Mielipide gallup lasten huoneista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Catti Brie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Catti Brie

Jäsen
25.01.2011
44
0
6
Nähtävästi en osaa päättää näinkään vaikeaa asiaa ihan itse, joten kysyn vähä mielipiteitä..;)

Eli..Meillä on 6v täyttäny tyttö (menee syksyllä eskariin) ja kesällä 3v täyttävä poika. Asumme kolmiossa (kaksi makuuhuonetta) ja pähkäilen oisko noilla omat huoneet vai ei (tällä hetkellä on).. Itse nukumme olohuoneessa, mikä ei sikäili haittaa kun olohuoneemme ei ole iso avoin tila, vaan "oikea" huone johon kiinni menevä ovi..

Miehelleni on kuulema ihan sama missä me nukutaan, joten siitä ei ollut apua. Ystäväni (useampi) on kauhistellut miten raskin pilata olohuoneen sijoittamalla sinne sängyn.. Omasta mielestä ei ole niin paha kun kaikki on mustavalkoista (musta sohva, valk matto ja päiväpeite, mustat verhot, valk kalusteet jne... Ei siis pilkoita "väri virheenä nurkassa" :p

Lapsilta kysyin haluutteko omat huoneet? Kuului joo. Kysyin haluutteko samaan huoneeseen? Kuului joo...:headwall: :laugh:

Mulle olis itsestäänselvyys, että lapset samaan huoneeseen. Nyt on neljä lasta samassa huoneessa (tosi tilapäinen ratkaisu, kun tuleva avopuoliso lapsensa kanssa asustelee meillä), tulevaisuudessa huoneet uudessa asunnossa jaetaan 9v tyttö + 6v. poika, 7v. poika+ 3v. poika :)

Mulla mies ei koskaan suostuisi luopumaan makuuhuoneesta, aikuisillakin pitää olla oma rauha ja olohuone ei ole oikea ratkaisu. Meillä oli lapsena itsestäänselvyys, että lapset jakavat huoneet keskenään, isot siskot samassa ja minä pikkuveljen kanssa samassa. Yläaste ikäisenä vasta aloin kaivata omaa huonetta, takkahuoneesta tuli sitten mulle huone. Joka tapauksessa, vaikka on eri sukupuolta niin huoneen jakaminen ei välttämättä ole mikään ongelma.

Laittaisin molemmille omat huoneet. Kohta kolulaisesi kaipaa omaa yksityisyyttä ja sitä ei ole jos pikkuveli samassa huononeessa. Muutenkin olen omien huoneiden puolesta. Ja jos ei muuten niin sitten muuttaisin.

Yhteistyössä