poikaa on kokoajan kiusattu niin laittaisin sit enemmän massan mukaiset vaatteet. Varmaan on pojan psyykelle vähemmän vaarallista pukea sinistä kuin vuosien kiusaaminen.

Ja on minustakin kiusaaminen väärin ja siihen pitäis puuttua mutta kiusatun vanhempana toimisin toisin.
 
[QUOTE="huhhuh";23144703]No eihän tää oo paska provo. Oikeasti tapahtunut näin, siksi kysyinkin miten aiotte estää tällaista tapahtumasta omalle pojallenne jolla on ne vaaleenpunaset paidat ja tyttöjen housut?

Onko itua asettaa lapsi tietentahtoen kiusauksen kohteeksi?[/QUOTE]

Siis ihan oikeastiko ajattelet noin? No, en minäkään pue pojalleni pinkkiä tai mekkoja koska hän itse valitsee kyllä vaatteensa mitkä haluaa kaupasta ostaa. MUTTA enemmän minun mielestäni pitäisi vanhempien panostaa kasvatukseen ja suvaitsevaisuuden opettamiseen kuin miettimään mitkä ovat tyttöjen ja poikien värit ja vaatteet. Ja please, jätetäänkö se sana KUKKAHATTUTÄTI tästä keskustelusta pois kun se on niin vanha virsi jo? En käytä kukkakuvioita, hattuja enkä ole tätikään, joten jos menee sille linjalle niin voisitte keksiä vaikka jotain muuta jo...
Semmoinen pikkuseikka on tullut huomiooni tässä viime vuosina että nykyään 15-25v pojat/miehet ovat paljon enemmän feminiinisempiä kuin ns. perusäijä. Olihan viime BB-talossakin kundi joka suoraan kertoi kaveripiirissään olevasta masturbointiharrastuksesta, eli kundit siellä keskenään vetää hanskaan toisiltaan. Ja työssäni nuorten parissa olen huomannut saman; seksiä saatetaan harrastaa ihan huvin vuoksi kaverin kanssa vaikka muuten olisikin hetero. Olen vain itsekseni miettinyt mistä tämä johtuu? Olen sitten miettinyt semmoista vaihtoehtoa, olisiko tämä jotenkin kapinaa aikaisempien sukupolvien tiukkaan äijämentaliteettiin? Suomessa kun on liikaa vaadittu että pojat eivät itke ja pojat pärjäävät aina; "Tosimies ei salaattia syö tai jaarittele akkojen juttuja..." Vaikka nämä tuntuvat huvittavilta heitoilta niin on paljon perheitä joissa vallitsee oikeasti tämmöinen ajatusmaailma, siis nimenomaan isä viljelee tuollaisia oppeja.
Kyllä meidän olisi nyt saatava ajatusmaailma tälle vuosituhannelle, varsinkin kun ollaan jo 11v oltu tällä vuosituhannella. Nykypäiväisen lapsen tulisi olla avoin ja ennakkoluuloton, sen verran sivistynyt ettei kiusaa erilaisia ja hänellä pitäisi olla niin vahva itsetunto että se kantaisi läpi elämän eikä murentuisi jos eteen tulee joku urpo joka kiusaa. Ja kaikki tämä lähtee kotoa kasvatuksesta, ja siihen jokaisen pitäisi panostaa!
 
Ehkä mä nostaisin hattua tolle 6-vuotiaalle joka tietää (ainakin tällä hetkellä) mitä tahtoo yllensä laittaa eikä nöyristele ketään muutamalla makumieltymyksiään vaikka onkin joutunut kiusatuksi ja olisin hyvin vittuuntunut eskarille jossa pidetään vähäpätöisenä asiana veitsellä sohimista ja kiusausta ylipäänsä.
 
[QUOTE="vieras";23146854]No mikä sulla siinä on sit ongelma että joku pitää vaaleanpunaista paitaa? Jos se kompromissi onkin just siinä että ei tuu tarhaan pitsimekossa vaan tyytyy käyttämään sitä vaaleanpunaista paitaa.[/QUOTE]


Miksi mulla olisi edes pitsimekosta mitään ongelmaa? Itse yritän lapseni kasvattaa suvaitsevaisiksi ja koskaan en naljaile toisten pukeutumisista heidän kuullen. Mutta valitettavasti on niitäkin lapsia, joitka on oppinut vaatteistakin naljailemaan.
 
[QUOTE="vieras";23146840]On mukana kun ostetaan vaatteita ja kertoo kyllä äärimmäisen selvästi jos ei vaatteesta pidä. Kuka tässä nyt on lastaan mihinkään helvetin balleriinamekkoon pukemassa?! Mistä sä päättelet että lehtijutun poika on pakotettu yhtään mihinkään,helvetin idiootti. Kyse on vaaleanpunaisesta paidasta!!!! Mistä me tiedetään vaikka siinä paidassa ois ollu joku skeittilaudan kuva ja se ihan oikeasti on suunniteltu ja valmistettu poikien vaatteeksi? Nyt vaaleanpunainen on sama asia kuin balleriinamekko,NIINKÖ??? Ei luoja mun hiukset lähtee kun te ootte niin vajaita! Ja niin on kyllä nekin vanhemmat jotka sitovat lapsensa joka aamu köydellä kiinni että voivat VÄKISIN pukea lapselle vaatteet joita se ei päälleen halua.[/QUOTE]

rauhotu herranenaika :D mä en viitannu missään vaiheessa siihen, että ko. jutun poika ois johonkin tollaseen pakotettu. vaan oon tässä kokoajan viitaannu ap:n juttuihin, jossa kerto että moni tekee tällaista että pukee esim. poikansa tyttöjen vaatteisiin vartavasten, ja se on mun mielestä sairasta. ja sanoin että itse en oo kyseiseen ilmiöön törmänny ikinä.
 
Miksi mulla olisi edes pitsimekosta mitään ongelmaa? Itse yritän lapseni kasvattaa suvaitsevaisiksi ja koskaan en naljaile toisten pukeutumisista heidän kuullen. Mutta valitettavasti on niitäkin lapsia, joitka on oppinut vaatteistakin naljailemaan.

No onhan sulla,kun sanoit että kannattaa miettiä miten pukeutuu ettei joudu kiusatuksi. Että ois kaikille mukavinta jos ihmiset käyttäis sellasia vaatteita jotka ei ärsytä ketään. Ja sit sanoit että ehkä pitäis pyrkiä kompromisseihin.
 
Jos se haluaa vaikka? Vaikka sä olet sellainen, että mielellään meet ehkä seinänvieriä pitkin mahdollisimman huomaamattomana, kaikki pienet lapsetkaan ei ole sellaisia.


Mä en jaksa uskoa siihen, että kukaan 6v ottaa kerran toisensa jälkeen ehdointahdoin nyrkistä silmään.

Ja mä en tiedä miten aina näissä ketjuissa päätellään millainen toinen kirjoittaja on. Esim. mistä tiedät kuinka paljon seinän viertä kuljen pelkästään siitä, että kerron etten jatkuvasti kapinoi toisia vastaan.
 
[QUOTE="vieras";23146974]No onhan sulla,kun sanoit että kannattaa miettiä miten pukeutuu ettei joudu kiusatuksi. Että ois kaikille mukavinta jos ihmiset käyttäis sellasia vaatteita jotka ei ärsytä ketään. Ja sit sanoit että ehkä pitäis pyrkiä kompromisseihin.[/QUOTE]


En ole sanonut. Ihmetellyt vain, miksi pukeutua niin edelleen sen jälkeen kun on jo kiusattu. Esimerkkinä oli oma poikani, joka kieltäytyi kolmatta kertaa pistämään pinkkiä paitaa kouluun, koska häntä oli kiusattu siitä.
 
Eihän tossa jutussa myöskään kerrota että puolustatuiko poika, vaikka olis joka kerta piessyt takaisin nämä tyypit, tässähän kerrottiin vain huipennus noihin tapahtumiin.
 
Mä en jaksa uskoa siihen, että kukaan 6v ottaa kerran toisensa jälkeen ehdointahdoin nyrkistä silmään.

Ja mä en tiedä miten aina näissä ketjuissa päätellään millainen toinen kirjoittaja on. Esim. mistä tiedät kuinka paljon seinän viertä kuljen pelkästään siitä, että kerron etten jatkuvasti kapinoi toisia vastaan.

Eli jos pitää jostain väristä, mistä joku toinen ei pidä ja pitää sen värisiä vaatteita, kapinoi toisia vastaan? Kaikki, mitä kirjoitat, antaa mielestäni viitteitä siitä, millainen olet. Ehkä tulkitsen vaan sitten väärin tai jotain.
 
[QUOTE="vieras";23146840]On mukana kun ostetaan vaatteita ja kertoo kyllä äärimmäisen selvästi jos ei vaatteesta pidä. Kuka tässä nyt on lastaan mihinkään helvetin balleriinamekkoon pukemassa?! Mistä sä päättelet että lehtijutun poika on pakotettu yhtään mihinkään,helvetin idiootti. Kyse on vaaleanpunaisesta paidasta!!!! Mistä me tiedetään vaikka siinä paidassa ois ollu joku skeittilaudan kuva ja se ihan oikeasti on suunniteltu ja valmistettu poikien vaatteeksi? Nyt vaaleanpunainen on sama asia kuin balleriinamekko,NIINKÖ??? Ei luoja mun hiukset lähtee kun te ootte niin vajaita! Ja niin on kyllä nekin vanhemmat jotka sitovat lapsensa joka aamu köydellä kiinni että voivat VÄKISIN pukea lapselle vaatteet joita se ei päälleen halua.[/QUOTE]
Missä puhutaan pelkästä paidasta? Lehtijutussa puhuttiin vaaleanpunaisista vaatteista monikossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23147186:
Missä puhutaan pelkästä paidasta? Lehtijutussa puhuttiin vaaleanpunaisista vaatteista monikossa.

Niin siinä sanottiin, että poika pitää vaaleanpunaisesta. Siinä ei taidettu edes sanoa, että se käyttäisi sen värisiä vaatteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23147234:
No voi jeesuksen perse! Pitääkö rautalangasta vääntää:
Samaa esikoulua käyvät lapset kiusasivat poikaa muun muassa siksi, että hän käytti vaaleanpunaisia vaatteita.

Ja jumalan kulli. Miten se muuttaa asiaa,että kyseessä on paidan lisäksi ehkä housutkin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23147234:
No voi jeesuksen perse! Pitääkö rautalangasta vääntää:
Samaa esikoulua käyvät lapset kiusasivat poikaa muun muassa siksi, että hän käytti vaaleanpunaisia vaatteita.

Voi kauhistus. Sinuakin muut miehet kiusaa, kun ompelet laukkuja. Vai kiusaavatko?ja pitäisikö heidän kiusata? katsoppas, kun maailmassa on monenlaista kieroa ihmistä, niin pitää miettiä, että kuinka pellenä itse itseään pitää.
 
[QUOTE="huoh";23147271]Siinä on ruotsalaiset vanhemmat ajatelleet olevansa suvaitsevia. Vaan on unohtunut lapsen etu.[/QUOTE]

Lapsen etu on se,että hänestä kasvatetaan avarakatseinen,omilla aivoillaan ajatteleva ja hyvän itsetunnon omaava kansalainen. Lapsen etu ei ole se,että häntä kielletään olemasta oma itsensä jottei joudu hakatuksi päiväkodissa. Lapsen etu ei myöskään ole se,että hänen paha olonsa ja siitä johtuva toisten nälviminen ja pahoinpitely jätetään huomiotta. Kiusaajakin tarvitsee apua. Ja ne vanhemmat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23147234:
No voi jeesuksen perse! Pitääkö rautalangasta vääntää:
Samaa esikoulua käyvät lapset kiusasivat poikaa muun muassa siksi, että hän käytti vaaleanpunaisia vaatteita.

Mutta eihän tuo tarkoita esim sitä, että poika pukeutui
a) vain ja ainoastaan hameeseen ja muihin perinteisiin tyttöjen vaatteisiin
b) käytti vain vaaleanpunaisia vaatteita

Tuohon riittää että lempipaita voisi olla vaaleanpunainen ja hän käytti sitä usein. Ja todistettu on, että kaupasta poikienkin puolelta niitä löytyy yllättävän paljon eli ei tarkoita että hellokittyyn tarvitsee edes pukeutua :)
 
Ja ehkä ei ole edes varsinaista kiusaamistakaan tapahtunut. Joku pieni naljailu ja joku vahinko ruokailuvälineen kanssa.

Niin,ehkä. Ehkä ne vanhemmat haluaa vaan julkisuuteen ja kehittelee siksi tarinaa siitä miten pojan vaatteita on revitty ja häntä on kiusattu päiväkodista lähtien. Henkilökohtaisesti mä ehkä pussaisin vaikka Matti Nykästä jos haluaisin lööppeihin,toi ei olis ensimmäinen veto.
 
Kyllä minä en kasvatuksen varjolla laittaisi vuosien ja vuosien kiusaamisputkeen. Nyt poika saattaakin vaikuttaa halukkaalta pitämään edelleen niitä vaatteita, mutta vuosien kuluessa kiusaaminen ja sen keinot kasvaa.

Koko lapsuusmuistot täynnä helvettiä, vuosien terapiaa, mielenterveysongelmia.

Millä HINNALLA sinä kasvatat lapsesi? Ei varmaan olisi tuon pojan sydäntäsärkenyt jos vanhemmat ois sanoneet et nyt kuule sovitaan et pinkkejä käytät sitten kotona vaan.
 

Yhteistyössä