Voiko mies ja nainen olla vain ystäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu ihan ihmisestä. Kuten näistäkin vastauksista näkee, jotkut suhtautuu valmiiksi niin että kuitenkin kaikki johtaa vähintään flirttiin ellei enempäänkin ja toiset taas kokee ihmiset ihmisinä eikä sukupuolena ja joidenkin kanssa kemiat kohtaa ystävyystasolla, toisten kanssa sitten ihastumistasolla, mutta eihän senkään tarvitse tarkoittaa pettämistä tms, kyllä ihastua ja flirtatakin voi ihan viattomasti ilman mitään sen kummempia taka-ajatuksia.

En tiedä mitä tyyppiä aloittajan mies edustaa, mutta kyllä meillä molemmilla esim. on mies- ja naispuolisia ystäviä, sekä yhteisiä että vain toisen ystäviä, lapsuuden-, nuoruuden- ja aikuisuudenaikaisia kavereita, opiskelu- ja työelämästä mukaan tarttuneita :) Ei ole tähän saakka ongelmaa ollut, vahva suhde johon ei mahdu muita rakastettuja.

Jokseenkin epäilyttävää olla ihastunut ja flirttailla "viattomasti" ja väittää että täysin ystäviä vaan ollaan. Ystävyyteen kun ei mun mielestä kuulu flirtti ja ihastuminen.

Ei voi. Puhun omasta puolestani ja omakohtaisesta kokemuksesta. Myös mieheni on samaa mieltä. Meillä on paljon pariskuntia ystävinä ja molemmilla tietysti duunikaverit,mutta ei meillä kummallakaan ole sellaista vastakkaista sukupuolta olevaa ystävää jonka kanssa kahdestaan leffailtas tai käytäis baareissa/matkoilla..jotenkin outoa minusta. Osa noista ystäväpariskunnista on sellasia,että esim. se mies on ollut mun luokkakaveri ja sit ollaan jossain törmätty ja mä oon ystävystynyt hänen naisystävänsä kanssa ja sitä kautta mun mies on sit ystävystynyt molempiin. Ja päinvastoin. Olipas sekavaa :D

[QUOTE="vieras";22870456]Jokseenkin epäilyttävää olla ihastunut ja flirttailla "viattomasti" ja väittää että täysin ystäviä vaan ollaan. Ystävyyteen kun ei mun mielestä kuulu flirtti ja ihastuminen.[/QUOTE]

Niinpä. Jos nainen ei pysty käyttäytymään miespuolisten "ystävien" kanssa samoin kuin naispuolisten,niin onko se silloin rehellistä ystävyyttä,vai just sitä flirtin ja huomion hakua muualta?

[QUOTE="hmm";22870449]Nii just, mun miellestä tässä tilanteessa sun kannattaa miettiä ensin luotatko mieheesi, sillä vieraiden naisten tarkoitusperistä et voi tietää. Jos miestäsi ei kiinnosta, on ihan sama vaikka naiset haluaisi jotain muuta kuin ystävyyttä. Jos taas ystävyyttä, saata itsekin saada samalla hyvän ystävän.[/QUOTE]

Kyse olikin ennemmin keskustella yleisesti siitä voiko naisen ja miehen välillä ylipäätään olla pelkkää aitoa ystävyyttä.

Ei niinkään siitä kestääkö meidän suhde ja mitä kestää, vaikka menikin vähän mun mustasukkaisuudesta jauhamiseksi..

[QUOTE="vieras";22870471]Niinpä. Jos nainen ei pysty käyttäytymään miespuolisten "ystävien" kanssa samoin kuin naispuolisten,niin onko se silloin rehellistä ystävyyttä,vai just sitä flirtin ja huomion hakua muualta?[/QUOTE]

Eikö naispuolisten kavereiden kanssa saa flirttailla myöskään??

Eikö naispuolisten kavereiden kanssa saa flirttailla myöskään??

No meillä on sit varmaan eri käsitys flirttailusta,kun mä miellän että se on muutakin kuin ystävällinen käytös ja iloisuus. Mä ymmärrän flirtiksi sen,että ilmaan tulee tietty jännite ja että tilanne on avoin etenemään mihin suuntaan vaan. Eli sellaista kiusoittelua tavallaan. Joo ja en harrasta tyttöjen kesken.

[QUOTE="aloittaja";22870480]Kyse olikin ennemmin keskustella yleisesti siitä voiko naisen ja miehen välillä ylipäätään olla pelkkää aitoa ystävyyttä.

Ei niinkään siitä kestääkö meidän suhde ja mitä kestää, vaikka menikin vähän mun mustasukkaisuudesta jauhamiseksi..[/QUOTE]

Minun mielestäni voi. En ole ikinä edes ajatellut asiaa niin kriittisesti, lapsenakin kun ollut poikia kaverina, ja sitten vielä tällai myöhemmällä iällä on ystävissä sekä naisia, miehiä ja jopa homoja ja lesboja ja jokunen biseksuaalikin. Ja ihan kahdenkesken voi aikaa viettää. Enkä ole ikinä ajatellut että kaikki olisi aina vaan sen seksin perässä liikkeellä jos siihen on jotain mahkuja.

[QUOTE="vieras";22870501]No meillä on sit varmaan eri käsitys flirttailusta,kun mä miellän että se on muutakin kuin ystävällinen käytös ja iloisuus. Mä ymmärrän flirtiksi sen,että ilmaan tulee tietty jännite ja että tilanne on avoin etenemään mihin suuntaan vaan. Eli sellaista kiusoittelua tavallaan. Joo ja en harrasta tyttöjen kesken.[/QUOTE]

Jaa, minulle flirtti ei ole sitä, että oltaisiin etenemässä välttämättä minnekään. Kiusoittelua kylläkin, mutta sellaista hyväntuulista toisen kehumista pilke silmäkulmassa. Sellaista, mitä voi harjoittaa niin naapurin papan kuin työkaverinkin kanssa. Onneksi "tyttökaverini" ovat lähinnä etelämmästä kotoisin, eivät ole olleet millänsäkään flirtistä, joka ei johda minnekään.

Flirttiä voi olla hienovarainen ele jossain kassajonossa, ei kai siinä käy kyselemään, että mennäänkö nurkan taakse kuksimaan! Kunhan arvostaa toista ja osoittaa sen. Flirtti on sama kuin olisi ikkunaostoksilla ilman aikeita ostaa mitään, mutta jos näkee jotain mistä tykkää, voi sen sanoa ääneenkin? Eikö? Ehkä olen ymmärtänyt flirtin päin helvettiä. :D

[QUOTE="hmm";22870547]Minun mielestäni voi. En ole ikinä edes ajatellut asiaa niin kriittisesti, lapsenakin kun ollut poikia kaverina, ja sitten vielä tällai myöhemmällä iällä on ystävissä sekä naisia, miehiä ja jopa homoja ja lesboja ja jokunen biseksuaalikin. Ja ihan kahdenkesken voi aikaa viettää. Enkä ole ikinä ajatellut että kaikki olisi aina vaan sen seksin perässä liikkeellä jos siihen on jotain mahkuja.[/QUOTE]

No en mäkään ajattele että kaikki on vaan seksin perässä kun on mahkuja. Mun mielestä on vaan ennemminkin luonnollista kun mies ja nainen on yhdessä tiiviisti niin siinä helposti ihastuu tai viehättyy toiseen, ainakin jompi kumpi.

Jaa, minulle flirtti ei ole sitä, että oltaisiin etenemässä välttämättä minnekään. Kiusoittelua kylläkin, mutta sellaista hyväntuulista toisen kehumista pilke silmäkulmassa. Sellaista, mitä voi harjoittaa niin naapurin papan kuin työkaverinkin kanssa. Onneksi "tyttökaverini" ovat lähinnä etelämmästä kotoisin, eivät ole olleet millänsäkään flirtistä, joka ei johda minnekään.

Flirttiä voi olla hienovarainen ele jossain kassajonossa, ei kai siinä käy kyselemään, että mennäänkö nurkan taakse kuksimaan! Kunhan arvostaa toista ja osoittaa sen. Flirtti on sama kuin olisi ikkunaostoksilla ilman aikeita ostaa mitään, mutta jos näkee jotain mistä tykkää, voi sen sanoa ääneenkin? Eikö? Ehkä olen ymmärtänyt flirtin päin helvettiä. :D

Niin,tai kuten sanoin niin meillä on siitä eri käsitys :) Eihän kaikki käsitä pettämistäkään samalla tavalla.

minulla on yksi hyvä miespuolinen ystävä, olemme tahoillamme naimisissa. itse en ajattele onko ihmiset miehiä vai naisia, ihmiset on ihmisiä. Jos tullaan toimeen ja tuttavuus syvenee ystävyydeksi niin sehän on elämässä suuri rikkaus.

Nojaa, mun mielestä flirttiin liittyy aina sellainen seksuaalinen jännite. Mutta mä olenkin jäyhä suomalainen ja flirttailen vaan silloin kun mä tosissaan tunnen vetoa johonkuhun.

Mies ja nainen voivat olla 'vain' ystäviä. Ainakin mun kohdalla ja monen kaverin kohdalla on onnistunut hyvin jo iät ja ajat.

En oo vielä ainakaan huomannut, että kukaan haluaisi mitään enemmän. Kyllä meillä kaikilla on omat puolisot ja perheet.

En olisi uskonut naisen ja miehen väliseen ystävyyteen ennenkuin sattui omalle kohdalle. Mulla on miespuolinen ystävä. En tunne minkäänlaista vetoa häneen, eikä hänkään varmasti minuun. Juttelen aivan samalla tavalla hänelle, kuin yhdelle vähän samanhenkiselle naispuoliselle ystävälleni. Naispuolisen ystävän kanssa ei vaan ole samanlaisia ääneen lausumattomia rajoja kuin tämän miehen kanssa. En menisi koskaan hänen kanssaan saunaan tai esim. ulkomaanmatkalle (ainakaan samaan hotellihuoneeseen) tai näyttäytyisi vähissä pukeissa. Hänen asemansa on siis aika lailla sama kuin isäni asema. Naispuolisen kanssa voisin käydä saunassa tai lähteä matkalle, enkä häkeltyisi jos sattuisi näkemään alusvaatteisillaan. Olen esitellyt tämän ystävän miehelleni. Emme juurikaan enää tapaa tämän ystävän kanssa kahden, vaan otan mielelläni mieheni mukaan. Jos juttelemme puhelimessa, niin kerron pääpiirteissään mistä olemme jutelleet. Uskon, että avoimmuudella tämä toimii.
Miehelläni OLI vuosia sitten naispuolinen ystävä, jonka kanssa viestitteli salaa, puhui salaa puhelimessa ja kävi ulkomaillakin. En olisi jatkanut suhdetta, jos "ystävyys" olisi jatkunut. Nainen oli naimisissa ja hänellä oli lapsiakin. Kaikki viittasi tuolloin syrjähyppyyn.

Mies ja nainen voivat olla 'vain' ystäviä. Ainakin mun kohdalla ja monen kaverin kohdalla on onnistunut hyvin jo iät ja ajat.

En oo vielä ainakaan huomannut, että kukaan haluaisi mitään enemmän. Kyllä meillä kaikilla on omat puolisot ja perheet.

Niin :) Mutta oletan että te voitte vierailla toistenne kodeissa niin että puolisot ovat kotona tai pyydätte joskus puolisoitannekin mukaan kahvittelemaan tms. Sit homma on mun mielestä epäilyttävää,jos täytyy tavata puolisolta salassa ja leffaankin pitää mennä aina vaan kahdestaan.

[QUOTE="vieras";22870614]Mitä luulet, flirttaako miehetki miespuolisten ystäviensä kanssa?[/QUOTE]

Minun ystäväpiirissäni ainakin. Mut mehän ilmeisesti rikotaan raja-aitoja muutenkin. Nukumme (siis nukumme) yhdessä, saunomme yhdessä (ihan ilkosen alasti) jne.

[QUOTE="vieras";22870456]Jokseenkin epäilyttävää olla ihastunut ja flirttailla "viattomasti" ja väittää että täysin ystäviä vaan ollaan. Ystävyyteen kun ei mun mielestä kuulu flirtti ja ihastuminen.[/QUOTE]

Ei tarvitse olla ystävä ihastuakseen ja viattomasti voi flirtata ihan hupimielessä vaikka samaa sukupuolta olevan kanssa, eikä siihenkään edelleenkään vaadita ystävyyttä.

On ihan normaalia että pitkän suhteen aikana tulee ihastumisia puolin ja toisin, niin ystäviin kuin satunnaisiin tuttuihin, ei se silti tarkoita että oltaisiin rakastumassa tai pettämässä fyysisesti tai henkisesti. Kyllä mä olen useampaankin ystävään alkuun ollut ihastunut, monestakin eri syystä. Ei se ole mitään sen enempää ja hyviä ystäviä ovat edelleen :) Niin ja ihan molempia sukupuoliakin löytyy tältä listalta, ei se toki tarkoita että sänkyyn olisin ollut hyppäämässä ;)

Ihmiset on vaan niin erilaisia, toiselle se avoimuus ja vapaus omien tunteidensa suhteen on toiselle vain arveluttavaa ja epäilyttävää :)

[QUOTE="vieras";22870501]No meillä on sit varmaan eri käsitys flirttailusta,kun mä miellän että se on muutakin kuin ystävällinen käytös ja iloisuus. Mä ymmärrän flirtiksi sen,että ilmaan tulee tietty jännite ja että tilanne on avoin etenemään mihin suuntaan vaan. Eli sellaista kiusoittelua tavallaan. Joo ja en harrasta tyttöjen kesken.[/QUOTE]

Ihan samoin käsitän flirtin, paitsi että tilanteen ei tarvitse olla avoin etenemään yhtään mihinkään suuntaan. Ja kyllä, harrastan tyttöjenkin kesken vaikken seksuaalisessa mielessä tunne vetoa naisiin. Kaikki ei selkeästi vain ota sitä yhtä vakavasti :)

Voi olla, mutta jos ystävyys täytyy salata omalta puolisolta, on siinä jotain hämärää. Omiin lähiystäviini kuuluu niin miehiä kuin naisia, niin homoja kuin heteroita. Meillä on miehen kanssa yhteisiä ystäviä (pariskuntia, perheitä) sekä omia ystäviä. Omien ystävien kanssa voidaan käydä kaksinkin (vaikka tavallisesti onkin isompi porukka) kaljalla, näyttelyssä, treenaamassa oli se ystävä sitten samaa tai eri sukupuolta. Omia kavereita tavataan siis pääsääntöisesti aina ilman puolisoa -mielestäni ihmisellä pitää olla omiakin ihmissuhteita, sellaisia joita ei tarvitse jakaa puolison kanssa.

Voi olla, mutta jos ystävyys täytyy salata omalta puolisolta, on siinä jotain hämärää. Omiin lähiystäviini kuuluu niin miehiä kuin naisia, niin homoja kuin heteroita. Meillä on miehen kanssa yhteisiä ystäviä (pariskuntia, perheitä) sekä omia ystäviä. Omien ystävien kanssa voidaan käydä kaksinkin (vaikka tavallisesti onkin isompi porukka) kaljalla, näyttelyssä, treenaamassa oli se ystävä sitten samaa tai eri sukupuolta. Omia kavereita tavataan siis pääsääntöisesti aina ilman puolisoa -mielestäni ihmisellä pitää olla omiakin ihmissuhteita, sellaisia joita ei tarvitse jakaa puolison kanssa.

Minusta hämärää on se, että ei hyväksytä puolison ystäviä.

Oonkohan mä tiukkis..tai me molemmat miehen kanssa.
En mä todellakaan vois käsittää, saati hyväksyä, jos mies joskus työpäivän jälkeen sanoiskin menevänsä "Pirkon" kanssa vielä ajelulle tai hänen luokseen kahville.
Eikä kyllä tulis mieleen mullekaan!

[QUOTE="aloittaja";22870566]No en mäkään ajattele että kaikki on vaan seksin perässä kun on mahkuja. Mun mielestä on vaan ennemminkin luonnollista kun mies ja nainen on yhdessä tiiviisti niin siinä helposti ihastuu tai viehättyy toiseen, ainakin jompi kumpi.[/QUOTE]

Miksi sen pitää olla automaattisesti huono juttu? Jos kumpikaan ei asialle mitään tee, tai pääasia että sun miehesi ei asialle mitään tee, niin mitä väliä?

Yhteistyössä