Mitä mieltä olette tämän talon toimivuudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Neliöitä on riittävästi ja mielestäni keittiökin näyttää toimivalta ja kohtuullisen kokoiselta. Hinta edullinen! Pintamateriaaleihin pystyy vaikuttamaan mutta mitä olette mieltä talon toimivuudesta ja hinnasta?
Etuovessa kohdenumero 64963

Ihan kiva... Vaatehuonetta jäin kaipailemaan, riittääkö säilytystila?
Keittiö-olohuone on kivan avara.
Ratkaisusta että kodarin läpi kuljetaan saunatiloihin en henk.koht. tykkää.

Montako teitä tuonne muuttaisi? =)

[QUOTE="hihi";22939321]kyllä se ihan toimivalta vaikuttaa näin äkkiseltään, paitsi tuo kodinhoitohuone. vaikuttaa pikkaisen pieneltä ottaen huomioon, että se on läpikulkuhuone..[/QUOTE]

Samaa mietin, mutta koska kyseessä on kuitenkin tosi pieni omakotitalo, niin parempi että ne neliöt on tingitty tosta kuin vaikka makkareista. Vaikka makuuhuoneetkin taitaa olla aika pienet? Plussaa se, että khh on heti sisääntulon vieressä, jos on kuraisia vaatteita tms. Jos siis kyseessä lapsiperheen asunto :)

Sopisi siis kahden lapsen perheelle, jos ei ole tarvetta vieras/työhuoneelle. Muutoin aika pieni.

Neljälle hengelle mun mielestä aika pieni. Toi yksi makkari on alle 10 neliötä, se on tosi pieni koirankoppi, eikä siinä ole lainkaan säilytystilaa. : / Mihin sen huoneen asukin vaatteet ym tavarat? Kalusteiden valinnassa pitää olla tarkka.

Toinen ongelmakohta on toi khh. Hirvittävän pieni, jos ajatuksena on vähänkin siellä tehdä jotain niin ei onnistu. Ja ovi aukeaa pesuhuoneeseen. Kiinnitä huomio tuohon osaan missä khh ja saunan ovi ovat. Mahtuvatko varmasti aukeamaan samaan aikaan? Sitten talossa näyttää olevan ainoastaan yksi vessa ja se on vähän vähän.

Muuten tykkään talon sisämateriaaleista. Lattiat on mun makuun ja muutenkin hillityt värit. Hinta ei ole paha, toki en tiedä mikä Haukiputaalla on yleinen hintataso. Se kannattaa muistaa että piha on ilmeisesti laittamatta, ainakin kuvassa. Siihen saa menemään tonnin jos toisenkin.

Neljälle hengelle mun mielestä aika pieni. Toi yksi makkari on alle 10 neliötä, se on tosi pieni koirankoppi, eikä siinä ole lainkaan säilytystilaa. : / Mihin sen huoneen asukin vaatteet ym tavarat? Kalusteiden valinnassa pitää olla tarkka.

Toinen ongelmakohta on toi khh. Hirvittävän pieni, jos ajatuksena on vähänkin siellä tehdä jotain niin ei onnistu. Ja ovi aukeaa pesuhuoneeseen. Kiinnitä huomio tuohon osaan missä khh ja saunan ovi ovat. Mahtuvatko varmasti aukeamaan samaan aikaan? Sitten talossa näyttää olevan ainoastaan yksi vessa ja se on vähän vähän.

Muuten tykkään talon sisämateriaaleista. Lattiat on mun makuun ja muutenkin hillityt värit. Hinta ei ole paha, toki en tiedä mikä Haukiputaalla on yleinen hintataso. Se kannattaa muistaa että piha on ilmeisesti laittamatta, ainakin kuvassa. Siihen saa menemään tonnin jos toisenkin.

Meillä on nyt 20 neliötä vähemmän ja tämäkin on riittävä asunto meille ( halutaan omakotitaloon) joten tilaa on kyllä riittävästi. Mä olen varmaan kummallinen mutta en ole koskaan ymmärtänyt kodinhoitohuoneen hehkutusta, en vaikka sellainen on meilläkin ollut. Me ei haluta Haukiputaalle mutta tässä Oulun lähikunnassa aiotaan pysyä. Tuskin tuohon hintaan kannattaa itse ruveta rakennuttamaan?

Ainakin tuon piirustuksen mukaan pitäisivät aueta samaan aikaan, mutta hyvä tosiaan tarkistaa. Ja on tuossa toinenkin vessan, siellä suihkun yhteydessä. Tosin vähän jotenkin hassun avoimesti se wc-pönttö siinä suihkua vastapäätä. En oikein tykkää.

mä taas koen tuon khh ratkaisun kätevänä, saunaan mennessä saat puottaa likaiset vaatteet suoraan pyykkikoriin ja saunasta tullessa voit ottaa puhtaat kaapista (meil on kaikki alusvaatteet, lasten vaatteet ja aikuisten käyttö vaatteet khh:ssa + pyyhkeet, vaipat jne). Epäkäytännöllisempi minusta on ratkaisu missä khh + kuraeteinen on yhdessä (puhtaat ja likaiset vaatteet samassa tilassa).

[QUOTE="a p";22939589]Meillä on nyt 20 neliötä vähemmän ja tämäkin on riittävä asunto meille ( halutaan omakotitaloon) joten tilaa on kyllä riittävästi. Mä olen varmaan kummallinen mutta en ole koskaan ymmärtänyt kodinhoitohuoneen hehkutusta, en vaikka sellainen on meilläkin ollut. Me ei haluta Haukiputaalle mutta tässä Oulun lähikunnassa aiotaan pysyä. Tuskin tuohon hintaan kannattaa itse ruveta rakennuttamaan?[/QUOTE]

En minäkään ymmärrä kodinhoitohuoneen funktiota, pyykit on mukavampi silitellä olohuoneessa ja samalla katsoa töllöä, pääasia, että pesukone ja mahdollisesti kuivausrumpu mahtuu johonkin.
Kiva talo muutenkin kun ei ole tyhjänpäiväistä tilaa, jota ei jaksa siivota, kompakti paketti. Ja mitä tulee hintatasoon, niin en minä ainakaan tuohon hintaan omaa rakentaisi, tietenkin tontin kustannukset ja piha työt ei kuulu hintaan, mutta eipä taida talopaketeissa muutenkaan kuulua...

Minua kyllä hieman epäilyttää se, että miksi rakennuttajasta ei ole mitään tietoja tuossa ilmoituksessa. Siis kun kerran mainostavat että samanlaisen talon samanlaisilla kustannuksilla saa myös jollekin muulle tontille, mutta ainoastaan välittäjän nimi löytyy ilmoituksesta.

[QUOTE="vieras";22939761]Minua kyllä hieman epäilyttää se, että miksi rakennuttajasta ei ole mitään tietoja tuossa ilmoituksessa. Siis kun kerran mainostavat että samanlaisen talon samanlaisilla kustannuksilla saa myös jollekin muulle tontille, mutta ainoastaan välittäjän nimi löytyy ilmoituksesta.[/QUOTE]

:D Siis etuovesta löytyy saman rakennuttajan muitakin taloja :)

Musta toi on ihan toimiva perustalo. Miinusta: Yksi makkareista on ihan surkean pieni ja säilytystilat on minimaaliset perheelle. Positiivista on keittiö-olohuoneen valoisuus ja tilavuus. Sekä suht neutraalit sisustusmateriaalit.

[QUOTE="a p";22940249]:D Siis etuovesta löytyy saman rakennuttajan muitakin taloja :)[/QUOTE]

Ei vaan siinähän sanotaan, että voi tilata pelkan talopaketin omalle tontille Oulun talousalueella.

Yhteistyössä