Saiman Suuri Vaaligallup!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Saima"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1. Vihreät
2. Vihreitä
3. Parhaan vaaliohjelman ja arvojen takia: oikeudenmukaisuus, suvaitsevaisuus, järkevämpi sosiaalipolitiikka (perustulo!) ja ympäriston huomioiminen (vähemmän yksityisautoilua, tietullit ja enemmän satsausta joukkoliikenteen kehittämiseen)
4. Raahaudun äänestyspaikalle vaikka jalka olisi poikki

Puhutaan kotona politiikkaa, love it :)

Vihreät vastustavat yksityisautoilua. Olisi kiva kuulla mistä vihreät aikovat kerätä ne verot jotka valtiovallalta jäävät saamatta jos/kun yksityisautoilu loppuu tai vähenee radikaalisti, tai mistä sitten säästätte vaadittavat miljardit? Jään odottamaan vastausta jota tuskin tulee (ainakaan järkevää vastausta).

1. SDP ollut yleensä.., mutta nyt epäselvyyttää, taidan ryhtyä takinkääntäjäksi..
2. Tässä on vielä kysymysmerkki..
3. Seuraan aina hyvin tarkasti vaalikampanjoita, sekä puolueiden, että ehdokkaiden henkilökohtaisia, luen/kuuntelen haastatteluja ja pidän mielessä edellisten uhopuheiden ja todellisuuden funktion..;)
4. Aina pyrin äänestämään.

Bonus: Meillä puhutaan paljonkin politiikasta kotona, sekä kotimaan, että kansainvälisestä. Ajankohtaiset aiheet aina kiinnostaneet meitä molempia.

..vaikkei sitä kysyttykään, että Perussuomalaisia en sitten koskaan äänestäisi. En sitten kirveelläkään. Harvojen teemat ja näkemykset liippaavat yhtä kaukaa omiani, kuin heidän..

Ilmeisesti jotakin väärin, ja Suomessa täytyy tehdä toisin. Mutta se, että kielletään apu sellaista tarvitsevilta, ei ole mikään ratkaisu. Yhteisvastuuta pitää tuntea jopa suomalaisten.

Miten jotkut voivat olla näin naiveja ihmisiä?? Kerros nyt kun tunnut tietävän mikä menee kaikissa maissa pieleen tietyistä maista tulevien mamujen kotouttamisessa kaikkialla Euroopassa? Jos sen tiedät teet sillä tiedolla omaisuuden ja kaikki ihmiset elävät elämänsä onnellisena loppuun asti.

Joka vuosi syntyy 80.000.000 (1.000.000.000 ihmistä yhdentoista vuoden välein) uutta potentiaalista pakolaista joita kohtaan meidän suomalaisten pitäisi tuntea sinun mielestä "yhteisvastuuta". Otetaanko kaikki Suomeen, elätetäänkö heidät suomalaisten verovaroin kotimaissaan, vai mitä pitäisi tehdä?

Monet tuntuvat valitsevan äänestettävän puolueen sen arvojen perusteella ja ihan hyvä niin. Itse olen tullut tässä suhteessa kyyniseksi koska puolueiden arvot ja ohjelmat ovat niin samankaltaisia, että muodostan käsitykseni puolueista sen mukaan, miten ne äänestävät eduskunnassa.

Napin painaminen Arkadianmäellä on mielestäni todellista, arvot yms on käsitykseni mukaan mainostoimistoissa laadittuja reklaameja, joilla on hyvin ohut kosketuspinta oikeasti tehtävään politiikkaan.

Aion ehdottomasti äänestää, mutten vielä tiedä, mitä puoluetta/ketä henkilöä. Kokoomusta tai Keskustaa en kuitenkaan missään tapauksessa äänestä. Mulle kolme tärkeintä asiaa, joihin kiinnitän ehdokkaassa/puolueessa huomiota, ovat suhtautuminen eläintensuojeluun/ympäristöasioihin, maahanmuuttopolitiikkaan sekä asevelvollisuuteen/armeijaan ylipäänsä. Valitettavasti mikään puolue ei tällä hetkellä ole sellainen, joka olisi kaikkien näiden kolmen asian suhteen samalla kannalla kuin minä itse... Täytyy siis valita huonoista ehdokkaista/puolueista se vähiten huonoin :)

Sinä kun tunnut tietävän, niin mainitsepa vaikka jonkun hallituspuolueen käsitykset talouspolitiikasta omin sanoin, ilman linkkejä tai lainauksia.

Mistä sen käsityksen olet saanut? =) Kysyin koska Persuista tiedän suunnilleen ainoastaan heidän kantansa maahanmuuttoon, mutta en muusta. Vanhoista valtapuolueista minulla on paljon laajemmat tiedot ja mielikuvat.

Mistä sen käsityksen olet saanut? =) Kysyin koska Persuista tiedän suunnilleen ainoastaan heidän kantansa maahanmuuttoon, mutta en muusta. Vanhoista valtapuolueista minulla on paljon laajemmat tiedot ja mielikuvat.

Myönnän, se oli provo. Todellisuudessa kukaan normaali äänestäjä ei pysty lyhyesti ja selkeästi kuvaamaan yhdenkään puolueen kantaa mihinkään monivivahteiseen asiaa. Useimmiten siihen eivät pysty poliitikotkaan.

1. Mikä puolue lähinnä sydäntäsi?
Liberaalidemokraatit. Tosin tälläistä puoluetta ei ole.

2. Mitä puoluetta äänestät jos äänestät?
Virheitä.

3. Millä perustein valitset puolueen?
Omaa mahdollisuuden nousta tästä vaalipiiristä eduskuntaan ja se tarkottaisi kd:n edustajan putoamista.

4. Jos ET ÄÄNESTÄ niin miksi?
Vihreiden ehdokkaista läpimenon potentiaalin omaa Lähde, Holopainen ja joku Leena, jolla ulkomainen sukunimi. Lisäarvo eduskuntaamme on hieman kyseenalainen.

Bonus: puhutteko kotona politiikasta?
Kyllä ja ei. Politiikka on lähes kaikessa, mutta varsinaisesti "politiikasta" pysytään erillään. Ei sitä paskaa jaksa kukaan loputtomiin tonkia.

Myönnän, se oli provo. Todellisuudessa kukaan normaali äänestäjä ei pysty lyhyesti ja selkeästi kuvaamaan yhdenkään puolueen kantaa mihinkään monivivahteiseen asiaa. Useimmiten siihen eivät pysty poliitikotkaan.

Totta tuokin. Persut kiinnostavat minua, koska tällä hetkellä en osaa sijoittaa heitä mitenkään polittiseen karttaan, joka minulla on mielessäni. Lisäksi minulla on mielikuva heistä jokseenkin sekalaisesta joukosta, joka tukeutuu hyvin pitkälti Soinin persoonaan.

Totta tuokin. Persut kiinnostavat minua, koska tällä hetkellä en osaa sijoittaa heitä mitenkään polittiseen karttaan, joka minulla on mielessäni. Lisäksi minulla on mielikuva heistä jokseenkin sekalaisesta joukosta, joka tukeutuu hyvin pitkälti Soinin persoonaan.

Polittisesta kartasta: Persut ovat sekä vahvasti oikealla että vahvasti vasemmalla. Siksi vetoavat kaikkiin. Samalla juuri siksi ovat "linjattomia". Tosin niin on moni muukin puolue, melkein kaikki pyrkivät liikaa sekä oikealle että vasemmalle.

Kanta määritetään eniten ääniä saaneiden mukaan. Puolueella ei ole pysyviä kantoja asioihin.

Jos ajattelet esim. rahakriisiä, niin Niinistö oli demareiden kanssa samaa mieltä ja hänen ja Kataisen välillä oli vahva erimielisyys. Katainen joutui vähän nielemään. Se ei silti tarkoittanut, että Niinistö olisi kompannut demareita tai että Niinistö olisi enemmän demari kuin kokkari. Se tarkoitti sitä, että hänen mielestään totuus oli tälläinen. Ja demarit olivat aiemmin päätyneet samaan tulokseen.

Yksilöllä on käsitys asiasta. Tämän jälkeet yksilöiden muodostamat puolueet muodostavat konsensuksen, josta tulee puolueen kanta. Silloin saattaa käydä niin, että puolueen kanta on eri kuin oma kanta. Ja oman äänen painoarvoa mitataan vaaleissa.

Julkisuudessa tapahtuva nokittelu (esim. niinistö vs. katainen) ei normaalisti ole ollut näkyvissä. Läpinäkyvyyttä politiikka todellakin kaipaa ja tälläiset, todellisesta vallasta kertovat asiat olisi tärkeämpiä uutisoitavia, kuin jokin vaatekaapin sisältö tai politikon ihmedietti.

[QUOTE="hippi";22938121]Vihreistä osa on todella oikealla. Osa taas on merkittävän liberaaleja, joista osa lisäksi talousliberaaleja.[/QUOTE]

Yhteinen nimittäjä vihreille on se, että he ovat kaikki perseestä.

[QUOTE="sama";22938069]Niinkö persujen puolueohjelmassa sanotaan?

Toisaalta mitä pahaa siinä on jos raiskaajilta, sosiaaliturvaturisteilta ja muilta rikollisilta estetään Suomeen pääsy?[/QUOTE]

No sivistä minua ja kerro mitä siinä sanotaan? Itsekin kannatan seulomista ja säännöstelyä maahanmuutossa, mutta niinhän taitavat tietääkseni tehdä kaikki suuret puolueet. Aihe ei minulle ole kuitenkan niiden tärkeimpien seikkojen joukossa, jonka vuoksi valitsen mitä puoluetta äänestäisin. Juurikin sen vuoksi minua kiinnostaa muut puolet Persuissa.

Ja lopuksi vielä ihan OT, minusta olisi ihanaa elää yhteiskunnassa, jossa kaikille olisi kaikkea ja kenenkään ei tarvitsisi huolehtia tai ottaa vastuuta mistään. Siis ihan oikeasti se olisi ihanaa! Ongelmana vain näen sen, että sen rahan on aina tultava jostain ja lisärahoituksesi ei riitä että painetaan sitä vain lisää kunnes riittää. Myöskään lypsävää lehmää ei kannata tappaa.

No sivistä minua ja kerro mitä siinä sanotaan? Itsekin kannatan seulomista ja säännöstelyä maahanmuutossa, mutta niinhän taitavat tietääkseni tehdä kaikki suuret puolueet. Aihe ei minulle ole kuitenkan niiden tärkeimpien seikkojen joukossa, jonka vuoksi valitsen mitä puoluetta äänestäisin. Juurikin sen vuoksi minua kiinnostaa muut puolet Persuissa.

Ja lopuksi vielä ihan OT, minusta olisi ihanaa elää yhteiskunnassa, jossa kaikille olisi kaikkea ja kenenkään ei tarvitsisi huolehtia tai ottaa vastuuta mistään. Siis ihan oikeasti se olisi ihanaa! Ongelmana vain näen sen, että sen rahan on aina tultava jostain ja lisärahoituksesi ei riitä että painetaan sitä vain lisää kunnes riittää. Myöskään lypsävää lehmää ei kannata tappaa.

Sinä sanoit tietäväsi persujan politiikan olevan "rajat kiinni", mutta oikeasti sinulla ei olekaan mitään tietoa persujen maahanmuuttopolitiikasta, kunhan olet sepitänyt itsellesi jonkilaisen mielikuvan millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Ainakaan hallituksessa olevat puolueet eivät kannata minkäänlaista seulomista mamujen suhteen. Vakaviinkaan rikoksiin syyllistyneitä ei palauteta ja nyt on tekeillä laki jossa helpotetaan Suomen kansalaisuuden saamista, eli vakavatkaan rikokset eivät ole este Suomen passin saamiselle, kuten on laita muissa maissa, joten paskaa maahanmuuttoainesta valuu lisää Suomeen.

Kieltämättä ovat viime aikoina äänestäneet monesti muiden hallituspuolueiden mukana kokoomuksen ajamien asioiden puolesta. Epäilen kuitenkin että toinen käsi on ollut nyrkissä selän takana.

Kyllä vihreiden talouspolitiikka on ajoittain hyvin oikeistolaista ilman hallitustakin. Esim. Osmo Soininvaara, vaikka onkin fiksu mies ja taloustietäjä, on hyvin oikeistolainen. Liberaali. Mikälie.

Uusimmat

Yhteistyössä