Käyttekö ystäväperheissänne illanvietoissa/syömässä, kuinka usein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maaret"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maaret"

Vieras
Onko teillä niin tiiviit ystävyyssuhteet, että käytte perheittenne kanssa tai puolisonne kanssa viettämässä iltaa toistenne luona, tai ehkä jopa vietätte viikonloppuja mökillä yhdessä perheittäin?? Meillä kun on niin kovin erilaiset ystäväpiirit mieheni kanssa, että joskus haikaillen kuuntelen, kuinka toiset tekevät ystäväperheidensä kanssa kaikkea mahdollista lounasbrunssista etelänlomaan...

Ehkä joka toinen kuukausi, olisi kiva käydä useamminkin, mutta se ajan löytäminen on vaan niin pirun hankalaa. Toisaalta sitten niitä odottaa eri lailla kun on vähän harvemmin.

Meillä on yksi todella läheinen ja rakas ystäväperhe. Perheen mies on mieheni paras ystävä, kuin veli hänelle, ja nainen taas on yksi mun parhaista ystävistä. Ja meidän lapsemme ovat keskenään kuin sisaruksia. Voimme vierailla toistemme luona milloin tahansa, ja usein istutaan yhdessä iltaa jommankumman luona & jäädään yökyläänkin. Meidän ekaluokkalainen voi halutessaan mennä heille koulun jälkeen jos meillä ei ole kukaan kotona, vuoronperään haetaan toistemme lapsia päiväkodista, annamme lastenhoitoapua puolin ja toisin, jne. Asummekin vielä ihan lähekkäin ja miehet ovat samassa työpaikassa :)

Muita yhtä läheisiä ystäväperheitä meillä ei ole, mutta ei ole kyllä tarvettakaan.

[QUOTE="vieras";23126800]Ehkä joka toinen kuukausi, olisi kiva käydä useamminkin, mutta se ajan löytäminen on vaan niin pirun hankalaa. Toisaalta sitten niitä odottaa eri lailla kun on vähän harvemmin.[/QUOTE]

Mun mielestä aikaa löytyy kyllä aina siihen mitä todella haluaa... ;)

2-3 kertaa kuussa istutaan iltaa ystävien luona tai he meillä - siis koko perheiden voimin. Ja yökyläilemässä meillä on joku ystäväperhe muutaman kerran vuodessa tai me sitten jonkun ystäväperheen luona, jolloin voi rauhassa istua iltaa pidempään jne. Perusperiaatteena on, että vähintään yksi viikonloppu kuukaudessa on ilman tapaamisia tai ohjelmaa eli ollaan kotona ihan perheen kesken:)

on kaks kaveripariskuntaa, joiden kanssa ollaan porukalla. käytännössä vierailut/teet/saunomiset (joskus ruokailut) kuuluu näihin tapaamisiin iltaisin/viikonloppuisin. ehkä 1-2 kertaa kuussa nähdään koko poppoo. tiiviimmin kyllä pidetään yhteyttä näin niinkun naisten kesken:) voi meillä joskus mennä yli kuukauskin, mutta mukaviahan nuo ilanvietot on. Tosin ovat vähän harventuneet nyt kun meillä ja niillä on molemmilla lapsia niin vaikeempi sopia aikoja mikä kävis kummallekin tai molempien lasten rytmiin.

Me ei käydä missään kuin ihan pakon edessä, varsinkaan koko porukalla.

Mutta täällä lappaa kyllä populaa. Ystäviä yksin, pariskuntina, lapsineen... Sukulaisia lapsineen, koirineen, kavereineenkin.

Notkuvat nurkissa tunnin, viikonlopun tai kesällä varsinkin vaikka viikonkin. Hyvä näin. Mä tykkään, mies on pikkuhiljaa tottunut ja nykyään sekin jopa viihtyy, kun porukkaa on enempi.

Meillä on veljen perheen kanssa tosi läheiset välit ja käydään vuoroin meillä ja heillä syömässä, välillä ravintolassa. Nyt suunnitellaan yhteistä matkaa alkukesälle, saa nähdä, päästäänkö lähtemään pienen vauvan kanssa. Heillä on 1,5-vuotias lapsi, aika samanlaiset elämäntilanteet siis. :)

Mun veljen ja miehen veljen perheiden luona käydään ja he käy meillä, mutta ei hirveän usein, ehkä kerran kuussa keskimäärin. Sitten on pari muuta kaveriperhettä, joita joskus tavataan, mutta vieläkin harvemmin. Täytyisi vaan jaksaa pitää nyt työäitinäkin yhteyttä, ettei kynnys yhteydenottoon kasvaisi liian isoksi kun näkemiset harvenee...

Veljeni perheen kanssa vietetään iltaa ja yötä n. 1-2 krt/kk. Ennen omaa lastamme kävimme myös kylpyläreissuilla muutaman kerran vuodessa. Lisäksi parin muun kaveriperheen kanssa vietetään iltaa / viikonloppua 4-5 krt/ vuosi. Enemmänkin voitais nähdä, mutta ei olla niin läheisiä, että tuo riittää.

Me vietetään kahden muun ystäväperheen kanssa vuosittain juhannusta, pikkujoulua, uutta vuotta ja vappua aina jonkun perheen kotona vähän vuorotellen. Illanviettoon liittyy aina saunominen ja syöminen. Lapset leikkii ja aikuiset juttelee.

Meillä on aika laaja ystäväpiiri molemmilla ja joukkoon mahtuu ihan yhteisiä ystäväperheitäkin. Silloin tällöin istutaan iltaa/mökkeillään, mut pakko sanoa, että viime aikoina tuota jälkimmäistä on harrastettu vähemmän kuin ennen. Mä olen tullut laiskaksi lähtemään mihinkään viikonloppureissuille nyt lasten kanssa :ashamed:

Totta kai! Ensi viikonloppu menee kaveriperheen kanssa, vanhemmat käyvät konsertissa, lapset sillä aikaa mm. ratsastavat yms. Parin viikon päästä siitä tulee yksi kaveriperhe meille iltaa istumaan ja parin muun kaveriperheen kanssa on kova viritys päällä sovittua illanistumisaika.

Myös sisarusten kanssa tätä harrastetaan. Inhoan ajatustakin istua jossakin tanssi- tms. ravintolassa iltaa/yötä, mutta rakastan sitä, että omassa kodissa tai kavereiden kodissa on kivoja ihmisiä ympärillä, kiinnostavaa keskustelua, hyvää ruokaa ja viiniä. =)

No ei, kaikki ystävät jäivät kauas. Lukiokaverit, ja koulukaverit. Sekä minun että miehen. Samoin suku jäi kauas. Työn perässä on ikävä muuttaa.

uusia ystäviä ei ole tullut, koska haluan pitää naapurit naapureina ja työkaverit työkavereina, samoin mies. Lasten kaverit ovat lasten kavereita.
Mistä löytää kivoja ihmisiä?

Meillä ei oo mitään tuollaisia ystäväperheitä.
Ja jos olis, niin lastenhoito aina ongelmallista, niillä tai meillä.

Yleensä mun kaverit on mun kavereita, mun mies ei oo oikeen ikinä niitten lasten synttäreillä yms mukana, eikä toisinkaan päin.
Ihan pari hassua on, jotka raahautuu meille ;)
Siis johonkin synttäreille yms.

Iltaa siis ei istuta.
Olis kyllä kiva ja usein sitä harmittelenkin.

Miehen kaverin kanssa istutaan iltaa sitte kolmestaan joskus...

Meillä ei oo mitään tuollaisia ystäväperheitä.
Ja jos olis, niin lastenhoito aina ongelmallista, niillä tai meillä.

Yleensä mun kaverit on mun kavereita, mun mies ei oo oikeen ikinä niitten lasten synttäreillä yms mukana, eikä toisinkaan päin.
Ihan pari hassua on, jotka raahautuu meille ;)
Siis johonkin synttäreille yms.

Iltaa siis ei istuta.
Olis kyllä kiva ja usein sitä harmittelenkin.

Miehen kaverin kanssa istutaan iltaa sitte kolmestaan joskus...

Siis niitten MIEHET ei raahaudu meille, mun kaverit toki.

Yhteistyössä