Mitä olette mieltä, kannattaako ostaa ihan uudet vai "vähän käytetyt" rattaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ostaja

Vieras
Niinpä, aiotaan ostaa lapselle rattaat tykötarpeineen, mutta mitä olette mieltä näistä "vähän käytettyjen" hinnoista.... Kannattaako siis ostaa ihan uudet rattaat, jos käytettyjen hinta on reilusti yli puolet uusien hinnasta?

Lähinnä olen katsonut tiettyä väriä, mitä nytkin on kaksin kappalein myynnissä Huutonetissä!

Itse ostan ehdottomasti ennemmin vähän käytetyt, laadukkaat rattaat, kuin uudet huonomman laatuiset.

Esim. me ostimme vuoden vanhat yhdistelmävaunut, ja maksoimme puolet uusien hinnasta. Olivat kuin uudet. Mielestäni max. puolet on ok hinta käytetyistä, elleivät sitten ole aivan uuden uutukaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse ostan ehdottomasti ennemmin vähän käytetyt, laadukkaat rattaat, kuin uudet huonomman laatuiset.

Esim. me ostimme vuoden vanhat yhdistelmävaunut, ja maksoimme puolet uusien hinnasta. Olivat kuin uudet. Mielestäni max. puolet on ok hinta käytetyistä, elleivät sitten ole aivan uuden uutukaiset.

Tuo on totta! Nyt ajattelinkin, että kannattaako ostaa ihan uudet laaturattaat, mahdollisesti vanhaa väriä, vai saman väriset, muutama kuukausi sitten ostetut...

Vähän käytetyt on ihan ok. Ainakin jos voi olla varma missä niitä on säilytetty. Rattaat meinaan menee tosi nopeasti homeeseen (kokemusta on) ja moni niitä sitten vain putsailee. Ja joku saattaa kehdata myydä ne siitä huolimatta eteenpäin...Itse tarvitsen ensi kesänä tuplat ja ajattelin uudet ostaa. Kalliithan ne on, mutta voi olla varma että kunnossa ovat.

Miekin pohdiskelin tätä, että ostanko käytetyt emmaljungat tms. kalliit, vai halvemman merkkiset uudet...suurinpiirtein saman verran niistä saa pulittaa. Päädyin sitten uusiin sen takia että niissä on kuitenkin takuu, käytetyissä ei ole.

Musta on jälkeenpäin ajateltuna ihan hullua, että tuli ostettua (tai meille ostettiin, mutta kuitenkin) yli 500e yhdistelmävaunut. Vähemmilläkin olisi varmaan pärjännyt. Tuntuu ihan hullulta summalta sellaisesta tuotteesta..

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Musta on jälkeenpäin ajateltuna ihan hullua, että tuli ostettua (tai meille ostettiin, mutta kuitenkin) yli 500e yhdistelmävaunut. Vähemmilläkin olisi varmaan pärjännyt. Tuntuu ihan hullulta summalta sellaisesta tuotteesta..

No mut voihan ne myydä sit eteenpäin, jos ei ole enää käyttöä.

Yhteistyössä