Itse maksoin veromätkyt niin että saajana nimenä oli "verokarhu" ja se jäi sinne minun tilitietoihin, ei muuttunut automaatisesti miksikään muuksi. Se mikä tuollaisen paljastaa on "toimenpiteen" nimi, APn mukaan tilitiedoissa lukee "ulosotto" eikä tilisiirto/maksu tms.Se ei teknisesti ole mahdollista nostaa rahaa/ tehdä tilisiirtoa omalla tilillä/kortilla ja laittaa ottajaksi joku muu.
Esim. mä en voi nostaa mun miehen tililtä rahaa ja laittaa ottajaksi vaikka naapurin pekka.
Siinä näkyy aina ottajan nimi. Automaatilta näkyy pelkkä OTTO.
ja ollut naimisissa 8KK ei vuotta.
Oli avioliitto tai ei niin jokaisen omat henkilökohtaiset velat eivät ole toisen kontolla.Minä taas ihmettelen miten ihmiset ovat menneet naimisiin ottamatta selvää siitä miten omaisuus ja velat avioliitossa menee... Huoh. Avioliitto ei ole vain prisenssahäät vaan juridinen sopimus, joten kannattaisi ehkä ottaa selvää mihin sitä nimensä pistää ennen kuin menee naimisiin.
Ja minä sain nordean visa electronin Mutta luottotiedottomat eivät saa esim matkapuhelinliittymää,vuokra-asuntoa vapailta markkinoilta,mitään osamaksulla(esim .hennetsiltä,hobby-hallista ym...Alkuperäinen kirjoittaja NO ÖÖ;23096087:No ompa outoa. itse sain Visa debit kortin vaikka luottotiedot ei kunnossa olekkaan. en ymmärrä miksi korttiin, jossa ei ole luottoa, tarvisi luottotiedot? :O
Ehkä luottotiedottomat jaetaan kahteen luokkaan, toivottamat taloutta hallitsemattomat luuserit ja ne joilla on vanha merkintä mutta ovat sen jälkeen hoitaneet asiansa.Alkuperäinen kirjoittaja NO ÖÖ;23096087:No ompa outoa. itse sain Visa debit kortin vaikka luottotiedot ei kunnossa olekkaan. en ymmärrä miksi korttiin, jossa ei ole luottoa, tarvisi luottotiedot? :O
Vastailenpa vähän myöhässä, kun palasin lukemaan ketjua.onko säästötilille miehellä käyttöoikeus?
Ota se pois jos on. Sun rahoihin UO ei saa koskea vaikka miehellä olisi 5 käyttöoikeutta. Sun palkkatulot on sun rahaa ja niillä ei makseta miehen tekemää velkaa, ainostaan jos velka on yhteinen. Säästötili voi olla asia erikseen.
No oletko nyt soittanut sinne ja valittanut asiasta?Vastailenpa vähän myöhässä, kun palasin lukemaan ketjua.
Joo, säästötilille miehellä on vain käyttöoikeus eli ei ns. omista tiliä. Vain se mun palkkatili on myös miehen nimissä eli ns. omistaa sen myös. Molemmilta vietiin silti rahat.
Juuri näin.MÄ ymmärsin tän sillälailla,että miehen palkasta viedään SUORAAN se ulosmitattava summa ja sitten mies joutuu nostamaan rahat automaatilta,kun ei saa muuta korttia..
Mitä sieltä tililtä ulosmitataan, jos miehesi on tehnyt sopimuksen jolla palkasta tietty osa menee suoraan ulosottoon? Ihan villi veikkaus, että miehesi on jättänyt jotain kertomatta, ts. ulosotossa onkin enemmän kuin hän on sanonut...Mitä ristiriitaa siinä on, että mies nostaa rahansa pois tililtä ja että osaa hoitaa raha-asiansa hyvin? Täh? Nehän ei liity toisiinsa mitenkään. Se, että nostaa rahansa pois tililtä ei tarkoita sitä, että ei osaisi sitä rahaa käyttää ns. oikein. Nostaa rahansa pois, koska ei halua hänen tililtään ulosmitattavan ja sillä rahalla maksetaan yleensä laskuja.
No kyllä se kertoo siitä, että miehesi ei ole halukas maksamaan noita vanhoja velkoja, jotka kuitenkin on itse tehnyt. Kyllähän tuo nyt jotain kertoo ihmisestä, että ei halua korjata virheitään vaan välttelee vastuunkantoa.Mitä ristiriitaa siinä on, että mies nostaa rahansa pois tililtä ja että osaa hoitaa raha-asiansa hyvin? Täh? Nehän ei liity toisiinsa mitenkään. Se, että nostaa rahansa pois tililtä ei tarkoita sitä, että ei osaisi sitä rahaa käyttää ns. oikein. Nostaa rahansa pois, koska ei halua hänen tililtään ulosmitattavan ja sillä rahalla maksetaan yleensä laskuja.