Varotus: "Turhaa" napinaa ja valitusta. Huoh. anteeks jo vamiiks...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On miehiä jotka ei tajua ennen kuin joku päivä on talo tyhjä kun tulee töistä. Ja sittenkin kun itkee takaisin ja emäntä tulee taisin niin se toiminta ei muutu kuitenkaan.

Kai sinä miehesi tunnet. Ei se siitä muutu miksikään. Ihan oma valintasi haluatko elää tuollaisen miehen kanssa vai et.

on tässä kommentissa selkeästi osa ihan täyttä totta, mutta en suostu kyllä allekirjoittamaan sitä että automaattisesti jos henkilö a on tietynlainen niin se ei siitä ikinä mihinkään muutu. siksi sitä keskustelua yritetään jos toinen ymmärtäisi että hommat ei suju niinkuin pitäisi. aina kannattaa yrittää keskustella.

on tässä kommentissa selkeästi osa ihan täyttä totta, mutta en suostu kyllä allekirjoittamaan sitä että automaattisesti jos henkilö a on tietynlainen niin se ei siitä ikinä mihinkään muutu. siksi sitä keskustelua yritetään jos toinen ymmärtäisi että hommat ei suju niinkuin pitäisi. aina kannattaa yrittää keskustella.

Olen itsekin mies ja juurikin niin jääräpää, että ei auttanut vaikka vaimo lähti.

Eiköhän Lily ole jo puhunut asioista vuosikausia. Joskus pitää tunnistaa tilanne, että on tehnyt parhaansa eikä se toimi kuitenkaan. Muuten huomaa 10v päästä, että mihin hemmettiin on nuoruutensa tuhlannut ja sitten ei hyvä heilu.

Olen itsekin mies ja juurikin niin jääräpää, että ei auttanut vaikka vaimo lähti.

Eiköhän Lily ole jo puhunut asioista vuosikausia. Joskus pitää tunnistaa tilanne, että on tehnyt parhaansa eikä se toimi kuitenkaan. Muuten huomaa 10v päästä, että mihin hemmettiin on nuoruutensa tuhlannut ja sitten ei hyvä heilu.

se että sinä et muuttunut ei tarkoita etteikö joku muu siihen kykene, mutta ihan hyvä pointtihan sulla tuossa on.

muokkaus: tekstiä lisää

ja keskustelun pointtihan on kompromissit yhtälailla, eikä vain toisen "muuttaminen"

Lilyn mies tarvii naisen, joka ei ole yhtä kiltti kuin Lily. Tarvitsee naisen joka ei kysy vaan käskee ja jolla on työkalut saada se mies käyttäytymään kunnolla.

Ei kaikki vaan tuo toisissaan hyvää esiin vaikka olisi kuinka paljon rakkautta. Ei se vaan riitä

Lapset tuossa eniten kärsii.

Kuulostaa kyllä jo pahalta ongelmalta tuo, siis 8-9h koneella, ihan oikeasti!?
Ja kyllä mä myös vakavasti miettisin asiaa lasten kannalta, jotenkin tuntuu ihan hirvittävän pahalta ettei lapsi saa huomiota omalta isältään (tässä tapauksessa ) vaikka kuinka pyytäisi.:/
Enkä sua syyllistä ollenkaan mutta tiedät varmaan itsekin ettei asiat voi noin jatkua, kyllä se väsymys ja loppuunpalaminen voivat yllättää jossain vaiheessa.
Joten hyvä olisi keskustella nyt asiat halki!

Sanoisin, että suora toiminta on ainoa tapa jos mikään mikä vois auttaa.

Eikö Kepsiskin tiedä, että pariskunta voi joutua niin kauas toisistaan, että "keskustelut" on vaan joo joo joo joo joo. Vai onko sinulla jompi kumpi lähtenyt aina ennen tuota?

Ei suoran toiminnan tarvitse olla aggressiivista :)

aggressiivinen ei tarkoita aina vihaista raivoamista.

jos menet ja otat esimerkiksi auton avaimet toiselta vain siksi että saisit puhua hänen kanssaan, se on jo aggressiivista toimintaa. Sama pätee tuohon nettikaapelin takavarikointiin esim. silloin kun toinen on koneella.

jos toista ei saa puhumaan muulla keinoin kuin tuollaisella toiminnalla niin siinä vaiheessa keinot on aikalailla poistuneet jo aikuismaiseen keskusteluun.

ja "mies" kommentoijalle, sanonpa vaan oman mielipiteeni, jos minä olisin viettämässä vapaa-aikaani ja noin toimittaisiin niin siitä tulisi vain hirveä tappelu, mikä ei olisi millään tavalla rakentava, tosin ei tämä minuun kauhean hyvin sovellu esimerkkinä kun osaan keskustella ilman kiristämistäkin. ihan oma aloitteisesti jopa.

Meillä on ihan täsmälleen sama tilanne. Ainoa ero, että mies vaihtelee koneen ja telkan väliä. Meillä ei keskustelut auta kun hetkeksi. Eikä meillä auta se että mä jätän vaan tekemättä koska se ei mies haittaa. Miestä ei siis häiritse yhtään jos keittiö on tiskejä täynnä eikä puhtaita asioita ole (se ihan aikuisten oikeesti kävi ostamassa kertakäyttövälineitä kun mä kerran kokeilin tätä), jos mä jätän sen vaatteet pesemättä se ostaa uusia (mä en valehtele yhtään, se tekee mieluuummin niin kun pesee niitä), sitä ei haittaa yhtään vaikka vauvalla olisi kakat vaipassa monta tuntia (kerran lähdin asioille niin että lähtiessä sanoin et vaihda vaippa kun on kakat, tulin 3 tunnin päästä takaisin ja vauvalla oli yhä sama vaippa), miehen mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä jos isompi istuu kanssa telkan edessä 8-9 tuntia päivässä (mä vaan nipotan jos ehdotan et jotain muuta voisi tehdä, ja perään yleensä toteaa et ole hyvä ja tee, mä en jaksa). Miehellä on keskivaikeamasennus mutta ongelmia oli jo ennen kun alkoi oireet kunnolla. Mä pyydän vaan sitten apua isovanhemmilta, onneksi auttavat mielellään.

[QUOTE="akka";22858737]
Aikuisen miehen kanssa voi sopia että peliaika alkaa kun lapset menee nukkumaan,jos haluaa omasta yöunesta tinkiä niin siitä sitten vaan.[/QUOTE]

PEESI

aggressiivinen ei tarkoita aina vihaista raivoamista.

jos menet ja otat esimerkiksi auton avaimet toiselta vain siksi että saisit puhua hänen kanssaan, se on jo aggressiivista toimintaa. Sama pätee tuohon nettikaapelin takavarikointiin esim. silloin kun toinen on koneella.

jos toista ei saa puhumaan muulla keinoin kuin tuollaisella toiminnalla niin siinä vaiheessa keinot on aikalailla poistuneet jo aikuismaiseen keskusteluun.

ja "mies" kommentoijalle, sanonpa vaan oman mielipiteeni, jos minä olisin viettämässä vapaa-aikaani ja noin toimittaisiin niin siitä tulisi vain hirveä tappelu, mikä ei olisi millään tavalla rakentava, tosin ei tämä minuun kauhean hyvin sovellu esimerkkinä kun osaan keskustella ilman kiristämistäkin. ihan oma aloitteisesti jopa.

Totta, sinä osannet keskustella ilman kiristämistä, samoin minä ja mieheni.

Mutta jos toinen osapuoli ei reagoi mihinkään mitenkään, saa keskustelua aikaiseksi vain muuttamalla omaa käytöstään. Toisen autonavaimia en lähtisi kädestä sentään ottamaan. Mutta televisio tai nettikaapeli saattaisi taas yhden turhan aikuismaisen keskusteluyrityksen jälkeen kadota esimerkiksi miehen työpäivän aikana.

Tuollainen pakottaminen ei ihan oikeasti auta siinä Kepsis on ihan oikeassa. Lahjonta ja uhkailu on lapsia ei aikuisia varten. Sitten lähtee ensin mies kuin nettipiuha vaikka se yhtä lapsellista oliskin.

Toista ei voi muuttaa. Voi vaan tehdä omat ratkaisunsa. Ei ihmiset jää paskaan työpaikkaankaan.

Totta, sinä osannet keskustella ilman kiristämistä, samoin minä ja mieheni.

Mutta jos toinen osapuoli ei reagoi mihinkään mitenkään, saa keskustelua aikaiseksi vain muuttamalla omaa käytöstään. Toisen autonavaimia en lähtisi kädestä sentään ottamaan. Mutta televisio tai nettikaapeli saattaisi taas yhden turhan aikuismaisen keskusteluyrityksen jälkeen kadota esimerkiksi miehen työpäivän aikana.

jos vaikka hoitaisi kaikki viihdekeskukset käyttökelvottomiksi ennenkuin mies tulee kotiin niin siinä olisi yksi mahdollisuus...

No höh :(

Olisko sellanen päivän-parin mittainen yhteinen lomailu jossain kylpylässä tms. vastaus tähän? Se että saisitte molemmat rentoutumisen lomassa purkaa tuntojanne? Muutama lasillinen viiniä tms. irrottaa myös kielenkannat aika hyvin.. Ja jos lapset ei ole paikalla niin voi vaikka vähän riidelläkin jos se sitten auttaisi.

Mutta siis mä en ole mikään parisuhdeterapeutti, ja mun ehdotukset saattaa hyvinkin olla tosi paskoja...

Muoks. lisään siis että ilman lapsia ja ilman koneellakäynti mahdollisuutta ym.

Viimeksi muokattu:

Olisko sellanen päivän-parin mittainen yhteinen lomailu jossain kylpylässä tms. vastaus tähän? Se että saisitte molemmat rentoutumisen lomassa purkaa tuntojanne? Muutama lasillinen viiniä tms. irrottaa myös kielenkannat aika hyvin.. Ja jos lapset ei ole paikalla niin voi vaikka vähän riidelläkin jos se sitten auttaisi.

Mutta siis mä en ole mikään parisuhdeterapeutti, ja mun ehdotukset saattaa hyvinkin olla tosi paskoja...

no ei nuo kyllä mitenkään huonoja ajatuksia olleet

Mies lomailee 365 päivää vuodessa.

Yhteistyössä