V
"vieras"
Vieras
Noissa ketjuissa oli valtaosa sanonut ettei saa taloudellista tukea vanhemmiltaan, tosin osa oli sitten todennut et isovanhemmat maksaa vaatteita, polkupyöriä ym lapsille synttärilahjoiks.
Mut jäin miettimään et melkein kaikilla mun tutuilla, ihan niiden omista tuloista riippumatta, vanhemmat hoitaa lapsia ilmaiseksi, ostaa just toppavaatteita, pyöriä, maksaa harrastuksia ja kuskaa niihin.
Ja sit useimmilla vanhemmat on joko säästäneet lapselle lapsesta asti rahaa, jolla voidaan sit rahoittaa ensiasunnon ostoa tai autoa tms, tai sitten ainakin taanneet asuntolainan tai kustantaneet opsikeluajan asumiset sun muut niin ettei ole tarvinnut otaa lainaa/käydä töissä opintojen ohessa.
En ole katkera, osa noista kohdista pätee myös minuun , osa mun mieheen.
Mutta jäin miettimään et onko ihan oikeasti niin paljon ihmisiä jotka ei tosiaan mitään taloudellista tai siihen rinnastettavaa tukea vanhemmiltaan saa?
Itse en haluaisi ottaa rahaa vanhemmiltaani, just sillä logiikalla et aikuiset elättää itsensä eikä käy vanhempien kukkarolla, mutta siksi me asutaankin pienessä vuoktrakämpässä, ei saada laina kun ei haluta pyytää vanhemmilta takausta jne. Enkä oikeasti tiedä onko tässäkään mitään järkeä?
Mut jäin miettimään et melkein kaikilla mun tutuilla, ihan niiden omista tuloista riippumatta, vanhemmat hoitaa lapsia ilmaiseksi, ostaa just toppavaatteita, pyöriä, maksaa harrastuksia ja kuskaa niihin.
Ja sit useimmilla vanhemmat on joko säästäneet lapselle lapsesta asti rahaa, jolla voidaan sit rahoittaa ensiasunnon ostoa tai autoa tms, tai sitten ainakin taanneet asuntolainan tai kustantaneet opsikeluajan asumiset sun muut niin ettei ole tarvinnut otaa lainaa/käydä töissä opintojen ohessa.
En ole katkera, osa noista kohdista pätee myös minuun , osa mun mieheen.
Mutta jäin miettimään et onko ihan oikeasti niin paljon ihmisiä jotka ei tosiaan mitään taloudellista tai siihen rinnastettavaa tukea vanhemmiltaan saa?
Itse en haluaisi ottaa rahaa vanhemmiltaani, just sillä logiikalla et aikuiset elättää itsensä eikä käy vanhempien kukkarolla, mutta siksi me asutaankin pienessä vuoktrakämpässä, ei saada laina kun ei haluta pyytää vanhemmilta takausta jne. Enkä oikeasti tiedä onko tässäkään mitään järkeä?