muistakaapa sitten seuraavan kerran kun ravintolaan menette maksaa ne ruokanne ja juomanne heti kun ovesta menette

sillä jos syötte ja juotte ennen maksamista, niin sehän on varkaus. tai kun yövytte hotellissa, niin se hotellihuone ja aamupala ja mitä nyt sitten itsekukin siihen huonelaskuun aikoo ottaa, pitää maksaa etukäteen, sehän on varastamista ja ilman lupaa toisten vuoteissa nukkumista, jos sitä ei ole maksettu.

jos kerran se että juo mehun tai syö banaanin kaupassa ennen maksua on varastamista.

ja turha tulla sanomaan, että noi on eriasiat, ja niitä on turha verrata
 
ole mummo hiljaa!!!!
Hiton idiootti. PIKKASEN ERIASIA.
Kaupassa syöminen ja juominen ennen maksua on rikos.
Vai miks ihmeessä muuten ne poliisit ihan sakot siitä kirjoittaa....
 
Hiton idiootti. PIKKASEN ERIASIA.
Kaupassa syöminen ja juominen ennen maksua on rikos.
Vai miks ihmeessä muuten ne poliisit ihan sakot siitä kirjoittaa....
eipä ole niitä sakkoja vielä tullut, eikä rikosrekisteriäkään asiasta. ja miten niin on eriasia. tuossahan on toitotettu sivutolkulla, että kaikki mitä syö tai juo pitää maksaa ensi ja vasta sitten syödä, tai se on varkaus:vampire:
 
"vieras"
No kyllä se on eri asia, kaupassa kun on sellainen tapa että tehdään ostokset ja maksetaan ne ensin. Hotellissa ja ravintolassa se tapa että maksetaan kun lähdetään pois, ollaan syöty, juotu ja nukuttu.

Eri paikoissa eri tavat.
 
as
Joo, mutta ravintola ja hotelli on pikkasen eriasia, kuin kaupassa käynti.
Hotelissa otetaan tiedot ylös, eli jos häviää maksamatta joutuu sen kuitenkin maksamaan.
Ja itse ravintolassa olen töissä, eikä sielät ihmiset maksamatta katoa.
Kyllä nyt jokainen jolla on aivot tajuaa, että noita ei voi millään verrata.
 
tai entäpä jos sinulla ratkeaa housut kauppareissulla. niin kyllä sä varmaan menet ja laitat ne jalkaan sovituskopissa ja viet sitten lapun kassalle ja maksat. vai käveletkö perse vilkkuen housut kainalossa kassalle, maksat ja menet ulos ne vaihtamaan. kaikissa kaupoissa kun ei ole vessojakaan missä vois vaihtaa. sekinlhän on siis varkaus, jos sä laitat ne housut jalkaan ennen kuin ne on maksettu
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23069155:
tai entäpä jos sinulla ratkeaa housut kauppareissulla. niin kyllä sä varmaan menet ja laitat ne jalkaan sovituskopissa ja viet sitten lapun kassalle ja maksat. vai käveletkö perse vilkkuen housut kainalossa kassalle, maksat ja menet ulos ne vaihtamaan. kaikissa kaupoissa kun ei ole vessojakaan missä vois vaihtaa. sekinlhän on siis varkaus, jos sä laitat ne housut jalkaan ennen kuin ne on maksettu
Ei ei ei, varahousut pitää aina olla ihmisellä mukana, lapsilla kahdet! Tämän nyt luulisi jokaisen tietävän!
 
Joo, mutta ravintola ja hotelli on pikkasen eriasia, kuin kaupassa käynti.
Hotelissa otetaan tiedot ylös, eli jos häviää maksamatta joutuu sen kuitenkin maksamaan.
Ja itse ravintolassa olen töissä, eikä sielät ihmiset maksamatta katoa.
Kyllä nyt jokainen jolla on aivot tajuaa, että noita ei voi millään verrata.
jep jee me ei siis varastetakkaan kaupassa vaikka syötäis ja juotais siellä jihuu jihuu. meillä kun on nimittäin sellainen systeemi, että kuukauden ostot ostetaan tilille, ja sitten maksetaan pankkiin. niin meillä on ne tiedot siellä kassalla
 
assdaw
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23069159:
jep jee me ei siis varastetakkaan kaupassa vaikka syötäis ja juotais siellä jihuu jihuu. meillä kun on nimittäin sellainen systeemi, että kuukauden ostot ostetaan tilille, ja sitten maksetaan pankkiin. niin meillä on ne tiedot siellä kassalla
No heh heh... On sullakin jutut..
Pointtina on varmaankin ollu se, että lapset oikein opetetaan syömään kaupassa.
Sittenkun ne lähtee salareissulle siihen lähikauppaan ne tekee yksinään saman, eikä ehkä tajuu., että se mami maksanu joskus ne avatut tuotteet.
Kaupan henkiläkuntakaan ei saa kaupassa mitään syödä. Tuotteen saa stödä vastakun se on vedetty kassanläpi. Maksettu rahalla, kortilla tai laitettu tilille.
OLET KYLLÄ NIIN RASITTAVAN NÄSÄ VIISAS !!!!
 
No heh heh... On sullakin jutut..
Pointtina on varmaankin ollu se, että lapset oikein opetetaan syömään kaupassa.
Sittenkun ne lähtee salareissulle siihen lähikauppaan ne tekee yksinään saman, eikä ehkä tajuu., että se mami maksanu joskus ne avatut tuotteet.
Kaupan henkiläkuntakaan ei saa kaupassa mitään syödä. Tuotteen saa stödä vastakun se on vedetty kassanläpi. Maksettu rahalla, kortilla tai laitettu tilille.
OLET KYLLÄ NIIN RASITTAVAN NÄSÄ VIISAS !!!!
hehee meillä ei ole lähikauppaa, johon vois mennä tosta noin vaan. kauppaan matkaa on kymmenen kilsaa sivu. ja täällä on kyllä nähty sekin että myyjä otti hyllystä valmisruuan ja sanoi menevänsä syömään. ei se missään kassalla käynyt ensi. eikä varastanutkaan koska kahden muun myyjän nokan edestä sen otti
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23069149:
eipä ole niitä sakkoja vielä tullut, eikä rikosrekisteriäkään asiasta. ja miten niin on eriasia. tuossahan on toitotettu sivutolkulla, että kaikki mitä syö tai juo pitää maksaa ensi ja vasta sitten syödä, tai se on varkaus:vampire:
se että on symppis kauppias joka antaa luvan johonkin asiaan, ei tarkoita että asia ei olisi lain vastaista, kauppias vaan luopuu suullisesti oikeudestaan tehdä siitä poliisijuttu jos sinä mukelollesi et voi kuljettaa mukana valmiina jo sitä trippiä sen sijaan että annat imettäväksi siellä kaupassa ilman maksua. sinä vain pääset asiasta siinä kaupassa, se ei siitä tee yhtäkkiä laillista toimintaa kaikissa kaupoissa.

joten jos tämä ei uppoa nuppiin niin paha kyllä enempää rautalankaa käyttää. ei, en kommentoinut aiempaan ketjuun mutta tämän ketjun aloitus edellisen ketjun suutahtamisesta sinulla, on osoitus ääliömäisyydestä, jos et ymmärrä kaupankäynnin periaatetta vain siksi että olet saanut erikoisluvan johonkin kauppaan toimia vastoin lakia, niin vissiin taisi jäädä koulut kesken.

eri paikoissa on eri maksukäytännöt, senhän luulisi sanovan jo järkikin, paitsi sinulla. en voi käsittää miten pitää tuollaisen aikuisen naisen alkaa lässyttämään sellaisesta asiasta missä tietää olevansa lain edessä väärässä, vai oletko oikeasti noin tyhmä?

jos minä menen paikalliseen ruokakauppaan pyytämään erikoisluvan siksi etten viitsi kuljettaa lapsen sairauden takia sokeripitoista litkua mukanani, kokisin olevani aika kehno isä lapselleni, koska se voi yllättää missä vaan se sokerintarve.

ja uskomatonsta että pitää tästä(kin!) asiasta ihan oikeasti ihmisten hermostua kun joukossa on taneli joka ei tajua tekevänsä väärin, se että poikkeustapauksessa turvautuu sairauden vuoksi esimerkiksi siihen maksamattomaan tuotteeseen on aivan eri asia kuin tehdä sitä sopimuspohjalta enemmän tai vähemmän säännöllisesti, se ei silti tee siitä LAILLISTA, ymmärsitkö? Et vain JOUDU EDESVASTUUSEEN koska kauppiaasi on ollut enemmän ystävällinen kuin hänen tarvitsisi.
 
On siinä sekin, että ravintolassa ja hotellissa sinne mennessä tilataan (tai on jo etukäteen tilattu) haluttu palvelu, palveluntarjoaja tietää mitä asiakkaalta pitää laskuttaa. Kauppaan mennessä ei kerrota, että aion ostaa tarvikkeet plaaplaaplaa, joista x ja y käytetään mahdollisesti ennen kassaa.
 
poiuytrwq
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23069181:
hehee meillä ei ole lähikauppaa, johon vois mennä tosta noin vaan. kauppaan matkaa on kymmenen kilsaa sivu. ja täällä on kyllä nähty sekin että myyjä otti hyllystä valmisruuan ja sanoi menevänsä syömään. ei se missään kassalla käynyt ensi. eikä varastanutkaan koska kahden muun myyjän nokan edestä sen otti
Ja sä seurasit sitä myyjää kokoajan?
Meillä on osalla sopimus, että ottaa rupan töistä ja se kirjataan siellä takahuoneessa.
Osa maksaa infoon, ja jotkut palvelupisteiden kassalle.
 
"myyjä"
Itseasiassa meillä on kauppaketjussa ohjeistettu, että on ihan ok joskus maksaa vasta syömisen/juomisen jälkeen. Esm helteillä jäätelöt ehtiivät jonotellessa sulaa, joten lapsille annetaan siis lupa "varastaa". Ja mikäli omat eväät ovat mukana, muistakaa pitää niistä tripeistä ja muista kuitti mukana, koska vartijat eivät voi tietää mikä on tuotu mukana ja mikä meiltä otettu.
 
"essi"
No jos mä otan lapselle mukaan sen tripin, niin milläs helkutalla mä todistan, että olen sen aikasemmin jo ostanut? Voihan mä sit vaikka kantaa kuukauden takaista kuittia taskussa, mutta paljonpa se todistaa. Voinhan mä yhtälailla kantaa sitä kuittia, ja ottaa uuden tripin hyllystä?!
 
Kepsis
[QUOTE="essi";23069245]No jos mä otan lapselle mukaan sen tripin, niin milläs helkutalla mä todistan, että olen sen aikasemmin jo ostanut? Voihan mä sit vaikka kantaa kuukauden takaista kuittia taskussa, mutta paljonpa se todistaa. Voinhan mä yhtälailla kantaa sitä kuittia, ja ottaa uuden tripin hyllystä?![/QUOTE]

Minun pointtini ainakin oli pääasiassa se että jos nautit / annat lapselle nautittavaksi asian mistä ei ole maksettu se on lainvastaista, piste. Se jos joku kauppa / kauppias antaa luvan moiseen se on hänen asiansa, mutta se että luulee sen olevan ok ihan noin niinkuin yleisesti ottaen niin se on kyllä aika kehittymättömän ihmisen merkki.
 
"TÄTI"
[QUOTE="myyjä";23069236]Itseasiassa meillä on kauppaketjussa ohjeistettu, että on ihan ok joskus maksaa vasta syömisen/juomisen jälkeen. Esm helteillä jäätelöt ehtiivät jonotellessa sulaa, joten lapsille annetaan siis lupa "varastaa". Ja mikäli omat eväät ovat mukana, muistakaa pitää niistä tripeistä ja muista kuitti mukana, koska vartijat eivät voi tietää mikä on tuotu mukana ja mikä meiltä otettu.[/QUOTE]

Kummallinen ketju. Itse olen ollut kahdella isolla yhtiöllä töissä. JA esimies tehtävissä.
Koskaan ei ole tällaista ohejtta tullut johtoportaalta.
 
"myyjä"
[QUOTE="TÄTI";23069260]Kummallinen ketju. Itse olen ollut kahdella isolla yhtiöllä töissä. JA esimies tehtävissä.
Koskaan ei ole tällaista ohejtta tullut johtoportaalta.[/QUOTE]

No todennäköisesti et sitten ole ollut samassa ketjussa.
 

Yhteistyössä