Oijj, myrkynvihreitä yksityisviestejä

Onko tosiaan jotku palstalaiset sitä mieltä että multa pitäs ottaa lapsi huostaan koska:

Mulla on leikattu aivokasvain, jonka takia esim viime vuonna meni koko alkuvuosi niin että mies oli vauvan pääasiallinen hoitaja, en voinu olla yksin vauvan kanssa pahojen epilepsiakohtauksien takia ja siksi, että minun voimat ja jaksaminen oli rajallista. Siksipä mulla oli miehen töissä ollessa kaverina joko sisko tai veli tai olin naapurissa veljen tykönä lapsen kanssa.
Myöhemmin kasvain on uusinu ja aiheuttanu ongelmia, esim uskomatonta väsymystä joka pisti minut nukkuun jopa 20h vuorokauvessa, huimausta, toisen silmän sokeutuminen ja koordinaatio-ongelmat. Taas mies (joka paitövei on terve ihminen) on ollu pääasiallinen hoitaja lapselle. Loppuvuotta kohti kyllä olin usein yksinki lapsen kanssa, pitkiäki aikoja niin että veli kävi välistä kattomassa mitä kuuluu tai soitteli, mese oli päällä koko ajan jonka kautta myöski veljen vaimo teki tarkistuksia että pärjättään.
Kävin jopa lenkillä yksin lapsen kans.

Sitte kävi niin että sain pahan päänsärkykohtauksen. Niin pahan ettei sitä voi ymmärtää sellanen joka ei sitä ole kokenu. En pystyny puhumaan, en juurikkaan liikkumaan, ainoa mitä oli mielessä oli kivun loppuminen, ja siihen piti tähätä keinolla millä hyvänsä. Käytössä olleet särkylääkkeet ei auttanu, ei millään, lapoin niitä naamaan kuitenki koska en pystyny ajattelemaan järkevästi. Oli vähällä käyvä huonosti. Lapsi ei ollu kotona, olin yksin. Hoitava lääkäri tai hoitajat ei ollu huolissaan minun mielenterveydestä, koska ne ymmärsi minkätakia yliannoksen olen vetäny. Sen sijaan jotkut arvon palstalaiset oli sitä mieltä että tarvii suljetulle osastolle sulkea minut. Päänsäryn takia.

Nyt alkuvuojesta sairastuin keuhkokuumeeseen ja oli muutaki tuon uusineen kasvaimen puolesta ja kunto heikkeni, vietin sairaalassa useita viikkoja. Taas on mies ollu lapsen pääasiallinen hoitaja. Nyt olen kotona toipilaana, ja kuten aamuisen ketjun lukeneet tietää, mies joutuu minut toistaseksi vielä käyttään suihkussaki koska saatan väsähtää/voin pyörtyä ja veljen vaimo oli sillä aikaa meän tytön kans olkkarissa touhuamassa. Nukun paljon, olen väsyny suurimman osan ajasta, kovalla lääkityksellä ja heikkokuntonen, enkä voi olla yksin lapsen kans, ja jonku tavipään mielestä KAIKKI tämä on hyvä syy siihen, että meiltä pittää ottaa lapsi pois.

Kysymys kuuluuki, miksi? Eikö lapsen isä, terve ja kunnollinen ihminen ole kykenevä lapsen hoitajaksi? Sillon ko mulla on ollu sairaalassa olemista paljon ja mies on kulkenu minua kattomassa, lapsi on ollu minun veljellä tai sisarella naapurissa hoijossa, paikassa, jossa me käyvään muutenki päivittäin.
Vai traumatisoituuko tuo meän piltti siitä että äiti on pipi? Ja näkkee äitin ottavan aamusta iltaan lääkkeitä jotta tulis terveeksi taas? Saako se elinikäset haavat sisimpäänsä ko äiti ei pese takapuolta vaan sen tekkee isi, ko äiti ei käy sen kans ulkona vaan sen tekkee isi? Äiti vaan leikkii sohvan pohjalla maaten, lukkee kirjaa sille poloselle tai rakentaa legotorneja sen kans lattialla maaten. Tai nukkuu sen kans päiväunia vierekkäin, hölmöilee muuten ja hellii ja hoivaa minkä kykenee vaakatasosta käsin tekemään? Onko meän lapsi nyt pilalla? :|

Voi huokaus. :'(
 
Blue
Kateellisia ovat siitä että noinkin suurien vastoinkäymisten jälkeen sulla on rakastava mies, lapsi ja elämänhalua vaikka muille jakaa.

Esim. monen parisuhde ei kestäisi tuota, kun monen puoliso ei hoida lapsia, saati vaimoaan, silloinkaan kun kaikki on hyvin.
 
"vieras"
Ei ole pilalla. Älä välitä niistä viesteistä (tiiän, että helppohan se on sanoa, mutta yritä ainakin olla välittämättä). Eiköhän jokainen normaaliälyllä varustettu ihminen kuitenkin tajua miten asia on :) Voimia! :hug:
 
[QUOTE="Jepulis";23001989]Mä taas en jaksa käsittää, että sä täällä tilität noinkin tarkkaan elämäs käänteitä.[/QUOTE]

No älä käsitä. Jos tuo on sinun mielestä tarkkaa tilitystä niin huhheijaa... Tarkka tilitys ois venyttäny tekstin satakertaseksi.

Onko vaikea ymmärtää että nuoki asiat on tullu ilmi ihan muissa yhteyksissä? Pari juttua semmosia jotka joku muu on tänne veisannu ja olen ne käyny myöntämässä. Sitä en tiä mistä ne niitä juttuja tänne onkii. Ilmeisen vaikea on myös ymmärtää se että jotku hakkee vertaistukea keskustelupalstoilta, ja olen sitä saanukki. Vai onko ainoat keskusteluun kelpaavat asiat sitä reimatekkia ja ko mies on taas sunnuntain aamuna hukassa jollaki?
 
"huoh"
kylläpä voi lapsen paljon muullakin tavalla pilata! mie en lähtis ketään nettiviestien perusteella tuomitsemaan mieliåiteistään tai muusta sellasesta. selkeesti et oo elämäs kunnossa, mutta jos ja kun lapsella on hyviähoitajia niin eiköhän se pärjää. tuskin on parempi että otetaan huostaan....?!?!? kummia tyyppejä!
 
Ikuinen sivullinen
Oon joskus nähny täällä sua koskevia ilkeitä viestejä, enkä todellakaan ymmärrä, mitä kirjoittajien päässä liikkuu!
Selvästi tiedät itsekin, ettei oo mitään syytä viedä lasta pois sen takia, että isäkin osaa ja jaksaa sitä hoitaa. Kyl tuosta sun tekstistä huomaa, että haluaisit itsekin jaksaa enemmän, mutta olosuhteet ei anna myöten.
Ihmiset ei vaan aina osaa tai halua tajuta toisten olosuhteita, ja tuntuu että varsinkin Suomessa vähätellään kaikkia semmosia terveysvaivoja, joihin ei suoranaisesti liity vähintään 4 katkennutta raajaa.
 
Kateellisia ovat siitä että noinkin suurien vastoinkäymisten jälkeen sulla on rakastava mies, lapsi ja elämänhalua vaikka muille jakaa.

Esim. monen parisuhde ei kestäisi tuota, kun monen puoliso ei hoida lapsia, saati vaimoaan, silloinkaan kun kaikki on hyvin.
Eiku se mies on joittenki palstalaisten mielestä kuulema minun kans vain pillun takia :D Mittään muuta rakastettavaa minussa ei oo :rolleyes:
 
:flower: sä teet parhaasi ja miehesi tekee parhaansa! se idiootti joka kehtaa tuollasta sulle sanoa on yks k*sipää! sä olet rohkea kun uskallat pyytää apua! sinä olet varmasti paras äiti lapsellesi, ja miehesi paras isä, sitä ei saisi kukaan epäillä! minusta on todella hienoa, että teillä on tuollainen tukiverkko ympärillä ja sitä pitää käyttää jos tarvitsee, itse en hetkeäkään epäilisi jos oma siskoni pyytäisi minua VÄSYNEENÄ JA KIPEÄNÄ AUTTAMAAN! ethän sinä ole sitä valintaa tehnyt, että tulet/olet sairas!

toivon sinulle pian paranemista ja kaikkea hyvää elämällesi :heart: teette parhaanne miehesi kanssa! älä anna muiden masentaa sinua, jätä heidät ja heidän typerät viestit omaan arvoonsa! koittakaa jaksaa ja nauttia niistä hyvistä hetkistä jotka saatte viettää perheen kesken :heart:
 
"vieras"
Tämä on kuitenkin nyt julkinen keskustelupalsta, vatipäitä mahtuu enemmän kuin IRL. Elä ota henk. koht. noita viestejä. Etköhän ite tiiä parhaiten miten asiat on teillä ja annat narinoiden täällä olla ja mennä toisesta korvasta ulos. Sulla perhe kasassa ja elämä halussa tuollaisten koettelemusten jälkeenkin, niin ei muuta kuin rinta rottingille!
 
Blue
Eiku se mies on joittenki palstalaisten mielestä kuulema minun kans vain pillun takia :D Mittään muuta rakastettavaa minussa ei oo :rolleyes:
Huhhuh... :hug:

Anteeksi roisi kielenkäyttöni jo etukäteen Hyytis. Mutta miehesi saisi varmasti halutessaan tervettäkin pillua, joten aika ontuva on tuo palstalaisten yritys.. Ja vielä enemmän olen kateuden kannalla kuullessani tuon. ;) Pitää vaan ihmetellä että miten jonkun, ilmeisen vastenmielisen ihmisen, elämä jaksaa kiinnostaa niin paljon että oikein yksäreinkin pitää asiaa ruotia. :confused:
 
siis uskomatonta kuinka paljon vastoinkäymisiä yhdelle perheelle voidaan antaa :( Kyllä omat murheet tuntuu taas niin pieniltä.. : /
Miten ihmeessä ootte jaksanut ja tosiaan voit heti laittaa roskikseen KAIKKI tollasten ihmisten jutut.
Ai että sairauden vuoksi pitäis ottaa lapsi/lapset pois. Olis aika monta koditonta/sijotettua lasta maailmassa enemmän jos niin toimittaisiin.

Tässä ei oo taas mistään muusta kyse ku sairaalloisesta kateudesta (ei siinä että sairaana oleminen olisi jotenkin kadehdittavaa) koska sulla on sellainen mies mitä luultavasti kaikki sulle paska viestejä lähetelleet haluais mutta sillä asenteella millä ne liikkuu, se ei ole mahdollista.
Ja se mies jaksaa hoitaa kotia, sua ja lasta. moni mies ei niin tee/tekis.

Oikeesti hirmusesti voimia teidän koko perheelle ja samalla iso hatunnosto. Hyvin ootte jaksanut ja rakkaus on se jonka voimalla selvii uskomattomista elämän kolhuista :heart: :hug:
 
Älä välitä nuista paskamaisista kateelisten viesteistä! :hug: oot kyllä aika sitkee sissi,voimia siulle ja
hienolle miehelles.
 
en usko, että on aina kateudesta kyse. palstalla on helppo kepeästi heittää jos jotakin kakkaa yksärin tai julkisen viestin muodossa kelle vaan. kun täällä tavallaan unohtuu, että kaikkien kirjotusten takana on kuitenkin ihan Oikea, Tunteva Ihminen.Ja eikös Ap:kin ole yksi näistä palstan kestotrolli epäillyistä. Pikaistuksissaan sitten joku voi näppäilläkin vaikka mitä .
Tilittää saa minusta julkisestikin, mutta tilivelvollinen täällä ei kukaan ole omistakaan asioistaan - koirat kun haukkuu enivei vaikka karavaani ei kulkisikaan.Minusta Ap:n olisi se hyvä muistaa.

Ja parempia päiviä kevättä kohden mennessä aloittajalle perheineen.
 
Tosiaankin, paljon vastoinkäymisiä yhdelle perheelle :( Ja sitten jotkut vielä kehtaavat laittaa jotain paskaviestejä yksärillä. Toivoisin että joskus nämä huutelijatkin saisivat opetuksen.. jollain tapaa.

Paljon voimia ja mukavaa kevään odotusta! :)
 
Roskiinhan ne viestit lentelee toki, mut tuoki oli niin kätevästi alotettu :) Hei hyytis! että ehin lukea sen ennenkö melkein tipahin sohvalta :D Aamusessaki ketjussa joku kysy joko sossut on ehottanu huostaanottoa.

Ja aina yritän olla välittämättä toki, mut nyt ko on muutenki heikoilla kantimilla kaikki niin loukkaantuu vähästäki. Ja tekkee mieli älähtää ko lapsesta kyse, kuitenki näen kuinka hyvin sillä asiat on ja silti joku eppäilee ettei niin olis. Elää siistissä kodissa, siistit ja ehjät vaatteet päällä, saa ruokaa mahansa täyteen, rajoja ja rakkautta, hellyyttä, välittämistä, täällä ei kukkaan juopottele ja saa nukkua yönsä rauhassa. Leikkikavereita löytyy aikusista ja lapsista, ei pahoinpidellä eikä lytätä henkisesti, ei niin mittään ole vialla sen elämässä. Paitsi tämä sairas äiti.

Olen monet kerrat kysyny mieheltä miksi se vielä minua kattoo, koska voimille sillä ottaa varmasti minun sairastelu tässä tilanteessa. Mut aina on napannu kainaloon ja kysyny missä muualla hän vois olla. Mie olen onnellinen siitä että mulla on hyvä mies ja lapsella hyvä isä, ja pahoittelut jos se jotakuta ottaa niin kovasti aivoon että pittää ruveta ilkeäksi.
 
"minä vain"
:hug:

Älä välitä. Anna olla nuo hullut omassa arvossaan ja keskity kaikkiin positiivisiin asioihin elämässäsi! Niitähän on sulla kuitenki on : ihana mies, ihana lapsi, läheisiä ihmisiä jotka auttaa ja sun terveyskin taatusti menee parempaan suuntaan.

Noilla, jotka noita käsittämättömiä viestejä laittelee taas on murheenaan katkeruutta ja kateutta, jota ei voi ymmärtää. Ne kokee olonsa hetken paremmaksi, kun saa loukata muita.

Unohda ne ääliöt!!

Voimia!
 
"Hmm"
No jopas on. Ap:n lapsi on todella hyvin hoidettu ja hyvissä käsissä kasvaa. Toista voinee sanoa monesta muusta palstalaisten lapsesta... Ja voin sanoa tämän koska olen ap:n lapsen nähnyt useita kertoja ja yhtä usein täältä saa lukea milloin kenenkin vastoinkäymisiä perheessä, on alkoholismia ja lasten pahoinpitelyä, kasvatusongelmia ja todella hurjiakin tilanteita. Joten jokainen miettiköön miten ja missä omat muksut kasvaa, taitaa päänaukojilla olla oma lehmä ojassa.
 
"vieras"
Tästä tulee varmasti paskaa niskaan kuten oletettavaa on. Mä olen itsekin sairastanut vakavasti ja suhteemme siitä vain vahvistuu. Mutta SILTI, mä tunnen suurta sääliä hyytiksen miestä kohtaan. Vaikka kuinka rakastaisi lastaan, joutuu todella koville koska on käytännössähän on yksinhuoltaja, sillä erotuksella että hyytiksen tilityksestä voisi päätellä joutuu huolehtimaan vielä vaimostaankin. Sitä toivoisi jokaiselle tasapainoista suhdetta, ei hoitosuhdetta jossa on käytännössä pakko elää kun ei muutakaan voi kun tietää että toinen on niin epävakaa. Hyytiksellä on takuulla hyvä mies, sitä en epäilekään. Mutta sitä epäilen, että mitä mies tuollaisessa suhteessa saa "vastalahjaksi" ? :(
 
Tuskimpa hyytiksen mies tarviaa siun sääliä :headwall:
Eiköhän tuo mies ole ihan vapaaehtoisesti hyytiksen kanssa sairauksista huolimatta.
Miks sun suhde vaan vahvistuu,mutta hyytiksen ei, ootko jetenkin muka parempi?
 

Yhteistyössä