Miten ihmeessä mä tulen aina väärinymmärretyksi?

Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="vieras";23081158]No kyllä Jätkälle tuossa esimerkissä sanoit henkilökohtaisesti. Samoin Rollolainen on usein sinun hampaissasi minusta tosi julmalla tavalla. Outoa, jos et sitä itse huomaa.[/QUOTE]

Tuotakin kommenttia edelsi pitkä ja järjestelmällinen ilkeileminen Jätkän taholta. Ei sillä, että se olisi oikeuttanut sanomiseni, mutta ehkä tekee ne ymmärrettävämmäksi. Silti olen noitakin pyytänyt anteeksi - tuo on erinomainen esimerkki niistä ylilyönneistä, jotka mainitsin.

Mitä Rollolaiseen tulee, niin minulla ei ole mitään häntä vastaan ihmisenä. On paljon asioita, joista olen hänen kanssaan eri mieltä, ja niistä tulen kirjoittelemaan jatkossakin. Sitä varten kai keskustelupalstat ovat?
 
sörhis
Tuotakin kommenttia edelsi pitkä ja järjestelmällinen ilkeileminen Jätkän taholta. Ei sillä, että se olisi oikeuttanut sanomiseni, mutta ehkä tekee ne ymmärrettävämmäksi. Silti olen noitakin pyytänyt anteeksi - tuo on erinomainen esimerkki niistä ylilyönneistä, jotka mainitsin.

Mitä Rollolaiseen tulee, niin minulla ei ole mitään häntä vastaan ihmisenä. On paljon asioita, joista olen hänen kanssaan eri mieltä, ja niistä tulen kirjoittelemaan jatkossakin. Sitä varten kai keskustelupalstat ovat?
Mitä ajat nyt takaa. :LOL:
 
[QUOTE="Joo";23081241]ja sörkkis saattaa haistatella paskaa ihan arvaamattomissakin paikoissa. Mulle haistatit, kun ystävällisesti tarjosin sulle virtuaalisuklaata! Sä oot töksäyttelijä ja marttyyri samassa persoonassa.[/QUOTE]

Ooksä oikeasti sitä mieltä, että vilpittömästi ja hyvää tarkoittaen kirjoitit senkin viestisi?

Mun mielestä se oli todella ikävää vittuilua, olihan ketjun aiheena mun makeanhimoni, josta pyristelin eroon. Eri asia olisi ollut, jos olisin vaikka marissut kipeää jalkaa, siihen virtuaalisuklaa olisi ollut kaunis ele ja olisin takuulla kiittänyt halauksen kera.
 
Toisekseen
sörkkiksen maailma on niin mustavalkoinen, että ei oo toista. Esimerkiksi haukkuu sossun asiakkaat alimpaan helvettiin eikä hyväksy sitä, että ihmiset eri elämäntilanteissa voivat joutua hakemaan yhteiskunnan tukea, esim. rahaa sossusta tai työttömyyskorvausta. Halveksii työttömiä, vaikka itse oli juurikin samassa tilanteessa, vaikka ei sitä mielellään tuonutkaan julki. Liian jyrkkä, ärhäkkä ja suvaitsematon tämä sörkkis. Ehkä elämä vielä joskus opettaa?
 
Voisiko kuitenkin olla mahdolllista väliin se väärinymmärtäminen myös toiseeen suuntaan. Että olisi turhan herkästi tuntosarvet pystyssä, ja kokisi arvosteluksi sellaisen, joka ei ole sellaiseksi tarkoitettukaan.
Että ne ilkeät ja tahallaan loukkaavasti kirjoitetut kommentit olisivat saaneet myös sinut Rieputarallaa lukemaan muitakin kommenteja ikävinä.
 
[QUOTE="trolli";23081308]harvasepäivä täällä olen roikkunut jo vuosikausia enkä ikinä jätkän ole nähnyt vittuilevan sulle. saisko linkkejä mitkä todistavat kyseisen syytteen?[/QUOTE]

En muista kyllä ketjujen nimiä, valitettavasti. Mä en jää irl:kään hautomaan menneitä, niin en tee sitä täälläkään.
 
Voisiko kuitenkin olla mahdolllista väliin se väärinymmärtäminen myös toiseeen suuntaan. Että olisi turhan herkästi tuntosarvet pystyssä, ja kokisi arvosteluksi sellaisen, joka ei ole sellaiseksi tarkoitettukaan.
Että ne ilkeät ja tahallaan loukkaavasti kirjoitetut kommentit olisivat saaneet myös sinut Rieputarallaa lukemaan muitakin kommenteja ikävinä.
Ihan varmasti näin.
 
SE oli
Ooksä oikeasti sitä mieltä, että vilpittömästi ja hyvää tarkoittaen kirjoitit senkin viestisi?

Mun mielestä se oli todella ikävää vittuilua, olihan ketjun aiheena mun makeanhimoni, josta pyristelin eroon. Eri asia olisi ollut, jos olisin vaikka marissut kipeää jalkaa, siihen virtuaalisuklaa olisi ollut kaunis ele ja olisin takuulla kiittänyt halauksen kera.
ihan vilpittömästi tarkoitettu huumoriksi! Sitähän sinä ressukka et tunnu ymmärtävän... Mulla ei oo tapana vittuilla tuntemattomille, toisin kuin sulla. Virtuaalisuklaa ei tietääkseni lihota...
 
"Vilukissa"
Kirjoittamalla ei ehkä ihan pääsekään niihin samoihin syvyyksiin ja tarkoitusperiin kuin mitä oikeassa elämässä silmätysten, missä kehonkieli kommunikoi verbaliikan kera. Ja sen takia juurikin kirjoittaminen onkin niin vaikea itseilmaisun laji, koska kaikilla on oma tapansa/kokemuksensa tulkita se kirjoitettu teksti; itse olet voinut tarkoittaa jonkun kommentin kevyeksi heitoksi mutta toiselle lukijalle se on tarkoittanutkin jotain aivan muuta. Jokainen meistä tulkitsee kirjoitukset ensisijaisesti oman itsensä kautta.

Aina toki voi kehittyä kirjoittajana - se vaatii vain lisää sitä kirjoittamista. Tosin väärinkäsityksiltä ei siinäkään harjoittelussa voi valitettavasti välttyä, se vain kuuluu asiaan - mielestäni :).
 
"Juu"
Mä olen aina epäillyt Rieputarallaan olevan riidanhaluinen ja katkera kotiäiti, joka elää nyrkin ja hellan välissä. Luettuani tämän ketjun epäilyni vain vahvistuvat
 
sörkkiksen maailma on niin mustavalkoinen, että ei oo toista. Esimerkiksi haukkuu sossun asiakkaat alimpaan helvettiin eikä hyväksy sitä, että ihmiset eri elämäntilanteissa voivat joutua hakemaan yhteiskunnan tukea, esim. rahaa sossusta tai työttömyyskorvausta. Halveksii työttömiä, vaikka itse oli juurikin samassa tilanteessa, vaikka ei sitä mielellään tuonutkaan julki. Liian jyrkkä, ärhäkkä ja suvaitsematon tämä sörkkis. Ehkä elämä vielä joskus opettaa?
Mitä sä horiset?

Toimeentulotuki ja työttömyysturva on hienoja asioita, kannatan niitä sydämestäni. Ja tosiaan, molempia olen saanut itsekin - tämän olen auliisti myöntänytkin. Se, mitä en hyväksy on näiden tukimuotojen järjestelmällinen hyväksikäyttö. Siihen yhteiskunnalla ei ole varaa.
 
"trolli"
En muista kyllä ketjujen nimiä, valitettavasti. Mä en jää irl:kään hautomaan menneitä, niin en tee sitä täälläkään.
eikös tää koko ketju ole menneiden hautomista? :LOL: tässä on moni kertonut mikä on vialla, sinä vaan vänkäät vastaan. ja tosta anteeksipyytämisestä..
mun lapset tykkää pyydellä anteeksi. sanon tuhannetta kertaa ettei saa koskea esineeseen X, niin ne menevät ja koskevat, ja heti pyytävät anteeksi. :D ja sama touhu jatkuu, esineeseen X kosketaan uudestaan ja uudestaan. ja lapset luulee että anteeksipyynnöllä sama touhu voi jatkua. :D
 
[QUOTE="Juu";23081336]Mä olen aina epäillyt Rieputarallaan olevan riidanhaluinen ja katkera kotiäiti, joka elää nyrkin ja hellan välissä. Luettuani tämän ketjun epäilyni vain vahvistuvat[/QUOTE]

Joo en todellakaan ole sen enempää kotiäiti kuin nyrkin ja hellan välissäkään :D. Katkerasta ja riidanhaluisestakaan en tunnista itseäni muuta kuin sen verran, että välillä on kiva hiukan provosoida ja herättää keskustelua.
 
Vintti
Teenlitku taikinaterapia hän oli joskus ja Sörhipöykerö. Ja mikä se nimi oli, kun ap oli täällä "väärällä" nikillä ja jäi kiinni. Epäiltiin kuukausia sörhikseksi. Joku Pyhä Yksinkertaisuus?
 
Tuotakin kommenttia edelsi pitkä ja järjestelmällinen ilkeileminen Jätkän taholta. Ei sillä, että se olisi oikeuttanut sanomiseni, mutta ehkä tekee ne ymmärrettävämmäksi. Silti olen noitakin pyytänyt anteeksi - tuo on erinomainen esimerkki niistä ylilyönneistä, jotka mainitsin.

Mitä Rollolaiseen tulee, niin minulla ei ole mitään häntä vastaan ihmisenä. On paljon asioita, joista olen hänen kanssaan eri mieltä, ja niistä tulen kirjoittelemaan jatkossakin. Sitä varten kai keskustelupalstat ovat?
Älä viitsi, ihan oikeasti. Mä en pysty muuta tuohon enempää vastaamaan, kun on asioita joita en voi vaan laukoa tällä puolen julkisesti. Mä hyvin hyvin harvoin vastailen sinun ketjuihisi yhtään mitään, jokainen, sinäkin saa ihan itse miettiä miksi.
Jos mä jollekin vastaan töksähtävästi/lyhyesti, syy voi hyvinkin olla se, että mulla on joku muu juttu juuri silloin kesken jossakin muussa ketjussa. Ilkeästi ja pidemmän aikaa? Nöyp.
 
[QUOTE="trolli";23081348]eikös tää koko ketju ole menneiden hautomista? :LOL: tässä on moni kertonut mikä on vialla, sinä vaan vänkäät vastaan.[/QUOTE]

Vänkään vastaan? Missä?

Haluaisin kuulla sillä tavalla rakentavaa kommentointia, että osaisin muuttaa kirjoitustapaani. Ihan kauhean montaa konkreettista vinkkiä siihen en ole vielä huomannut.
 
"vieras"
Joo, mulla on omalaatuinen huumorintaju, sen olen todellakin huomannut. Onneksi ystävät irl ovat yhtä omituisia :D.
Öö, minun mielestäni se, ettei ymmärrä toisen viatonta ja ilmeisen harmitonta läppää, ei mielestäni tee huumorintajusta omalaatuista. Ja vaikkei se toisen läppä niin kovin naurattaisikaan, ei siihen silti tarvitse pottuilla takaisin.

Tuntuu, että todellakin sinä ymmärrät jotkut asiat väärin tai ihan eri tavalla kuin muut. Se, että sinä et ymmärrä toisen huumorintajua ei tarkoita sitä, että se toinen ei ymmärtäisi sinun huumorintajuasi ja se, että joku iloitsee lapsensa lukioon pääsystä ei tarkoita sitä, että lukio olisi maailman mahtavin juttu.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä