Montako ravintola-annosta aiotte ottaa joulun aikana?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
äiti 3 kk
0, joulupöydässä on varmasti tarjolla viiniä mut anoppi kaatanee mun lasiin rasvatonta maitoa niin kun on tehnyt ennenkin... oon allerginen käymistuotteille ja tällä hetkellä vielä imetänkin niin ei senkään takia tarvii alkoholia mietiskellä...
 
"mä"
En yhtään. Ja mitä noihin tilastoihin tulee niin tällaisiin ketjuihin vastaa ne, jotka eivät alkoholia juurikaan käytä tai kaunistelevat lukemia. Ei kukaan kehtaisi kertoa, että juu tuleehan sitä juopoteltua jouluna enemmänkin kun lapset leikkii uusilla leluillaan... Mammathan kuormittais koko Suomen sossut sen siliän tien!
 
Nolla, koska olen raskaana. Muuten nauttisin pari lasillista punkkua ja lasten nukahdettua pari lasillista valkkaria hyvän kirjan ja konvehtirasian kera. Täytyy keksiä jotain muuta. :) Mies voi toki ottaa pari lasillista, mutta onneksi samalla linjalla ollaan siinä, ettei känni tai edes huppeli kuulu jouluun.
 
"näin meillä"
Aatoksi on 2 pulloa vodkaa ja 4 pulloa punkkua + Kontti saunakaljaa. Joulupäivänä loivennellaan oloa yleensä lonkerolla aluksi, sitten ehkä käydään baarissa, jos löytyy lapsille hoitajaa. Ainahan ne voi lähettää mummolaan. Joulupäivä ryypätään reilusti, samoin Tapani. Sen jälkeen tissuttelua jonkin aikaa, kun lapset on kotona. Uutenavuotena sitten perseet olalle, tietenkin.
 
"vieras"
Kauhean moni perustelee nolla-annostaan sillä, ettei alkoholi kuulu jouluun, varsinkaan, jos paikalla on lapsia. Ikään kuin siinä olisi jotain myös jotain pahaa, että aikuiset nauttivat yhden tai kaksi lasillista viiniä jouluaterialla...
 
"nih"
Se on se perussuomalainen juomistapa. Nolla-linja tai kännit.

Edelleen kuitenkin aion suosia, joulunakin ja lasten aikaan, kohtuu käyttöä. Eli ruuan kanssa se lasi viiniä, jälkkäriks ehkä terästetty glögi ja mahdollinen saunaolut. Humala ei kuulu jouluun, ei ryyppääminen eikä rellestys. Mutta nolla linjan kannattajaa musta ei milloinkaan tuu. Kieltolain vaikutukset edeleen nähtävissä, alkosta tehdään näinkin iso juttu.

Eipä muun maalaiset mietiskele palstoillaan alkoholin käyttöä, varsinkaan jouluna. Alko ei ole asia josta tehdä numeroa.
 
[QUOTE="vieras";22718745]Kauhean moni perustelee nolla-annostaan sillä, ettei alkoholi kuulu jouluun, varsinkaan, jos paikalla on lapsia. Ikään kuin siinä olisi jotain myös jotain pahaa, että aikuiset nauttivat yhden tai kaksi lasillista viiniä jouluaterialla...[/QUOTE]

Sellaista se täällä Suomessa on, tai ainakin tällä palstalla. Hyvin monet eivät ymmärrä että alkoa juodaan ollenkaan ja se on synti juoda lasten lähellä. Aivan kuin tulisi perskänniin parista viinilasillisesta.
 

Yhteistyössä