En sitten voinut vastustaa kiusausta vaan tilasin ellokselta vauvanvaatteita

[QUOTE="hei";22832841]Lopeta ihmeessä ne hyvä nainen. Täällä on paljon ollut juttua siun kiukkuisuudesta ja iso osa voi johtua noista pillereistä.

Hormoonit ei sovi kelleen. Mieti millaisia miehet olisivat jos heillä olisi hormonaalinen ehkäisy käytössä.[/QUOTE]

Pillerit ei vaikuta mitenkään siihen, että suutun kusipäille. Mutta kun teidän mielestä mun pitää vain sietää kaikki paska ja olla hiljaa.

"vieras"
on mielestäni tyhmää hankkia lasta ilman parisuhdetta.
No ei ap ole enää mikään nuori, biologinen kello alkaa pikku hiljaa tikittämään. Jos haluaa toisen lapsen, voi minusta toimia itsekkäästi ja hankkia sen myös yksin!Miksi turhaa kuluttaa aikaa parisuhteeseen ja odottaa, entä jos ei siitä tule kuitenkaan mitään?! Lapsi on kuitenkin aina siinä, ja rakastaa!

Mä ostin ekat vauvanvaatteet 16v iässä. Mulla ei ollut siinä kohtaa pienintäkään tarkoitusta tehdä vauvaa ja taisin olla tuolloin vielä sinkkukin. Mutta tiesin että JOSKUS saan vauvan mitä suurimmalla todennäköisyydellä ja hälle siis niitä vaatteita hankin.

Nyt, 10v myöhemmin lapsia on jo 3, joten ne vaatteet tuli kyllä käyttöön.

Mun mielestäni siis ei ole epänormaalia ostaa vauvanvaatteita jos haaveilee vauvasta. Mä ostaisin varmaan parhaillaankin vauvanvaatteita jos haaveilisin vauvasta. Mutta vielä en haaveile. Myöhemmin ehkä :)

[QUOTE="vieras";22832879]No ei ap ole enää mikään nuori, biologinen kello alkaa pikku hiljaa tikittämään. Jos haluaa toisen lapsen, voi minusta toimia itsekkäästi ja hankkia sen myös yksin!Miksi turhaa kuluttaa aikaa parisuhteeseen ja odottaa, entä jos ei siitä tule kuitenkaan mitään?! Lapsi on kuitenkin aina siinä, ja rakastaa![/QUOTE]

Jep. Niin moni tekee lapsen täysin paskaan suhteeseen, joka sitten kuitenkin kuihtuu myöhemmin kokoon. Hassua, että se on ok juttu, mutta lapsen tekeminen yksin on ehkä maailman tuomittavinta.

Ennemmin yksi hyvä, tasapainoinen, onnellinen ja rakastava vanhempi, kuin kaksi vanhempaa joiden yhteiselo takkuaa ja ilmapiiri on jatkuvasti riitaisa.

taustallasi
[QUOTE="vieras";22832879]No ei ap ole enää mikään nuori, biologinen kello alkaa pikku hiljaa tikittämään. Jos haluaa toisen lapsen, voi minusta toimia itsekkäästi ja hankkia sen myös yksin!Miksi turhaa kuluttaa aikaa parisuhteeseen ja odottaa, entä jos ei siitä tule kuitenkaan mitään?! Lapsi on kuitenkin aina siinä, ja rakastaa![/QUOTE]

Jos ihminen on kaksi kertaa sairastanut syövän ja on tekonivel lonkassa on minusta aika typerää lähteä hankkimaan siihen tilanteeseen vielä toista lasta.Se lapsi on siinä aina joo mutta entäs jos se äiti ei olekaan?Kuka sen lapsen sitten huolehtii?

lool
[QUOTE="hei";22832812]Koska tulee vaavi? Ainahan se voi olla tulollansa kun paneskelee varsinkin kun sinkkuna tuskin e-pillereitä popsii.[/QUOTE]

Ei kai tää ollut tosissaan heitetty?? :D:D:D

Eihän tälle ap:lle uskalla sanoa mitään, kun tulee vaan ihme möykkäystä sieltä takas! Vaikka ois kirjottanut että onpas nätit vaatteet niin tää ois varmaan vastannu 'Saatana ne mitkään nätit ole paska perse ne on kauniit ei nätit paskaperse!'

Lunatic
Kaikki parisuhteet kuolee ennemmin tai myöhemmin, lapsi on pysyvä.
Eli ihan sama tekeekö lapsen parisuhteessa vai ilman.
Kuitenkin ois hyvä että se siittäjä olis kuitenkin isä, osallistus hoitamiseen ja mukulan elämään jne.

Jos ihminen on kaksi kertaa sairastanut syövän ja on tekonivel lonkassa on minusta aika typerää lähteä hankkimaan siihen tilanteeseen vielä toista lasta.Se lapsi on siinä aina joo mutta entäs jos se äiti ei olekaan?Kuka sen lapsen sitten huolehtii?
Viekö tekonivel multa hengen? Ja aivan kuin sä et voisi kuolla tänään auto-onnettomuudessa.

"vieras"
Kukaan ei tiedä kuolemaansa. Riskejä on aina otettava. Aina voi jossitella asioita mutta onko se sitten elämää, jos ja kun...Täytyy sanoa NYT!Ja elää hetkessä.

[QUOTE="hei";22832962]Ei nyt niinkään. On munkin exät ollut ihan hirveitä raivottaria e-pilleripäissään. En ole tavannut yhtään naista kelle ne sopisi.[/QUOTE]

Aha. No mä en ole yhtään sen kummempi kuin aiemminkaa. Sori nyt vain.

[QUOTE="vieras";22832978]Kukaan ei tiedä kuolemaansa. Riskejä on aina otettava. Aina voi jossitella asioita mutta onko se sitten elämää, jos ja kun...Täytyy sanoa NYT!Ja elää hetkessä.[/QUOTE]

Mun mielestä olisi kamala elää jossitellen ja sitten huomata vanhana, että se elämä jäikin elämättä...

Saahan niitä ostella vaikkei tekiskää lapsia, on niitä ihan kiva hiplailla nimim. välillä on pakko ihailla pojan vanhoja ja niiiiiin pieniä vaatteita... :)

Mut olisko tää ketju taas sellanen et tälle tarttis tehrä jotain?Ihan ennenku tää menee vielä pahemmaks nokkimiseks....

"vieras"
Sen takia ei kannata hankkia ikinä lapsia ,ei yksin tai paisuhteeseen, jos vaikka kuoleekin. Ja etenkin parsiuhteeseen, jos vaikka molemmat kuolee joskus niin sehän se vasta suurempi tappio on.

taustallasi
Viekö tekonivel multa hengen? Ja aivan kuin sä et voisi kuolla tänään auto-onnettomuudessa.
Ei se tekonivel sulta varmaan henkeä vie mutta kävelykyvyn se kyllä voi viedä,onhan se oireillut sulla koko ajan eikä parantunut toivotusti.Syövän uusiutuminen on kyllä sun kohdallasi todennäköisempää kuin että mä jään auton alle tänään.
Sulla on jo uusinut se syöpä kerran ja sen uusimisen jälkeen todennäköisyys että se uusii taas ja entistä rajumpana on kyllä melkomoinen riski.
Anteeksi suorasanaisuuteni.
Lisäksi mä en ymmärrä sitä miksi sä nimittelet ihmisiä kusipäiksi sen vuoksi että ne ihmettelee sun vauvanvaatehankintojasi kun sulla ei ole tietoakaan vauvasta.
Vähän sama homma kuin mä menisin nyt ja ostaisin autoon kesärenkaat kun mulla ei ole edes autoa mutta ostan varuiksi jos mulla jonain päivänä olis varaa siihen autoonkin mistä haaveilen.
Jos se mun mielestä on ok niin varmasti aika moni mun tuttavistanikin ajattelis että kyllä tuolla vähän viiraa.En mä silti niitä kusipäiksi nimittelisi.

kyll nyt pitäis hälytyskellot soida. mun ystävä alkoi keräilemään lastenvaatteita. multakin kaikki mitkä jäi vauvoilta pieniksi ja osteli uusia vaatteita punaisia mekkoja ja sinisiä potkuhousuja. kun eihän sitä tiedä kumpi se lapsi on kun sitä sitten alkaa tekemään. no sitä lasta ei tullut. vaan mun ystävä olikin masentunut. ja yritti oloaan helpottaa sillä, että hommasi vaatehuoneen hyllyt täyteen lasten vaatteita, sille tulevalle, jota ei ole tullut vieläkään, eikä tule.

"vieras"
Aika säälittävää ostaa vauvan vaatteita, vauvalle jota ei ole ja kaiken järjen mukaan ei ole tulossa, sillä ap ei ole halukas parisuhteeseen. Toki voi olla mulkku eukko ja tekasta lapsen yhen illan kanssa, mutta mielestäni se on niin ala-arvoista, etten voi edes ap:n kuvitella moista harkitsevan. Olisit iloinen siittä että sinulla on lapsi, itse olen elotonta ainokaistani sylissäni pitänyt ja kironnut maailmaa, joten tiedän miltä tuntuu kaivata. En tiedä mitä aloitukseltasi odotit, mutta mielestäni on aika luonnollinen reaktio pitää sinua outona ja vähän pöpinä, kun vaatteita olemattomalle tilailet...

"sipsi"
Meikäläisen tekee mieli vieläkin ostella söpöjä vauvanvaatteita, vaikka ikänikin puolesta en takuuvarmasti enää lisäänny. Olen jtn ostanutkin, annan sitten vaikka tytön lapsille, jos hän niitä joskus saa - toivottavasti saa helpommin kuin äitinsä! Mitä pahaa siinä on? Keneltä se on pois? Ketä se haittaa?

Ihme helevetin rääpijöitä on tähänkin ketjuun ilmaantunut :( Ja jos aletaan miettiä, kuka lapsia voi hankkia mahdollisten sairauksien tms. vuoksi, vastaus on mielestäni "ei kukaan." Meistä ihan kuka hyvänsä voi sairastua (3 rintasyöpätapausta omassa tuttavapiirissä pienen ajan sisällä...), joutua onnettomuuteen, kuolla tai vammautua. Ja sanoisimpa, ettei ne pahimmat vammat välttämättä edes ole aina fyysisiä - pakonomainen vittuilu toiselle, ivailu, ilkeily, itsensä ylentäminen toisen alentamisella jne. ovat vammoja ihan vailla vertaa!

Ei se tekonivel sulta varmaan henkeä vie mutta kävelykyvyn se kyllä voi viedä,onhan se oireillut sulla koko ajan eikä parantunut toivotusti.Syövän uusiutuminen on kyllä sun kohdallasi todennäköisempää kuin että mä jään auton alle tänään.
Sulla on jo uusinut se syöpä kerran ja sen uusimisen jälkeen todennäköisyys että se uusii taas ja entistä rajumpana on kyllä melkomoinen riski.
Anteeksi suorasanaisuuteni.
Lisäksi mä en ymmärrä sitä miksi sä nimittelet ihmisiä kusipäiksi sen vuoksi että ne ihmettelee sun vauvanvaatehankintojasi kun sulla ei ole tietoakaan vauvasta.
Vähän sama homma kuin mä menisin nyt ja ostaisin autoon kesärenkaat kun mulla ei ole edes autoa mutta ostan varuiksi jos mulla jonain päivänä olis varaa siihen autoonkin mistä haaveilen.
Jos se mun mielestä on ok niin varmasti aika moni mun tuttavistanikin ajattelis että kyllä tuolla vähän viiraa.En mä silti niitä kusipäiksi nimittelisi.
Se on mun valinta saada lapsia lisää, ei sun. Koita kestää se.

Mä todellakin haukun kusipääksi jos ruvetaan mun mielenterveyttä arvioimaan sen perusteella, että ostan tuon vaatepaketin. Koita lukia joitakin vastauksia tässä ketjussa, onko ne jotenkin ystävällisiä? Eikä sunkaan vastaukset kyllä sen parempia ole.

Aivan kuin mä olisin maailman ainoa nainen joka ostaa vauvanvaatteita vaikka ei ole vauvaa tiedossa. Tässäkin ketjussa on ollut muita, mutta silti vain mua solvataan ja nokitaan. Jos tämä alootus olisi tehty harmaana, niin vastaukset olisi aivan erilaasia. Se on FAKTA.

"Unelma"
Miten te täällä voitte määrittää mikä on outoa?! minun mielestä ihan tervettä hieman haaveilla.On sanontakin että haaveet saa elämään ja uskomaan.Itse haaveilen ja paljon,olen aina ollut haaveilija,ja kukaan ei mun mielestä voi olla se joka määrittää että se on outoa. :) hah !
En ole ostanut tuolla lailla oikeestaan mitään,mutta ymmärrän ap:tä ja hän on ajatellut asian niin että vielä joku päivä hän yhden lapsen saisi/toivoo. So? mitä se kenenkään persettä kutittaa?...

minusta tupakanpoltto on outoa.... esim...mutta en silti katso tupakoitsijoita kieroon!

[QUOTE="vieras";22833076]Aika säälittävää ostaa vauvan vaatteita, vauvalle jota ei ole ja kaiken järjen mukaan ei ole tulossa, sillä ap ei ole halukas parisuhteeseen. Toki voi olla mulkku eukko ja tekasta lapsen yhen illan kanssa, mutta mielestäni se on niin ala-arvoista, etten voi edes ap:n kuvitella moista harkitsevan. Olisit iloinen siittä että sinulla on lapsi, itse olen elotonta ainokaistani sylissäni pitänyt ja kironnut maailmaa, joten tiedän miltä tuntuu kaivata. En tiedä mitä aloitukseltasi odotit, mutta mielestäni on aika luonnollinen reaktio pitää sinua outona ja vähän pöpinä, kun vaatteita olemattomalle tilailet...[/QUOTE]

Niin, että sen takia kun mulla on lapsi, niin mulla ei saisi olla vauvakuume? Sen takia en saa kaivata lisää lapsia?

Sairasta pitää ihmistä pöpinä tämän takia.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22833067:
kyll nyt pitäis hälytyskellot soida. mun ystävä alkoi keräilemään lastenvaatteita. multakin kaikki mitkä jäi vauvoilta pieniksi ja osteli uusia vaatteita punaisia mekkoja ja sinisiä potkuhousuja. kun eihän sitä tiedä kumpi se lapsi on kun sitä sitten alkaa tekemään. no sitä lasta ei tullut. vaan mun ystävä olikin masentunut. ja yritti oloaan helpottaa sillä, että hommasi vaatehuoneen hyllyt täyteen lasten vaatteita, sille tulevalle, jota ei ole tullut vieläkään, eikä tule.
Vaatehyllyt täyteen ja muutama vaate onkin sama asia...

Yhteistyössä