Silmässä outo heijastuma valokuvassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsen silmässä on sellainen kirkas heijastuma valokuvassa. Olen jostain kuullut jonkun syövän paljastuvan tuollen valokuvan kautta. Tietääkö kukaan miltä silmä on näyttänyt niissä kuvissa joissa jotain on paljastunut.

mun miehellä on vielä tutkimukset kesken, mutta sillä hyvänlaatuinen kasvain (ilmeisesti hyvänlaatuinen kasvain. ei välttämättä ole kasvain, voi olla joku muukin muutos ) aiheuttaa sen, että valokuvissa vain toinen silmä on punainen, toinen ei. Siis ku tiiät varmaan kun joskus kuviin tulee sitä "punasilmäisyyttä", niin hällä tulee vain toiseen silmään

Miten vanhasta valokuvasta on kyse? Jos lähiviikkoina otettu kuva ja tuollaisen havainnon olet tehnyt niin on ehdottomasti suljettava pois retinoblastooman mahdollisuus, pahanlaatuinen kasvain jonka nopea havaitseminen voi ratkaista joudutaanko koko silmä poistamaan vai riittääkö paikallishoito.

Tämä ei ole asia jota kannattaa mietiskellä ja seurailla viikkotolkulla, parempi kun soitat heti aamulla päivystysaikaa lääkärille joka voi katsoa silmänpohjiin ja jos epäilyttävää,lähettää päivystyksenä silmälääkärille. Jos ei sitten mitään näykään niin parempi juttu!

Kyllä se heijaste olisi kaikissa kuvissa.Tavallinen optikko ei välttämättä löytäisi jos retinoblastoomasta kyse.Lääkärin kautta sairaalaan silmäpolille,niin saisi varman tuloksen.Kannattaa kuitenkin mennä varoiksi näytille.Minkä ikäinen lapsi kyseessä?

Olen kerran soittanut samasta asiasta lääkärille, punaheijastuma oli siis omassa silmässä. Hän piti mua ihan kahjona, ja käski rauhoittua, eikä suostunut antamaan vast.ottoaikaa... MUTTA, sanoi, että tuo retinoblastooma on mahdollinen, joskin tod. harvinainen lapsilla, ja jos useassa lapsesta otetussa kuvassa toinen silmä on punainen, kannattaa mennä näytille.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Olen kerran soittanut samasta asiasta lääkärille, punaheijastuma oli siis omassa silmässä. Hän piti mua ihan kahjona, ja käski rauhoittua, eikä suostunut antamaan vast.ottoaikaa... MUTTA, sanoi, että tuo retinoblastooma on mahdollinen, joskin tod. harvinainen lapsilla, ja jos useassa lapsesta otetussa kuvassa toinen silmä on punainen, kannattaa mennä näytille.

Punaheijaste näkyy kaikkien terveiden ihmisten silmistä. En ihmettele, jos piti kahjona.

Poikkeavaa ei ole se, jos toinen silmä näkyy kuvassa punaisena, vaan se, jos toisesta silmästä heijastuu valkoinen.

unknown.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kyllä se heijaste olisi kaikissa kuvissa.Tavallinen optikko ei välttämättä löytäisi jos retinoblastoomasta kyse.Lääkärin kautta sairaalaan silmäpolille,niin saisi varman tuloksen.Kannattaa kuitenkin mennä varoiksi näytille.Minkä ikäinen lapsi kyseessä?

ei ole välttämättä joka kuvassa!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:

ei ole välttämättä joka kuvassa!

Ai ei?Näin meille on ohjeistettu sairaalassa kyseisestä taudista.Mutta ehkä ohjeet on ollu väärät.

Yhteistyössä