Millainen on hyvä ystävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Joillakin meistä on ystäviä, kavereita enemmän kuin toisilla.

Millainen ihminen on hyvä ystävä, millaisia luonteenpiirteitä on henkilöllä jonka kanssa haluat kaveerata, pitää ystävänä?

Voiko yksipuolinen yhteydenpito toimia: Onko henkilö joka ei itse ikinä oma-alotteisesti ota yhteyttä sinuun olla oikea ystäväsi, vai yrittääkö hän kenties kertoa ettei halua kaveerata kanssasi?

Minulla on muutama hyvä ystävä, kai. Mutta se yhteydenpito on aika paljon minusta lähtevää. Ovat kyllä sitten paljon kavereina muiden kanssa.
Onko niin etteivät he kenties pidä minusta ystävänä?

Joskus elämäntilanne on sellainen, ettei itse jostain syystä juurikaan jaksa pitää yhteyttä. Silloin tosiystävän tuntee siitä, että hän jaksaa ylläpitää yksipuolisesti yhteydenpitoa.
Ihminen, jonka kanssa hiljaisuus ei tunnu kiusalliselta ja jonka kanssa ei tarvi miettiä mitä sanoo, on tosi ystävä.
Mä uskon, että sen tuntee, kun on yhdessä, onko kyse ystävyydestä vai ei.

Yksipuolinen yhteydenpito on varsin kuluttavaa ja usein tulee tunne tuppautumisesta. Entä jos toinen yrittää hienovaraisesti antaa ymmärtää ettei halua pitää yhteyttä?

Yksipuolinen yhteydenpito on varsin kuluttavaa ja usein tulee tunne tuppautumisesta. Entä jos toinen yrittää hienovaraisesti antaa ymmärtää ettei halua pitää yhteyttä?

Kyllä se tekee sen sitten selkeämmin, kun "unohtamalla" ottaa yhteyttä. Jos toinen ei vastaa puheluihin ja viesteihin, sitten voi pitää vihjeenä, että ei tarvi ottaa yhteyttä, mutta muuten ystävyyteen ei kyllä kuulu sen laskeminen tai edes tietäminen, kumpi on viimeksi soittanut tai muuten ottanu yhteyttä ja ehdottanu tapaamista, ystävyydessä sillä vaan ei ole väliä, koska ollaan tasavertaisia.

Mulle ystävä on ihminen jolle uskallan näyttää itsestäni kaikki puolet. Kerron ystävälle murheet, kuuntelen hänen murheensa jne. Ystävälle uskallan suuttua, kavereiden seurassa usein nielen kiukkuni, koska tiedän että impulsiivisuuteni karkoittaa usein ihmisiä ympäriltäni.

Yhteistyössä