Miten saa pyykistä pehmeää? Paljon huuhteluainetta, vähän pesuainetta vai miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BioLuvil
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BioLuvil

Vieras
Mä haluaisin pehmoset pyyhkeet ja pehmoset vaatteet, mutta kun niistä tulee aina pesun jälkeen kovia koppuroita :( Mikä mättää?

On kokeiltu etikkaa huuhteluaineen sijaan ja sen sekaan, mutta ei auta.

Kone on uusi, joten oletan että huuhtelee. Vanhalla koneella oli sama ongelma, että pyykki tuli kovaksi kuivettuaan. Pyykit kuivatetaan sisätiloissa, pesuhuoneessa. Kuivausrumpu ei mahdu meille mihinkään, valitettavasti.

[QUOTE="hui";22830797]Pyyhkeisiin ei saa laittaa huuhteluainetta!!!!!!!!!!!!!!!!!![/QUOTE]

Ihan oikeesti? Mä oon luullu, että huuhteluaine tekee pyykistä pehmeämmän ja oon aina ihmetelly, kun meillä ei pyykit pehmene. :/

En tiedä voiko johtua osittain myös veden kovuudesta? Mulla itellä on lv-sarjan pesuaineet ollu vaan käytössä, ei mitään huuhteluainetta. Ja vaan muutama huonolaatusempi pyyhe on sellasia et ovat kovia koppuroita kun ovat kuivuneet.

Silitys pehmentää vaatteita ja muita tekstiileitä. Jos ei mankelia ole. Tuo voi olla yks vaihtoehto, jos ei oo paljoa pyykkiä.

Kiitos, kokeilen seuraavaksi LV-sarjaa. Meillä ei ole mankelia, mutta harkinnassa on semmonen pöytäversio. Täytyypi perehtyä aiheeseen. Tai sitten yrittää keksiä kuivausrummulle jostain paikka.

Meillä käytetään erisan pulveria ihan zeoliitittomuuden ja tuoksuttomuuden vuoksi.Pyykki on kyllä ihan pehmeähköksi jäänyt.Liika pesuaine yleensä kovettaa pyykkiä.
Kuivausrumpukin on,mutta lähinnä kuivataan velouriset siinä ja sellaisina aikoina muutakin kun on kostea ilma.
Ulkokuivatus pehmentää myös ja ulkona kuivataankin aina kun mahdollista.
Nytkin pakkasella oli lakanat pihalla ja sitten 5 min. rummussa...kyllä tuli raikas makkari kun noilla petasi.

391642b4ac8_02000000020000000.jpg

serto on myös zeoliititon

Yhteistyössä