onko palstalla miehiä vastaamassa? kysymys naisesta, joka ei kostu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuivuus vaivana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en syö pillereitä, en vaan kostu, joten miehet, tuntuuko "kuivat" paikat hyvältä vai pitääkö olla kosteutta? jos tekee mieli seksiä, eikä liukuvoidetta ole saatavilla?

Alkuperäinen kirjoittaja täällä on;22889365:
Ei se liukkari auta jos on oikeesti kuivat limakalvot alapäässä. Tulee pieniä haavoja liukkarista huolimatta. :-(

No silloin on kyse estrogeenin puutoksesta ja emättimen limakalvojen atrofiasta. Syitä voi olla monia, esim. imetys, e-pillerit, ennenaikaiset vaihdevuodet. Käy gynekologilla, joka kirjoittaa sinulle Vagifem reseptin. Moni valveutunut ja ajantasalla oleva gyne kirjoittaa nykyisin jo rutiinisti e-pillereiden kanssa paikallisestrogeenia. Tai voit koittaa kuuriluontoisesti noita reseptivapaita valmisteitakin, esim. Ovestin.

Kyllähän se kitka varmasti kivaa on, mutta liika on liikaa kivassakin. Jos kitka on yhtä kuin hiekkapaperi, jalkaraspi ja pihasepeli, niin se ei ole mukavaa kenellekään. Paikat haavoilla ja slerssi lötkönä kivusta.

Mäkään en kostu. Olen 23v, en ole synnyttänyt, en ole käyttänyt e-pillereitä enkä muitakaan hormonivalmisteita. Tällä hetkellä tosin raskaana muttei se asiaan liity, en koskaan ole oikein kostunut. Kai se vaan on jotenki joillekin ominaista.. Vaikka siis olisin kuinka kiihottunut, ja orgasminkin saan helposti, niin en silti ole märkä, tai edes kostea. Sellainen emättimen "peruskosteus" varmaan on joka tulee valkovuodosta tms. mutten mä kostu mitenkään erikseen kiihottuneena.

Mäkään en kostu. Olen 23v, en ole synnyttänyt, en ole käyttänyt e-pillereitä enkä muitakaan hormonivalmisteita. Tällä hetkellä tosin raskaana muttei se asiaan liity, en koskaan ole oikein kostunut. Kai se vaan on jotenki joillekin ominaista.. Vaikka siis olisin kuinka kiihottunut, ja orgasminkin saan helposti, niin en silti ole märkä, tai edes kostea. Sellainen emättimen "peruskosteus" varmaan on joka tulee valkovuodosta tms. mutten mä kostu mitenkään erikseen kiihottuneena.

Mä olen aina ollut ylikostea. Mutta sitten yhtäkkiä sain toisen lapsen ja musta tuli ihan rutikuiva. Ei kostu millään vaikka kuinka kiihottais. En tiedä oliko syyllinen imetys, tuskin sen olen jo aikoja sitten lopettanut. Tai oliko minipillerit jotka kyllä olen myös lopettanut 9kk sitten. mutta ongelma on ja pysyy.

Yhteistyössä