Pieni haave toteutettu :) Kävin lastentarvikekirppis Villa Lyhdyssä. Ja muiden löydöt kiinnostaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon käyny Villalyhdyssä ehkä 6 kertaa vuoden sisällä, ja siellä on yleensä ollu n. 5-10 asiakasta. Kerran kävin sun suosikkiapajalla Turun Pikkusiilissä ja siellä tosiaan taisi olla vain pari asiakasta, vaikka onkin suuri paikka! Mutta oli kyllä kesäaika.

Täällä pkseudulla taitaa olla se ongelma, ettei kunnollista lastenkirppistä ole ja siksi jopa Villalyhty menestyy. Vaikka onkin aika huonossa paikassa, ainakin helsinkiläisille. Ja tosiaan tuntuu, että paljon huonoa tavaraa myynnissä. Mutta toisaalta olen aina sieltä kyllä ostanutkin. Että ehkä sieltä helmiä löytyy rojun seasta.

Ja onhan täällä pkseudulla paljon enemmän ihmisiäkin kuin Turussa. Että vois olla enempiki lastenkirppareita!

Niin ja nämä kaikki viiitaten sun blogikirjoitukseen. Muuten tosi kivoja löytöjä teit! Mutta niinhän sä aina. =D

Lyhdyssä en ole käynyt pitkään aikaan vaikka usein siellä päin asioidaankin kun nykyään on tosi paljon huonokuntoista tavaraa myynnissä kovilla hinnoilla. Joskus käyn pyörähtämässä mut harvoin mitään ostan. Asiakkaita on kyllä aina.

Mä ennen kävin kanssa villa lyhdyssä ja oli joskus pöytäkin siellä mutta sen jälkeen kun se muuutti siihen rakennuksen päähän niin siitä tuli sekava ja ei niin kiva paikka niin en oo muuton jälkeen käynyt ku kerran vai kaks...

Alkuperäinen kirjoittaja pk-kirppistelijä;23012857:
Mä oon käyny Villalyhdyssä ehkä 6 kertaa vuoden sisällä, ja siellä on yleensä ollu n. 5-10 asiakasta. Kerran kävin sun suosikkiapajalla Turun Pikkusiilissä ja siellä tosiaan taisi olla vain pari asiakasta, vaikka onkin suuri paikka! Mutta oli kyllä kesäaika.

Täällä pkseudulla taitaa olla se ongelma, ettei kunnollista lastenkirppistä ole ja siksi jopa Villalyhty menestyy. Vaikka onkin aika huonossa paikassa, ainakin helsinkiläisille. Ja tosiaan tuntuu, että paljon huonoa tavaraa myynnissä. Mutta toisaalta olen aina sieltä kyllä ostanutkin. Että ehkä sieltä helmiä löytyy rojun seasta.

Ja onhan täällä pkseudulla paljon enemmän ihmisiäkin kuin Turussa. Että vois olla enempiki lastenkirppareita!

Niin ja nämä kaikki viiitaten sun blogikirjoitukseen. Muuten tosi kivoja löytöjä teit! Mutta niinhän sä aina. =D

Mä luulen että siellä oli nyt yli 10 ihmistä samaan aikaan...ja se tosiaan on mun mielestä paljon, kun vertaa sitä asiakasmäärää siihen kirppiksen kokoon :)

Helsinkiin ollaan avaamassa uutta lastentarvikekirppistä...tässä blogilinkki: WANTED: PARAS LASTENTARVIKEKIRPPUTORI Jospa siittä tulis sitten hyvä ja kiva :)

[QUOTE="vieras";23012869]en ostais noista vaatteista yhtäkään. hm, lindex, ei kiitos![/QUOTE]

Kiva kuulla. Sitä kautta ne jää mulle ostettavaksi, kun muut ei niitä osta ;)

[QUOTE="vieras";23012882]Lyhdyssä en ole käynyt pitkään aikaan vaikka usein siellä päin asioidaankin kun nykyään on tosi paljon huonokuntoista tavaraa myynnissä kovilla hinnoilla. Joskus käyn pyörähtämässä mut harvoin mitään ostan. Asiakkaita on kyllä aina.[/QUOTE]

Tuo huonokuntoisuus tuli mulle kyllä vähän yllätyksenä. Mutta kyllä me sieltä molemmat kaverin kanssa silti ostoksia tehtiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni;23012888:
Mä ennen kävin kanssa villa lyhdyssä ja oli joskus pöytäkin siellä mutta sen jälkeen kun se muuutti siihen rakennuksen päähän niin siitä tuli sekava ja ei niin kiva paikka niin en oo muuton jälkeen käynyt ku kerran vai kaks...

Kuulinkin, että ennen se paikka oli IHANA, mutta taso on kuulemma muuton jälkeen laskenut kuin lehmän häntä. Harmi :(

Meillä täällä omalla kylällä ei ole kuin SPR:n kirppis, jossa ei juurikaan tavara vaihdu, mutta voisihan tuolla vaikka huomenna pyörähtää jos sattuu ennen sen sulkeutumista kylälle selviämään...

Meillä täällä omalla kylällä ei ole kuin SPR:n kirppis, jossa ei juurikaan tavara vaihdu, mutta voisihan tuolla vaikka huomenna pyörähtää jos sattuu ennen sen sulkeutumista kylälle selviämään...

No joo, nää onkin vähän hankalampia. Meilläkin on vastaava ja aika harvoin sinne tosiaan mitään uutta tulee. Mutta kyllä siellä aina sillointällöin kannattaa piipahtaa :)

Tämän päivät on löydöt hooämmää:

Extra siistit viking coret 5e, pienimmälle ensi talvea odotellen
Kiva siisti toppatakki isommalle tytölle 134cm 3e
Ja itselleni kolmet housut =valk.caprit 2e, mustat collarihousut 2e ja puuvillaset sinertävät sporttihousut 2e sekä musta neulottu kolmionmallinen huivi 2e.
Kerrankin sain itselleni mukavia löytöjä!

Muoks. Mukavat köydöt sulla chef! Villa Lyhty on yksi "aina käytävä" paikka ohi mennessä=) Siinä olisi ollut suht lähellä toinenkin paikka(ajomatkan päässä) jonka viime kesänä pongasin.

Viimeksi muokattu:
Tämän päivät on löydöt hooämmää:

Kiva siisti toppatakki isommalle tytölle 134cm 3e
Ja itselleni kolmet housut =valk.caprit 2e, mustat collarihousut 2e ja puuvillaset sinertävät sporttihousut 2e sekä musta neulottu kolmionmallinen huivi 2e.
Kerrankin sain itselleni mukavia löytöjä!

Kaikki olivat todella hyväkuntoisia=)

Kiva kuulla hyväkuntoisista löydöistä :)

Palan vielä illemmalla katselemaan, josko joku muukin olisi saanut löytöjään listtua :)

Alkuperäinen kirjoittaja pk-kirppistelijä;23012857:
Täällä pkseudulla taitaa olla se ongelma, ettei kunnollista lastenkirppistä ole ja siksi jopa Villalyhty menestyy. Vaikka onkin aika huonossa paikassa, ainakin helsinkiläisille.

:laugh: Niin, on se kumma kun joku kehtaa laittaa yrityksen pystyyn jonnekin Vantaalle, vaikka Helsinki on vieressä. Sinne pääsee sentään junalla, kun taas vantaalaiset joutuvat Vekarakirppikselle tulemaan hitaalla bussilla tai jopa keskustan kautta. Huutava vääryys:D

Sori kun nyt tässä ketjussa marisen, mutta en ymmärrä puheita siitä, että jossain kirppiksellä myytäisiin kalliilla, jossain halvalla ja toisaalla huonokuntoista tavaraa. Tottakai mukaan mahtuu niin monta tapaa myydä kuin on myyjiäkin, ja nehän vaihtuvat koko ajan. Vai onko joku itse pöytää varatessaan tsekannut, että jahas, on naapuri laittanut nyppyisen collegen, joten laitanpa mäkin?

[QUOTE="vieras";23016652]:laugh: Niin, on se kumma kun joku kehtaa laittaa yrityksen pystyyn jonnekin Vantaalle, vaikka Helsinki on vieressä. Sinne pääsee sentään junalla, kun taas vantaalaiset joutuvat Vekarakirppikselle tulemaan hitaalla bussilla tai jopa keskustan kautta. Huutava vääryys:D

Sori kun nyt tässä ketjussa marisen, mutta en ymmärrä puheita siitä, että jossain kirppiksellä myytäisiin kalliilla, jossain halvalla ja toisaalla huonokuntoista tavaraa. Tottakai mukaan mahtuu niin monta tapaa myydä kuin on myyjiäkin, ja nehän vaihtuvat koko ajan. Vai onko joku itse pöytää varatessaan tsekannut, että jahas, on naapuri laittanut nyppyisen collegen, joten laitanpa mäkin?[/QUOTE]

Mutta kun se ihan oikeasti menee niin. Siis että on olemassa kirppiksiä, joissa on melko paljon huonokuntoisia vaatteita ja sitten sellaisia kirppiksiä, joissa on melko paljon hyväkuntoisia vaatteita. Ja tuo vaatteiden kunto ja hintahan riippuu siis toki niistä myyjistä.

Mä olen hinnoitellut tuotteet siten miten muutkin. Eli kyllä mä olen katsonut miten muut myy ja ottanut siitä opikseni. Ja kun kaveri laittoi loosin pystyyn ja hällä oli leluja, hän kiersi ja katseli mitä hintoja muut ko. leluista pyytävät. Eli uskallan väittää melko monen ihmisen hinnoittelevan tuotteita samansuuntaisesti kuin muutkin.

Olen kysellyt hölmistyneenä kirppikseltä, että miten mun myyntini voi viikosta toiseen olla niinkin hyvä. Ja että saako muutkin myyjät niin hyvää tiliä. Osa kuulemani mukaan saa, mutta osa saa viikosta käteen sen 10€. Kai se nyt on ihan faktaakin, että jos kirppikselle syystä tai toisesta on tullut paljon myyjiä, jotka myyvät hyväkuntoista tavaraa, niin niiden huonokuntoisten tavaroiden myyjien myynti ei päätä huimaa. Eivätkä he halua enää ko. paikassa toiste myydä.

Uskoisin siis, että tätä kautta joistakin paikoista tulee siistimpää tavaraa vetävää, kuin toisista.

En voi puhua kaikkien kirppisten puolesta, mutta melko paljon näkyy noilla mun suosimilla kirppiksilläni ns. vakioloosiasiakkaita, eli myyjiä jotka myyvät viikosta tai kuukaudesta toiseen. Ei tahravaatteilla siihen kukaan pysty, ellei sitten ota jatkuvalla syötöllä persnettoa.

Näin siis ajattelisin.

Ja toki se tilanne varmasti vaihtelee. Jos tänään josakin kirppiksellä on kallista, niin voihan se olla että kahden kuukauden päästä siellä on edullisempaa. Ja mikä on mun mielestä kallis ja epäsiisti, saattaa olla sun mielestä halpa ja siisti. Jotta nämä puheet on sellaisia "musta tuntuu"-puheita, joista ei pidä kenenkään ottaa itseensä.

Ja kuten mä blogissani toin esiin, niin vaikka mä en nähnyt siistiä loosia, ei se tarkoita välttämättä sitä ettei siellä sellaista ollut :)

Mä käyn Lyhdyssä säännöllisesti ja oon huomannut, että tilanne aaltoilee myyjien mukaan. Joskus tuntuu että kaikki on kallista ja tahraista, mutta usein silloinkin kyse on muutamasta mieleen jääneestä pöydästä. Toisinaan taas tulee monta hyvää löytyä, mutta lopulta kaikki onkin yhdestä tai kahdesta pöydästä. Luulen, että kokeneet myyjät myy hyvää sopuhintaan ja ensikertalaiset vähän kokeilee onneaan. En siis edelleenkään usko, että kirppiksen mukaan kauheasti muokattaisiin omaa valikoimaa ja hintoja:)

Yhteistyössä