Hyvältä näyttää, bensiinin hinta nousee lähelle 2€/L

"vieras"
Kun käyn keskustassa, niin bensat maksavat saman kuin paikallisliikenteen lippu. Tämä siis yksin! Pitemmillä perhematkoilla VR maksaa kaksinkertaisen summan kuin omalla autolla meno, joten ei kannata käyttää julkisia. Kokonaiskustannuksissa saattaisi säästää sen 100 euroa kuussa kun laskee kaikki auton menot kuoletuksineen, mutta auton tuoma mukavuus on sen arvoista.
 
Keittiönoita
Mita luulet Keittis. Miksi julkinen liikenne toimii niin huonosti?
Raha. Raideliikenteen kulkuneuvot ostetaan halvalla maista, joissa ei ole tällaisia sääolosuhteita kuin Suomessa. Laitteet eivät siis kestä. Myöskään työntekijöitä ei ole tekemään niitä hommia, mitä esim 25 vuotta sitten VR:llä oli porukkaa tekemään. Teistä ei ennen aamuruuhkia aurata kuin päätiet. Raitiovaunut seisovat, kun joku auto on liian lähellä raiteita. Muutaman kerran olen mielenkiinnolla seurannut, kun liikennevalot on loivahkon mäen päällä ja siihen jää autoja odottamaan. Tie muuttuu siltä kohtaa jäiseksi ja autot jää sutimaan siihen, kun valot vaihtuvat. Takana odottaa raitiovaunu. Oma lukunsa on jalankulkijat, jotka yrittävät päästä tien yli. Esim vaunujen tai rollaattorin kanssa on joistain risteyksistä lähes mahdotonta päästä yli. Täällä oli juuri hiljattain aurattu teitä niin, että kun jalankulkija ylitti suojatien, olisi hänen pitänyt kiivetä yli metrin korkuisen kinoksen yli suojatien toisessa päässä :D Eli ei auttanut kuin kävellä ajorataa pitkin bussipysäkille.
 
Lunatic
Vedä sinä Tripodi jo se kateuskortti turvastasi alas ja tukehdu siihen.
Jos olisin kateellinen miehistä ja farmariautoista, minulla olisi mies ja farmariauto. Luuletko että olisi kovin vaikeaa saada tollasta paskaa jos sitä elämäänsä kaipaisi?
Kaikilla ei ole samanlainen ajatusmaailma kuin itselläsi, tuleeko ihan yllätyksenä vai.

Logiikkasi perusteella minä olen kaikelle sille mitä inhoan ylikaiken, kateellinen.
 
"vieras"
Ei ole mahdollista, että koko maaseutu on yksityisautoilun varassa.

Pakko tulla palveluvuoroja paljon enemmän lisää, että kotimammat ja mummot pääsee ees ruokakauppaan.
 
Keittiönoita
Siulla pitäisi olla plan B, että mihin toiseen bussiin kävelet jos jää joku bussi tulematta.
Bussit yleensä kulkee. Tai eivät ainakaan ole tolkuttomasti myöhässä. Ongelma on raideliikenne. Mä mietin usein, mitä reittiä mun kannattaisi tällä kertaa lähteä. Mutta kun en ole meedio, niin en tiedä, mikä juna kulkee ja mikä ei, tai kulkisiko nyt raitiovaunut ajallaan vai onko mahdollisesti joku peltikolari sellaisessa kohtaa, että raitiovaunu ei pääsekään eteenpäin. Ja Murphyn lakihan on, että valitsempa minkä reitin tahansa, niin se on just se väärä :D Onneksi mun ei tarvitse kovin usein lähteä kotoa yhtään minnekään...ainakaan niin, että olisi kellonajasta kiinni.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22834120:
Bussit yleensä kulkee. Tai eivät ainakaan ole tolkuttomasti myöhässä. Ongelma on raideliikenne. Mä mietin usein, mitä reittiä mun kannattaisi tällä kertaa lähteä. Mutta kun en ole meedio, niin en tiedä, mikä juna kulkee ja mikä ei, tai kulkisiko nyt raitiovaunut ajallaan vai onko mahdollisesti joku peltikolari sellaisessa kohtaa, että raitiovaunu ei pääsekään eteenpäin. Ja Murphyn lakihan on, että valitsempa minkä reitin tahansa, niin se on just se väärä :D Onneksi mun ei tarvitse kovin usein lähteä kotoa yhtään minnekään...ainakaan niin, että olisi kellonajasta kiinni.
Sun täytyy hommata tämmönen,
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22834120:
Bussit yleensä kulkee. Tai eivät ainakaan ole tolkuttomasti myöhässä. Ongelma on raideliikenne. Mä mietin usein, mitä reittiä mun kannattaisi tällä kertaa lähteä. Mutta kun en ole meedio, niin en tiedä, mikä juna kulkee ja mikä ei, tai kulkisiko nyt raitiovaunut ajallaan vai onko mahdollisesti joku peltikolari sellaisessa kohtaa, että raitiovaunu ei pääsekään eteenpäin. Ja Murphyn lakihan on, että valitsempa minkä reitin tahansa, niin se on just se väärä :D Onneksi mun ei tarvitse kovin usein lähteä kotoa yhtään minnekään...ainakaan niin, että olisi kellonajasta kiinni.
Miten se on mahdollista ettei junat kulje? Varsinkin kun hätätapauksessa voit mennä jollain toisella junalla seuraavalle asemalle ja jatkaa sieltä vaikka sitten kun se oma juna tulee.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22834118]Ei ole mahdollista, että koko maaseutu on yksityisautoilun varassa.

Pakko tulla palveluvuoroja paljon enemmän lisää, että kotimammat ja mummot pääsee ees ruokakauppaan.[/QUOTE]

Sekin olis jo paljon, jos vanhat kauppa-autovuorot ja kirjastoautovuorot voitais palauttaa. Lakkautetut sivukylän koulut vois toimia samoin lakkautetut neuvola, pienkonttorit ja sivukaupat. Sitte ei tarvis juuri koskaan edes käyvä kirkolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22834079:
Raha. Raideliikenteen kulkuneuvot ostetaan halvalla maista, joissa ei ole tällaisia sääolosuhteita kuin Suomessa. Laitteet eivät siis kestä. Myöskään työntekijöitä ei ole tekemään niitä hommia, mitä esim 25 vuotta sitten VR:llä oli porukkaa tekemään. Teistä ei ennen aamuruuhkia aurata kuin päätiet. Raitiovaunut seisovat, kun joku auto on liian lähellä raiteita. Muutaman kerran olen mielenkiinnolla seurannut, kun liikennevalot on loivahkon mäen päällä ja siihen jää autoja odottamaan. Tie muuttuu siltä kohtaa jäiseksi ja autot jää sutimaan siihen, kun valot vaihtuvat. Takana odottaa raitiovaunu. Oma lukunsa on jalankulkijat, jotka yrittävät päästä tien yli. Esim vaunujen tai rollaattorin kanssa on joistain risteyksistä lähes mahdotonta päästä yli. Täällä oli juuri hiljattain aurattu teitä niin, että kun jalankulkija ylitti suojatien, olisi hänen pitänyt kiivetä yli metrin korkuisen kinoksen yli suojatien toisessa päässä :D Eli ei auttanut kuin kävellä ajorataa pitkin bussipysäkille.
Voisko tuon sanoa, etta syy olis osittan valinpitamattomyys ja prioritien vaara jarjestys?
 
Keittiönoita
Miten se on mahdollista ettei junat kulje? Varsinkin kun hätätapauksessa voit mennä jollain toisella junalla seuraavalle asemalle ja jatkaa sieltä vaikka sitten kun se oma juna tulee.
No kuule kysypä tuota VR:ltä :D Se nyt vaan on sellainen juttu, että jos paikallisjunaan tulee laitevika, niin sehän jämähtää just siihen mihin jämähtää. Muut junat eivät pääse sen yli, ali eikä kiertämään sitä. Toista junaa ei siis tule ennenkuin se edellinen on päässyt jatkamaan matkaansa.
 
Kotimaisuus, lähiruoka, mieluiten omavaraistalous kunniaan. Saasteet vähenisi todennäköisesti huimasti.

Kenellä oikeasti olisi mahdollisuus tuohon, onko kaikilla kaupungeissa tilat säilyttää lähinnä kesällä tuotettu koko vuoden aikana tarvittava ruoka. No ehkä kalastus ja metsästys ainakin joillekin voisi tuoda pienen lisän myös talvella, mutta...
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22834072:
Milläs sitä apua lähetetään katastrofialueille?
Tänään ei näytä olevan Luniksen päivä....
Suuriosa "katastrofeista" johtuu ihan siitä että populaatio on ylisuuri, ja populaatio on ylisuuri koska liikkuvuus on nopeaa ja mahdollista jopa mantereilta toiselle. Toisinsanoen ihmisiä on paikoissa joissa niitä ei kuuluisi olla tms, jolloin kuolinluvut ovat korkeita.Siksi toisekseen, miksi "katastrofialueille" pitäisi saada apua lentokoneilla. En nyt ihan ymmärrä, ja millasia katastrofeja tarkotat?
Vai ei minun pv. Pääsen vasta vauhtiin tässä.. :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Keittiönoita
Mista kaukaa,jos tiedat ,kuljetus kalustoa tulee Suomeen?
Italiasta ainakin. Raitiovaunuja taisi tulla Tanskasta. Noh, nyt on kyllä uusia raitiovaunuja tilattu muistaakseni 30 tai 40 kpl Kainuusta. Ennen taidettiin junat tehdä Kemissä...en ole ihan varma, mutta pohjoisessa kuitenkin. Noista raitiovaunuista tulee ensin muutama koekäyttöön ja jos ne toimivat kunnolla myös talviolosuhteissa, tilataan loput.
 
Kotimaisuus, lähiruoka, mieluiten omavaraistalous kunniaan. Saasteet vähenisi todennäköisesti huimasti.

Kenellä oikeasti olisi mahdollisuus tuohon, onko kaikilla kaupungeissa tilat säilyttää lähinnä kesällä tuotettu koko vuoden aikana tarvittava ruoka. No ehkä kalastus ja metsästys ainakin joillekin voisi tuoda pienen lisän myös talvella, mutta...
Mita kaloja ja riista-elaimia esimerkiksi Helsingissa kasvaa?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22834205:
Mulla on polkypyörä. Vielä tarvittaisiin terveet polvinivelet.
Onko se kolmipyöräinen? Kolmipyöräisiä saa myös käsinveivattavaa mallia, ne kun on suunnattu juuri ihmisille joilla on nivel- ja muita liikkumisvaivoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22834191:
Italiasta ainakin. Raitiovaunuja taisi tulla Tanskasta. Noh, nyt on kyllä uusia raitiovaunuja tilattu muistaakseni 30 tai 40 kpl Kainuusta. Ennen taidettiin junat tehdä Kemissä...en ole ihan varma, mutta pohjoisessa kuitenkin. Noista raitiovaunuista tulee ensin muutama koekäyttöön ja jos ne toimivat kunnolla myös talviolosuhteissa, tilataan loput.
En ole asiantuntia alalla ,mutta olettaisin ,etta valmistus maa ei liene syy ala-arvoiseen tuotteeseen ,vaan ehka valmisteen tuotanto kontrolli.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";22834213]Onko se kolmipyöräinen? Kolmipyöräisiä saa myös käsinveivattavaa mallia, ne kun on suunnattu juuri ihmisille joilla on nivel- ja muita liikkumisvaivoja.[/QUOTE]
Ei ole kolmipyöräinen. Mutta mä pärjään kyllä tämän julkisen liikenteenkin kanssa, kun ei mun tarvitse kovin usein kotoa minnekään lähteä. Mutta ymmärrän niitä, jotka kulkevat päivittäiset työmatkansa mieluummin omalla autolla kuin käyttävät julkisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22834191:
Italiasta ainakin. Raitiovaunuja taisi tulla Tanskasta. Noh, nyt on kyllä uusia raitiovaunuja tilattu muistaakseni 30 tai 40 kpl Kainuusta. Ennen taidettiin junat tehdä Kemissä...en ole ihan varma, mutta pohjoisessa kuitenkin. Noista raitiovaunuista tulee ensin muutama koekäyttöön ja jos ne toimivat kunnolla myös talviolosuhteissa, tilataan loput.
Raidekaulustoa tehdään Suomessa Kajaanissa (ex Vuolijoki). Jotain osia on tehty Taivalkoskella. Kemissä ei ole ollut ikinä alan tuotantolaitosta, se on sellu- ja paperikaupunki. Ulkolaiset junat on tulleet viime aikoina Italiasta, esim Pendolinot.
 

Yhteistyössä