Hyvältä näyttää, bensiinin hinta nousee lähelle 2€/L

Meri on täys kalaa ja Helsinki täys pupuja.
Näen mielessäni miten kaikki ovat muuttaneet ruuhkasuomeen ja kuljettavat julkisissa kalastamansa kalat ja ampumansa puput, sekä valmistavat nämä puistoissa avotulella, asuntojahan ei riittäisi kaikille millään.
Julkisten haju voisi olla mielenkiintoinen, ja näky kun kaikilla aseet olalla metsästysretken jälkeen...
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22834233:
Ei ole kolmipyöräinen. Mutta mä pärjään kyllä tämän julkisen liikenteenkin kanssa, kun ei mun tarvitse kovin usein kotoa minnekään lähteä. Mutta ymmärrän niitä, jotka kulkevat päivittäiset työmatkansa mieluummin omalla autolla kuin käyttävät julkisia.
Jospa ne muuttaa vaikka Tikkurilaan joten pääsevät yhdellä kulkuneuvolla keskustaan ja kävelevät sieltä toimistolle tai menevät metrolla.
 
Keittiönoita
Raidekaulustoa tehdään Suomessa Kajaanissa (ex Vuolijoki). Jotain osia on tehty Taivalkoskella. Kemissä ei ole ollut ikinä alan tuotantolaitosta, se on sellu- ja paperikaupunki. Ulkolaiset junat on tulleet viime aikoina Italiasta, esim Pendolinot.
Niin olikin eli Kajaanissa :) Ja tosiaan 25 vuotta sitten ei ollut junaliikenne tällä tavalla sekaisin, vaikka runsaslumisia pakkastalvia oli silloinkin.
 
Logiikkasi perusteella minä olen kaikelle sille mitä inhoan ylikaiken, kateellinen.
Vain silloin kun et osaa perustella inhoasi tai perustelut on mutua ja huuhaata kuten tässä keskustelussa. Näytät inhoavan kaikkea sellaista jota et voi saada.

Henkilöautoja vihaa perusteettomasti lähinnä ne jotka syystä tai toisesta joutuu kitumaan bussipysäkillä, diesel-päästöjen keskellä.. mikä on ymmärrättevää mutta vähän kiusallista.
 
KS
Ketjua lukematta, niin täytyy sanoa että myös täällä pk-seudulla julkinen liikenne kaipaa kipeästi parannettavaa. Helsingin keskustaan pääsee yleensä helposti mistä vain, mutta poikittaisliikenne ei toimi. Esimerkiksi kun matkustan autolla täältä Länsi-Vantaalta sukuloimaan Pohjois-Helsinkiin, matkaan menee vartti. Julkisilla taas matkaan menee lähemmäs puolitoista tuntia ensin bussilla, sitten junalla, sitten toisella junalla ja sitten taas bussilla.
 
Lunatic
Vain silloin kun et osaa perustella inhoasi tai perustelut on mutua ja huuhaata kuten tässä keskustelussa. Näytät inhoavan kaikkea sellaista jota et voi saada.

Henkilöautoja vihaa perusteettomasti lähinnä ne jotka syystä tai toisesta joutuu kitumaan bussipysäkillä, diesel-päästöjen keskellä.. mikä on ymmärrättevää mutta vähän kiusallista.
Jos haluaisin henkilöauton, hankkisin sellaisen. Onko sulla lukihäiriö vai joku vakavampi häiriö?
On minulla autoja ollut monta kappaletta, mutta alkoi ällöttää, koska ajelin aivan turhaan sinnetänne, oikeasti en tarvinnut yhtäkään niistä autoista joita oon omistanut.

Teini-iässä inhosin autoja samanlailla kuin nykyään, eli olen taas päässyt siihen oikeaan mielentilaani.:vampire:

Toki välillä istun lähimmäisteni kyydeissä, enkä yrjöä tms, mutta itse en halua enää koskaan autoa. Niin vammaiseksi en tulekaan että muuttaisin sellaseen paikkaan jossa se olis "välttämätöntä".
Asun keskustassa ja pääsen asioille kun otan muutaman askeleen tai polkaisun. Jos haluan toiselle paikkakunnalle, bussipysäkki on muutaman askelen päässä ja juna-asemalle on km.

Mutta ei, KUN MINÄ SALAISESTI HIMOAN AUTOJA. Pitäs se mun jo käsittää kun Tripod tämän asian tietää. On tämä noloa, kertakaikkiaan.
 
Keittiönoita
Ketjua lukematta, niin täytyy sanoa että myös täällä pk-seudulla julkinen liikenne kaipaa kipeästi parannettavaa. Helsingin keskustaan pääsee yleensä helposti mistä vain, mutta poikittaisliikenne ei toimi. Esimerkiksi kun matkustan autolla täältä Länsi-Vantaalta sukuloimaan Pohjois-Helsinkiin, matkaan menee vartti. Julkisilla taas matkaan menee lähemmäs puolitoista tuntia ensin bussilla, sitten junalla, sitten toisella junalla ja sitten taas bussilla.
Näinhän se on. Mä osallistuin pari vuotta sitten YTV:n järjestämään asukaspaneeliin, jossa käytiin läpi YTV:n suunnitelmia tulevan liikennejärjestelyn varalle. YTV:n edustajan kehuivat kilpaa Marjarataa ja sitä, miten näppärästi sitten pääsee liikkumaan vaikkapa Tikkurilaan (bussi-> juna-> toinen juna). Kysyin, millä tavalla tuo on näppärää esim vanhuksille tai vaunujen ja taaperon kanssa liikkuvalle verrattuna siihen, että menisi pelkästään bussilla.
 
Voiskos suunnittelu virheilla olla mitaan tekemista asiassa.
Luulisin ,etta tuote yleensa tehdaan tilauksen mukaan.
Niinhän sitä luulisi. Uskoisin, että VR on muistanuyt edellyttää toimivuutta myös pakkasissa mutta junien toimittaja ei ole käsittänyt/välittänyt mitä se tarkoittaa. Ovat siis kasanneet junat niistä komponenteista mistä yleensäkin ovat tottuneet sen tekemään.
 
Asun keskustassa ja pääsen asioille kun otan muutaman askeleen tai polkaisun. Jos haluan toiselle paikkakunnalle, bussipysäkki on muutaman askelen päässä ja juna-asemalle on km.

Mutta ei, KUN MINÄ SALAISESTI HIMOAN AUTOJA. Pitäs se mun jo käsittää kun Tripod tämän asian tietää. On tämä noloa, kertakaikkiaan.
No nuo ovat ihan fiksuja perusteluja sille miksi et itse halua/tarvitse autoa eikä niistä paista mitään perusteetonta vihaa. Tuossa ketjun alussa tuli outoa tekstiä siitä miten henkilöautojen kieltäminen ja raskaan diesel-kaluston lisääminen parantaisi ilmanlaatua.
 
reyye
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22834504:
Näinhän se on. Mä osallistuin pari vuotta sitten YTV:n järjestämään asukaspaneeliin, jossa käytiin läpi YTV:n suunnitelmia tulevan liikennejärjestelyn varalle. YTV:n edustajan kehuivat kilpaa Marjarataa ja sitä, miten näppärästi sitten pääsee liikkumaan vaikkapa Tikkurilaan (bussi-> juna-> toinen juna). Kysyin, millä tavalla tuo on näppärää esim vanhuksille tai vaunujen ja taaperon kanssa liikkuvalle verrattuna siihen, että menisi pelkästään bussilla.
Joo, moneen paikkaan joutuu kulkemaan vaikkapa just bussilla ja kahdella eri junalla. Se olis sitten ihan ok jos kaikkien vuoroväli olis 5 minuuttia eli seuraavaa vaihtoa ei tarvitsis odottaa kuin 5 min eikä 40 min. Mutta mullakin kesti aikoinaan mennä Helsingistä Espooseen töihin 1,5-2,5 h julkisilla kun joutui menemään bussilla, junalla ja taas bussilla. Yleensä joutui odottamaan pakkasessa seuraavaa kulkuneuvoa 15-40 min.
Autolla samaan matkaan meni ruuhka-ajan ulkopuolella noin 20 min...
 
Lunatic
No nuo ovat ihan fiksuja perusteluja sille miksi et itse halua/tarvitse autoa eikä niistä paista mitään perusteetonta vihaa. Tuossa ketjun alussa tuli outoa tekstiä siitä miten henkilöautojen kieltäminen ja raskaan diesel-kaluston lisääminen parantaisi ilmanlaatua.
Sinäkin voisit joskus hankkia itsellesi huumorintajun.
Vaikka kommenttini voivat joskus ns.ampua yli, takana on kuitenkin aina rehellinen mielipide.
En välitä ajatella turhan monimutkaisesti tätä. Jos autot saastuttavat, ne voisi yhtälailla kieltää. Sen jälkeen voisi miettiä että mitäs sitten tehdään. Ihmiset ajattelevat liian vaikeesti.. ja tähän on tultu.

Kävin muuten tämän ja edellisen kommenttini välissä apteekissa. Ilman farmaria ja miestä.:xmas:

ja ps, NIINHÄN SE PARANTAISIKIN ILMANLAATUA. Vai ihanko omasta päästäni olen pakokaasun keksinyt.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Aivan uskomatonta että tän kymmenen sivun aikana vain muutama on kirjoittanut siitä, että tämä polttoaineen hinnan nosto vaikuttaa myös ruuan hintaan! On vaan kehitelty yhä utopisempia ratkaisua, miten kaikki muuttaa tyyliin kehä kolmosen sisäpuolelle ja siellä sit tuotetaan lähiruokaa. Hohhoijaa!!! Kylläpä alkoi tässä taannoin kauhia huuto, ku pirut rupesivat ruottalaista maitoa tääl myymään. No, jos kaik asus kaupungeis ni kaik ruoka ois ulkomaalaista :)
Kyl mua kauhistuttaa aatella miten kalliiksi tuo ruoka nousee!Nyt jo tuntuu, että kauppaan uppoaa hirveitä summia vaikka lihaa löytyy pakkasesta ja maito tulee omasta takaa... Niin ja töissäkin pitäs käydä. Itellä matkaa töihin 45km suuntaasa ja julkista ei täällä kule, ja kun ei oo sitä vakkari paikkaa niin jos ei halua karenssia, ni työt on otettava vastaan. Tiukille valtio haluaa immeiset laittaa!
 
Jotkut tarttee autoa. Tuli selväksi. Tarvitaanko vielä monta kertomusta siitä kuinka jossain ei bussit kulje usein ja ruoka pitää hakea kaupasta autolla? Löytyiskö joku loimaalainen vaikka joka hakee lapset autolla? Tai muu yhtä rakentava lisäys keskusteluun?

:D
 
"mä"
Jotkut tarttee autoa. Tuli selväksi. Tarvitaanko vielä monta kertomusta siitä kuinka jossain ei bussit kulje usein ja ruoka pitää hakea kaupasta autolla? Löytyiskö joku loimaalainen vaikka joka hakee lapset autolla? Tai muu yhtä rakentava lisäys keskusteluun?

:D
Eiköhän sitä vielä toiset 10 sivua ole hyvä jankata. Itse jättäydyin keskustelusta muistaakseni sivulla 3, kun tuo sama jankkaus vain jatkui eikä kukaan lähtenyt keskustelemaan kanssani pidemmälle vaan kaikki jämähti tuohon yhteen asiaan.
 
"just"
Jospa ne muuttaa vaikka Tikkurilaan joten pääsevät yhdellä kulkuneuvolla keskustaan ja kävelevät sieltä toimistolle tai menevät metrolla.
Ja ajattelit sen olevan kaikille mahdollista? Reps ja kops. Loistava suunnitelma, pojot sulle!

Eikun hei, kaikki Helsingissä asuvat työssäkäyvät, eikun muuttoa Tikkurilaan!!!!! Miten tätä ei oo tajuttu aikasemmin??

Not.
 
"just"
[QUOTE="mä";22836027]Eiköhän sitä vielä toiset 10 sivua ole hyvä jankata. Itse jättäydyin keskustelusta muistaakseni sivulla 3, kun tuo sama jankkaus vain jatkui eikä kukaan lähtenyt keskustelemaan kanssani pidemmälle vaan kaikki jämähti tuohon yhteen asiaan.[/QUOTE]

Jatketaan, sulla oli hyviä argumentteja :) Piti käydä happihyppelyllä välillä.

Niin ihan jalkapelillä huvikseen, en autolla :)
 

Yhteistyössä