Pieni mielipidekysely tatuoinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli niskaan/yläselkään tuohon paidankauluksen paikkeille pelkkä tyylitelty teksti Memento Vivere vai sellainen sydän mistä lähtee molemmille sivuille jotkut "tyylitellyt ulokkeet" (toivottavasti tiedätte mitä haen) ja sen sydämen keskellä tuo teksti.

Onko tuo sydän ja teksti liikaa eli pitäisikö olla vain se pelkkä teksti?

Ihan sama otatko sydämen kanssa vai ilman. Jos asut jossain Keravalla tai itä-helsingin pahimissa lähiöissä, niin kaverisi tykkäävät joka tapauksessa, jos muualla, niin molemmat vaihtoehdto aika halvan kuuloisia ja naurettavia.

[QUOTE="hmmm";23011964]Ihan sama otatko sydämen kanssa vai ilman. Jos asut jossain Keravalla tai itä-helsingin pahimissa lähiöissä, niin kaverisi tykkäävät joka tapauksessa, jos muualla, niin molemmat vaihtoehdto aika halvan kuuloisia ja naurettavia.[/QUOTE]

Taas joku lyyti kukkamekossa arvostelee pikkurilli pystyssä. Minusta tosi hieno idea tatskalle. Ei kannata ikinä aatella mitä jotkut typerät pikkusieluiset ihmiset ajattelee.

Kai sä olet tietoinen siitä, että on olemassa korusarja, jonka nimi on Memento Vivere ? Muuten ihan hyvä idea, mä kyllä tosin kirjoittaisin tekstin suomeksi.

Olen. Tulin tietoiseksi asiasta, kun kirjoitin tuon tekstin joskus googleen. Mutta siis sekö on sitten pannassa sen takia? Tiesitkö, että aika monia latinankielisiä lauseita on erilaisissa korusarjoissa? Noista kyseisistä koruistakin löytyy myös muita latinankielisiä lausahduksia.

[QUOTE="vieras";23012105]Ei latinaa... Ei hyvä. Jotenkin kormia laittaa nahkaansa latinaa, kun sitä ei osaa. Teksti ilman sydäntä ois mun ääni.[/QUOTE]

Eli se Muista elää ois siis parempi? Kyllä mä tätä olen pohtinut aika paljon että suomeksi vai latinaa...

[QUOTE="vierailija";23012126]Taas joku lyyti kukkamekossa arvostelee pikkurilli pystyssä. Minusta tosi hieno idea tatskalle. Ei kannata ikinä aatella mitä jotkut typerät pikkusieluiset ihmiset ajattelee.[/QUOTE]
Niin kuin sanoin, samanhenkiset lähiömuijat varmasti tykkää, oli sitten mukana sydäntä tai ei.

[QUOTE="vierailija";23012126]Taas joku lyyti kukkamekossa arvostelee pikkurilli pystyssä. Minusta tosi hieno idea tatskalle. Ei kannata ikinä aatella mitä jotkut typerät pikkusieluiset ihmiset ajattelee.[/QUOTE]

Niin minun ideani tatuointiin ei ole lähtenyt siitä, että haluaisin tatuoinnin tatuoinnin itsensä takia. Olen aina ajatellut, että tuskin moista koskaan edes otan. Mutta sitten elämäntilanne teki sen, että ajattelin, että nyt se pitäisi ottaa muistutukseksi kaikesta siitä. En siis ota tatuointia koska haluan nimenomaan vain jonkun tatuoinnin.

Memento mori olisi paljon napakampi, jos nyt jotain on pakko latinaksi vääntää

http://www.mentalfloss.com/wp-content/uploads/2006/08/download1.jpeg

Yhdellä tutulla oli päähän tatuoituna teksti "Per aspera ad astra" (tähtiin vaikeuksien kautta)

sillä ei ole paskan vertaa väliä pitääkö joku tatskaasi kornina vai ei. Tai hienona vai ei ja onko se nyt jotain oikeaa tai väärää kieltä. Laitat mistä ite tykkäät. Itse tykkäisin enemmän pelkästä tekstistä.

yhdelläkin tutulla niskan seutuvilla just siinä paidan reunuksen kohdalla ruma sydäntatska. sellainen yksinkertainen. "halpa". sanoisin että tyhmä paikka kun suuren osan ajasta näkyy vain osittain. en suosittele. miten ois lapaluun kohta?

[QUOTE="alkup";23012013]Pääsääntöisesti mun mielestä tatuointeja on kyllä nykyään todella monella riippumatta koulutuksesta, taustasta tai tulotasosta. Mutta kiitos kysymästä niin mulla on kyllä koulutus, kaksikin.[/QUOTE]

Huoh, niin varmaan ja uskotko itsekään mitä kirjoittelet, se ei silti ole sama asia kuin töissä käynti vaikka onkin valmistunut työvoimatoimiston työllistämiskurssilta ja saanut stipendin motivaation hankinnassa.

Hani, se on sun nahka ja sun tatuointi!

Mä tykkään kaikenlaisesta koukerosta, joten varmaan hakkauttaisin nuo kaikki omaan niskaani.
Pelkkä teksti on tyylitelty ja yksinkertainen, lisättynä sydän ja 'ulokkeet' on varmaan myös kaunis.

Eräillä on taas niin sana ja mielipiteet hallussaan..... koko palstan sivistyneistö ja huolella koulutettu väki kommentoimassa :D käytöskukkasten kurssit on vain jäänyt käymäti.....

Se on niin makuasia, miä ottaisin pelkän tekstin. Mutta se on siun nahka :D Ja ihan sama mitä mieltä muut on, se on siun ihossa. Miäkin otin tatuoinnin "joka on kaikilla nykyään". Olkoot, miä olen halunnut sellasta 10 vuotta :D

Yhteistyössä