Saiman Suuri Vaaligallup!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Saima"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22938915]Ruotsi ja Venäjä riistivät suomalaisia 700 vuotta ja nyt me olemme maailman rikkaimipia maita ja sen olemme tehneet omalla työllä. Mua risoo punaviherhörhöjen aatemaailmassa se, että aina suomalaiset ovat syyllisiä kehitysmaiden huonoon tilaan. Eikö se olisi kehitysmaissa peiliin katsomisen paikka jos elintasoa ei saada nousemaan ilmaiseksi saaduista sadoista, tuhansista miljardeista euroista huolimatta?

Nykyinen kansojen vaellus johtuu liiallisesta väestönkasvusta ja sille ei tule stoppia vaikka ottaisimme kuinka monta miljoonaa mamua tai jakaisimme kaikki rahamme kehitysmaille, jos väestönkasvua ei saada kuriin. Muuten edessä on totaalinen romahdus ja se tapahtuu vielä meidän elinaikana jos mitään ei tehdä.

Minä olen oikeutettu hyvinvointiin koska olen ansainnut sen omalla työlläni!![/QUOTE]

veit sanat suustani!!!

[QUOTE="vieras";22938540]Ruotsissa ei viljellä maata 60 leveyspiirin yläpuolella.[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa. Olen ajanut Ruotsissa 66 leveyspiirin huiteilla ja nähnyt runsaasti karjatiloja ja perunanviljelyä.

[QUOTE="vieras";22938929]Mieti sinä vaan omaa ajatuskulkuasi, jos kykenet.:D[/QUOTE]

Kykenen kyllä. Mä en ole vaan varma kannattaako mun käyttää aikaani keskenkasvuisen suusnsoittajan kanssa väittelyyn..

Mutta yritetään vielä: en sanonut, että joukkoliikenne tulee tuottamaan samanlaiset verotulot kuin yksityisautoilu nyt, mutta jos useampi ja useampi ihminen käyttää joukkoliikennettä, jossakin vaiheessa siitäkin tulee tuottavaa. Puhun siis tulevaisuudesta. Tiedän toki, että nykyisin osa joukkoliikenteen menoista katetaan verotuloista.

Jos ihminen luopuu autonkäytöstä, hänelle siitä jäävät rahat menevät todennäköisesti johonkin, osa myös liikkumiseen. Kulutuksesta syntyy verotuloja, eikö?

Yksityisautoilusta on muitakin, välillisiä kuluja: rakennusten korjaus, liikenneonnettomuuksien aiheuttamat kulut, lihavuuden ja huonon yleiskunnon aiheuttamat aiheuttamat kulut ym. ym.

Kykenen kyllä. Mä en ole vaan varma kannattaako mun käyttää aikaani keskenkasvuisen suusnsoittajan kanssa väittelyyn..

Mutta yritetään vielä: en sanonut, että joukkoliikenne tulee tuottamaan samanlaiset verotulot kuin yksityisautoilu nyt, mutta jos useampi ja useampi ihminen käyttää joukkoliikennettä, jossakin vaiheessa siitäkin tulee tuottavaa. Puhun siis tulevaisuudesta. Tiedän toki, että nykyisin osa joukkoliikenteen menoista katetaan verotuloista.

Jos ihminen luopuu autonkäytöstä, hänelle siitä jäävät rahat menevät todennäköisesti johonkin, osa myös liikkumiseen. Kulutuksesta syntyy verotuloja, eikö?

Yksityisautoilusta on muitakin, välillisiä kuluja: rakennusten korjaus, liikenneonnettomuuksien aiheuttamat kulut, lihavuuden ja huonon yleiskunnon aiheuttamat aiheuttamat kulut ym. ym.

Tottahan toki joukkoliikenteestä tulee kannattavaa siinä vaiheessa kun ihmisillä ei ole enää varaa yksityisautoiluun ja siihenhän liikennepolitiikka tähtää. Vähintään puolet joukkoliikenteen menoista katetaan verorahoilla.

Mitä tuloja jää niille ihmisille jotka menettävät työnsä ja tulonsa yksityisautoilun kieltämisen jälkeen? Kuvittele miltä Suomi näytti ennen autoistumista ja siinä näet tulevaisuuden ilman yksityisautoja.

Autoilun aiheuttamat haitat korvataan autoilijoiden omasta lompakosta.

[QUOTE="vieras";22938791]Kokomus vain toimii eri tavalla kuin mitä yllä lukee. Joka vuosi syntyy 80.000.000 uutta potentiaalista "vainon kohteeksi kotimaassaan joutunutta". Montako miljoonaa otamme vuosittain?

Jos Suomen pitäisi ottaa työvoimaa ulkomailta, niin miksi me sitten otamme tänne kansoja joiden työttömyysprosentti on 80? Mitä innovaatioita syntyy mamuille jotka elävät sossun rahoilla?[/QUOTE]

Suomen kiintiöpakolaismäärä on ollut vuodesta 2001 lähtien 750 henkilöä vuosittain. Väittäisin että puhumasi miljoonat vuosittain eivät ole realistisia määriä. Myöskään kaikki maahanmuuttajat eivät elä sossun rahoilla, vaan osa, voitko kuvitella, tekee jopa töitä!!! :) Esim. serkkuni mies, joka on muuttanut Iso-Britanniasta on työllistynyt IT-alalle. Uutisissa oli myöskin muutama kuukausi sitten juttua siivouspalvelusta SOL, jossa sanottiin että huomattavan suuri osuus sen uusista työntekijöistä on nykyään maahanmuuttajataustaisia. Tottakai lusmuja riittää maahanmuuttajissasin, mutta "Hyvinvointijärjestelmän hyväksikäyttämistä ei pidä hyväksyä kantasuomalaisilta eikä maahanmuuttajilta".

Hassua tässä keskustelussa on se, että minun väitettiin etten tunne Perussuomalaisten puolueohjelmaan kirjattua kantaa maahanmuutosta. Myönsin etten tunne ja kun kysyin mikä se on, en saanut muuta vastausta kuin linkin puolueen etusivulle. Sieltä itse kaivoin lauseen "maassa maan tavalla", johon en myöskään saanut lisäselvennyksiä, koska "sehän sanoo jo kaiken". Aivan, juuri niin... :|

Mua risoo tässä persujen aatemaailmassa eniten tämä ajattelu, että meillä suomalaisilla on jonkinlainen itse ja omin voimin rakennettu hyvinvointiyhteiskunta, johon muualta tulevat yrittävät oikeudettomasti päästä osallisiksi. Suomen hyvinvointi ei ole rakentunut ja kasvanut missään umpiossa, vaan Suomi on saanut osansa länsimaiden pitkään harjoittamasta maailmankaupasta, jossa on historian aikana hyödynnetty ja riistetty ns. kolmatta maailmaa hyvinkin rankasti. Tämän siirtomaapolitiikan ansiosta monissa näistä maista koko poliittinen ja taloudellinen järjestelmä on edelleen mitä on, mikä taas saa aika sotia ja muuta epävakautta, mikä saa aikaan sen, että ihmiset haluavat jättää kotimaansa ja lähteä etsimään parempia edellytyksiä elämälleen. Miksi SINÄ, parahin persu, olet mielestäsi enemmän oikeutettu hyvinvointiin kuin nämä ihmiset?

Eivätkö persut muuten kannata kehitysyhteistyömäärärahojen pienentämistä..?

Kuulepas pikkuinen. Kehitysmailla on ollut jo vuosikymmeniä aikaa kehittää talouttaa ja päästä jaloilleen. Ihan kuten länsimaatkin aikoinaan tekivät. Kehitysmaihin on syydetty rahaa ja kehitysapua vuositollkulla, mutta mitään ei tapahdu. Miksi?

Syynä on passiiviset ihmiset, jotka odottavat, että joku muu auttaa heitä ja tekee hommat heidän puolestaan. Itse ei tarvitse tehdä mitään. Suuret summat rahaa on käytetty sotimiseen. Niilläkin rahoilla olisi saatu monta hyvin toimivaa valtiota pystyyn. Vaan kun ei.

verotulot kuin yksityisautoilu nyt, mutta jos useampi ja useampi ihminen käyttää joukkoliikennettä, jossakin vaiheessa siitäkin tulee tuottavaa..

Joukkoliikennettä on kehitetty jatkuvasti. Mutta vain huonompaan suuntaan. Meidänkin entiset hyvät bussiyhteydet on muutettu varsinaisiksi maitojuniksi ja vuoroja on harvennettu murto-osaan entisestä.

VR:n ratkaisu talvisiin ongelmiin on vähentää junavuoroja. Nykyisetkään matkustajamäärät eivät mahdu juniin, vaan jäävät laiturille nuolemaan näppejään. Istuinpaikasta on turha haaveillakaan. Onpa hienoa matkustaa töihin pari tuntia päivässä seisallaan tukalissa olosuhteissa.

Vedän keskustelua hiukan irti eipäs-juupas-persunhousut -linjalta ja kysyn:

Mikä on sinulle keskeisin vaaliteema? Tai tärkein aihe mistä vaalien alla pitäisi puhua? Mistä asiasta haluat kuulla (ja kaikkihan me haluamme kuulla! :attn: ) tv:n vaaliväittelyn?

Kukas otetaan sitten maksumiehiksi, kun äidittä ja isättä kasvaneet lapsemme tarvitsevat psykiatrian palveluja? Jos töihin pitäisi lähteä julkisilln, niin lasten hoitopäivät venyisivät yli 10 tuntisiksi (mikä ei kuulemani mukaan ole sallittua). Sossuko sitten ottaa lapset huostaan?

Kun vanhempien aika menee työmatkoihin julkisilla köryytellessä sen sijaan, että ehtisivät olla lastensa kanssa, seurauksena on paljon psykiatrisia ongelmia. Mitäs veroja keksitään kattamaan nämä kulut?

Suomen kiintiöpakolaismäärä on ollut vuodesta 2001 lähtien 750 henkilöä vuosittain. Väittäisin että puhumasi miljoonat vuosittain eivät ole realistisia määriä. Myöskään kaikki maahanmuuttajat eivät elä sossun rahoilla, vaan osa, voitko kuvitella, tekee jopa töitä!!! :) Esim. serkkuni mies, joka on muuttanut Iso-Britanniasta on työllistynyt IT-alalle. Uutisissa oli myöskin muutama kuukausi sitten juttua siivouspalvelusta SOL, jossa sanottiin että huomattavan suuri osuus sen uusista työntekijöistä on nykyään maahanmuuttajataustaisia. Tottakai lusmuja riittää maahanmuuttajissasin, mutta "Hyvinvointijärjestelmän hyväksikäyttämistä ei pidä hyväksyä kantasuomalaisilta eikä maahanmuuttajilta".

Hassua tässä keskustelussa on se, että minun väitettiin etten tunne Perussuomalaisten puolueohjelmaan kirjattua kantaa maahanmuutosta. Myönsin etten tunne ja kun kysyin mikä se on, en saanut muuta vastausta kuin linkin puolueen etusivulle. Sieltä itse kaivoin lauseen "maassa maan tavalla", johon en myöskään saanut lisäselvennyksiä, koska "sehän sanoo jo kaiken". Aivan, juuri niin... :|

Suomeen mahtuisi asumaan satoja miljoonia ihmisiä aivan helposti. Mikä sinulla on ulkomaalaisia vastaan kun et halua heidän muuttavan Suomeen?

Juu kiintiöpakolaisia on 750 kappaletta vuosittain ja sen lisäksi tavallisia pakolaisia, oleskeluluvan saaneita, työperäistä maahanmuuttoa jne. Jo nyt vuosittaisesta väestönkasvusta neljännes on maahanmuuttoperäistä.

Mamut ovat ryhmänä nettosaajia, eikä edes sun serkkus mies pysty tätä kuviota muuksi muuttamaan;) Suomi on nyt sellaisella taloudellisella tiellä, että tulonsiirtojen varassa elämisen on loputtava tai sitten edessä on taloudellinen romahdus ja se koskee niin mamuja kuin suomalaisia. Seuraavan hallituksen on saatava aikaan muutos tai muuten on myöhäistä.

Vedän keskustelua hiukan irti eipäs-juupas-persunhousut -linjalta ja kysyn:

Mikä on sinulle keskeisin vaaliteema? Tai tärkein aihe mistä vaalien alla pitäisi puhua? Mistä asiasta haluat kuulla (ja kaikkihan me haluamme kuulla! :attn: ) tv:n vaaliväittelyn?

Leikkaukset, työttömyys, talous ylipäänsä, siitähän melko moni asia on loppujen lopuksi kiinni. Mutta ennen kaikkea haluaisin kuulla puolueilta pitkäntähtäimen suunnitelman, en mitään lyhytnäköisiä pika tekohengitys keinoja.

Valitettavasti tällaista ei taida olla luvassa tälläkään kertaa. :( Homma ei suju jos aina paikataan reiät liian pienillä paikoilla. Nyt on paikkailtu jo niin monta kertaa, että sanoisin: "heitä pois ja osta uus :)"

[QUOTE="vieras";22938540]Ruotsissa ei viljellä maata 60 leveyspiirin yläpuolella. Suurin osa maataloustukiaisista tulee EU:n budjetista. Joko me otamme ne tai sitten muiden maiden viljelijät saavat ne. Käytännössä maataloustukien lopettaminen tarkoittaisi sitä, että maanviljelys loppuisi Suomessa ja siinä samalla loppuisi elintarviketeollisuus, rehuteollisuus, lannoiteteollisuus jne. Näiltä aloilta työttömiksi jääville ihmisille pitäisi keksiä töitä tai sitten elättää verovaroin. Lisäksi ruoka pitäisi ostaa ulkomailta ja siihenkin menisi rahaa.[/QUOTE]

Miten selität sen, että maatalouden kannattavuus ja tuotanto kasvoi tukien lopettamisen myötä? Ruotsissa tehdään nykyisin maanviljelys pelloilla, eikä kirjoituspöydällä, kuten suomessa.

Eikä tässä eu-tuista puhuta, vaan kansallisista tuista

[QUOTE="vieras";22939262]Tiedätkö mitä eroa on karjataloudella ja maanviljelyllä?[/QUOTE]

Maata voi viljellä koko maassa, mutta karja on kuskattava lappiin teuraaksi, jotta tuet saadaan maksimoitua?

[QUOTE="vieras";22939479]Suomeen mahtuisi asumaan satoja miljoonia ihmisiä aivan helposti. Mikä sinulla on ulkomaalaisia vastaan kun et halua heidän muuttavan Suomeen?

Juu kiintiöpakolaisia on 750 kappaletta vuosittain ja sen lisäksi tavallisia pakolaisia, oleskeluluvan saaneita, työperäistä maahanmuuttoa jne. Jo nyt vuosittaisesta väestönkasvusta neljännes on maahanmuuttoperäistä.

Mamut ovat ryhmänä nettosaajia, eikä edes sun serkkus mies pysty tätä kuviota muuksi muuttamaan;) Suomi on nyt sellaisella taloudellisella tiellä, että tulonsiirtojen varassa elämisen on loputtava tai sitten edessä on taloudellinen romahdus ja se koskee niin mamuja kuin suomalaisia. Seuraavan hallituksen on saatava aikaan muutos tai muuten on myöhäistä.[/QUOTE]

Minun on oltava rasisti, sehän se ainoa syy voi olla ja sen vuoksi kannatan sitä seulomista mitä peräänhain jo useampi sivu sitten. :vampire: Siinä olen kanssasi samaa mieltä, jos ymmärsin sinut oikein että tukia on leikattava. Itse aina peräänkuulutan sitä kuinka ihmisellä tulee olla vastuuta myös itsestään eikä tuudittautua siihen että kyllä kaikki mulle hoidetaan. Jokainen meistä tekee omat elämänvalintansa ja niiden seuraamusten tulee jokaisen kantaa. Toki se kuka apua tarvitsee, sille se apu annettakoon, mutta jos avuntarve johtuu pelkästään laiskuudeta, ei mielestäni sellainen apua tarvitse.

Minun on oltava rasisti, sehän se ainoa syy voi olla ja sen vuoksi kannatan sitä seulomista mitä peräänhain jo useampi sivu sitten. :vampire: Siinä olen kanssasi samaa mieltä, jos ymmärsin sinut oikein että tukia on leikattava. Itse aina peräänkuulutan sitä kuinka ihmisellä tulee olla vastuuta myös itsestään eikä tuudittautua siihen että kyllä kaikki mulle hoidetaan. Jokainen meistä tekee omat elämänvalintansa ja niiden seuraamusten tulee jokaisen kantaa. Toki se kuka apua tarvitsee, sille se apu annettakoon, mutta jos avuntarve johtuu pelkästään laiskuudeta, ei mielestäni sellainen apua tarvitse.

Hyvin sanottu!

[QUOTE="vieras";22939262]Tiedätkö mitä eroa on karjataloudella ja maanviljelyllä?[/QUOTE]

En ole maanviljelyn asiantuntija mutta naapurin karjatilallisilla näyttää olevan peltoja joilla kasvaa heinää. Traktorin munia näkyy aivan niin kuin Suomessakin. Olen kuvitellut heinänteon laskettaman maanviljelyyn, saatan toki olla väärässä.

Uusimmat

Yhteistyössä