Tässä ap lainaus sinun eilisestä tekstistäsi. Miehen palkasta otetaan jo, hänen tililtään ei enää mene. Silti miehesi kokee tarpeelliseksi nostaa rahansa heti pois, jottei vouti vie niitä.Joo, mieheltä menee suoraan palkasta myös. Ja tililtä ei sit enää mene. Mutta nyt oli jostain syystä viety mun (ja miehen yhteiseltä) tililtä koko MUN palkkani. Eli vievät vissiin myös tililtä, koska siellä luki vaan ottajana ulosmittaus.
No miehen palkastahan ulosmitataan suoraan tietty osuus, joten maksaa siis takaisin koko ajan velkaansa. Ei varmaan voi laittaa koko palkkaansa velan takaisin maksuun, jollain rahalla pitää maksaa kuitenkin eläminen ja lapsille vaikka uusia vaatteita.No kyllä se kertoo siitä, että miehesi ei ole halukas maksamaan noita vanhoja velkoja, jotka kuitenkin on itse tehnyt. Kyllähän tuo nyt jotain kertoo ihmisestä, että ei halua korjata virheitään vaan välttelee vastuunkantoa.
Mikäs ongelma siinä on? Niinhän sitä ennenkin tehtiin.No kyllä täytyy vissiin näinkin tehdä. Siinä on vaan sitten se ongelma, että mies joutuu tosiaan nostamaan kaikki rahat automaatista, kun hänen omalla tilillään on ainoastaan automaattikortti, kun ei saa pankin mukaan luottotietojen menetyksen vuoksi pankki- tai edes electronkorttia. Kyllä meni päivä totaalisesti pilalle.
Muista vaatia vähintäänkin tuottokorkoa ajalta jolloin rahat eivät ole olleet sun käytössä. Ei se paljoa ole, mutta ihan periaatteen vuoksi. Vahingonkorvausta et varmaankaan saa.Joo, ja sitten asiaan.
Soitin sinne ulosottovirastoon, selitin asiani ja kerroin, että tililtä "varastetut" rahat ovat minun omiani, ei miehen ja että milläs me nyt eletään kun lähes kaikki rahat on viety. Kohta minunkin velkani menevät ulosottoon, kun ei ole tilillä rahaa, jolla maksaa laskuja. Ulosottomies oli vähän sekaisin, lupasi selvittää asian ja sitten soitti parin tunnin päästä sanoen, että joku virhe tullut. Sanoi jo maksaneensa miehen velkoja rahoilla, joten niitä ei enää ole. Sanoin vaan jyrkästi, että ne rahat on muuten saatava takaisin, koska ne oli MUN, niin sanoi, että selvittää asian... noh, soitti sitten tunnin päästä mulle ja sanoi, että rahat on loppuviikosta mun tilillä takaisin.
Joo, miehellä oikeus tiliin, käyttää kuukausittain noin 300e sieltä ruokaan ja muihin menoihin mutta ei vienyt näitä rahoja.Miehellä on käyttöoikeus ko. tiliin. Ja ap:n hiljaisuudesta päätellen, mies on tätä oikeuttaan nyt vähän laajemmin käyttänyt...
Oli niillä ollut kuulemma tarkoitus ilmoittaa tällä viikolla kirjeellä, että rahat on käytetty velkojen maksuun.Törkeää viedä toiselta kaikki rahat tileiltä. Kyllä mielestäni kuuluisi joku ilmoitus tehdä siinä vaiheessa, kun niitä ollaan sieltä nostamassa. Tai heti sen jälkeen.
toivottavasti opit tästä että poistat heti kun mahdollista miehen käyttöoikeudet tileihin, ettei tule jatkossakaan yllätyksiä.Oli niillä ollut kuulemma tarkoitus ilmoittaa tällä viikolla kirjeellä, että rahat on käytetty velkojen maksuun.
Jaahas, tää meni väärään ketjuun.Alkuperäinen kirjoittaja ei enää ikinä;23097007:Ei tää miesharjoittelija osannut edes niitä spekuloita laittaa sisälle ja ei löytänyt edes kohdunkaulaa/-suuta vaan gynen piti etsiä se. Eikä tiennyt miten bakteeriviljelynäyte otetaan kohdunkaulalta. Eli selvästi aivan alussa opinnoissaan (jos kerta opiskelee gyneksi) vai minkä ihmeen takia siellä oli, kun kerta oli tk-lääkäri (gyne kertoi lopussa).
Eipä naiset osaa muutakaan ajatella, ihme änkyröitä oletteHmmm... tätäpä en ole aikaisemmin ajatellutkaan. Toisaalta, en ehkä halua itselleni enää yhtään lainaa, varsinkaan sellaista joka on ollut toisen alunperin. Koen sen kuin olisin takaaja, ja sen olen itselleni luvannut etten koskaan takaa mitään kellekään.