Napinaa ja valitusta miehestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eikö se nyt tajua, vaikka mä oon sen selvin sanoin ja vähän vähemmänkin selvin sanoin ilmaissut, että kun silläkin on viikko vapaata, ni se ei tarkoita sitä, että se voi vaan tehdä kaikkia pihajuttuja sun muita juttuja, eikä osallistua arjen pyöritykseen mun kanssa. Mäkin haluaisin välillä olla pihalla tekemässä omiani, mutta en voi, kun mies täyttää vapaapäivänsä tekemisellä niin, että mulle ei jää "vapaata lapsista" ollenkaan.

Huoh. Tajuun, et on tärkeää saada noita pihajuttuja ja muita tehtyä, mutta on mullakin tekemistä, joita tekisin mieluummin ilman jalkaan takertuvaa 1-veetä.

Noh, vähän helpotti.

Ei se tajua ellet selitä. Monella miehellä tuntuu olevan ajatus, että vapaa aika tösitä on hänelle vapaa aikaa, mutta naiselle lapsi kuuluu luonnostaan siihen jalkaan riippumaan. Rakastn omaa lastani, mutta toisaan pieni hengähdys välillä vaikka tehden jotakin kotiin liittyvää työtä ilman, että täytyy kantaa vastuuta virkistää. Oma mieheni on tajunnut sen kun olen riittävän selkeesti asian ilmaissut. Moni mies sitten rutisee, että koskaan ei ole vapaa aikaa kotona, mutta tosiaan miksi se muka olisi niin, että naisella ei luonnostaan sitä koskaa saa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
On se niin vaikeeta yhden lapsen kanssa...

Kyllä mulla ainakin oli raskasta yhdenkin lapsen kanssa, kun ei oikeasti olla miehen kanssa saatu hoitoapua kuin pari kertaa monen vuoden aikana. Nyt lapsia on jo monta ja silti pystyn muistamaan, että oli se raskasta yhdenkin kanssa. Melkein raskaampaa kuin nyt monen kanssa, koska silloin kaikki oli uutta ja elämänmuutos iso. Ei se sitten enää niin kirpaise, kun on jo sidottu kuitenkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja fygvbhnjmk:
Ei se tajua ellet selitä. Monella miehellä tuntuu olevan ajatus, että vapaa aika tösitä on hänelle vapaa aikaa, mutta naiselle lapsi kuuluu luonnostaan siihen jalkaan riippumaan. Rakastn omaa lastani, mutta toisaan pieni hengähdys välillä vaikka tehden jotakin kotiin liittyvää työtä ilman, että täytyy kantaa vastuuta virkistää. Oma mieheni on tajunnut sen kun olen riittävän selkeesti asian ilmaissut. Moni mies sitten rutisee, että koskaan ei ole vapaa aikaa kotona, mutta tosiaan miksi se muka olisi niin, että naisella ei luonnostaan sitä koskaa saa olla.

No luin tarkemmin, että olet selittänyt. Valitettavasti nyt ei auta muu kuin raivo. Mies kun on päättänyt, että hänelle ei kuulu se lapsiarjen pyöritys vaatii kovia otteita. Itse uhkaisin jopa erolla. Suututtaa sun puolesta

Yhteistyössä