Saiman Suuri Vaaligallup!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Saima"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Saima";22934492]Välien lähestyessä kysyn teitä:

1. Mikä puolue lähinnä sydäntäsi?
2. Mitä puoluetta äänestät jos äänestät?
3. Millä perustein valitset puolueen?
4. Jos ET ÄÄNESTÄ niin miksi?

Bonus: puhutteko kotona politiikasta?

:flower:[/QUOTE]

1. Ei oikeastaan mikään,ehkä tällä hetkellä kuitenkin eniten kristilliset
2. Luultavasti KD:tä
3. Lähellä omaa arvomaailmaa
4. Luultavasti kuitenkin äänestän :)

Puhumme.Mutta ei liikaa.

1. Vihreät
2. Vihreitä
3. Parhaan vaaliohjelman ja arvojen takia: oikeudenmukaisuus, suvaitsevaisuus, järkevämpi sosiaalipolitiikka (perustulo!) ja ympäriston huomioiminen (vähemmän yksityisautoilua, tietullit ja enemmän satsausta joukkoliikenteen kehittämiseen)
4. Raahaudun äänestyspaikalle vaikka jalka olisi poikki

Puhutaan kotona politiikkaa, love it :)

1. Ei mikään. Kaikissa puolueissa on jotain pahasti vialla :)
2. Persuja äänestän
3. Uusi mahdollinen vaikuttaja puolue. Hyvät mahdollisuudet suuremmalle muutokselle, mitä ei ole näkynyt niin kauan kun minä olen elänyt. Ja juu, maahanmuuttokriittisyys vaikuttaa valintaani, mutta on vain yksi plussa puolueen puolesta. Toki tässäkin puolueessa moniasia on pahasti vialla, mutta ainut joka edes vähän vastaa ajatusmaailmaani.
4. äänestän melko varmasti, melko isot esteet täytyy olla etten koppiin mene.

Eipä hirveästi keskustella, lähes yksin saan poliittisia kantojani jupista

[QUOTE="vieras";22936258]Heti nämä suvaitsevaiset ihmiset on hyökkäämässä tavallisten ihmisten kimppuun, kun mainitsevat että äänestävät perussuomalaisia. ?!

Aika ristiriitasta ideologianne kanssa.[/QUOTE]

Uppia

SDP + Vasemmistoliitto
SDP:tä näissä vaaleissa.
arvojen

Puhun kyllä perheenjäsenten kanssa..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
1. Vihreät
(perustulo!) ja ympäriston huomioiminen (vähemmän yksityisautoilua, tietullit ja enemmän satsausta joukkoliikenteen kehittämiseen)

Sinulla taitaa olla ylimääräistä rahaa, koska haluat maksella jatkuvasti nousevia ja lisääntyviä veroja. Niitä vihreät keksivät urakalla ja ne kohdistuvat usein juuri pienituloisiin lapsiperheisiin rankimmin.

Sinulla ei taida myöskään olla pieniä lapsia, joita joutuisin kuljettelemaan päiväkotiin ja joita sinulla on kiire hakea töiden jälkeen päiväkodista. Tuskin olet edes töissä. Enkä usko sitäkäään, että käytät päivittäin pääkaupunkiseudun takkuilevaan julkista liikennettä. Mahdatkohan edes omistaa autoa, kun et ymmärrä, että maaseudulla taas ilman sitä ei pääse edes töihin.

Nämä kaikki verot ovat vain köyhien kyykytystä. Rikkaiden verotukseen ei haluta puuttua. Tai puututaan juuri toisin päin. Esim pääomaverotusta on lievennetty. Kukapa muu siitä saa etua kuin rikkaat. Tavallisilla ihmisillä ei ole mitään pääomatuloja. Ja ne kovalla työllä ansaitut eurot menevät vihreiden keksimiin älyttömiin veroihin.

Olisi vielä kiva kuulla Persuista, että mitkä on ne Persujen arvot? Niitä vähän tuossa kohdassa kolme saa avata (muutkin toki, mutta vanhat puolueet on ihan tuttuja kyllä mulle).

Mielenkiintoista tai ei, mutta havainto kuitenkin: vain yksi (kaksi?) mustaa nikkiä sanoi äänestävänsä persuja.

Ohops, olen itsekin harmaa. :ashamed: Nyt en enää voi kirjautua, etten tule kahdella nikillä samaan ketjuun. ;)

1. Mikä puolue lähinnä sydäntäsi? Perussuomalaiset
2. Mitä puoluetta äänestät jos äänestät? Perussuomalaiset
3. Millä perustein valitset puolueen? Mielipiteet natsaa
4. Jos ET ÄÄNESTÄ niin miksi? Äänestän

Bonus: puhutteko kotona politiikasta? Joskus

Olisi vielä kiva kuulla Persuista, että mitkä on ne Persujen arvot? Niitä vähän tuossa kohdassa kolme saa avata (muutkin toki, mutta vanhat puolueet on ihan tuttuja kyllä mulle).

Mielenkiintoista tai ei, mutta havainto kuitenkin: vain yksi (kaksi?) mustaa nikkiä sanoi äänestävänsä persuja.

Ohops, olen itsekin harmaa. :ashamed: Nyt en enää voi kirjautua, etten tule kahdella nikillä samaan ketjuun. ;)

Perussuomalaiset

Kyllä se ääni persuille menee.

[QUOTE="vieras";22936238]Tehtiin työpaikalla samanmoinen galluppi, tulos oli odotettavissa. Vastaajista 97% aikoi äänestää perussuomalaista ehdokasta.[/QUOTE]

Millä jakautuu hauskasti: 9 hlö työyhteisö, ja ääniä näin:
- Vihreät 3
- Vasemmistoliitto 2
- Demarit 2
- Kokoomus 1
- Persut 1
- Yksi ei suostu kertomaan :(

Omat vastaukseni galluppiini:
1. Vasemmisto kokonaisuudessaan
2. Vasemmistoliittoa
3. Vasemmiston arvomaailma on sama kuin minulla: päämääränä yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus, solidaarisuus, pyrkimys rauhaan
4. Äänestän joka tapauksessa

Bonus: puhutaan paljon

1. Vihreät on olleet aikoinaan lähellä sydäntä.
2. Persuja.
3. Samalla mennään kuin viime vuosina.

Puhutaan politiikasta. Yleensä tosin vaan silloin kun ollaan huuli lattiassa ja ihmetellään miten tämä voi olla mahdollista :laugh:

[QUOTE="Saima";22937540]Kuten arvasin, ei juurikaan poikkea muista puolueista. Ehkä vielä muutama vuosi sitten poikkesi? Mitäs uutta tässä nyt sitten on?[/QUOTE]

demarit, vihreät, kokoomus ja keskusta ovat jo todistaneet arvonsa pelkiksi sanahelinöiksi.

[QUOTE="minä";22937596]demarit, vihreät, kokoomus ja keskusta ovat jo todistaneet arvonsa pelkiksi sanahelinöiksi.[/QUOTE]

Ymmärrän, ajatuksena siis, että annetaan persuille mahdollisuus tehdä sama.

Oletteko muuten Persujen ajaman veropolitiikan kannalla? Entä ulkopolitiikan?

1. Kokoomus
2. Kokoomusta
3. Arvot ja vaaliohjelma
4. Olen äänestänyt kaikissa vaaleissa, joissa minulla on ollut oikeus ja niin yritän jatkossakin.

Bonus: Ajoittain kyllä :)

1. Persut
2. Persuja
3. Olen kyllästynyt viherpiiperöihin ja muihin valtapuolueisiin, aina ollaan kansalaisen lompakolla milloin minkäkin älyttömyyden takia (esimerkkinä nyt vaikka nuo lainatakaukset tuonne Eurooppaan), muutenkin Persujen ajatusmaailma on lähellä omaani
4. Aina olen äänestänyt, miksen äänestäisi nytkin?

BONUS: Kyllä puhumme, perheen kesken joskus paljonkin

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22935912:
Mitä nyyhkit? Minäkin mainitsin useamman syyn äänestää PerSuja kuin vain mamupolitiikan! Oletko näkörajoitteinen vai eikö viesti kulje silmän ja ajatteluun tarvittavan aivokuoren osan välillä?

Minusta oli huvittavaa katsoa AamuTV:stä kun Lauri Karhuvaara haastatteli Timo Soinia ja kun Soini kertoi näkemylsiään Suomen ylivelkaantumisesta niin Karhuvaara hönkäisi kuin opetettu papukaija "Mutta eikös tämä ole populismia!?" :laugh:

Joo, POPULISMIAHAN se on, jos joku ajattelee niin että helvetinison valtionvelan otto ei ole pitkällä aikavälillä Suomelle edullista :D Ja sitten näillä velkarahoilla vielä tuemme itsensä konkurssin partaalle keinotelleita EU-maita kuten Kreikkaa... Populismia nimenomaan :D

Sinä kun tunnut tietävän Persuista, niin millainen on heidän talouspolitiikkansa?

Uusimmat

Yhteistyössä