MS-tauti - harvinainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mans
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mans

Vieras
Onko MS-taudin saaminen harvinaista? Mulle on nyt iskenyt järjetön pelko, että jos mulla on toi sairaus :(. Kenelläkään lähisukulaisella ei tiettävästi ole kyseistä sairautta. Ikää löytyy 24 vuotta.

Mulla on vain sellainen olo kuin en tuntisi koko kehoani. Tunnen kyllä kosketuksen, eli ei ole silleen tunnoton, mutta jos vaan olen paikoillani hetken, niin tulee sellainen kumma kevyt olo, aivan kuin vartaloni "katoaisi". En osaa selostaa tuota kunnolla, mutta pelottaa :(. Ei kuitenkaan ole voimaton tai jäykkä olo, tai sellainen, että jalat pettäisivät alta. Ei myöskään kipuja. Olen todella ahdistunut ton takia.

Mans , mulla sama tunne ollut nyt vuoden ja en todellakaan ole kehdannyt paljon asiasta puhua joku pitäisi vielä hulluna :D Mulla myös tasapaino huonontunut paljon, välillä tuntuu kuin pienessä humalassa olisi. Kirjoitus ja luku virheitä alkanut tulemaan paljon. Puhe joskus epäselvää, tosin harvoin. Tuntuu kuin olisin jotenkin ulkopuolinen kehossani. En tiedä edes mihin nämä oireet viittavat.Kipuja ei minullakaan ole ollut.

Menkää hyvät ihmiset neurologille. Mulla MS-dg täyttää keväällä 6 vuotta ( en leivo synttärikakkua). Jos MS todetaan, mitä aiemmin aloitatte lääkityksen, sen parempi. Aikaa ei kannata "hukata" .

mans ja kuu, oletteko saaneet sikainfluenssarokotteen? Eihän oireet siitä välttämättä johdu, mutta jos tommosta alkaa olla enemmänkin, niin ei kai se mahdotontakaan olisi.

Minä en ainakaan ole ottanut sikainfluenssarokotetta, koska pelottaa liikaa ne mahdolliset haittavaikutukset. Tuli vain tavallisen flunssan aikana yhtäkkiä tällainen kummallinen olo :/. Olen jutellut tästä tuttavillekin, mutta sanovat vain, ettei tällaista oloa voi kuulemma olla. Myönnän olevani hieman luulotautinen ja paniikkiin taipuvainen, mutta kyllä tää tunne ihan aidolta tuntuu. Voi kun olo palautuisi taas normaaliksi, niin olisin todella onnellinen.

[QUOTE="Minä";22830241]Mulla MS-dg täyttää keväällä 6 vuotta ( en leivo synttärikakkua).[/QUOTE]
Pakko kommentoida tätä sen verran, että ihanaa kun pystyt silti suhtautumaan asiaan tuollaisella huumorilla, vaikka sulla on todettukin MS. Musta tuntuu, etten pystyisi samaan, vaikka tauti olisikin ollut jo noinkin kauan.

Lisään nyt vielä, että tämä olo tuli n. pari päivää sitten. Edelleen olen myös aika flunssainen, mutta kuumetta ei siis ole. Voi kun johtuisikin vain flunssasta kaikki tämä...

Sinulla voi olla migreeni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Minulla oli jokunen vuosi taaksepäin oireina kjalan puutuminen, puheen sössöttäminen, yms ja diagnoosi olki migreeni.Lääkitys on ja oireet ovat poissa

Yhteistyössä