O
onko tää ok
Vieras
ollu siis syntymästä asti kotona äidin ja myöhemmin itseä 2,5v nuoremman sisaruksen kanssa. Äiti ei käy käytännössä oikein missään viikolla, ehkä ruokakaupassa pari kertaa viikossa. Eivät käy missään kerhossa tms, ovat vain kotona. Ikäisiään lapsi näkee ehkä pari kolme kertaa kuukaudessa kun joku tuttavaperhe (esim me) käydään niillä. Oon vaan ite miettiny että tarvisko ton ikäinen jo ikäistään seuraa ja olemista ryhmässä? Lapsi on aika väkivaltainen toisia lapsia kohtaan ja mielestäni sosiaaliset taidot ei oo ikätasolla. Oon lapsen äidille ehdottanu et laittais lapsen vaikka seurakunnan päiväkerhoon joka kokoontuu 2 kertaa viikossa, tai kävis avoimessa päiväkodissa joka on ihan niiden lähellä, matka ei ois esteenä. Kerran kävi mun kanssa avoimessa ja siihen jäi heidän käynnit kun ei äiti kuulemma jaksa raahautua sinne. sama juttu perhekerhon kanssa, kävi pari kertaa ja se siitä.
Jotenkin käy vaan sääli tuota lasta, eri ois jos heillä ois vaikka naapurissa lapsia joiden kanssa leikkiä, mut ei oo niitäkään. Että miten sitte sujuu ku laps menee eskariin ja kouluun jos ei ikinä käy missään eikä näe oikein ketään. Onko teillä kokemuksia asiasta?
Jotenkin käy vaan sääli tuota lasta, eri ois jos heillä ois vaikka naapurissa lapsia joiden kanssa leikkiä, mut ei oo niitäkään. Että miten sitte sujuu ku laps menee eskariin ja kouluun jos ei ikinä käy missään eikä näe oikein ketään. Onko teillä kokemuksia asiasta?