Mitä sanon irtisanoutumiseni syyksy, jotta se olisi "riittävän hyvä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äipykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kanssa tälläinen usko määräaikaisesta sopimuksesta. Että se ei sido vain työnantajaa vaan myös työntekijää. Esim. oppisopimuksen aikainen työsuhde on aina määräaikainen siksi että työnantaja velvoittaa työntekijän käymään koulutuksen loppuun koska siitä on kuluja työnantajallekin. Vain _äärimmäisen hyvän_ syyn takia sen voi purkaa. Lieneekö tässä haetaan sitten sitä..?

Voi **ttu mua ärsyttää tällaset ihmiset, jotka ei lue koko ketjua läpi, vaan kommentoi heti kun kolahtaa. Ap just tossa ylempänä selitti asian ja sen mitä lakimiehensä oli kertonut. Ja sit mammat täällä heittelee mutu-tuntumaansa. Argh!

[QUOTE="vieras";23136732]Mä sanoisin myös henkilökohtaiset syyt ta perhesyyt. Älä ala selitellä sen enempää, kun sun ei ole pakko.[/QUOTE]

Miten niin ei ole pakko? Jos oikein vittumainen työnantaja sattuu kohdalle, niin työnantaja voi vaatia korvauksia liian aikaisin irtisanotusta sopimuksesta. Määräaikainen sopimus on AINA tarkoitettu lähtökohtaisesti kestämään sen määräajan, eikä sitä lähtökohtaisesti saa kumpikaan purkaa ennen aikojaan.

Miten niin ei ole pakko? Jos oikein vittumainen työnantaja sattuu kohdalle, niin työnantaja voi vaatia korvauksia liian aikaisin irtisanotusta sopimuksesta. Määräaikainen sopimus on AINA tarkoitettu lähtökohtaisesti kestämään sen määräajan, eikä sitä lähtökohtaisesti saa kumpikaan purkaa ennen aikojaan.

kertomat asiat ja sitten vasta kommentoisit? Ärsylää näköjään ärsytti ihan samat asiat kuin minuakin =D

Alkuperäinen kirjoittaja ärsylä;23138614:
Voi **ttu mua ärsyttää tällaset ihmiset, jotka ei lue koko ketjua läpi, vaan kommentoi heti kun kolahtaa. Ap just tossa ylempänä selitti asian ja sen mitä lakimiehensä oli kertonut. Ja sit mammat täällä heittelee mutu-tuntumaansa. Argh!

Ja mua ärsyttää, ettei voi sitten heti ensimmäiseen viestiinsä ap kirjoittaa, että on virkasuhteessa eikä tavallisessa työsuhteessa! se kun muuttaa asioita näköjään aika tavalla!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23138698:
kertomat asiat ja sitten vasta kommentoisit? Ärsylää näköjään ärsytti ihan samat asiat kuin minuakin =D

Kannattaisiko kerrtoa KAIKKI oleelliset asia aloituksessa, niin ei tule tällaisia ongelmia. Määräaikainen työsuhde (joka on varmasti suurelle osalle tutumpi) on ihan eri asia määräaikainen virkasuhde.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23138698:

Mitä jos opettelisit kirjoittamaan heti alkuun sen verran selvästi, että siitä saa jotain tolkkua, sen sijaan että tipoitellen ripottelet asioita sinne tänne.

[QUOTE="vieras";23138744]Kannattaisiko kerrtoa KAIKKI oleelliset asia aloituksessa, niin ei tule tällaisia ongelmia. Määräaikainen työsuhde (joka on varmasti suurelle osalle tutumpi) on ihan eri asia määräaikainen virkasuhde.[/QUOTE]

en tiennyt että ne ovat eri asioita. En ole kovinkaan hyvä tällaisissa asioissa. Pahoitteluni kaikille ja hyvää aurinkoisen pakkaspäivän jatkoa.