Mitä mieltä olet ikäeroista?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakastunut?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakastunut?!

Vieras
Moi! Näitäkin aloituksia on täällä varmasti ollut jo paljon, mutta silti avasin tällaisen keskustelun.

Eli olen tavannut itseäni reilusti vanhemman miehen, joka sai minut todellakin syttymään ja haluamaan miestä vielä enemmän! Olen itse kiireinen, perheetön ja kova touhuumaan asioita. Tämä mies on myös kiireinen, perheellinen (eronnut n. 15v sitten) ja myös kova tekemään asioita. Olen luultavasti rakastunut palavasti tähän mieheen ja katseitakin on vaihdettu useaan otteeseen! Meillä on paljon yhteistä mm; rakkaus hiihtoon, tanssiin ja ikuinen rakkaus ja kaipuu lappiin, jossa kummallakin on samalla paikkakunnalla mökki. En tiedä mitä mun pitäisi tehdä vai pitäisikö tehdä mitään?! Samalla mua pelottaa, koska en ole ennen kokenut näin voimakasta vetoa (rakkauta?) kehenkään mieheen, mutta samalla olen myös onnellinen. Olen kuvitellut ties mitä ihanaa ja unohtumatonta meidän välille ja miettien mitä tekisin asialle, olen menettänyt monet yöunet ja ajatukset pyörii vain tässä miehessä! Tiedän, että mies on hyvin rehellinen, tunnollinen ja ihana! Hänellä on ollut ja on paljon naisia, mikä mua ei haittaa, koska tiedän hänen olevan uskollinen hänen kanssaan olevalle naiselle, eli kyseessä ei missään tapauksessa ole mikään pettäjä! Hän on vaan niin ihana ja komea mies, enkä ole ikinä ennen kokenut näin voimakasta tunnetta ketään miestä kohtaan! En tiedä pitäisikö mun tehdä asialle jotain vai ei?! Olenkohan mä rakastunut tähän mieheen? Mitä mä teen? oonko mä ihan hullu jos olen rakastunut itseäni n. 20v vanhempaan mieheen? Auttakaa mua, en enään kestä näitä unettomia öitä, miettien mitä tekisin!

Kiitos jos jaksoit lukea tämän "purkauksen", mutta oli vaan pakko purkaa tämä asia jotenkin, tai muuten tulen hulluksi! rakkaudestako?!

Musta tuossa ikäerossa ei ole mitään vikaa. Sen en antais itseäni estää. Itse oon siis vajaa 30-vuotias. Jos oot yli 20-vuotias ja täysijärkinen, niin ei ikä sullekaan mikään este tarvitse olla, jos et halua.

Sä et ole rakastunut, vaan hullaantunut ja ihastunut. Sukat pyörii jaloissa ja olo on huumaava, mut ei se ole vielä rakkautta. Se rakkaus paljastuu sieltä alta sitten ensihuuman mentyä, jos on tullakseen. Mutta ei mun mielestä tossa vaiheessa tarvitsekaan vielä miettiä rakkautta, se ensihuuma riittää. Asia kerrallaan. :)

Tunnut olevan tosi varma miehen upeudesta, mutta tiedäthän, että pilvilinnat saattavat vielä sortua. Et voi varmaksi tietää, ettei mies petä jne. Ihastuneen kuvitelmat muuttuvat jossain vaiheessa realistisemmiksi, vasta tutustumisen ja arjen myötä näkee, mitkä päiväunelmat pitivät paikkansa ja mitkä eivät. Hyvässä lykyssä iso osa, huonolla tuurilla unelmien herrasmies paljastuu ällöttäväksi ukoksi.

Musta tuossa ikäerossa ei ole mitään vikaa. Sen en antais itseäni estää. Itse oon siis vajaa 30-vuotias. Jos oot yli 20-vuotias ja täysijärkinen, niin ei ikä sullekaan mikään este tarvitse olla, jos et halua.

Sä et ole rakastunut, vaan hullaantunut ja ihastunut. Sukat pyörii jaloissa ja olo on huumaava, mut ei se ole vielä rakkautta. Se rakkaus paljastuu sieltä alta sitten ensihuuman mentyä, jos on tullakseen. Mutta ei mun mielestä tossa vaiheessa tarvitsekaan vielä miettiä rakkautta, se ensihuuma riittää. Asia kerrallaan. :)

Tunnut olevan tosi varma miehen upeudesta, mutta tiedäthän, että pilvilinnat saattavat vielä sortua. Et voi varmaksi tietää, ettei mies petä jne. Ihastuneen kuvitelmat muuttuvat jossain vaiheessa realistisemmiksi, vasta tutustumisen ja arjen myötä näkee, mitkä päiväunelmat pitivät paikkansa ja mitkä eivät. Hyvässä lykyssä iso osa, huonolla tuurilla unelmien herrasmies paljastuu ällöttäväksi ukoksi.

Mua pelottaakin, että jos ne pilvilinnat sortuu. Mutta olen tuntenut tämän henkilön jo monta vuotta ja tiedän ettei hänestä olisi pettäjäksi tai miksikään muuksikaan inhottavaksi! Olen kuullut myös hänen ystäviltään, jotka ovat minunkin ystäviä, että kuinka huomaavainen ja hellä ja ihana ihminen hän on! Mitä mun pitäisi tehdä?!

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Jos mies voisi olla isäsi, (en laske tähän alaikäisiä isejä), niin 18v tai siitä yli oleva ikäero on mielestäni liikaa.

No mikä keinotekoinen raja tuo nyt on? Nämähän riippuu ihan ihmisestä. Ja jos ihminen on hyvä (tästähän emme voi antaa sinulle takuuta, niin kaikkitietävä palsta kuin tämä onkin) niin ei 20 vuotta ole liikaa.

Musta tuntuu, että mä elän unelmaa! Olen vihdoin tavannut miehen johon olen syvästi ja palavasti ihastunut ja katseita, kosketuksia jne. on vaihdettu jo monet kerrat! En usko, että tämä tunne on yksipuoleinen. Ollaan tunnettu jo monta vuotta ja aikaa myöden nämä tunteet on vain voimistuneet! Mitä mun kannattaisi tehdä?!

No mikä keinotekoinen raja tuo nyt on? Nämähän riippuu ihan ihmisestä. Ja jos ihminen on hyvä (tästähän emme voi antaa sinulle takuuta, niin kaikkitietävä palsta kuin tämä onkin) niin ei 20 vuotta ole liikaa.

Kiitos! Mies on aivan ihana ja niin niin paljon nuremman oloinen ja näköinen kun hän oikeasti on! En vain tiedä miksi olen näin palavasti ja syvästi ihastunut häneen?!

Musta tuntuu, että mä elän unelmaa! Olen vihdoin tavannut miehen johon olen syvästi ja palavasti ihastunut ja katseita, kosketuksia jne. on vaihdettu jo monet kerrat! En usko, että tämä tunne on yksipuoleinen. Ollaan tunnettu jo monta vuotta ja aikaa myöden nämä tunteet on vain voimistuneet! Mitä mun kannattaisi tehdä?!

En nyt haluaisi olla julma, mutta tuollaisen hullaantumisen kanssa ei ole kamalasti tekemistä todellisuuden kanssa. Sinuna silti kokeilisin saisinko mieheltä jotain vastakaikua ja sitten miettisin jatkoa. Jos odotukset ovat taivaissa, voi tiputus maan pinnalle olla liian suuri.

[QUOTE="vieras";22720089]Ap kyllä kertoi tunteneensa miehen jo vuosia ja heillä on yhteisiä ystäviäkin. Minua itseäni ikäero hirvittäisi, mutta monia naisia ei. Jos molemmilla on samat tuntemukset, antakaa palaa.[/QUOTE]

Näin mäkin oon aatellu, että pitäis vaan antaa palaa! mutta mua jotenkin hirvittää ja pelottaa jos ei siitä sitten mitään tulekkaan, niin kuin ei myöskään aikaisemmista suhteistani... Olen vain niin hullaantunut tästä miehestä että en voi muuta kuin ihmetellä!!!!!!!!! kun en ole ennen ollut näin hullaantunut kenestäkään miehestä. Tunnen itteni jotenkin niin tärkeäksi ja ihanaksi tämän miehen seurassa! Tunnen meidän kosketuksissa sen sähkön ja voiman mikä meitä kahta yhdistää! Oonko ihan hullu?! Mä en oikeesti tiiä mitä tekisin! Tekisi vain mieli suudella häntä ja unohtaa kaiken muun!!!!!

[QUOTE="vieras";22720089]Ap kyllä kertoi tunteneensa miehen jo vuosia ja heillä on yhteisiä ystäviäkin. Minua itseäni ikäero hirvittäisi, mutta monia naisia ei. Jos molemmilla on samat tuntemukset, antakaa palaa.[/QUOTE]

No se, että tietää toisen ja on yhteisiä ystäviä ei vielä tarkoita, että tuntisi miehen. Käsitin ainakin, ettei ap ole varsinaisesti miehen ystävä.

Toki kuullostaa ihanalta, että olet löytänyt kaikin puolin sopivan miesystävän.

Henkilökohtaisesti ajatus vanhemmasta miesystävästä öklöttää.
En tunne mitään vetoa vanhoihin ukkoihin. Tää on pätenyt aina, esim. kun olin 20v tuntui 30 vuotiaat ikälopuilta.
Nyt kun olen 40v en ikinä voisi kuvitellakaan 5-kymppistä miesystävää= toinen jalka haudassa...

Olen tuntenut miehen jo vuosikausia ja heti alusta asti on meidän välit olleet aivan erityiset. Vasta nyt olen alkanut huomaamaan asioita kun olen hänen seurassaan. Ne katseet, kosketukset ja sanat on jotain niin ihanaa! En tiiä mitä mun pitäisi tehdä... Mutta mun on pakko tehdä jotain, haluaisin vaan suudella häntä ja unohtaa kaiken muun! Katseista, kosketuksista, sanoista ja eleistä päätellen tunne on varmastikin molemminpuolinen! Vaikka ikinä ei voi olla varma! Haluaisin vaan suudella häntä ja unohtaa ihan kaiken muun!

Olen tuntenut miehen jo vuosikausia ja heti alusta asti on meidän välit olleet aivan erityiset. Vasta nyt olen alkanut huomaamaan asioita kun olen hänen seurassaan. Ne katseet, kosketukset ja sanat on jotain niin ihanaa! En tiiä mitä mun pitäisi tehdä... Mutta mun on pakko tehdä jotain, haluaisin vaan suudella häntä ja unohtaa kaiken muun! Katseista, kosketuksista, sanoista ja eleistä päätellen tunne on varmastikin molemminpuolinen! Vaikka ikinä ei voi olla varma! Haluaisin vaan suudella häntä ja unohtaa ihan kaiken muun!

En nyt haluaisi palauttaa sinua maan pinnalle, mutta viestistäsi voi päätellä että olet tosi nuori. Ehkä nyt kuitenkin kannattaisi katsella ympärillesi ja ehkä omaa ikäluokkaa oleva mies siltikin sopisi sinulle paremmin. Hän on vanha ja kokenut ja sinunlaisesi nuoren naisen huomio imartelee häntä.

[QUOTE="Lila";22720172]Jos olette tunteneet toisenne jo vuosia, niin miksi mies ei ole tehnyt minkäänlaista aloitetta sinun suhteesi?[/QUOTE]

Nyt vasta monen vuoden syvän ystävyyden jälkeen olen alkanut ymmärtämään, että hän on jo kauan aikaa tehnyt aloitetta mun suhteen, mutta olen ollut niin sinisilmäinen tästä tunteesta, että nyt vasta alan ymmärtämään kuinka ihana ja romanttinen mies hän on! Olen syvästi ja palavasti ihastunut häneen ja kaikista sanoista, eleistä, kosketuksista ja teoista päätellen tämä tunne on molemminpuolinen.

Itselle kävi samoin kun sulle, ihastuin palavasti komeaan ja vapaaseen mieheen. Kaikki oli alussa ok, tapailtiin ja tunteet syvenivät. Jossain vaiheessa mies veti itsensä ulos suhteesta ja syy selvisi vasta monen itkun jälkeen. Oli tapaillut ainakin muitakin naisia samaan aikaan, kunnon pelimies hänestä paljastui. Vietä aikaa ensin hänen kanssaan ja kuulostele omia tuntemuksiasi. Rakastunut et todellakaan ole vaan syvästi ihastunut kuten itsekin olin, mutta onnekseni huomasin itse miehen oikean luonteen ennenkuin asiat menivät pidemmälle.

Riippunee vähän ehkä myös ap:n iästä, sillä vaikea kuvitella että ihminen joka on jo eronnut 15 vuotta sitten eli ois nyt sitten varmaan jotain 40, vois olla mitään samaa parikymppisen ihmisen kanssa. Ja oletettavasti (koska on perheellinen) hänellä ois vähintää 15 vuotias lapsi, pahimmassa murkkuiässä, tuskin hyväksyy uutta parikymppistä äitipuolta. Elämän tilanteet ja elämän kokemus on vain niin kaukana toisistaan etten usko tällaisen suhteen toimivan...

että miksei suuresta ikäerosta huolimatta voi rakastua olla onnellisia!?! Tiedän, että hän ei ole vain imarreltu kun nuorempi nainen on kiinnostunut hänestä vaan hän on aidosti sellainen, että iällä ei ole suurta merkitystä. Olemme keskustelleet paljon ja viettäneet viimeaikoina iltoja yhdessä syöden ja jutellen erilaisista asioista, ja minä ja meidän yhteiset ystävämme ovat huomanneet ne meidän katseet ja kosketukset joita välillämme on. Hän ei ole vain immarreltu vaan aidosti ja oikeasti kiinnostunut minusta, ihan niin kuin ystävämme ovat minulle sanoneet. Yhteisten ystäviemme mukaan me olemme enemmän kuin ystäviä ja tätä minä ja varmasti myös hän haluaisi.

Ikä on vain numeroita.. Mä en tajua mikä ihmiset ajaa kauhistelemaan tuollaista ikäeroa. Vielä enemmän ihmettelen jos joku päästää käsistään "elämänsä miehen/naisen" vain ikäeron takia.

Asiat eivät ole laisinkaan näin! Ensinnäkin minä olen n. 40v ja hän ei ole perheellinen, hänen lapset ovat jo aikuisia ja hän on ulkoisesti ja sisäisesti ainakin kymmenen vuotta nuorempi kuin hän oikesti on! Tiedän, että ikä ei ole kummallekkaan meistä ongelma. Me molemmat vaan koemme löytäneemme sen oikean ja rakkaimman puolison vierellemme. Tästä syystä me päätimme, että lähdemme yhteiselle matkalle Lappiin, sinne missä me ensimmäisen kerran tapasimme ja vaihdoimme ne lämpimät katseet, sähäkät kosketukset ja ihanat sanat! Yövymme samassa mökissä, teemme niitä asioita mitkä ovat meillä molemmilla todella lähellä sydäntä; hiihdämme, käymme tanssimassa, syömme hyvin, juttelemme ja ylipäätään olemme siellä missä meidän kuuluukin olla, yhdessä, paikassa jota rakastamme ja teemme asioita mitä rakastamme, me yhdessä= rakastuneina. En ole pitkään aikaan kokenut mittän tällaista, näin vahvaa tunnetta toista ihmistä kohtaan, olemme molemmat vakavissamme ja rakastamme toisiamme! Se riittää meille, että saamme rakastaa toisiamme, olla paikassa jota rakastamme, tehdä asioita joita rakastamme ja olla yhdessä. Saattaa kuulostaa pelkiltä kuvitelmilta, mutta asiat ovat totta.

Yhteistyössä