Olen julkifeministi. Haluatko kysyä jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikikii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kikikii

Vieras
Feministeistä on valtavasti ennakkoluuloja ja asenteita, joista suurimman osan olen havainnut olevan puuta heinää sitä itseään. Onko sua joskus mietityttänyt joku asia feministeistä? Jos on niin kysy minulta. Pyrin vastaamaan kaikkiin asiallisiin kysymyksiin ja päätän itse, mitä pidän asiallisina kysymyksinä :-)

Kuitenkin jokainen feministi on omanlaisensa, joten minun näkemykset ja minun persoonallisuus on vain yhden feministin näkemys -muistattehan sen. En edusta siis kaikkia feministejä, ainoastaan yhtä eli itseäni.

Minä olen vannoutunut kotirouva. Miehen tehtävä on tehdä rahaa ja naisen tehtävä hoitaa lapsia ja pitää huoli että koti on tiptop kunnossa :) Voitte kysyä minulta mitä vain, huomatkaa olen vain yksi koitrouva, mielipiteeni on omani ;)

Ootko sä huomannut, että naiset puhuu naissukupuolesta hirveen halveksivasti? Naisen ei oleteta olevan kovin hyvä missään. Naiset puhuu toisistaan kanoina ja mammoina. Ja ihmetellään, että kuka mies nyt haluaisi naisten palstoilla olla, joku homo tietysti, tai jollain tavalla vähemmän mies, kuin miehet yleensä.

Minä olen vannoutunut kotirouva. Miehen tehtävä on tehdä rahaa ja naisen tehtävä hoitaa lapsia ja pitää huoli että koti on tiptop kunnossa :) Voitte kysyä minulta mitä vain, huomatkaa olen vain yksi koitrouva, mielipiteeni on omani ;)

mehän ollaan melkein samiksia. Nimittäin minä olen tällä hetkellä kotirouvana, mutta en itsestäänselvästi. Mietimme miehen kanssa tarkasti kumpi jää kotiin ja tällä kertaa se olin minä. Ehkä seuraavalla kerralla sitten mies, mutta nyt olen ainakin vielä 1,5 vuotta kotona lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja huåh;22946796:
Se oli sarkasmia. Kyllästyttää ku näitä Minä olen - Kysy minulta juttuja on kaksplussa täynnä !

Entässitten, ÄLÄ LUE! jos ei kiinnosta, pitkiä ketjuja näistä kuitenkin näyttää tulevan.

Toisessa ketjussa kannatit naiskiintiöitä yksityisesti omistettujen yhtiöiden hallituksiin. Osaatko sanoa, mistä osaavia naisia löytyy näihin tehtäviin vai otetaanko sinne istumaan naisia seinäruusuiksi kun kerta pitää ottaa?

Voin sieluni silmin nähdä miten vaikkapa jonkun kuljetusliikkeen omistavat veljekset nimittävät omat kotirouvavaimonsa perheyhtiön hallitukseen. Kahvinkeittäjiksi.

muoks: varmaan vuoksi lisään vielä että en vastusta naiskiintiöitä

Viimeksi muokattu:
Olen huomannut. Naisellisuus ja naiseus on monien naisten mielestä jotenkin huonompaa kuin mies ja miehiset asiat. Tämän voi ymmärtää myös sen kautta, miten miehiä haukutaan "laita mekko päälle" mutta naisia kehutaan "hyviksi jätkiksi". Mietipä, jos kehuisit miestä (ihan oikeasti kehuisit) ja sanoisit hänelle, että kyllä sä oot Ville hyvä muija.

Toisessa ketjussa kannatit naiskiintiöitä yksityisesti omistettujen yhtiöiden hallituksiin. Osaatko sanoa, mistä osaavia naisia löytyy näihin tehtäviin vai otetaanko sinne istumaan naisia seinäruusuiksi kun kerta pitää ottaa?

Voin sieluni silmin nähdä miten vaikkapa jonkun kuljetusliikkeen omistavat veljekset nimittävät omat kotirouvavaimonsa perheyhtiön hallitukseen. Kahvinkeittäjiksi.

Kannatan kiintiöitä, sekä nais- että mieskiintiöitä, mutta missään vaiheessa en ole sanonut (koska en ole sitä mieltä) että kannaisin jotenkin erityisesti kiintiöitä omistettujen yhtiöiden hallituksiin. Päteviä naisia kyllä löytyy, se on tahtotila. En kiistä etteikö joillakin aloilla olisi niukasti päteviä naisia, mutta jokaiselta alalta löytyy aivan varmasti päteviä naisia kuin myös sellaisilta aloilta, joissa enemmistö on miehiä niin päteviä miehiä. Nythän on jo olemassa kiintiömiehiä esimerkiksi opettajankoulutuslaitoksessa opiskelemassa. En epäile lainkaan etteikö heistä tulisi päteviä opettajia.

Kannatan kiintiöitä, sekä nais- että mieskiintiöitä, mutta missään vaiheessa en ole sanonut (koska en ole sitä mieltä) että kannaisin jotenkin erityisesti kiintiöitä omistettujen yhtiöiden hallituksiin. Päteviä naisia kyllä löytyy, se on tahtotila. En kiistä etteikö joillakin aloilla olisi niukasti päteviä naisia, mutta jokaiselta alalta löytyy aivan varmasti päteviä naisia kuin myös sellaisilta aloilta, joissa enemmistö on miehiä niin päteviä miehiä. Nythän on jo olemassa kiintiömiehiä esimerkiksi opettajankoulutuslaitoksessa opiskelemassa. En epäile lainkaan etteikö heistä tulisi päteviä opettajia.

Piti kirjoittaa "kuin myös sellaisilta aloilta, joissa enemmistö on naisia niin päteviä miehiä. sori.

muoks: varmaan vuoksi lisään vielä että en vastusta naiskiintiöitä

Veljekset Vähälän (kiitolinja) toimitusjohtaja on Ville Vähälä ja varatoimitusjohtaja hänen siskonsa Tiina Salonen. Molemmat todella päteviä omassa hommassaan. Olen toiminut konsulttina kuljetusalalla ja sieltä ainakin löytyy päteviä naisia!

Önko feminismillä olemassa mitään rajaa?

Joskus tuntuu, että feminismin ainoa tavoite on nousta miesten yläpuolelle ja suorastaan tallata miehet maanrakoon.

feminismi usein ajaa naisten etua, mutta se ei liity miehiin. Jos minä ajaisin kissojen olojen parantamista niin ei se sitä tarkoita, että mielstäni koirat pitäisi ajaa maan rakoon.

Sitä paitsi hyvin usein se, että parannetaan miesten oloja ja etuja parantaa myös naisten etuja ja toisinpäin. Se on tasa-arvoa.

Enkö saa olla äiti ylpeästi? Enkö saa jäädä kotiin hoitamaan lapsia, jos haluan? Naiseus on erinomaista mutta miksei myös sellainen äitiys, jossa äiti kokee tärkeäksi tehtäväksi lapsien tarpeista huolehtimisen kokopäiväisesti?

[QUOTE="vieras";22946934]Enkö saa olla äiti ylpeästi? Enkö saa jäädä kotiin hoitamaan lapsia, jos haluan? Naiseus on erinomaista mutta miksei myös sellainen äitiys, jossa äiti kokee tärkeäksi tehtäväksi lapsien tarpeista huolehtimisen kokopäiväisesti?[/QUOTE]

olen itse kotiäiti tällä hetkellä, joten saa nainen olla äiti ja se on upeaa naiseutta.

[QUOTE="vieras";22946910]Minkä suuntauksen feministi koet olevasi?

Luetko feminismin klassikoita? Entä uusia kirjoja?[/QUOTE]

Et vastannut tähän. Eli et taida olla kovin harrastunut asiassa?

Yhteistyössä