Tykkääkö miehesi työstään niin paljon, ettei mistään hinnasta vaihtaisi muuhun? Jos hänellä ei ole intohimoa työtään kohtaan, vaan tekee sitä esim. ison palkan vuoksi, luulen että on vaan kypsynyt koko touhuun. Omatunto on huono, kun ei saa/voi olla perheensä kanssa tarpeeksi ja tietää sen olevan väärin teitä kaikkia kohtaan.
Oma mieheni tekee työtä, joka on ollut hänen unelmansa pienestä pojasta lähtien. Työn vuoksi hän on paljon poissa kotoa ja jos joskus ilmoitan, että voisi tulla vaikkapa lasten joulujuhlaan, saattaa hän hermostua ja alkaa ilkeillä minulle, kun olen aina vaatimassa, eikä hän voi tilanteelle mitään, kuinka hän on niin puun ja kuoren välissä jne. Tyhjiä ja turhia lauseita, joista paistaa pelkästään oma paha mieli, kun haluaisi olla paikalla vaan ei voi. Lisäksi me molemmat tiedämme, että minä en ole todellakaan liikoja vaatimassa, kun olen hoitanut lapset käytännössä yksin, enkä hänen rahojaankaan käytä kuin pakollisiin menoihin. Ja ennenkaikkea antanut hänelle mahdollisuuden toteuttaa unelmaansa.
Mutta vaikka meillä olisi ollut usean päivän mykkäkoulu, laittaa mies aina viestin kun on tulossa kotiin. Hän tietää kyllä, että jos ei ilmoittele, kannattaa tulla grillin kautta. En todellakaan turhaan osta häntä varten ruokaa ja pidä patoja kuumana, jos ei vaivaudu ilmoittamaan milloin on tulossa.