Relaatiot 19!! :)

  • Viestiketjun aloittaja relaatio
  • Ensimmäinen viesti
enskertalaane
[QUOTE="vieras";22938891]merenkulkua ja alusten navigointia helpottava merenkulun turvalaite eli ...
siitä 6 suoraan ed. sanasta jälkimmäinen osa

eräs joki Turussa[/QUOTE]

Kiitos vihjeistä :)

Aukesi sitten lisää ja tyssäsi siihen kummelijuttuun ( 7 kirjainta )... Mutta kahtellaan lisää.
 
enskertalaane
Mistä kannattais ettiä Kirjailija -ruutuun vastauksia? Meinaan kun on niin tyhjää hakuammuntaa... :/ Muutaman tunnetun kirjoittajan teoksen olen onnistunut keksimään mutta nyt pukkaa jo hankalaksi
 
[QUOTE="willa";22933879]Olisko vinkata:

USKONTO:
Puutarhan ja viinikellarin yhdistävä 5 ja siitä jatko 5+3 -> tätä ei oo mullakaan, sori :(

TIIBET:
Suoraan ylös 19 yhdistyy kukkaseen ja koiraan -> yhdistä seuraavat: tää maa, elukka ja sellanen suussa lärpättävä elin

70-LUKU:
Rock 6 ja sen jatko 5+4 -> tää aukes mulle toisesta suunnasta, 6 on rock suomennettuna (se ei ole musiikkia enää) -> 5+4 on kirjailijatalo, jossa jälkimmäinen osa on taas suomennos rockista (tsekkaa oma nimesi) :D
Suoraan ylös yhdistyy sarjaa 7+4 -> kun tapellaan ilmakehän ulkopuolella! Klassinen sarja ja elokuviakin tehty paaaljon.
Auto 8 suoraan vasemmalle -> Chevroletin malli

VEIKKAUS:
Lotosta lähtevä pitkä (joku laulu ilmeisesti) -> 2+15+2 vai? Veikkaus-yritys oli aloittaessaan tämän niminen

KIRJAILIJA:
Suoraan ylös 8 -> "ulkopuolinen" englanniksi

Ruoka:
Japani 13 väliviivallinen -> aukeaa Tiibetin puolelta, "Japanin pääkaupunkina vuosina 794–1868 toimineen Heian-ky?n eli nykyisen Kioton alkuperäinen keisarillinen palatsi"[/QUOTE]

Ois vinkata! Sori kun kesti, iski vähän työhommia aktiivisesti päälle :)

Miten kun minä en keksinyt sitä kolmoissurmaa 1970-lukuun? Kytäjän surma oli, mutta se ei tuohon 13:een taivu mitenkään, eikä kolmoissurman väännöksetkään.

Toinen epäselvä oli maaseudun "sijoituseläke", mikä se on? :D

Voin vinkata lisääkin, oon illalla varmaankin taas koneella.
 
Mistä kannattais ettiä Kirjailija -ruutuun vastauksia? Meinaan kun on niin tyhjää hakuammuntaa... :/ Muutaman tunnetun kirjoittajan teoksen olen onnistunut keksimään mutta nyt pukkaa jo hankalaksi
Laitapa tänne listaa siitä, mitä uupuu, niin vinkataan. Aika hakuammunnalla noita kirjailijoita pitää etsiä, jos meinaa randomilla kaikki löytää. Siellä on kauhukirjailijaa, lastenkirjailijaa, klassikkokirjailijaa...

Minultakin puuttuu sieltä pari:

ylärajalle 7+6 ja siitä alas päin 11
vasemmalle alaviistoon 5+7 ja siitä jatkosanoja viisi...
 
"tico"
Sori että änkeen tänne, mutta en saa apuja tuolla 14 relaation ketjussa

Viimestä sanaa vailla on tämä

keittiö ja pesukone välistä
kaikkee on kokeiltu ukon kanssa ja ei löydy Argh

Ei saada kiinni vihjeistä nii ollenkaan.. Ja on kumminkin joku ihan ilmeinen :D
 
"vieras"
[QUOTE="tico";22951313]Sori että änkeen tänne, mutta en saa apuja tuolla 14 relaation ketjussa

Viimestä sanaa vailla on tämä

keittiö ja pesukone välistä
kaikkee on kokeiltu ukon kanssa ja ei löydy Argh

Ei saada kiinni vihjeistä nii ollenkaan.. Ja on kumminkin joku ihan ilmeinen :D[/QUOTE]

Mitkä siellä koneessa pestään ei astiat vaan.... alkaa t:llä
 
"tico"
[QUOTE="vieras";22951612]Mitkä siellä koneessa pestään ei astiat vaan.... alkaa t:llä[/QUOTE]

Tää löytykin sitten tooooosi myöhään yöllä, ilman tuota sun vihjettä.... Olin vaan tuota astioita pyöritelly vaikka miten päin :D
 
Tupunahupuna
Mie nyt vasta hokasin tämän sivuston... oonko myöhäs vai onko täällä vielä ketään paikalla. ;) Mie oon saanut hitaasti mutta varmasti 1008 auki 1183 mutta joitakin on niin itelle vaikeita ettei löydy millään. Tässä yksi

1970-luku ja lintu välillä oleva 12 +9

miulla on valmiina ase, magia, veikkaus, majakka, puu.

parista muusta puuttuu muutama ja osaan en vielä ole keskittynyt täysillä.

et jos voin jotain auttaa niin mielelläni sen teen.. ei mikään helppo tämä relaatio....
 
tupunahupuna
Mie nyt vasta hokasin tämän sivuston... oonko myöhäs vai onko täällä vielä ketään paikalla. ;) Mie oon saanut hitaasti mutta varmasti 1008 auki 1183 mutta joitakin on niin itelle vaikeita ettei löydy millään. Tässä yksi

1970-luku ja lintu välillä oleva 12 +9

miulla on valmiina ase, magia, veikkaus, majakka, puu.

parista muusta puuttuu muutama ja osaan en vielä ole keskittynyt täysillä.

et jos voin jotain auttaa niin mielelläni sen teen.. ei mikään helppo tämä relaatio....

ja lasagnea tehdessä sain tuon pedonkin loppuun... olis kiva jos täällä vielä joku kukkuis. :)
 
1970-luku ja lintu välillä oleva 12 +9
-> Se oli sellainen raideonnettomuus pääkaupunkiseudulla vuonna '70. Löytyi aika helposti, kun wikistä etsi noita tuon kaltaisia turmia.
Kun niin monen sanan kanssa tämä ketju jelppi minua, niin kyllä sitä vinkkaa sitten takaisinkin. Ainakin silloin tällöin tulee mulkkaistua, onko joku vielä huudellut täällä apuja ;)
 
tupunahupuna
[QUOTE="vieras";22987892]Matelija ruutu kilpikonna 18 ??[/QUOTE]


Mustasuokilpikonna.... mie annan suoraan tuon sanan .... kun tuntuu tyhmältä vihjailla jottain kun omat aivot jo takoo tyhjää niin ei se aukene vaikka kuinka vihjaillaan... ;) mut jos haluaa vain vihjeitä ... sanokaa niin sitten yritän keksiä yhtä viisaita kuin tää relaationtekijäkin :)
 

Yhteistyössä