[QUOTE="huhhuh";23144703]No eihän tää oo paska provo. Oikeasti tapahtunut näin, siksi kysyinkin miten aiotte estää tällaista tapahtumasta omalle pojallenne jolla on ne vaaleenpunaset paidat ja tyttöjen housut?
Onko itua asettaa lapsi tietentahtoen kiusauksen kohteeksi?[/QUOTE]
Siis ihan oikeastiko ajattelet noin? No, en minäkään pue pojalleni pinkkiä tai mekkoja koska hän itse valitsee kyllä vaatteensa mitkä haluaa kaupasta ostaa. MUTTA enemmän minun mielestäni pitäisi vanhempien panostaa kasvatukseen ja suvaitsevaisuuden opettamiseen kuin miettimään mitkä ovat tyttöjen ja poikien värit ja vaatteet. Ja please, jätetäänkö se sana KUKKAHATTUTÄTI tästä keskustelusta pois kun se on niin vanha virsi jo? En käytä kukkakuvioita, hattuja enkä ole tätikään, joten jos menee sille linjalle niin voisitte keksiä vaikka jotain muuta jo...
Semmoinen pikkuseikka on tullut huomiooni tässä viime vuosina että nykyään 15-25v pojat/miehet ovat paljon enemmän feminiinisempiä kuin ns. perusäijä. Olihan viime BB-talossakin kundi joka suoraan kertoi kaveripiirissään olevasta masturbointiharrastuksesta, eli kundit siellä keskenään vetää hanskaan toisiltaan. Ja työssäni nuorten parissa olen huomannut saman; seksiä saatetaan harrastaa ihan huvin vuoksi kaverin kanssa vaikka muuten olisikin hetero. Olen vain itsekseni miettinyt mistä tämä johtuu? Olen sitten miettinyt semmoista vaihtoehtoa, olisiko tämä jotenkin kapinaa aikaisempien sukupolvien tiukkaan äijämentaliteettiin? Suomessa kun on liikaa vaadittu että pojat eivät itke ja pojat pärjäävät aina; "Tosimies ei salaattia syö tai jaarittele akkojen juttuja..." Vaikka nämä tuntuvat huvittavilta heitoilta niin on paljon perheitä joissa vallitsee oikeasti tämmöinen ajatusmaailma, siis nimenomaan isä viljelee tuollaisia oppeja.
Kyllä meidän olisi nyt saatava ajatusmaailma tälle vuosituhannelle, varsinkin kun ollaan jo 11v oltu tällä vuosituhannella. Nykypäiväisen lapsen tulisi olla avoin ja ennakkoluuloton, sen verran sivistynyt ettei kiusaa erilaisia ja hänellä pitäisi olla niin vahva itsetunto että se kantaisi läpi elämän eikä murentuisi jos eteen tulee joku urpo joka kiusaa. Ja kaikki tämä lähtee kotoa kasvatuksesta, ja siihen jokaisen pitäisi panostaa!