CityDeal kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti
Ee
Oon ostanu lahjakortteja 5 eri paikkaan ja käyttänyt niistä 3. Citydeal ainakin on ihan rehti organisaatio. Yhteen kampaamoon, jossa kävin citydealin lahjakortilla, en siinä mielessä ollu tyytyväinen, että se kampaaja yritti koko ajan verukkeilla luistaa tekemästä mulle koko sitä palvelua, minkä olin niiltä ostanut, mutta sitten vaan pysyin kovana ja vaadin, mitä mulle kuuluu. En aio mennä toiste. Mutta se ei mun mielestäni oo mitenkään Citydealin vika.

tähtisimmu*
Itse oon kans ostanut muutaman lahjakortin kauneushoitoloihin. Ite en oo vielä yhtään käyttänyt, pari on jemmassa, loput oon antanut lahjaksi. Mun mielestä kiva ja kätevä juttu, jos osuu sopivia tarjouksia kohdalle. :D

---
Mua harmitti ihan hirveästi, kun meni ohi, kun siellä oli kotisiivouslahjakortti tuossa ennen joulua. Sen olisin tahtonut! Nyt on odottamassa lahjakortti jalkahoitoon. Ajattelin käyttää sen tuossa keväämmäällä, kun vauvamaha on jo tiellä niin ettei pysty enää itse varpaitaan kaunistamaan =)

Apua kaipaava
Moi!
Kauan niiden lahjakorttien tulemisessa sähköpostiin pitäisi kestää? Yksi diili sulkeutui 22.1. 23:59 ja olen sen jo maksanut. Lahjakortin piti tulla diilin sulkeutuessa mailiin, mutta ei tullut. Kestääkö siinä kauan? :)

Suuret kiitokset auttajalle

T

yrittäjä itse
Hei,

Citydeal kyllä toimii ja suurin osa tällä palstalla kirjoittaneista on saanut hyvän palvelun/tuotteen ostettua. :)

Olen itse kauneudenhoitoalan yrittäjä, ja mainostin tuossa taannoin citydealissa edullista hoitoa. Diili toimi hyvin, lahjakortteja myytiin ja tapasin mukavia uusia asiakkaita. Silti en ikinä enää tuohon lähde mukaan. Joku epäili, että edulliseen hintaan nähden ei voi saada täydellistä palvelua. Itse teen juuri niin kuin lahjakortissa luvattiin, jokainen asiakas saa parhaimman mahdollisen palvelun minulta. Toinen asia onkin sitten se mitä yrittäjä itse tuosta saa. Ei mitään, jopa saattaa mennä tappion puolelle. Citydeal ottaa välistä 50 % palvelun hinnasta, mikä on valmiiksi pilkkahinta. Yrittäjä maksaa siitä vielä alvin ym. Uskon, että osalla yrittäjistä on mennyt maku koko touhuun, eikä siitä syystä asiakaskaan saa sitä parasta palvelua. Kyllä vaan rahalla on väliä, vaikka kuinka kutsumustyötä tässä tehdään. Moni yrittäjä itse myös sanoo, ettei asiakaskaan aina osaa arvostaa tällaisia etuja tarpeeksi. Ruinataan lisäpalveluita samaan hintaan, ja kerrotaan avoimesti että käytetään vain ja ainoastaan citydealin tarjoamia lahjakortteja. Eli ei välttämättä ole aikomuskaan jatkossa käyttää samaisen yrityksen palveluita normaaliin hintaan. Kuluttajalle tämä touhu tulee naurettavan halvaksi, yrittäjät kärsivät eniten.

Eli siis kiteytettynä, citydealin keksinyt henkilö on kehitellyt varsin toimivan liikeidean. Tienaavat hyvin, muiden yritysten kautta. Eettistä ammatinharjontaa tuo ei ole.

Ketään sen enempää arvostelematta, toivotaan parasta citydeal-organisaatiolle sekä kaikille teille lahjakortin sieltä hankkineille hienoja palveluita ja tuotteita! :) Pienyrittäjiä kaatuu tasaisesti taantuman kourissa, minä ainakin haluan tukea heitä sen mukaan kuin pystyn, mutta citydealin tarjoamia lahjakortteja en periaatteestakaan osta.

Ee
Ihan mielenkiintoista kuulla yrittäjänkin näkökulma! Mun tapauksessa löysin koko Citydealin siinä mielessä hyvään väliin, että olen käynyt 10 vuotta samalla kampaajalla, mutta nyt kun tein radikaalin muutoksen hiustyylissäni, niin eipä enää synkannutkaan kampaajan kanssa, ja pakko oli sitten alkaa etsiä uutta paikkaa, missä käydä. Ostin sitten Citydealista pariinkin eri kampaamoon lahjakortin. Toinen on nyt siis käytetty ja todellakin mun tavoitteeni on löytää itselleni uusi vakkarikampaamo. Harmi vaan, että tämä eka kampaamo osoittautui todellakin pettymykseksi palvelun suhteen (kuten kerroin yllä), ja varma on, että sinne en ainakaan mene toista kertaa. Kyllä yrittäjälläkin pitäisi olla tuntosarvet sen verran pystyssä, että havainnoi asiakkaan mielialaa vähän ja pyrkii tekemään niistä Citydealin kautta tutustumaan tulleista uusista asiakkaista vakkareita.

"yrittäjä"
Mielenkiintoista tosiaan kuulla toisenkin yrittäjän näkökulma asiaan.

Itse yrittäjänä olen todella tyytyväinen siihen että lähden mukaan, toki asiaa auttoi se että avasin vasta kauneushoitolan Tampereelle. Aloittaessani minulla oli käynyt ainoastaan kavereita ja sukulaisia, mutta ilman varsinaisia kuluja CityDeal toi minulle monta sataa asiakasta. Kaikista ei tietenkään saa kanta-asiakkaita, eikä edes tehtyä lisämyyntiä, mutta osa on tullut uudestaankin. Kaikki on ehdottomasti plussaa.

Minulle myyjä sanoi, että CityDeal käyttää markkinointiin satoja tuhansia euroja kuukaudessa Suomessa, en ihmettele, niin monessa paikassa heidän bannereitaan näkyy. He myös jakavat suosittelurahaa kun ihmiset suosittelevat ostamiaan diilejä kavereille. Sen ansiosta käyttäjiä on tullut paljon, pelkästään Tampereella joulukuussa oli yli 20 000. Suomessa on myös pienempiä toimijoita, joiden komissio on pienempi, mutta eivät he tuo asiakkaita samalla tavalla. Siksi siis mielestäni CityDeal toimii eettisesti ihan hyvin; veloittavat ainoastaan niistä asiakkaista jotka oikeasti liikkeeseen astuvat, joille voin tarjota parasta palveluani ja saada ainakin mahdollisuuden siihen, että asiakkaat käyvät minulla useamminkin. Tottakai moni käyttäjä juoksee vain tarjousten perässä, mutta se kuuluu kuvioon.

Tulen itse tekemään uuden kampanjan, kunhan tämä on päättynyt. Mielestäni CityDealissa voittaa kaikki. Yrittäjä, asiakas ja myöskin CityDeal.

"muumi"
Ostamani jalkahoito oli ihan syvältä, en olisi maksanut edes puoltahintaa jos olisin tiennyt.
Ostamani kampaamolahjakortti jää käyttämättä, koska kampaajaa ei tavoita, vaihtanut firmaa, että silleen....

hieroja
Otin taannoin City Deal sopimuksen. Parhaani teen jokaiselle asiakkaalle ja olen saanut City Deal asiakkaita tulemaan myöhemminkin. Tietenkin on luonnollista etteivät kaikki palaa.
Ikäviä kokemuksia yrittäjän puolelta katsottuna ovat ne City Deal asiakkaat, jotka eivät peruuta aikaansa mikäli eivät pääse tulemaan sovittuna aikana. Eräät ovat tehneet sen kolme-neljäkin kertaa perätysten. Erikoista on, että muut asiakkaat ilmoittavat jos aika ei sovi, ja useimmiten silloin jo sovitaan uusi sopiva aika. Tekstiviestitkin ovat toimineet peruutuksissa. Toinen mietittävä asia on se etten työtä tehdessäni voi kertakaikkiaan vastailla aina puheluihin. Sitä varten on puhelinvastaaja, johon voi jättää soittopyynnön. Tai voi jättää tekstiviestin. Soitan takaisin kun on kyllin pitkä tauko voidakseni tehdä sen. Välillä tauotkin menevät edellisen asiakkaan vielä viipyessä paikalla. Mutta jokaiselle viestin jättäneelle olen soittanut heti kun se on mahdollista. Kolmas mietittävä asia on se, että City Deal asiakkaat haluaisivat hieronnan luonnollisesti oman työaikansa jälkeen. Mutta miten se on mahdollista järjestää jokaiselle halukkaalle. Aloitan työni jo klo 8 tai 9, ja ei klo 16 jälkeen montaa asiakasta ehdi tehdä. City Deal asiakkaat eivät aina huomaa ajatella, että hierojakin tarvitsee lepoa ja perhekin on kotona illalla odottamassa.
Huomaavaisuutta molemmin puolin, niin kaikki ovat tyytyväisiä. Onneksi suurin osa City Deal asiakkaistani on ollut ihania asiakkaita. Kiitos heille :)

yrittäjä itsekkin..
Lahjakortteja myydään huumaavia määriä, ja asiakkailta ei tunnu irtoavan ymmärrystä siihen että nopeat syö hitaat. Parhaat ajat(eli puoli neljästä) eteenpäin menevät heti ensimmäisenä, ja muutenkin parinsadan lahjakortin ostajat haluavat päästä mahdollisimman pian. Valitettavasti meillä yrittäjilläkin on rajallisuutensa, vaikka joustetaankin niin pitkälle kun suinkin vaan pystyy.
Sen takia korteissa on pitkä voimassaoloaika, että jos ei satu heti huomiselle saamaan aikaa niin sen voi tulla käyttämään esimerkiksi parin kuukauden päästä ja varata siihen ajan samantien jotta varmasti pääsee. Vähän järkeä käteen ihanan kamalat kuluttajat..

Moi!
Kauan niiden lahjakorttien tulemisessa sähköpostiin pitäisi kestää? Yksi diili sulkeutui 22.1. 23:59 ja olen sen jo maksanut. Lahjakortin piti tulla diilin sulkeutuessa mailiin, mutta ei tullut. Kestääkö siinä kauan? :)

Suuret kiitokset auttajalle

T
Oletko varma että se diili on toteutunut? Siihenhän pitää tulla tietty määrä ostajia että se diili toteutuu. Käsittääkseni laskutus tapahtuu vasta sitten kun diili on toteutunut eli sun tililtä ei ole lähtenyt rahaa jos diili ei toteudu. Tarkista toki tilitiedoistasi ja kysele asiaa jos sieltä on lähtenytkin maksu.

Hieroja-fysioterapeutti
Sovin tapaamisen Citydealin henkilön kanssa. Tyyppi teki oharit! Ei siis vaivautunut edes ilmoittamaan ettei tulekaan! Tuli siis suoranaista ansionmenetystä jo tuostakin ajankäytöstä. Merkillistä markkinointia....varmaan satoja tuhansia meneekin, mutta kenen pussista... :)

yrittäjä myös
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä itse;22986227:
Hei,

Citydeal kyllä toimii ja suurin osa tällä palstalla kirjoittaneista on saanut hyvän palvelun/tuotteen ostettua. :)

Olen itse kauneudenhoitoalan yrittäjä, ja mainostin tuossa taannoin citydealissa edullista hoitoa. Diili toimi hyvin, lahjakortteja myytiin ja tapasin mukavia uusia asiakkaita. Silti en ikinä enää tuohon lähde mukaan. Joku epäili, että edulliseen hintaan nähden ei voi saada täydellistä palvelua. Itse teen juuri niin kuin lahjakortissa luvattiin, jokainen asiakas saa parhaimman mahdollisen palvelun minulta. Toinen asia onkin sitten se mitä yrittäjä itse tuosta saa. Ei mitään, jopa saattaa mennä tappion puolelle. Citydeal ottaa välistä 50 % palvelun hinnasta, mikä on valmiiksi pilkkahinta. Yrittäjä maksaa siitä vielä alvin ym. Uskon, että osalla yrittäjistä on mennyt maku koko touhuun, eikä siitä syystä asiakaskaan saa sitä parasta palvelua. Kyllä vaan rahalla on väliä, vaikka kuinka kutsumustyötä tässä tehdään. Moni yrittäjä itse myös sanoo, ettei asiakaskaan aina osaa arvostaa tällaisia etuja tarpeeksi. Ruinataan lisäpalveluita samaan hintaan, ja kerrotaan avoimesti että käytetään vain ja ainoastaan citydealin tarjoamia lahjakortteja. Eli ei välttämättä ole aikomuskaan jatkossa käyttää samaisen yrityksen palveluita normaaliin hintaan. Kuluttajalle tämä touhu tulee naurettavan halvaksi, yrittäjät kärsivät eniten.

Eli siis kiteytettynä, citydealin keksinyt henkilö on kehitellyt varsin toimivan liikeidean. Tienaavat hyvin, muiden yritysten kautta. Eettistä ammatinharjontaa tuo ei ole.

Ketään sen enempää arvostelematta, toivotaan parasta citydeal-organisaatiolle sekä kaikille teille lahjakortin sieltä hankkineille hienoja palveluita ja tuotteita! :) Pienyrittäjiä kaatuu tasaisesti taantuman kourissa, minä ainakin haluan tukea heitä sen mukaan kuin pystyn, mutta citydealin tarjoamia lahjakortteja en periaatteestakaan osta.

Tämä on just näin. Itsekään en periaatteessa enää osta yhtään Citydeal tarjousta, koska en halua olla riistämässä yhtään pienyrittäjää. Ostan tarvitsemani palvelun mielummin normaalihinnalla suoraan yrittäjältä. Citydealin kanssa sopimuksen tehnyt yrittäjä maksaa arvonlisäveron kaikista lunastetuista lahjakorteista, vaikka saa vain puolet tuosta summasta. Citydeal taas verottajalta saamansa päätöksen mukaan ei ole arvonlisäverovelvollinen, jolloin yrittäjä ei voi vähentää alv:a. Paska diili sanon minä :)

Yhteistyössä