Minä olen kyllä sitä mieltä, että ne jotka polttaa raskaana ollessaan, eivät välitä vavan terveydestä pätkän vertaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vai miten ihmeessä te selitätte polttamisenne? Mulle ei kelpaa selitykseksi se, ettei pysty lopettaan, jokainen pystyy jos vaan haluaa! Vaikeaa se voi olla, mutta eikö vauvan terveys ole sen arvoista??? Ja ihan turha selitellä myös, että parempi vauvalle polttava äiti kuin stressaantunut äiti tai että "olen mä vähän vähentänyt".

No ihan kukkupuhetta se että polttaminen olisi vauvalle sen vaarallisempaa kuin ihmisellekään. Pitkäaikainen polttaminen toki saattaa olla mutta yhdeksässä kuukaudessa ei kenellekään mitään riskiä koidu, oli sitten kohdussa tai kohdun ulkopuolella. Sama koskee alkoholinkäyttöä.

Mikään ei oo kauheampaa kuin sairas vapa... Ei vaan, äläpä sillä itseäsi ressaa. Maailmassa on monta kamalaa asiaa jotka ei sinun hyväksyntääsi katso. Jokainen tekee virheitä, sinäkin. Ei niistä tarvitse täällä toisille tilittää.

Selväksi tuli. Sulla on oikeus mielipiteeseesi.

Miksi ihmeessä kenenkään pitäis SELITELLÄ SULLE yhtään mitään? Mikä tupakkapoliisi tai yleinen terveysvartija luulet olevasi?

[QUOTE="vieras";23077945]vaarallisempaa kuin aikuiselle ihmiselle siis[/QUOTE]

Onko mahassa oleva vauva aikuinen ihminen? tätä en tiennytkään...

Mutta, lääkärit ovat tuota tutkineet ja todenneet että tupakanpolton lopettamisesta aiheutunut stressi nostaa äidin stressi hormonien määrää siinä määrin että se on yhtä haitallista kuin jos äiti polttaisi 3 tupakkia/päivä...Eli siis kerralla ei kannata lopettaa..
Olen ap:n kanssa samaa mieltä siitä että sellaiset ihmiset jotka ei edes yritä lopettaa (= lopettavat täysin tai vähentävät merkittävästi) eivät välitä vauvoistaan.

[QUOTE="vieras";23077942]No ihan kukkupuhetta se että polttaminen olisi vauvalle sen vaarallisempaa kuin ihmisellekään. Pitkäaikainen polttaminen toki saattaa olla mutta yhdeksässä kuukaudessa ei kenellekään mitään riskiä koidu, oli sitten kohdussa tai kohdun ulkopuolella. Sama koskee alkoholinkäyttöä.[/QUOTE]

Mä veikkaan, että yleensä väitetään päinvastaista siksi, että se tupakan aiheuttama mutaatio aikuisen yhdessä solussa ei tee niin suurta hallaa kuin tapahtuessaan yhdessä sormenpään kokoisen alkion solussa, jonka on tarkoitus jakaantua lukemattomia kertoja, jotta siitä syntyisi kudosta. Eli meikäläisen pikkusormessa oleva solutason ongelma tuskin haittaa minua, mutta vika alkion siinä solussa, josta on tarkoitus muodostua vaikka hermosto on PALJON isomman mittakaavan ongelma, kun virhe kopioituu jakaantumisen tuloksena syntyviin muihin soluihin. Lopputulos voi haitata hermoston kehitystä ja toimintaa sikiöllä

[QUOTE="vieras";23077942]No ihan kukkupuhetta se että polttaminen olisi vauvalle sen vaarallisempaa kuin ihmisellekään. Pitkäaikainen polttaminen toki saattaa olla mutta yhdeksässä kuukaudessa ei kenellekään mitään riskiä koidu, oli sitten kohdussa tai kohdun ulkopuolella. Sama koskee alkoholinkäyttöä.[/QUOTE]

Ihan tosi uskot, ettei alkoholinkäyttö voi pilata sikiön terveyttä tai aiheuttaa muita vammoja?

Mutta, lääkärit ovat tuota tutkineet ja todenneet että tupakanpolton lopettamisesta aiheutunut stressi nostaa äidin stressi hormonien määrää siinä määrin että se on yhtä haitallista kuin jos äiti polttaisi 3 tupakkia/päivä...Eli siis kerralla ei kannata lopettaa..
Olen ap:n kanssa samaa mieltä siitä että sellaiset ihmiset jotka ei edes yritä lopettaa (= lopettavat täysin tai vähentävät merkittävästi) eivät välitä vauvoistaan.
Etkö osaa lukea sitä edellistä viestiä vai onko ymmärryksessä muuten vain vikaa?

Selväksi tuli. Sulla on oikeus mielipiteeseesi.

Miksi ihmeessä kenenkään pitäis SELITELLÄ SULLE yhtään mitään? Mikä tupakkapoliisi tai yleinen terveysvartija luulet olevasi?

Taisi osua omaan nilkkaan? Enpä ole kumpikaan nuista, mutta töissä lastenosastolla sairaalassa ja kyllä se niin vaan on, että kyllä se äidin raskauden aikainen polttaminen jossain vaiheessa näkyy vauvassa/lapsessa..

Ap:n kanssa samaa mieltä. Uskomatonta että koko tupakointi edes on laillista nykysuomessa... noh, toistaiseksi.

Suurilta osin kukkupuhetta, jolla monet koittavat selitellä ja tehdä hyväksytymmäksi omaa tupruttelua raskausaikana. Toki tupakanpoltto kannattaa lopettaa asteittain, eli on mm. kaikenmaailman nikotiinipurukumeja ettei vieroitusoireet eli "stressi" kävisi ylivoimaiseksi.

Enivei, Kyllä se myrkkysavu ihan varmasti aiheuttaa enemmän hallaa niin lapselle kuin äidille, kuin stressi.

No sitten olisi syytä lopettaa se polttaminen jo ennekuin tulee raskaaksi!!! Kyllä se tupakka vaan on sikiölle pahasta. Ei kai kukaan esim työntäisi lapsen naamaa käynnissä olevan auton pakoputken eteen?

[QUOTE="vieras";23078011]http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/?c=Tupakka

Ei ihan kukkupupetta kuitenkaan, kannattaa lukea varsinkin kohta vaikutukset sikiöön[/QUOTE]

"Riskit ja haitat sikiölle: Sikiön kasvu häiriintyy, samoin kasvu varhaislapsuudessa. Vauvat syntyvät usein alipainoisina. Tupakointi aiheuttaa sikiölle hapenpuutetta ja häkä voi aiheuttaa epämuodostumia. Keskenmenojen, synnytyshäiriöiden ja kuolleen vauvan syntymisen riski kasvaa. Syntyessään vauvalla voi olla nikotiinin vieroitusoireita. Kätkytkuolemat ovat 2,5-kertaisia tupakalle altistumattomiin verrattuna. Tupakointi vähentää äidinmaidon tuottoa 30 %, nikotiini myös erittyy äidinmaitoon ja sitä kautta imeväiselle. Tupakalle altistuneilla lapsilla todetaan enemmän hengityselinten tulehdussairauksia sekä riskiä sairastua astmaan. Lapsilla on tavattu yliaktiivisuutta ja keskittymishäiriöitä. "

[QUOTE="Sirkkeli";23078012]Raskaana tupakoivat ovat itsekeskeisiä kusipäitä, jotka eivät todellakaan ansaitse lasta. Ja se lapsi ansaitsee paremman äidin.[/QUOTE]

Mielestäni sinunkaltaisilla alkeellisilla argumentointitaidoilla varustetut ihmiset eivät ansaitse lasta. Syy: todennäköisesti siirrät tuon arvomaailman ja kapeakatseisuutesi heihin.

Yhteistyössä