Kumpi parempi tutin pois otossa? Se että lapsi vie tutit itse...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jepsi

Vieras
Esim. että lapsi vie tutit itse johonkin. Eläinlapsille, joita ei edes näe. Laittaa itse roskiin vai se että äiti vain ottaa tutit pois niin ettei lapsi huomaa ja niitä ei yhtäkkiä olekaan?

Kun musta tuntuu, että lapsen olis jollain tapaa hyvä tajuta ja huomata että nyt tutit lähtee. Vois sitten lapselle kertoa missä tutit nyt ovat, kun niitä kaipailee. Mutta suostuukohan antamaan ne pois. Jotenkin en usko, ainakaan siis meidän lapsesta.

Mutta jos taas minä otan ne pois niin ettei lapsi huomaa, voi se olla suurempi shokki. Huutaa kauemmin tuttien perään. Kertokaas.

ois jos lapsen ei annettas imee sitä tuttia enää sen iän jälkeen ku ei sitä tuttia enää tutkitusti tartte eli 6-8 kk on sellanen ikä jolloin se unohtuu tosi helposti ja nimimerkillä kolmelta lapselta olen tutin ottanut tuolla ikää pois ja mitään vaikeutta ei ole ollut.

Meil ei toiminu se että lapsi jätti tutin oravalle. Ei sitten millään asettunu sinä iltana nukkumaan ilman että tutti annettiin takaisin. Ja ei, ei todellakaan luovutettu helpolla. Meillä toimi vähän noiden välimuoto. Oltiin kylässä lapsen kummilla ja illalla sanoinki tutin jääneen sinne. Lupasin että haetaan se sieltä pois. Viikon verran lapsi soitti kummilleen, kysyen tutin kuulumisia. Sitte lapsi käski kummin heittää tutin pois, koska hän ei sitä enää tarvinu.

Ensin tutin poisjättöä pohjustettiin sillä että "Matti" on melkein 2v eikä kaksivuotias enää tarvitse tuttia. Puhuttiin vauvoista, jotka syövät tuttia ja sitten yhtenä päivänä "Matin" kanssa vietiin tutit hiirivauvoille. Jonkin ajan päästä tutit olivat ulkoa hävinneet, kun hiirivauvat olivat ne hakeneet. Tä

Jonkin aikaa lapsi kyseli tuttia, mutta rauhoittui kun muistuttetiin siitä, että tutit menivät hiirivauvoille. Perään lapsi aina itsekin mainitsi, että tutit ovat hiirivauvoilla eikä hän niitä tarvitse.

Itse kannatan sitä, että lapsi itse laittaa ne tutit roskiin/heittää eläinlapsille. Noin se tutin pois jättäminen on konkreettisempaa. Ja lapselle voi puhua päiviä etukäteen, miksei hän enää tuttia tarvitse.

Mä sain tänään inspiksen toisesta tutin poistamisketjusta että lopetetaan meidän pojalla tutin käyttö alkaen tänään... tuli tossa sitten spontaanisti kun oltiin noi iltapuuhat tehty sanottua että nyt sitten ei olekaan tuttia. se on mennyt rikki. Poika on nyt about 1v10kk ja tutti ollut ihan järkyttävän rakas ja tärkeä, saanut siitä lohtua ihan hirveästi. Päivällä vielä mietin että antaa sen syödä 2v synttäreihin asti ja sitten järkytetään sen maailma.
Mutta nyt kun mä olin sanonut ton sille poitsulle sen huuli meni mutruun ja toisteli sillä vauvakielellä eli ei puhu vielä kunnolla, tapailee sanoja vaan, että "utti ikki". mieheni kävi yhdestä tutista napsasemassa pään poikki ja tuotiin se pojallemme näytille. Se katteli sitä ja pyöritti, koitti laittaa suuhun ja sitten se läks juoksee... ihmeteltii että mitä se nyt tekee, mutta se juoksi vessan roskiksen luo ja heitti sen rikkinäisen tutin sinne.
Joo-o, nukahtaminen olikin tänään sitten yhtä kauhua. Huutoa ja raivoa ja sormien viemistä suuhun... en tiedä, jos tällai jatkuu niin pitääkö jonkun hyvän haltiattaren tuoda tutti korjattuna takaisin?? :)
Tsemppiä ap:lle tutin poistoon. kerran (?) se kirpaisee.

ois jos lapsen ei annettas imee sitä tuttia enää sen iän jälkeen ku ei sitä tuttia enää tutkitusti tartte eli 6-8 kk on sellanen ikä jolloin se unohtuu tosi helposti ja nimimerkillä kolmelta lapselta olen tutin ottanut tuolla ikää pois ja mitään vaikeutta ei ole ollut.

meillä kans otin tutin pojalta pois kun 8 kk tuli täyteen. muutenkaan tuttia ei oltu käytetty kun nukahtaessa ja joskus lohdutukseksi. helppo oli jättää pois, ekana iltana ja seuraavan päivän päikkärit hieman haasteellisemmat mutta sen koomin ei tuttia ole muistettu.

mä olen miettinyt tutin pois ottoo myös, tyttö 1v2kk. neuvolassa yms kaikkialla painostaa ottamaan sen pois. tutti on tytölle tosi rakas ja raskaita aikoja tulossa keväällä meille, joten en tiiä miten sen sais pois.. toisaalta mun mielestä saa syyä sitä jos tahtoo. viimestään pois alle 2v:nä.

Mun mielestä se eläinvauvoille tutin vieminen sopii lapselle jolla on jo ikää ymmärtää asia, ei meidän tyttö vielä sitä ymmärtäis jos yrittäisin. Parempi olis lapsen ITSE luovuttaa tutti, jotta tajuaa asian. Salaa en suosittele ottamaan, koska voin vain kuvitella mikä hulabaloo siitä meidän neidille tulisi..

Voimia ap:lle!

Yhteistyössä