Mielipide gallup lasten huoneista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Catti Brie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Catti Brie

Jäsen
25.01.2011
44
0
6
Nähtävästi en osaa päättää näinkään vaikeaa asiaa ihan itse, joten kysyn vähä mielipiteitä..;)

Eli..Meillä on 6v täyttäny tyttö (menee syksyllä eskariin) ja kesällä 3v täyttävä poika. Asumme kolmiossa (kaksi makuuhuonetta) ja pähkäilen oisko noilla omat huoneet vai ei (tällä hetkellä on).. Itse nukumme olohuoneessa, mikä ei sikäili haittaa kun olohuoneemme ei ole iso avoin tila, vaan "oikea" huone johon kiinni menevä ovi..

Miehelleni on kuulema ihan sama missä me nukutaan, joten siitä ei ollut apua. Ystäväni (useampi) on kauhistellut miten raskin pilata olohuoneen sijoittamalla sinne sängyn.. Omasta mielestä ei ole niin paha kun kaikki on mustavalkoista (musta sohva, valk matto ja päiväpeite, mustat verhot, valk kalusteet jne... Ei siis pilkoita "väri virheenä nurkassa" :p

Lapsilta kysyin haluutteko omat huoneet? Kuului joo. Kysyin haluutteko samaan huoneeseen? Kuului joo...:headwall: :laugh:

Meillä on 7 ja 3-vuotiaat pojat ja asutaan kolmiossa. Vanhemmilla oma makkari ja pojilla yhteinen huone. Mun mielestä tuon ikäiset menee hyvin vielä samassa huoneessa, vaikka 7-vee välillä kaipaileekin omaa rauhaa, kyllä sen aina saa järjestettyä...voi vaikka pienempi katsella olkkarissa piirrettyjä tms.

Sitten kun tulevat teini-ikään, voidaan katsoa muuttoa isompaan...jotta saavat omat huoneet.

10 v. tyttö ja 6 v. poika samassa huoneessa ja seuraava oston on parvisänky tytölle ja puoliparvi pojalle jotta molemmilla omat selkeät tilat..jos toisella yökavereita niin silloin toinen nukkuu äidin huomneessa:D

Lapset yhteen makkariin ja te toiseen. Ei 3v tartte omaa huonetta ja 6v hyvin voi olla pienemmän kanssa samassa... Kyllä sopu sijaa antaa ja toisekseen tuleepahan karsittua turhia tavaroita pois

Mä en ikinä ole tajunnu miks vanhempien pitäs asua olkkarissa... Mukava ku vieraita tulee ja muutenki outoa... :o
Mut tää vaan mun mielipide...

no mie kyllä olen sitä mieltä että lapsilla on hyvä olla oma huone, varsinkin jos lapset ovat jo tottuneita siihen. onko huoneet miten isoja, siis mahtuisiko lapset samaan huoneeseen ilman riitoja?
jos teitä itseä ei häiritse huoneettomuus ja lapset on tyytyväisiä niin en lähtis muuttamaan huoneita

[QUOTE="neith";22984051]no mie kyllä olen sitä mieltä että lapsilla on hyvä olla oma huone, varsinkin jos lapset ovat jo tottuneita siihen. onko huoneet miten isoja, siis mahtuisiko lapset samaan huoneeseen ilman riitoja?
jos teitä itseä ei häiritse huoneettomuus ja lapset on tyytyväisiä niin en lähtis muuttamaan huoneita[/QUOTE]

Melko pienet huoneet on nuo makkarit. esim kaksi sänkyä ja koulupöydät ei sovi samaan huoneeseen, vaan pitää olla kerrros sänky ja jos on kaksi pöytää ei sovi lelu laatikot (pidettävä komerossa tai jossain : /

Mut tosi moni sitä mieltä et sänky olkkarissa ruma? Outo?

Eipä ollut iso huone sekään minkä aikoinani vuosia pikkuveljen kanssa jaoin, ei ollut sen enempää riitoja eikä muitakaan ongelmia. Huone oli pitkulan mallinen ja meillä mahtui siihen kerrossänky, koulupöytä ja hylly. Vaatekaapit oli sen muodin mukaisesti vanhempien makuuhuoneessa (80-luvun omakotitalo).

Jos ratkaisu sopii teille, niin miksi hyvää käytäntöä pitäisi tässä vaiheessa muuttaa? Toisaalta jos lapset oikeasti kaipaavat toistensa seuraa nukkuessaan, niin tehkää toisesta huoneesta nukkumishuone (ja mahdollisesti koulupöytä sinne) ja toisesta leikkihuone :)

Melko pienet huoneet on nuo makkarit. esim kaksi sänkyä ja koulupöydät ei sovi samaan huoneeseen, vaan pitää olla kerrros sänky ja jos on kaksi pöytää ei sovi lelu laatikot (pidettävä komerossa tai jossain : /

Mut tosi moni sitä mieltä et sänky olkkarissa ruma? Outo?

Minusta sänky olkkarissa on outo ja ruma, tulee vähän sellainen likainen ja turhan köyhä vaikutelma. Olkkari on mun mielestä koko perhettä varten, jossa voidaan yhdessä oleskella, eikä vanhempien makuuhuone.

[QUOTE="mie";22984802]Jos ratkaisu sopii teille, niin miksi hyvää käytäntöä pitäisi tässä vaiheessa muuttaa? Toisaalta jos lapset oikeasti kaipaavat toistensa seuraa nukkuessaan, niin tehkää toisesta huoneesta nukkumishuone (ja mahdollisesti koulupöytä sinne) ja toisesta leikkihuone :)[/QUOTE]

Onko tää leikkihuone idea lähtöisin jenkkilästä, kun on mulle vähän outo käsite. Miksi pitää olla huone leluja varten?

[QUOTE="vieras";22984824]Onko tää leikkihuone idea lähtöisin jenkkilästä, kun on mulle vähän outo käsite. Miksi pitää olla huone leluja varten?[/QUOTE]

En mä tiedä, mistä on peräisin, mutta sellaisen meille haluaisin heti jos mahdollista :) Jotenkin ajattelen sen itse niin, että nukkumishuone olisi sellainen rauhallinen paikka nukkumiselle, ehkä mahdollisesti lasten kirjat olisivat myös siellä ja joku mukava sohva/nojatuoli lukemiseen. Ja sitten leikkihuone olisi se, jossa voisi rauhassa levitellä leluja ympäriinsä ja olla vähän sellaista räväkämpääkin :) Eikä tarvitsisi aina iltaisin, niin kauheesti välttämättä siivota huonetta "nukkumiskuntoon". Tykkään meinaan ,että illalla kun lapset menevät nukkumaan, on huone siisti ja rauhallinen.

Meillä ei silleen tarvita oleskelu tilaa kun kukaan ei katso telkkaa..Vain elokuvia viikonloppuisin.. Ja lapset leikkii niissä huoneissaan..Periaatteessa meil on kolme makkaria ja keittiö nyt...: /

Oon kiinnostunut sisutuksesta (ja olen siinä aika hyvä, vaikka itse kehunkin :wave:) ja nyt jäi mieltä painamaan kuva köyhästä tai likaisesta jos nukutaan oleskelu tilassa...: / Mulla käy kuitenkin kotona asiakkaita ja moni vieras näkee tän "olohuoneen" Ja jos monella tulee nuhruinen tai likainen kuva kodista niin vaikuttaa varmaan asiakkaan mielikuvaan välineideni puhtaudesta..:|.

.. Muita mielikuvia tälläisesta ratkaisusta??

Meillä ei silleen tarvita oleskelu tilaa kun kukaan ei katso telkkaa..Vain elokuvia viikonloppuisin.. Ja lapset leikkii niissä huoneissaan..Periaatteessa meil on kolme makkaria ja keittiö nyt...: /

Oon kiinnostunut sisutuksesta (ja olen siinä aika hyvä, vaikka itse kehunkin :wave:) ja nyt jäi mieltä painamaan kuva köyhästä tai likaisesta jos nukutaan oleskelu tilassa...: / Mulla käy kuitenkin kotona asiakkaita ja moni vieras näkee tän "olohuoneen" Ja jos monella tulee nuhruinen tai likainen kuva kodista niin vaikuttaa varmaan asiakkaan mielikuvaan välineideni puhtaudesta..:|.

.. Muita mielikuvia tälläisesta ratkaisusta??

En mä kyllä näe mitään "likaista" siinä, että nukkuu olkkarissa. Aika outo mielikuva?! Tietysti, jos ajattelee, että makkari ja sänky on jotenkin omassa mielikuvassa aina hujanhajan oleva paikka, niin sitten ymmärrän sen mielikuvan. Mutta jos ratkaisu on, kuten teillä oletan kuvauksesi perusteella olevan, harmooninen muun olohuoneen sisustuksen kanssa, niin musta siinä ei ole mitään outoa tai "likaista".

Yhteistyössä